12 6006572-00
7.3 Przegląd coroczny
X-1 Skontrolować pobór prądu na amperomierzu.
X-2 Kontrola działania urządzeń monitorujących.
X-3 Rozłączyć urządzenie, podnieść i wyczyścić.
X-4 Przeprowadzić kontrolę wzrokową ogniw złącznych, jak również wszystkich elementów urządzeń podnoszących.
X-5 Skontrolować śmigło oraz pierścień SD.
X-6 Skontrolować uchwyt kablowy odciążający dla kabla przyłączeniowego silnika.
X-7 Skontrolować kabel przyłączeniowy silnika pod kątem ewentualnych uszkodzeń.
X-8 Skontrolować działanie systemu sprzęgającego (wersja „B”, śrubę mocującą rury przykręcić
momentem 80 Nm!)
Dodatkowo podczas corocznego przeglądu należy przeprowadzić następujące prace kontrolne:
Y-1 Kontrola rezystancji izolacji.
Y-2 Kontrola oleju przekładniowego.
Y-3 Skontrolować olej poślizgowy zgodnie z rozdziałem 8.5 (tylko model 2006).
Y-4 Skontrolować śruby i nakrętki pod kątem zalecanego momentu dokręcania.
Y-5 Naprawa uszkodzeń lakieru.
Y-1 Kontrola rezystancji izolacji
Raz w roku należy mierzyć rezystancje izolacji uzwojenia silnika. Jeżeli wymagana rezystancja izolacji nie
zostanie osiągnięta, do silnika może się przedostać wilgoć.
Środki zaradcze: Proszę się skontaktować z odpowiednim partnerem serwisowym rmy Sulzer. Agregatu nie
wolno ponownie włączyć!
Y-2 Kontrola oleju przekładniowego
Raz w roku należy kontrolować olej przekładniowy (patrz 8.1 Kontrola/wymiana oleju przekładniowego). Przy
tym należy sprawdzić, czy powstała mieszanka składająca się z oleju i wody.
UWAGA Śruba zamykająca poz. 6/2 we wszystkich urządzeniach SB 900 -2500 po wymianie
oleju przekładniowego musi zostać zastąpiona śrubą z magnesem (nr art.: 1156 0082).
Śruby uzupełniania i spuszczania oleju na przekładni po ich ponownym wkręceniu do
przekładni muszą zostać oczyszczone ze smaru i pokryte lakierem!
Środki zaradcze: Po stwierdzeniu obecności wody w oleju przekładniowym należy go wymienić. W takim przypadku
należy się skontaktować z odpowiednim partnerem serwisowym rmy Sulzer, ponieważ mogła
dojść do pojawienia się nieszczelności przekładni. Agregatu nie wolno ponownie włączyć!
Y-3 Kontrola oleju poślizgowego (tylko w przypadku modelu 2006 z dużą komorą na olej)
W urządzeniach nowej generacji od 01.2006, raz w roku należy przeprowadzać kontrolę oleju poślizgowego
(patrz rozdział 8.5). Przy tym należy sprawdzić, czy powstała mieszanka składająca się z oleju i wody.
UWAGA Śruby uzupełniania i spuszczania oleju na przekładni po ich ponownym wkręceniu
muszą zostać oczyszczone ze smaru i pokryte lakierem!
Środki zaradcze: Po stwierdzeniu obecności wody w oleju poślizgowym należy wymienić uszczelnienie
pierścieniem ślizgowym (patrz rozdział 8.3). W takim przypadku należy się skontaktować
z odpowiednim partnerem serwisowym rmy Sulzer. Agregatu nie wolno ponownie włączyć!
Y-4 Skontrolować śruby i nakrętki pod kątem zalecanego momentu dokręcania
Raz w roku lub co 8000 roboczogodzin, ze względów bezpieczeństwa zaleca się kontrolę połączeń śrubowych
oraz mocowania śmigła pod kątem prawidłowego osadzenia.