Shimano WH-MT75 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
• Nie wolno stosować taśmy na obręcze. Może wystąpić problem z usunięciem
taśmy i założeniem opony, oraz może dojść do uszkodzenia opony lub dętki lub
może wystąpić nagłe przebicie i spadnięcie opony, co może doprowadzić do
poważnych obrażeń.
• Przed jazdą na rowerze, sprawdzić czy koła są dobrze zamocowane. Jeżeli
koła są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą one wypaść z ramy, czego
konsekwencją może być poważne zranienie.
• Przed użyciem sprawdzić koła, aby upewnić się że nie ma wygiętych lub luźnych
szprych oraz wgnieceń, rys lub pęknięć na powierzchni obręczy. W przypadku
wystąpienia któregoś z wymienionych problemów, nie wolno używać koła.
• Koło zaprojektowane jest do jazdy terenowej. Nie stosować do jazdy zjazdowej.
Może dojść do zgięcia lub innego uszkodzenia koła, co może spowodować
wypadek.
• Jeżeli zacisk piasty nie jest używany prawidłowo, koło może spaść z roweru,
co może doprowadzić do poważnych obrażeń. Przed użyciem dokładnie
przeczytać instrukcję serwisową zacisku piasty.
• Koła te przeznaczone są do stosowania tylko z hamulcami tarczowymi.
Nie wolno stosować tych kół z hamulcami obręczowymi.
• Pamiętać także o dokładnym przeczytaniu Instrukcji serwisowej hamulca
tarczowego.
• Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą
instrukcję. Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą spowodować obrażenia
kierującego rowerem.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
• Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i zachować ją
na przyszłość.
Dane techniczne
Wymiana szprych
Naciąg szprych
UWAGA
UWAGA
Naciagnąć szprychy jak pokazano na rysunku.
1
Na przód
Na tył
* Wartości te należy traktować tylko jako wskazówkę.
OSTRZEŻENIE
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia
działania wynikającego z normalnego użytkowania.
• Osłony szprych są sprzedawane oddzielnie. Szczegółowych informacji udzielają
sprzedawcy rowerów.
Uwaga
• Jeżeli koło stanie się sztywne i trudne do obracania, należy je nasmarować.
• Nie dawać żadnego smaru lub oleju do wnętrza piasty, w przeciwnym razie
może się on wydostać.
• Jako wyposażenie opcjonalne dostępne są specjalne klucze do szprych.
• Zalecamy zlecenie regulacji naprężenia szprych autoryzowanemu sprzedawcy
rowerów, jeżeli występuje jakikolwiek luz wstępny w szprychach i po pierwszym
1000 km przebiegu.
• Do czyszczenia kół nie wolno stosować detergentów lub chemicznych środków
czyszczących. W przeciwnym razie może dojść do oddzielenia się szczeliwa
powietrznego, które znajduje się na złączach.
• Do czyszczenia kół nie wolno stosować detergentów lub chemicznych środków
czyszczących. W przeciwnym razie może dojść do oddzielenia się naklejek na
obręczy.
• Odblaski są sprzedawane oddzielnie. Szczegółowych informacji udzielają
sprzedawcy rowerów.
Techniczna instrukcja serwisowa
WH-M775
WH-MT75
W celu uzyskania najlepszych osiągów, zalecamy wykorzystanie
następującej kombinacji.
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polish)
Układ może zostać zdemontowany zgodnie
z przedstawioną ilustracją.
Smar należy nanosić na różne części
w równych odstępach czasu.
Konserwacja
Uwaga:
• Piasta przednia nie może być rozbierana od lewej strony piasty, tam gdzie
znajdują się wypusty mocujące tarczę.
• Podczas zdejmowania i zakładania uszczelki uważać, aby jej nie zgiąć.
Podczas ponownego zakładania uszczelki upewnić się, że skierowana jest we
właściwą stronę i włożyć ją do oporu.
Uwaga:
• Jeżeli podkładka nie została założona,
niemożliwe będzie wyregulowanie
naprężenia szprychy, dlatego należy
pamiętać o założeniu podkładek.
• Dokręcić nyple do końca gwintu.
Podkładka
Zatyczka
Blokada szprychy
Szprycha
Nypel
2
3
<Montaż>
Za pomocą klucza płaskiego 17 mm i klucza imbusowego
5 mm dokręcić nakrętkę zabezpieczającą tak, aby podwójnie
zabezpieczyć mechanizm osi piasty, jak pokazano na
rysunku.
Moment dokręcania:
15 - 17 Nm
Klucz imbusowy 5 mm
Klucz 17 mm
Oś piasty
Montaż tarczy
Pierścień blokady
mocowania tarczy
TL-LR15
• Stosować tylko oryginalne szprychy, nyple, zatyczki i podkładki Shimano.
W przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia obręczy i piasty.
• Ciśnienie powietrza powinno mieścić się w zakresie 200 - 400 kPa {29 - 58 psi}.
• Uważać, aby nie naprężyć zbyt mocno zatyczek w czasie regulowania naprężenia
szprych. Jeśli zatyczki zostaną naprężone zbyt mocno, może nastąpić
uszkodzenie obręczy.
(Zalecamy zasięgnąć porady autoryzowanego sprzedawcy rowerów w kwestii
regulacji.)
• Środki do naprawy przebić i środki zapobiegające przebiciom mogą powodować
korozje obręczy, dlatego należy stosować tylko środki obojętne.
