Szanowny Kliencie,
Ponieważ szczególną uwagę zwracamy na jakość urządzeń, będziemy wdzięczni za wszelkie uwagi, referencje lub propozycje w zakresie właściwości technicznych
ieksploatacyjnych urządzeń przez nas dystrybuowanych. W celu uniknięcia nieporozumień, prosimy starannie zapoznać się z instrukcją montażu i eksploatacji. Numer
seryjny urządzenia, podany na płytce metalowej przymocowanej do urządzenia lub naklejce na obudowie urządzenia, powinien być zgodny z numerem, wskazanym na
potwierdzeniu udzielenia gwarancji. Potwierdzenie udzielenia gwarancji jest ważne tylko wtedy, gdy jest na niej prawidłowo wskazany model urządzenia, numer seryjny,
data sprzedaży, nie jest uszkodzona nalepka ochronna na panelu skrzynki elektrycznej, czytelne są pieczęcie sprzedawcy i podpis kupującego. Danych, wskazanych
na potwierdzeniu udzielenia gwarancji, nie wolno zmieniać, kasować lub przepisywać, gdyż takie potwierdzenie jest nieważne. Niniejszym potwierdzeniem udzielenia
gwarancji Ventia sp. z o.o. potwierdza zobowiązania gwaranta wynikające z regulaminu sprzedaży oraz Kodeksu Cywilnego. Gwarancja udzielona jest imiennie Klien-
towi i nie może zostać przeniesiona na inny podmiot. Ventia sp. z o.o. zachowuje prawo do odmowy udzielenia bezpłatnej obsługi gwarancyjnej w przypadku naruszenia
poniżej wymienionych warunków gwarancji.
WARUNKI GWARANCJI
1. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego rękojmia za produkt jest wyłączona.
2. Ventia Sp. z o.o. z siedzibą w Raszynie (05-090) przy ulicy Słowikowskie-
go81, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd
Rejonowy dla m.st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy pod numerem KRS
0000342440 (zwana dalej Ventia sp. z o.o.) jako GWARANT udziela jedno-
cześnie Klientowi (podmiot nabywający bezpośrednio produkt objęty gwaran-
cją od Ventiasp.Zo.o., zwany dalej Klientem) gwarancji na okres 24 miesięcy
od daty montażu produktu, jednak nie dłużej niż 27 miesięcy od daty sprze-
daży (także w przypadku braku zaznaczenia daty montażu wpotwierdzeniu
udzielenia gwarancji). Każdorazowo okres gwarancji kończy się nie później
niż 36 miesięcy od daty produkcji. Udzielenie gwarancji na warunkach po-
wyższych zostaje potwierdzone wydaniem Klientowi stosownego imiennego
potwierdzenia. Potwierdzeniem takim jest zasadniczo faktura. Na życzenie,
Ventia Sp. z o.o. wyda Klientowi imienne potwierdzenie udzielenia gwarancji w
postaci karty gwarancyjnej
3. Ventia Sp. z o.o. udziela Klientowi gwarancji na wady fabryczne urządzenia.
Gwarancją nie jest objęte wadliwe działanie urządzenia spowodowane błęda-
mi montażu lub eksploatacją urządzenia. Wszczególności niezgodnie z jego
przeznaczeniem lub eksploatacją wwarunkach pracy, do których urządzenie
nie jest przystosowane.
4. Gwarancją objęte są produkty marki KOMFOVENT/DANTHERM/STAVOKLIMA/
HAVACO/ALPICAIR importowane na teren Polski przez rmę Ventia Sp. z o.o.
5. Klient zobowiązuje się poinformować osoby, którym odsprzedaje Produkt (użyt-
kownik produktu) aby wszystkie wady Produktu, zgłaszał w pierwszej kolejności
do rmy instalacyjnej lub rmy odsprzedającej urządzenie, albowiem skuteczne-
go zgłoszenia roszczeń z tytułu gwarancji może dokonać wyłącznie Klient.
6. Klient zobowiązuje się poinformować osoby, którym odsprzedaje Produkt o
obowiązkach Użytkownika Produktu zawartych w regulaminie sprzedaży Ven-
tia Sp. z o.o. oraz niniejszych Warunkach Gwarancji.
7. W celu stwierdzenia w okresie ważności gwarancji wady fabrycznej lub uszko-
dzenia gwarancyjnego urządzenia, Ventia Sp. z o.o. może zażądać umoż-
liwienia przez Klienta przeprowadzenia zdalnego wsparcia. Pod pojęciem
umożliwienia przeprowadzenia zdalnego wsparcia, Ventia Sp. z o.o. rozumie
podłączenie urządzenia do łącza internetowego i umożliwienie zdalnego po-
łączenia dla pracownika Ventia przy pomocy programu pośredniego. Ventia
sp. z o.o. może również zażądać od Klienta dokonania werykacji u użytkow-
nika produktu, że zgłaszana wada ma charakter wady fabrycznej, a nie wynika
wyłącznie z błędnego montażu, niewłaściwej eksploatacji lub innej przyczyny
8. W razie stwierdzenia w okresie ważności gwarancji wady fabrycznej lub uszko-
dzenia gwarancyjnego urządzenia, Ventia Sp. z o.o. zapewnia wterminie 14
dni nieodpłatnie części zamienne niezbędne do usunięcia wady lub naprawę
dokonaną za pośrednictwem serwisu fabrycznego na terenie Polski. W przy-
padku zapewnienia części zamiennych, usługę naprawy urządzenia dokonuje
Klient. Uszkodzone części, Klient jest zobowiązany odesłać do Ventia Sp. z o.o.
wraz z odpowiednim opisem. W przypadku nieodesłania uszkodzonych części
w ciągu 14 dni, VentiaSp. z o.o. będzie uprawniona do wystawienia Klientowi
faktury VAT za zapewnione części zamienne do naprawy gwarancyjnej. Ven-
tiaSp.Zo.o. decyduje o sposobie naprawy urządzenia, czyli ozapewnieniu
części zamiennych lub naprawy za pośrednictwem serwisu u użytkownika pro-
duktu.
9. Zgłaszający jest zobowiązany do zapewnienia swobodnego dostępu do urzą-
dzania w celu przeprowadzenia prac serwisowych. Serwisant ma prawo od-
mówić naprawy gwarancyjnej lub pogwarancyjnej, jeżeli miejsce lub sposób
montażu urządzenia uniemożliwia dostęp do niego lub uniemożliwia skuteczną
naprawę urządzenia. Zgłaszający jest zobowiązany zapewnić odpowiednie
narzędzia np. drabina, rusztowanie, itp., jeżeli jest to niezbędne do przepro-
wadzenia prac serwisowych. Brak zapewnienia odpowiedniego dostępu do
urządzenia, skutkuje odmową naprawy oraz obciążeniem rmy zgłaszającej
kosztami dojazdu oraz pracy Serwisanta.
10. Termin zapewnienia części lub naprawy urządzenia może ulec wydłużeniu do
30 dni w przypadku, gdy konieczne będzie sprowadzenie z zagranicy części
lub podzespołów potrzebnych do naprawy urządzenia;
11 . W poszczególnych przypadkach naprawa urządzenia odbywa się wDziale
Serwisu na terenie siedziby Ventia Sp. z o.o. Odpowiednie zabezpieczenie
produktu do transportu oraz koszt przesyłki do Ventia Sp. z o.o. leży po stronie
Klienta. Ventia Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo, co do decyzji o naprawie
urządzenia w Dziale Serwisu na terenie siedziby Ventia Sp. z o.o. lub na obiek-
cie, na którym jest zamontowane.
12. Dla zachowania uprawnień wynikających z gwarancji montaż urządzeń musi
być wykonany przez uprawnioną rmę instalacyjną, zgodnie zprzeznacze-
niem urządzenia oraz instrukcją montażu i eksploatacji. Wprzypadku naprawy
urządzenia poprzez serwis fabryczny, Klient jest zobowiązany do zapewnie-
nia swobodnego dostępu do urządzenia serwisantowi zgodnie z pkt 9.
13. Użytkownik jest zobowiązany do przeprowadzenia w ciągu roku minimum 2
przeglądów serwisowych zakupionego urządzenia. Przeglądy te powinny być
wykonane w okresie jesienno-zimowym oraz zimowo-wiosennym. Przeglądy
są odpłatne i muszą być wykonane przez wykwalikowane rmy. Klient zo-
bowiązany jest do konserwacji urządzenia, w szczególności do okresowej
wymiany ltrów powietrza (jeżeli występują).Każdy przegląd serwisowy od-
notowany jest w potwierdzeniu udzielenia gwarancji, a odmowa wykonania
skutkuje utratą gwarancji. Ventia Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo zażądania
okazania kopii dokumentów opłat za przeprowadzone przeglądy okresowe i
odmowy uznania gwarancji w przypadku braku w/wdokumentów lub odmo-
wy ich okazania.
14. Gwarancja nie obejmuje:
• uszkodzeń lub niewłaściwej pracy urządzenia wynikającej z błę-
dów popełnionych podczas montażu lub błędnie zaprojektowanej
instalacji,
• niewłaściwego funkcjonowania urządzenia wskutek użytkowania
niezgodnie z przeznaczeniem lub niezgodnie z instrukcją montażu
ieksploatacji,
• skutków zdarzeń losowych (siła wyższa)i innych okoliczności spe-
cycznych dla danego obiektu, za które nie odpowiada producent,
np. uszkodzeń w czasie transportu, uderzenia pioruna, uszkodzeń
mechanicznych, przepięć sieci elektrycznej, zawilgocenia urządze-
nia, spadków napięcia, itp.,
• uszkodzeń powstałych w wyniku nieprzestrzegania warunków
eksploatacyjnych i konserwacji urządzeń,
• uszkodzeń powstałych w wyniku niewykonywania czynności
określonych w instrukcji obsługi, jako czynności, które powinien
wykonywać użytkownik (np. wymiana ltrów),
• roszczeń z tytułu parametrów technicznych urządzeń, chyba, że są
one niezgodne z parametrami podanymi w dokumentacji technicz-
nej;
• urządzeń, które były montowane, przerabiane lub naprawiane
przez niewykwalikowany personel,
• urządzeń, w przypadku, których niewykonane zostały obowiązko-
we okresowe przeglądy techniczne - minimum 2 razy w roku,
• przypadków nieczytelnie lub niedokładnie wypełnionych kart gwaran-
cyjnych;
• urządzeń nie posiadających czytelnych fabrycznych numerów
seryjnych,
• urządzeń, w których dokonano zmian w konstrukcji urządzenia.
7