4 – Polski
Polski
3.5 - MONTAŻ MOTOREDUKTORA FILO mod. 400C/600C
• Wszystkie czynności instalacyjne muszą być wykonane przy odłączonym zasilaniu elektrycznym. W razie obecności akumulatora
awaryjnego należy go odłączyć
• Nieprawidłowy montaż może doprowadzić do poważnego uszkodzenia ciała osób wykonujących działania i użytkujących instalację.
• Przed rozpoczęciem, dokonać kontroli wstępnych punktu 3.1.
• W celu prawidłowego funkcjonowania systemu, należy zapewnić blokady mechaniczne (niezałączone do zestawu) na podłodze lub
na ścianie, w punktach maksymalnego otwarcia i zamknięcia skrzydła.
Jeżeli listwę zębatą trzeba dopiero zamontować: patrz punkt 3.5.1
Jeżeli listwa zębata jest już zamontowana: patrz punkt 3.5.2
3.5.1 - MONTAŻ Z LISTWĄ ZĘBATĄ DO ZAMONTOWANIA (rys. 4)
01. Obserwować wymiary, jakie muszą być użyte w celu umieszczenia płyty fundamentowej w zależności od pozycji mon-
tażowej silnika (faza 01 - rys. 4).
02. Wykonać wykop fundamentowy odpowiednich wymiarów i przygotować jedną lub kilka rur w celu przeprowadzenia
kabli elektrycznych (faza 02 - rys. 4): pozostawić rury dłuższe od 40 cm.
03. Wylać beton utrzymując rury na kable na zewnątrz (faza 03 - rys. 4).
04. - Złożyć dwie śruby fundamentowe z ostrogami, nakładając dwie nakrętki na każdą ostrogę: jedną nakrętkę normalną przykręconą pod płytę i
nakrętkę samoblokującą przykręconą powyżej (po stronie, po której jest obecny rysunek koła zębatego): faza 04 - rys. 4.
- Umieścić płytę fundamentową na betonie umieszczając stronę z rysunkiem koła zębatego zwróconą w kierunku bramy i upewniając się, że płyta
jest równoległa do skrzydła i całkowicie wypoziomowana (faza 04 - rys. 4)
- Wysunąć rury w celu przeprowadzenia kabli elektrycznych przez otwór płyty (faza 04 - rys. 4)
05. Odczekać na całkowite związanie betonu (faza 05 - rys. 4)
06. Gdy beton jest wystarczająco suchy (po kilku dniach), wyjąć 2 górne nakrętki i odłożyć je do mocowania motoreduktora (faza 06 - rys. 4)
07. Przymocować dwa ograniczniki mechaniczne (niedostarczone) w sposób przedstawiony w fazie 07 - rys. 4
08. Otworzyć pokrywę motoreduktora faza 08 - rys. 4
09. Skrócić o 20/30 mm rury do ochrony kabli i oprzeć motoreduktor na płycie (faza 09 - rys. 4)
10. Odblokować ręcznie motoreduktor (faza 10 - rys. 4)
11. Nałożyć podkładki na sworznie i przykręcić nakrętki samoblokujące (na wyposażeniu), bez dokręcania ich z siłą (faza 11 - rys. 4).
Upewnić się,
że silnik i skrzydło są całkowicie równoległe między sobą, następnie dokręcić nakrętki używając siły
12. Przygotować element dystansowy o grubości 2-3 cm i umieścić go przed blokadą mechaniczną (faza 12 - rys. 4), następnie przesunąć ręcznie
skrzydło w kierunku blokady mechanicznej, opierając je na elemencie dystansowym
13. Umieścić pierwszy odcinek listwy zębatkowej ponad kołem zębatym motoreduktora (faza 13 - rys. 4).
UWAGA! - Pozostawić odległość 1 ÷ 2
mm między listwą zębatą i kołem zębatym (ma to zastosowanie do wszystkich elementów) w sposób taki, by masa skrzydła nie obciążała silnika.
Listwa zębata musi wystawać na kilka centymetrów w stosunku do osi pionowej koła zębatego
14. Kontynuować, mocując pozostałe części koła zębatego listwy zębatej: w celu utrzymania listwy zębatej w pozycji poziomej należy zaznaczyć otwór
mocujący, gdy otwór znajduje się na wysokości pionowej osi koła zębatego. Powtórzyć to działanie w każdym punkcie mocowania (faza 14 - rys. 4)
15. Jeżeli jest to konieczne, po przymocowaniu ostatniego elementu listwy mocującej, odciąć wystającą część (faza 15 - rys. 4).