Dokręcić
Uszczelka
Uszczelka
32T
ba
ba
28T
ba
24T
ba
21T
ap ba
18T
11T
a
Q
a
r
ba
1
2T
a
Q
ar
ba
9S
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
ap
a
Q
ba
ar
16T
ap
a
Q
ar
ba
14T
ap
as
34T
ap
as
3
0T
ap
as
26T
ap
as
23T
as
2
0T
as
1
7T
as
au
11T
as
au
13T
as
au
1
5T
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
Montaż koronek HG
W przypadku każdej koronki,
powierzchnia z oznaczeniem
grupy powinna być
skierowana na zewnątrz
i ustawiona tak, aby szerokie
występy na każdej koronce
i część A (na której rowek jest
szeroki) główki piasty, były
w jednej linii.
CS-M770 (as)
CS-M770 (aQ)
Rowek jest szeroki
tylko w jednym
miejscu.
a
c
-
1
4
T
A
Szeroki występ
Podkładka dystansowa
nakrętki kasety
Podkładka
dystansowa koronki
Podkładka dystansowa
nakrętki kasety
Nakrętka kasety
Nakrętka kasety
Podczas montowania koronek HG
zastosować narzędzie specjalne
(TL-LR15) do dokręcenia nakrętki
kasety.
Aby wymienić koronki HG zastosować
narzędzia specjalne (TL-LR15)
i TL-SR21, aby odkręcić nakrętkę
kasety.
Moment dokręcenia:
30 - 50 Nm
Nakrętka
kasety
Narzędzie
(TL-SR21)
Demontaż
TL-LR15
Śruba mocująca
główkę piasty
Korpus główki
Podkładka główki
Smar DURA-ACE
(Y-04110000)
Nie należy
zdejmować uszczelki.
Nasmarować
Klucz imbusowy 5 mm
Oś piasty
Wymiana główki piasty
Najpierw wyjąć oś piasty zgodnie z rysunkiem.
Podwójnie zabezpieczona sekcja po stronie główki piasty nie może zostać zdemontowana.
(1) (3)
Uwaga:
• Podczas zdejmowania i zakładania uszczelki uważać, aby jej nie zgiąć.
Podczas ponownego zakładania uszczelki upewnić się, że skierowana jest we
właściwą stronę i włożyć ją do oporu.
• Nie należy rozbierać osłony przeciwkurzowej, która jest zaciśnięta na stożku.
Po wyjęciu osi piasty należy wykręcić śrubę mocującą główkę (wewnątrz
główki piasty), i wymienić główkę.
Uwaga:
Pamiętać, aby nasmarować gwint śruby mocującej główki piasty,
w przeciwnym razie może wystąpić poluzowanie lub przywieranie.
Nie próbować rozmontowywać główki piasty, ponieważ może to
spowodować usterkę.
Klucz 17 mm
Stożek z osłoną przeciwkurzową
(nie może zostać zdemontowany)
Wypust uszczelki jest po zewnętrznej stronie
Uszczelka
Siła dokręcenia po lewej stronie:
15 - 20 Nm
Moment dokręcania:
45 - 50 Nm
Demontaż
Wypusty mocujące tarczę
Klucz imbusowy 14 mm
Demontaż
Montaż
<WH-M775>
<WH-MT75>
Moment dokręcania:
40 Nm
(2)
Symbol modelu Dane techniczne Kolor
RR-550-WUW SW BEZ WSPORNIKA JIS / CPSC Biały
RR-550-WUA SW BEZ WSPORNIKA AS Bursztynowy
RR-317-WUA SW BEZ WSPORNIKA DIN Bursztynowy
Symbol modelu Dane techniczne Kolor
RR-550-WUW SW JIS / CPSC Biały
RR-550-WUA SW AS Bursztynowy
RR-317-WUA SW DIN Bursztynowy
CP-WH14 CS-M970
CP-WH15 CS-M770
SI-4DA0B-001
Łańcuch CN-7701 / CN-HG93 / CN-HG73
Kaseta zębatek CS-M770 / CS-M970
Tarcza SM-RT78 / SM-RT97
Symbol modelu WH-M775 WH-MT75
Przełożenia 9 9
Liczba szprych 24 24
Szerokość obręczy 23,3 mm 23,3 mm
Rozmiar obręczy 26" 29"
Odpowiedni rozmiar opon 26 x 1,5 ~ 2,25 29 x 1,5 ~ 2,25
Odpowiednie hamulce Hamulec tarczowy Hamulec tarczowy
1. Nałożyć podkładkę i zatyczkę na szprychę.
2. Po włożeniu szprychy do otworu w kołnierzu piasty,
dokręcić nyple. W czasie montażu zastosować
blokady szprych do zablokowania obrotu szprych
a następnie włożyć wkrętak lub podobne narzędzie
do rowka w nyplu, w celu dokręcenia nypla.
3. Obrócić zatyczkę w prawo, aby wkręcić go do
otworu w obręczy.
W tym czasie użyć blokady szprych, aby zapobiec
obracaniu się szprychy.
Wartość napięcia szprychy
Na przód Na tył
Prawa strona Lewa strona Prawa strona
(koronki)
Lewa strona
600 - 1000 N 900 - 1350 N 900 - 1350 N 600 - 1000 N
SI-4DA0B-001 -03
  • Page 1 1

Shimano WH-MT75 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla