Szanowny Kliencie,
Ponieważ szczególną uwagę zwracamy na jakość urządzeń, będziemy wdzięczni za wszelkie uwagi, referencje lub propozycje w zakresie właściwości technicznych
ieksploatacyjnych urządzeń przez nas dystrybuowanych. W celu uniknięcia nieporozumień, prosimy starannie zapoznać się z instrukcją montażu i eksploatacji. Numer
seryjny urządzenia, podany na płytce metalowej przymocowanej do urządzenia lub naklejce na obudowie urządzenia, powinien być zgodny z numerem, wskazanym na
potwierdzeniu udzielenia gwarancji. Potwierdzenie udzielenia gwarancji jest ważne tylko wtedy, gdy jest na niej prawidłowo wskazany model urządzenia, numer seryjny,
data sprzedaży, nie jest uszkodzona nalepka ochronna na panelu skrzynki elektrycznej, czytelne są pieczęcie sprzedawcy i podpis kupującego. Danych, wskazanych
na potwierdzeniu udzielenia gwarancji, nie wolno zmieniać, kasować lub przepisywać, gdyż takie potwierdzenie jest nieważne. Niniejszym potwierdzeniem udzielenia
gwarancji Ventia sp. z o.o. potwierdza zobowiązania gwaranta wynikające z regulaminu sprzedaży oraz Kodeksu Cywilnego. Gwarancja udzielona jest imiennie Klien-
towi i nie może zostać przeniesiona na inny podmiot. Ventia sp. z o.o. zachowuje prawo do odmowy udzielenia bezpłatnej obsługi gwarancyjnej w przypadku naruszenia
poniżej wymienionych warunków gwarancji.
WARUNKI GWARANCJI
1. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego rękojmia za produkt jest
wyłączona.
2. Ventia Sp. z o.o. z siedzibą w Raszynie (05-090) przy ulicy Słowikowskie-
go81, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd
Rejonowy dla m.st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy pod numerem KRS
0000342440 (zwana dalej Ventia sp. z o.o.) jako GWARANT udziela jednocze-
śnie Klientowi (podmiot nabywający bezpośrednio produkt objęty gwarancją od
Ventiasp.Zo.o., zwany dalej Klientem) gwarancji na okres 24 miesięcy od daty
montażu produktu, jednak nie dłużej niż 27 miesięcy od daty sprzedaży (także
w przypadku braku zaznaczenia daty montażu wpotwierdzeniu udzielenia
gwarancji). Każdorazowo okres gwarancji kończy się nie później niż 36 miesięcy
od daty produkcji. Udzielenie gwarancji na warunkach powyższych zostaje
potwierdzone wydaniem Klientowi stosownego imiennego potwierdzenia.
Potwierdzeniem takim jest zasadniczo faktura. Na życzenie, Ventia Sp. z o.o.
wyda Klientowi imienne potwierdzenie udzielenia gwarancji w postaci karty
gwarancyjnej
3. Ventia Sp. z o.o. udziela Klientowi gwarancji na wady fabryczne urządze-
nia. Gwarancją nie jest objęte wadliwe działanie urządzenia spowodowane
błędami montażu lub eksploatacją urządzenia. Wszczególności niezgodnie z
jego przeznaczeniem lub eksploatacją wwarunkach pracy, do których urządze-
nie nie jest przystosowane.
4. Gwarancją objęte są produkty marki KOMFOVENT/DANTHERM/
STAVOKLIMA/HAVACO/ALPICAIR importowane na teren Polski przez rmę
Ventia Sp. z o.o.
5. Klient zobowiązuje się poinformować osoby, którym odsprzedaje Produkt
(użytkownik produktu) aby wszystkie wady Produktu, zgłaszał w pierwszej kolejno-
ści do rmy instalacyjnej lub rmy odsprzedającej urządzenie, albowiem skuteczne-
go zgłoszenia roszczeń z tytułu gwarancji może dokonać wyłącznie Klient.
6. Klient zobowiązuje się poinformować osoby, którym odsprzedaje Produkt o
obowiązkach Użytkownika Produktu zawartych w regulaminie sprzedaży Ventia
Sp. z o.o. oraz niniejszych Warunkach Gwarancji.
7. W celu stwierdzenia w okresie ważności gwarancji wady fabrycznej lub
uszkodzenia gwarancyjnego urządzenia, Ventia Sp. z o.o. może zażądać
umożliwienia przez Klienta przeprowadzenia zdalnego wsparcia. Pod pojęciem
umożliwienia przeprowadzenia zdalnego wsparcia, Ventia Sp. z o.o. rozumie
podłączenie urządzenia do łącza internetowego i umożliwienie zdalnego połą-
czenia dla pracownika Ventia przy pomocy programu pośredniego. Ventia sp.
z o.o. może również zażądać od Klienta dokonania werykacji u użytkownika
produktu, że zgłaszana wada ma charakter wady fabrycznej, a nie wynika
wyłącznie z błędnego montażu, niewłaściwej eksploatacji lub innej przyczyny
8. W razie stwierdzenia w okresie ważności gwarancji wady fabrycznej
lub uszkodzenia gwarancyjnego urządzenia, Ventia Sp. z o.o. zapewnia
wterminie 14 dni nieodpłatnie części zamienne niezbędne do usunięcia wady
lub naprawę dokonaną za pośrednictwem serwisu fabrycznego na terenie Polski.