Listwa zębata nie
może wystawać ze skrzydła
16. Przygotować element dystansowy o grubości 2-3 cm i umieścić go przed blokadą mechaniczną (faza 16 - rys. 4), następnie przesunąć ręcznie
skrzydło w kierunku blokady mechanicznej, opierając je na elemencie dystansowym. Podczas przemieszczania skrzydła upewnić się, że listwa
zębata przesuwa się po kole zębatym w sposób prawidłowy
17. Zablokować ręcznie motoreduktor (faza 17 - rys. 4).
W tej chwili można przystąpić do instalacji akcesoriów przewidzianych w instalacji: dla fotokomórek PH200 > punkt 3.6 (rys. 6) - dla lampy
ostrzegawczej FL200 > punkt. 3.7 (rys. 7). Zapoznać się z odpowiednimi instrukcjami obsługi w celu uzyskania informacji na temat innych urządzeń
dodatkowych.
3.5.2 - MONTAŻ Z JUŻ ISTNIEJĄCĄ LISTWĄ ZĘBATĄ (rys. 5)
Uwaga: – Przed przymocowaniem motoreduktora należy sprawdzić, czy istniejąca listwa zębata jest kompatybilna z
wymiarami gabarytowymi koła zębatego. – Upewnić się, że odległość między kolejnymi zębami listwy zębatej wynosi
12 mm.
01. Obserwować wymiary, jakie muszą być użyte w celu umieszczenia płyty fundamentowej w zależności od pozycji mon-
tażowej silnika (faza 01 - rys. 5)
02. Wykonać wykop fundamentowy odpowiednich wymiarów i przygotować jedną lub kilka rur w celu przeprowadzenia kabli elektrycznych (faza 02
- rys. 5): pozostawić rury dłuższe od 40 cm.
03. Wylać beton utrzymując rury na kable na zewnątrz (faza 03 - rys. 5)
04. - Złożyć dwie śruby fundamentowe z ostrogami, nakładając dwie nakrętki na każdą ostrogę: jedną nakrętkę normalną przykręconą pod płytę i
nakrętkę samoblokującą przykręconą powyżej (po stronie, po której jest obecny rysunek koła zębatego): faza 04 - rys. 5.
- Umieścić płytę fundamentową na betonie umieszczając stronę z rysunkiem koła zębatego zwróconą w kierunku bramy i upewniając się, że płyta
jest równoległa do skrzydła i całkowicie wypoziomowana (faza 04 - rys. 5)
- Wysunąć rury w celu przeprowadzenia kabli elektrycznych przez otwór płyty (faza 04 - rys. 4)
05. Odczekać na całkowite związanie betonu (faza 05 - rys. 5)
06. Gdy beton jest wystarczająco suchy (po kilku dniach), wyjąć 2 górne nakrętki i odłożyć je do mocowania motoreduktora (faza 06 - rys. 5)
07. Przymocować dwa ograniczniki mechaniczne (niedostarczone) w sposób przedstawiony w fazie 07 - g. 5
08. Otworzyć pokrywę motoreduktora faza 08 - g. 5
09. Skrócić o 20/30 mm rury do ochrony kabli i oprzeć motoreduktor na płycie (faza 09 - rys. 5)
10. Odblokować ręcznie motoreduktor (faza 10 - rys. 5)
11. Nałożyć podkładki na sworznie i przykręcić nakrętki samoblokujące (na wyposażeniu), bez dokręcania ich z siłą (faza 11 - rys. 4).
Upewnić się,
że silnik i skrzydło są całkowicie równoległe między sobą, następnie dokręcić nakrętki używając siły
12. Przygotować element dystansowy o grubości 2-3 cm i umieścić go przed blokadą mechaniczną (faza 12 - rys. 5), następnie przesunąć ręcznie
skrzydło w kierunku blokady mechanicznej, opierając je na elemencie dystansowym
13. W razie konieczności, wyregulować na wysokości pozycję listwy zębatej powyżej koła zębatego motoreduktora (faza 13 - rys. 5). UWAGA! –