Interacoustics Diagnostic Suite Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
Instrukcja obsługi - PL
Diagnostic
Suite 2.10.0
Science
made
smarter
D-0134444-A 2022/12
Spis treści
1 Wstęp ................................................................................................................................................. 1
2 Wymagania systemowe ........................................................................................................................ 1
3 Instalacja i konfiguracja systemu .......................................................................................................... 2
4 Uruchomianie oprogramowania Diagnostic Suite ................................................................................. 3
4.1 Uruchamianie z poziomu Noah .................................................................................................. 3
4.2 Uruchamianie z poziomu OtoAccess®2.0 .................................................................................. 4
4.3 Sposób konfiguracji innej lokalizacji przywracania danych ........................................................ 4
4.4 Uruchamianie niezależne ........................................................................................................... 4
5 Diagnostic Suite konfiguracja urządzenia .......................................................................................... 5
5.1 Konfiguracja urządzenia ............................................................................................................. 5
5.2 Przesyłanie danych pomiarowych .............................................................................................. 7
6 Konfiguracja Diagnostic Suite (tryb synchronizacji i hybrydowy) .......................................................... 8
6.1 Ustawienia ogólne ...................................................................................................................... 9
6.2 Ustawienia pakietu .................................................................................................................... 10
6.3 Konfigurowanie protokołu ......................................................................................................... 12
6.4 Tryb SYNC ................................................................................................................................ 13
6.4.1 Przesyłanie danych za pomocą jednego kliknięcia (tryb synchronizacji) ....................... 13
6.4.2 Karta Sync ...................................................................................................................... 13
6.4.3 Wysyłanie danych pacjenta ............................................................................................ 14
6.4.4 Pobieranie sesji .............................................................................................................. 14
6.5 Szybkie wprowadzenie przesyłanie i zapisywanie danych tympanometrycznych ................ 16
6.6 Tryb hybrydowy (online/pod kontrolą komputera PC) .............................................................. 18
6.6.1 ywanie ekranu tonów ................................................................................................. 18
6.6.2 AUD konfiguracja ikony ............................................................................................... 25
6.6.3 Korzystanie z ekranu mowy ........................................................................................... 26
6.6.4 Audiometria mowy w trybie wykresu .............................................................................. 29
6.6.5 Audiometria słowna w trybie tabeli ................................................................................. 30
6.6.6 Menedżer skrótów klawiaturowych PC........................................................................... 33
7 Ekrany testów specjalnych .................................................................................................................. 34
7.1 Test Webera ............................................................................................................................. 34
7.2 Test HLS ................................................................................................................................... 35
7.3 MHA .......................................................................................................................................... 37
7.4 Test MLD .................................................................................................................................. 38
7.5 Test SISI ................................................................................................................................... 39
7.6 Test QuickSIN ........................................................................................................................... 40
7.7 Decay test (zanikania tonu) ...................................................................................................... 42
7.8 Test Hughsona-Westlake'a ....................................................................................................... 44
7.9 Test Békésy'ego ....................................................................................................................... 45
8 Korzystanie z kreatora wydruku .......................................................................................................... 46
D-0134444-A 2022/12
Diagnostic Suite - Instrukcja obsługi - PL Strona 1
1 Wstęp
Niniejszy podręcznik opisuje program Diagnostic Suite używany do przesyłania danych
audiometrycznych i tympanometrycznych z samodzielnych audiometrów Interacoustics do komputera.
Program Diagnostic Suite umożliwia użytkownikom wyświetlanie, przechowywanie i drukowanie danych
audiometrycznych.
2 Wymagania systemowe
Ogólne wymagania dotyczące
komputera
2 GHz Intel Core 2 Duo CPU
4 GB Ram
1,5 GB wolnego miejsca na dysku
Wymagania dotyczące wyświetlacza
Rozdzielczość 1024x768
Karta graficzna z akceleracją sprzętową
DirectX/Direct3D.
Wymagania dotyczące
oprogramowania
Windows® 8 / 8.1 (x86 i x64)
Windows® 10 (x86 i x64)
Windows® 11 (x86 i x64)
Obsługa baz danych:
o OtoAccess®2.0
o Noah 3.7 lub Noah 4 (z HIMSA)
o AuditBase System 4
o Mirage
o Practice Navigator
o Power Office
o AkuWin
o He@r-O
o Entendre 2
o Quasar
Urządzenia do obsługi połączenia z komputerem:
o AS608e, hybrydowe AD226, nowe AD629(AD229)-b/e hybrydowe, nowe AC40
hybrydowe, nowe AT235(h) wykorzystują bezpośrednie połączenie USB (mają
wbudowany port USB)
o Stare urządzenia AT235/AA222 mają wbudowany adapter UCA40 ze złączem USB w
tylnym panelu, należy zastosować się do procedury instalacji UCA40.
o Stare urządzenia: AD226, AD229b/e, AC40 wykorzystują szeregowy konwerter/adapter
USB UCA40.