W przypadku zapewnienia części zamiennych, usługę naprawy urządzenia
dokonuje Klient. Uszkodzone części, Klient jest zobowiązany odesłać do
Ventia Sp. z o.o. wraz z odpowiednim opisem. W przypadku nieodesłania
uszkodzonych części w ciągu 14 dni, VentiaSp. z o.o. będzie uprawniona do
wystawienia Klientowi faktury VAT za zapewnione części zamienne do naprawy
gwarancyjnej. VentiaSp.Zo.o. decyduje o sposobie naprawy urządzenia, czyli
ozapewnieniu części zamiennych lub naprawy za pośrednictwem serwisu u
użytkownika produktu.
9. Zgłaszający jest zobowiązany do zapewnienia swobodnego dostępu do
urządzania w celu przeprowadzenia prac serwisowych. Serwisant ma prawo
odmówić naprawy gwarancyjnej lub pogwarancyjnej, jeżeli miejsce lub sposób
montażu urządzenia uniemożliwia dostęp do niego lub uniemożliwia skuteczną
naprawę urządzenia. Zgłaszający jest zobowiązany zapewnić odpowiednie
narzędzia np. drabina, rusztowanie, itp., jeżeli jest to niezbędne do przepro-
wadzenia prac serwisowych. Brak zapewnienia odpowiedniego dostępu do
urządzenia, skutkuje odmową naprawy oraz obciążeniem rmy zgłaszającej
kosztami dojazdu oraz pracy Serwisanta.
10. Termin zapewnienia części lub naprawy urządzenia może ulec wydłużeniu
do 30 dni w przypadku, gdy konieczne będzie sprowadzenie z zagranicy części
lub podzespołów potrzebnych do naprawy urządzenia;
11 . W poszczególnych przypadkach naprawa urządzenia odbywa się wDzia-
le Serwisu na terenie siedziby Ventia Sp. z o.o. Odpowiednie zabezpieczenie
produktu do transportu oraz koszt przesyłki do Ventia Sp. z o.o. leży po stronie
Klienta. Ventia Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo, co do decyzji o naprawie urzą-
dzenia w Dziale Serwisu na terenie siedziby Ventia Sp. z o.o. lub na obiekcie, na
którym jest zamontowane.
12. Dla zachowania uprawnień wynikających z gwarancji montaż urządzeń
musi być wykonany przez uprawnioną rmę instalacyjną, zgodnie zprzeznacze-
niem urządzenia oraz instrukcją montażu i eksploatacji. Wprzypadku naprawy
urządzenia poprzez serwis fabryczny, Klient jest zobowiązany do zapewnienia
swobodnego dostępu do urządzenia serwisantowi zgodnie z pkt 9.
13. Użytkownik jest zobowiązany do przeprowadzenia w ciągu roku minimum
2 przeglądów serwisowych zakupionego urządzenia. Przeglądy te powinny być
wykonane w okresie jesienno-zimowym oraz zimowo-wiosennym. Przeglądy są
odpłatne i muszą być wykonane przez wykwalikowane rmy. Klient zobowią-
zany jest do konserwacji urządzenia, w szczególności do okresowej wymiany
ltrów powietrza (jeżeli występują).Każdy przegląd serwisowy odnotowany jest
wpotwierdzeniu udzielenia gwarancji, a odmowa wykonania skutkuje utratą
gwarancji. Ventia Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo zażądania okazania kopii
dokumentów opłat za przeprowadzone przeglądy okresowe i odmowy uznania
gwarancji w przypadku braku w/wdokumentów lub odmowy ich okazania.
14. Gwarancja nie obejmuje:
• uszkodzeń lub niewłaściwej pracy urządzenia wynikającej z błędów
popełnionych podczas montażu lub błędnie zaprojektowanej instalacji,
• niewłaściwego funkcjonowania urządzenia wskutek użytkowania
niezgodnie z przeznaczeniem lub niezgodnie z instrukcją montażu
ieksploatacji,
• skutków zdarzeń losowych (siła wyższa)i innych okoliczności spe-
cycznych dla danego obiektu, za które nie odpowiada producent,
np. uszkodzeń w czasie transportu, uderzenia pioruna, uszkodzeń
mechanicznych, przepięć sieci elektrycznej, zawilgocenia urządzenia,
spadków napięcia, itp.,
• uszkodzeń powstałych w wyniku nieprzestrzegania warunków eksploata-
cyjnych i konserwacji urządzeń,
• uszkodzeń powstałych w wyniku niewykonywania czynności określonych
w instrukcji obsługi, jako czynności, które powinien wykonywać użytkow-
nik (np. wymiana ltrów),
• roszczeń z tytułu parametrów technicznych urządzeń, chyba, że są one
niezgodne z parametrami podanymi w dokumentacji technicznej;
• urządzeń, które były montowane, przerabiane lub naprawiane przez
niewykwalikowany personel,
• urządzeń, w przypadku, których niewykonane zostały obowiązkowe
okresowe przeglądy techniczne - minimum 2 razy w roku,
• przypadków nieczytelnie lub niedokładnie wypełnionych kart gwaran-
cyjnych;
• urządzeń nie posiadających czytelnych fabrycznych numerów seryjnych,
• urządzeń, w których dokonano zmian w konstrukcji urządzenia.
15. W przypadku nieuzasadnionego zgłoszenia roszczeń z gwarancji,
zgłaszający jest zobowiązany do pokrycia kosztów rozpatrzenia reklamacji,
kosztów dojazdu oraz prac serwisu fabrycznego. Urządzenie jest naprawiane na
koszt zgłaszającego.
5