Obsługa testowych danych pomiarowych:
o Dane audiometryczne: powietrzne, kostne, słowne
o Dane tympanometryczne: tympanogram, refleks akustyczny, badania czynności trąbki
Eustachiusza przy braku perforacji błony bębenkowej (ETF1) i przy perforacji błony
bębenkowej (ETF2)
D-0134444-A 2022/12
Diagnostic Suite - Instrukcja obsługi - PL Strona 2
3 Instalacja i konfiguracja systemu
Program Diagnostic Suite można zainstalować razem z bazą danych OtoAccess®2.0 lub Noah lub jako
samodzielną aplikację.
By móc używać systemu wraz z bazą danych (np. Noah 3.7, Noah 4 lub OtoAccess®2.0), bazę danych
należy zainstalować przed zainstalowaniem oprogramowania Diagnostics Suite. Przy instalowaniu
właściwej bazy danych należy stosować się do instrukcji jej producenta.
Uwaga: w przypadku korzystania z systemu AuditBase System 4 należy uruchomić go przed
rozpoczęciem instalacji programu Diagnostics Suite.
Instalacja oprogramowania przy różnych wersjach systemu Windows®
Obsługiwana jest instalacja na komputerach z systemami Windows® 8 (32- i 64-bitowy), Windows® 10
(32- i 64-bitowy oraz Windows® 11 (32- i 64-bitowy)
Instalacja oprogramowania w systemie Window
Włóż płytę instalacyjną DVD do napędu i postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami dotyczącymi
instalacji oprogramowania Diagnostics Suite. Jeśli instalacja nie rozpocznie się automatycznie, kliknij
przycisk „Start”, a następnie przejdź do pozycji „My computer” (Mój komputer) i kliknij dwukrotnie napęd
DVD/CD-RW, aby wyświetlić zawartość płyty DVD. Aby rozpocząć instalację, należy dwukrotnie kliknąć
plik „setup.exe”.
Powitalne okno dialogowe: Naciśnij przycisk
„Install” (Instaluj).
Instalacja została zakończona. Naciśnij przycisk
„Close” (Zamknij).
Następnie skonfiguruj system zgodnie ze wskazówkami podanymi w następnym rozdziale.
Po zainstalowaniu oprogramowania Diagnostic Suite można je uruchamiać z poziomu Noah lub
OtoAccess®, w zależności od używanej bazy danych.
D-0134444-A 2022/12
Diagnostic Suite - Instrukcja obsługi - PL Strona 3
4 Uruchomianie oprogramowania Diagnostic Suite
Oprogramowanie Diagnostic Suite można uruchomić na 3 następujące sposoby:
1) z poziomu Noah 3 / 4,
2) z poziomu OtoAccess®2.0,
3) niezależnie (nie korzystając z bazy danych).
4.1 Uruchamianie z poziomu Noah
W bazie danych Noah otwórz okno „Module Selection” (Wybór modułu) i wybierz nową ikonę Diagnostic
Suite (na dole z prawej strony):
D-0134444-A 2022/12
Diagnostic Suite - Instrukcja obsługi - PL Strona 4
4.2 Uruchamianie z poziomu OtoAccess®2.0
Informacje na temat pracy z bazą danych można znaleźć w instrukcji obsługi OtoAccess®2.0.
4.3 Sposób konfiguracji innej lokalizacji przywracania danych
Oprogramowanie Diagnostic Suite ma wprowadzoną lokalizację kopii bezpieczeństwa, która zawiera dane
zapisywane na wypadek przypadkowego zamknięcia oprogramowania lub awarii systemu. Domyślną
lokalizacją folderu zapisu jest C:\ProgramData\Interacoustics\Diagnostic Suite\, można ją jednak zmienić,
postępując zgodnie z poniższymi instrukcjami.
UWAGA: Ta funkcja służy do zmiany lokalizacji przywracania danych podczas pracy z bazą danych lub przy
zapisywaniu danych w lokalizacji niezależnej.
1. Przejdź do folderu C:\Program Files (x86)\Interacoustics\Diagnostic Suite
2. W folderze odszukaj i uruchom plik wykonywalny o nazwie FolderSetupDiagnostic.exe.
3. Pojawi się poniższe wyskakujące okno dialogowe.
4. To narzędzie umożliwia wyznaczenie lokalizacji, w jakiej ma być przechowywana samodzielna baza
danych lub dane do przywracania. W tym celu należy kliknąć przycisk „Select folder” (Wybierz
folder) i wyznaczyć pożądaną lokalizację.
5. Aby przywrócić lokalizację danych do domyślnej, wystarczy kliknąć przycisk „Restore factory default”
(Przywróć do domyślnych fabrycznych).
4.4 Uruchamianie niezależne
Aplikację Diagnostic Suite można uruchomić również w trybie niezależnym, nie korzystając z bazy danych.
W tym przypadku pakiet nie będzie obsługiwać pacjenta, lecz tylko listę sesji zapisanych w pliku XML w
lokalizacji:
\Documents and Settings\All Users\Application Data\Interacoustics\Diagnostic Suite\Data\ Standalone .xml
D-0134444-A 2022/12
Diagnostic Suite - Instrukcja obsługi - PL Strona 5
5 Diagnostic Suite konfiguracja urządzenia
Pierwsza część opisuje, w jaki sposób przesyłać dane audiometryczne z urządzeń, które nie pracują w trybie
on-line i kontroli przez komputer PC: AS608e, AD226, AD229b/e, AC40 (wersja 1), MT10(v1), nowe
MT10(v2), stare AT235 i AA222.
Nowe urządzenie AD629/AC40/AD226/AT235(h) pracuje w trybie hybrydowym (tryb on-line/pod kontro
komputera) oraz umożliwia przesłanie danych o pacjencie/sesji w sposób opisany w następnym rozdziale.
5.1 Konfiguracja urządzenia
W aplikacji Diagnostic Suite urządzenie można skonfigurować, klikając pozycję Menu | Setup | General
suite settings (Menu | Konfiguracja | Ogólne ustawienia pakietu) w sekcji karty AUD / IMP:
Wybór sprzętu dla modułu AUD
Wybór sprzętu dla modułu IMP
Ważna wskazówka: Należy pamiętać, aby nie wybierać urządzeń „AD226 (wersja 2)”, „AD629 (wersja 2)”
lub „AC40 (wersja 2)”, ponieważ służą do obsługi audiometrów nowej generacji z portem USB. Zobacz
następny rozdział.
W rozwijanym menu Instrument (Urządzenie) wybierz podłączone urządzenie. Następnie z rozwijanego
menu Comport (Port COM) wybierz port COM, przez który urządzenie podłączone jest do komputera.
Pomimo że urządzenie może być podłączone przez port USB, nadal trzeba wybrać port COM, który
D-0134444-A 2022/12
Diagnostic Suite - Instrukcja obsługi - PL Strona 6
obsługuje to połączenie USB. W celu odnalezienia odpowiedniego portu COM kliknij prawym przyciskiem
myszy „Mój komputer” (na pulpicie lub w programie Windows Explorer) i wybierz opcję „Manage”
(Zarządzaj). Kliknij pozycję „Device Manager” (Menedżer urządzeń) i wyszukaj numer portu COM
określonego jako „USB Serial Port” (Port szeregowy USB). Na ogół używany jest najniższy dostępny
wymieniony tutaj port COM.
Naciśnij przycisk OK, aby zapisać ustawienia i zamknij okno General suite settings (Ogólne ustawienia
pakietu).
Naciśnij opcję Help (Pomoc), aby uzyskać dalsze wskazówki na temat odnajdowania odpowiedniego portu
COM, a także informacje dotyczące urządzeń, które są podłączone za pomocą urządzenia UCA40 w celu
ustalenia odpowiedniej konfiguracji.
D-0134444-A 2022/12
Diagnostic Suite - Instrukcja obsługi - PL Strona 7
5.2 Przesyłanie danych pomiarowych
Po skonfigurowaniu urządzenia program Diagnostic Suite jest gotowy do wyszukiwania danych dotyczących
audiogramów w wybranym urządzeniu. Główny ekran programu Diagnostic Suite wygląda następująco:
W przypadku starszych urządzeń IA, wersja aplikacji DS służy wyłącznie do przesyłania danych z
dedykowanych urządzeń. Górny ekran jest nieaktywny. W przypadku nowszych hybrydowych audiometrów
(AD629/AC40/AD226), urządzenia mogą być kontrolowane za pomocą aplikacji Suite. Zobacz następny
rozdział.
Po zakończeniu pomiaru na wybranym urządzeniu naciśnij poniższą ikonę w celu przesłania danych:
Ważna wskazówka: jeśli urządzenie nie jest podłączone, po naciśnięciu przycisku przesyłania danych
wyświetli się następujące okno dialogowe:
D-0134444-A 2022/12
Diagnostic Suite - Instrukcja obsługi - PL Strona 8
6 Konfiguracja Diagnostic Suite (tryb synchronizacji i
hybrydowy)
Niniejsza sekcja opisuje przenoszenie danych (synchronizację) i obsługę komputera online (tryb hybrydowy).
Te funkcje są dostępne w zależności od urządzenia i licencji.
Konfiguracja trybu synchronizacji lub hybrydowego jest wykonywana za pomocą konfiguracji aparatu.
Menu | Setup | General suite settings (Menu | Konfiguracja | Ogólne ustawienia pakietu) w sekcji karty
AUD / IMP:
Aby skonfigurować urządzenia AD226/AD229/AD629/AC40, należy wybrać kartę AUD. Aby skonfigurować
urządzenia IMP (AT235/AA222), należy wybrać kartę IMP. Aby skonfigurować starsze urządzenie do
przenoszenia danych, otwórz kartę AUD lub IMP i naciśnij górny wybór, aby włączyć rozwijane menu, z
którego można wybrać starsze modele.
Wybór sprzętu dla modułu AUD
HYBRID (PC controlled instrument) (HYBRYDOWY Urządzenie pod kontrolą komputera PC): Zezwól
użytkownikowi na obsługę audiometru z komputera.
SYNC (Synchronizacja): Tryb Sync umożliwia łatwy transfer danych (jedno kliknięcie). Po naciśnięciu na
urządzeniu przycisku Save Session (Zapisz sesję) sesja zostanie automatycznie przesłana do pakietu
oprogramowania Diagnostic Suite. Pakiet należy uruchomić przy podłączonym urządzeniu.
Zapoznaj się z sekcją 6.4 / 6.6, aby dowiedzieć się więcej na temat stosowania trybów synchronizacji lub
hybrydowego.
D-0134444-A 2022/12
Diagnostic Suite - Instrukcja obsługi - PL Strona 9
6.1 Ustawienia ogólne
Ładowanie logo i symboli audiogramu do wydruków: Logo do bezpośrednich wydruków może zostać
przesłane do nowego urządzenia AC40/AD629/AT235(h) za pomocą przycisku „Up Print Logo” (Logo do
wydruku). Układ symboli używany w programie Diagnostic Suite można przesłać do urządzenia
AC40/AD629/AT235(h) (podczas oglądania wbudowanego audiogramu) za pomocą przycisku „Upload
Custom Symbols” (Załaduj symbole niestandardowe). Więcej szczegółów na temat zmiany układu symboli w
urządzeniu AC40/AD629/AT235(h) podano w podręczniku obsługi urządzeń AC40/AD629/AT235(h).
Zmiana standardów: po zmianie standardu tonu lub mowy konieczne jest ponowne uruchomienie aplikacji
Suite.
D-0134444-A 2022/12
Diagnostic Suite - Instrukcja obsługi - PL Strona 10
6.2 Ustawienia pakietu
Menu | Setup | General suite settings (Menu | Konfiguracja | Ogólne ustawienia pakietu) w sekcji karty
AUD / IMP tab:
Startup (Uruchomienie): można wybrać, który moduł ma być wyświetlany po uruchomieniu pakietu.
Language (Język): wybór języka. Zmiana języka wymaga ponownego uruchomienia pakietu
oprogramowania.
D-0134444-A 2022/12
Diagnostic Suite - Instrukcja obsługi - PL Strona 11
Przycisk wydruku: kiedy wybrana jest opcja „PDF printer enabled” (Włączone drukowanie do PDF), ikona
na głównym ekranie uruchomi drukowanie do PDF.
Przycisk Print (Wydruk) może zostać ustawiony, aby automatycznie drukować do PDF.
1. Zaznacz pole „PDF print enabled (Włączone drukowanie do PDF)” , aby ustawić ikonę
drukowania uruchamiającą funkcję drukowania do PDF.
2. Zaznacz pole „Open after print (Otwórz po wydrukowaniu)” , aby otworzyć dokument PDF po
wydrukowaniu.
3. Wybierz File location (Lokalizacja pliku) , aby określić gdzie powinien zostać zapisany dokument
PDF.
4. Wybierz konfigurację nazwy pliku PDF, aby zdefiniować nazwę pliku. Wybranie przycisku
spowoduje, że pojawi się inne okno z polami potrzebnymi do zdefiniowania nazwy pliku PDF.
Pole zwane „ID Number” (Numer identyfikacyjny) musi zostać dodane do pliku PDF. Klawisze
strzałek pozwalają na dodawanie pól do nazwy pliku. Regulowany separator oddzieli od siebie różne
pola.
D-0134444-A 2022/12
Diagnostic Suite - Instrukcja obsługi - PL Strona 12
6.3 Konfigurowanie protokołu
Ustawienia protokołu dla modułu AUD w programie Diagnostic Suite można zmodyfikować w konfiguracji
urządzenia AC440:
Więcej informacji o konfigurowaniu protokołu można znaleźć w dokumencie z informacjami dodatkowymi.
D-0134444-A 2022/12
Diagnostic Suite - Instrukcja obsługi - PL Strona 13
6.4 Tryb SYNC
6.4.1 Przesyłanie danych za pomocą jednego kliknięcia (tryb synchronizacji)
Gdy włączony jest tryb synchronizacji, można przenieść dane obecnej sesji z urządzenia na Suite,
naciskając na „Zapisz sesję” na samodzielnym urządzeniu. Można to zrobić z karty AUD lub IMP, w
zależności od podłączonego urządzenia.
6.4.2 Karta Sync
Jeśli w urządzeniu zapisano kilka sesji (pod jednym lub kilkoma pacjentami), wówczas należy skorzystać z
karty Sync. Poniższy zrzut ekranu przedstawia program Diagnostic Suite po otwarciu karty SYNC (pod kar
AUD i IMP w prawym górnym rogu).
Karta SYNC zawiera następujące opcje:
Client upload (Przesyłanie danych o pacjentach) służy do przesyłania danych o pacjentach z bazy danych
(Noah lub OtoAccess®) do audiometru.
Session download (Pobieranie sesji) służy do pobierania sesji (danych dotyczących audiogramów)
zapisanych w pamięci urządzenia i zapisywania ich w bazie danych Noah, OtoAccess® lub pliku XML (przy
pracy w programie Diagnostic Suite bez bazy danych).
D-0134444-A 2022/12
Diagnostic Suite - Instrukcja obsługi - PL Strona 14
6.4.3 Wysyłanie danych pacjenta
Poniższy zrzut ekranu przedstawia ekran przesyłania danych o pacjentach:
Po lewej stronie można wyszukać pacjenta w bazie danych według różnych kryteriów, który ma
zostać przeniesiony do bazy danych. Naciśnij przycisk „Add” (Dodaj) w celu przeniesienia
(załadowania) pacjenta z bazy danych do wewnętrznej pamięci urządzenia.
Po prawej stronie pacjenci obecnie zapisani w wewnętrznej pamięci urządzenia (na sprzęcie
komputerowym) znajdują się na dole. Możliwe jest usunięcie wszystkich lub poszczególnych
pacjentów za pomocą przycisków „Remove all” (Usuń wszystko) lub „Remove” (Usuń).
6.4.4 Pobieranie sesji
Poniższy zrzut ekranu przedstawia ekran pobierania sesji:
Po naciśnięciu ikony pojawia się opis funkcji dostępnych na ekranie „Session download” (Pobieranie
sesji):
D-0134444-A 2022/12
Diagnostic Suite - Instrukcja obsługi - PL Strona 15
D-0134444-A 2022/12
Diagnostic Suite - Instrukcja obsługi - PL Strona 16
6.5 Szybkie wprowadzenie przesyłanie i zapisywanie danych
tympanometrycznych
Oprogramowanie Diagnostic Suite pozwala na przesyłanie i wyświetlanie danych, dodawanie raportów i
zapisywanie danych z raportami i/lub drukowanie z niestandardowymi szablonami wydruku.
Aby przesłać dane tympanometryczne, należy przejść do karty IMP. Na początku wyświetlą się puste
wykresy, jak pokazano poniżej.
Naciśnij ikonę strzałki , aby przenieść dane z urządzenia na komputer.
W przypadku nowego audiometru AT235(h) przesłanie jest możliwe także przez naciśnięcie przycisku „Save
session” (Zapisz sesję) na samym urządzeniu.
Gdy urządzenie nie jest podłączone, włączone lub nie zostało prawidłowo skonfigurowane, wyświetli się
wiadomość, aby sprawdzić port komunikacji.
D-0134444-A 2022/12
Diagnostic Suite - Instrukcja obsługi - PL Strona 17
Naciśnij ikonę raportu , aby otworzyć edytor raportów i dodać notatki do przesyłanych danych.
Naciśnij ikonę drukowania , aby otworzyć kreatora drukowania, w którym możliwe jest wybranie
szablonu, według którego tworzone będą wydruki.
Naciśnij ikonę zapisu , aby zapisać lub zapisu i wyjścia , aby zapisać dane i wyjść z aplikacji.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51

Interacoustics Diagnostic Suite Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi