TL-HS22 / 17mm
(3)(1)
(2)
A
a
c
-
1
4
T
TL-HS22
Uwaga:
• Podczas zdejmowania i zakładania uszczelki, należy szczególnie uważać,
aby jej nie zgiąć. Podczas zakładania uszczelki, upewnić się, że jest
prawidłowo skierowana i włożyć ją do oporu.
• Nie należy rozbierać osłony przeciwkurzowej, która jest zaciśnięta
na stożku.
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
1
2
3
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie: http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
SI-4G40A-001-03
Układ może zostać zdemontowany zgodnie
z przedstawioną ilustracją.
Smar należy nanosić na różne części
w równych odstępach czasu.
Uwaga:
• Podczas zdejmowania i zakładania uszczelki, należy szczególnie uważać, aby
jej nie zgiąć. Podczas zakładania uszczelki, upewnić się, że jest prawidłowo
skierowana i włożyć ją do oporu.
• Nie należy rozbierać osłony przeciwkurzowej, która jest zaciśnięta na stożku.
<Montaż>
Do montażu osi piasty należy użyć specjalnego narzędzia
(TL-HS22 / 17 mm). Nakrętkę należy dokręcić przy użyciu
5-mm klucza imbusowego, dzięki czemu mechanizm zostanie
podwójnie zablokowany, zgodnie z ilustracją.
TL-LR15 / LR10
Moment dokręcania:
45 - 50 Nm
Śruba mocująca
główkę piasty
Podkładka główki
Podkładka dystansowa koronki Podkładka dystansowa nakrętki kasety
Nakrętka kasety
Klucz imbusowy
14 mm
Oś piasty
Klucz imbusowy
5 mm
Klucz imbusowy
5 mm
Stożek z osłoną
przeciwkurzową (nie może
zostać zdemontowany)
Rowek jest szeroki tylko
w jednym miejscu.
Blokada szprychy
Podkładka
Zatyczka
Nakrętka
Szprycha
Szeroki wypust
Stożek z osłoną
przeciwkurzową (nie może
zostać zdemontowany)
Uszczelka
Wypust uszczelki jest po zewnętrznej stronie
Uszczelka (wypust uszczelki
jest po zewnętrznej stronie)
Oś piasty
Wypusty mocujące
tarczę
Nie należy zdejmować
uszczelki.
Demontaż
Demontaż
Korpus główki
Nasmarować
Nasmarować
Nasmarować
Smar DURA-ACE
(Y-04110000)
Smar DURA-ACE
(Y-04110000)
Smar DURA-ACE
(Y-04110000)
• Model WH-M988-R nie jest przeznaczony do zjazdowej ani do swobodnej
jazdy na rowerze. Jednak zależnie od warunków jazdy, w osi piasty może
dojść do pęknięcia, które może prowadzić do uszkodzenia osi piasty. Może to
prowadzić do wypadku, którego wynikiem mogą być poważne obrażenia lub
śmierć. Przed jazdą należy dokładnie sprawdzić piasty, w celu upewnienia się,
że nie ma pęknięć w osiach, a w przypadku znalezienia śladów pęknięcia lub
innych nietypowych śladów, NIE wolno korzystać z roweru.
• Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo
zamocowane. Jeżeli koła są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą wypaść
z roweru, powodując w konsekwencji poważne zranienie.
• Przed użyciem sprawdzić koła, aby upewnić się, że nie ma wygiętych lub
luźnych szprych oraz wgnieceń, rys czy pęknięć na powierzchni obręczy.
W przypadku wystąpienia któregoś z wymienionych problemów nie wolno
używać koła.
• Jeżeli zacisk Quick Release nie będzie używany prawidłowo, koło może
spaść z roweru, co często prowadzi do poważnych obrażeń. Przed użyciem
dokładnie przeczytać instrukcję serwisową dotyczącą zacisku Quick Release.
• Koło zaprojektowano do jazdy po ścieżkach. Nie stosować do jazdy zjazdowej.
Może dojść do zgięcia lub innego uszkodzenia koła, co może spowodować
wypadek.
• Koła te przeznaczone są do stosowania tylko z hamulcami tarczowymi. Nie
wolno stosować tych kół z hamulcami obręczowymi.
• Pamiętać także o dokładnym przeczytaniu instrukcji serwisowej dotyczącej
hamulca tarczowego.
• Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą
instrukcję. Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić
do wywrócenia roweru, co może spowodować poważne obrażenia. Zalecamy
stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
• Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i
zachować ją na przyszłość.
•
Nie wolno stosować taśmy na obręcze. Może wystąpić problem z
usunięciem taśmy i założeniem opony, oraz może dojść do uszkodzenia
opony lub dętki lub może wystąpić nagłe przebicie i spadnięcie opony,
co może doprowadzić do poważnych obrażeń.
•
Stosować tylko oryginalne szprychy, nyple, zatyczki i podkładki Shimano.
W przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia obręczy i piasty.
•
Ciśnienie powietrza powinno mieścić się w zakresie 200-400 kPa {29-58 psi}.
• Uważać, aby nie naprężyć zbyt mocno zatyczek w czasie regulowania
naprężenia szprych. Jeśli zatyczki zostaną naprężone zbyt mocno, może
nastąpić uszkodzenie obręczy.(Zalecamy zasięgnąć porady autoryzowanego
sprzedawcy rowerów w kwestii regulacji.)
•
Nie zalecamy używania alkalicznych środków naprawczych przeznaczonych do
celów ogólnych, gdyż mogą one spowodować korozję i nieszczelność obręczy.
Uwaga:
• Jeżeli koło stanie się sztywne i będzie obracać się z oporem, należy je
nasmarować.
• Nie wstrzykiwać jakiegokolwiek smaru ani oleju do wnętrza piasty,
ponieważ mogą one się wydostać na zewnątrz.
•
Jako wyposażenie opcjonalne dostępne są specjalne klucze do szprych.
• Zalecamy powierzenie regulacji naprężenia szprych autoryzowanemu
sprzedawcy rowerów, jeżeli występuje jakikolwiek dystans wstępny w
szprychach i po pierwszym 1000 km przebiegu.
•
Do czyszczenia kół nie wolno stosować detergentów lub chemicznych
środków czyszczących. W przeciwnym razie może dojść do oddzielenia
się uszczelniacza powietrznego, które znajduje się na złączach.
• Do czyszczenia kół nie wolno stosować detergentów lub chemicznych
środków czyszczących. W przeciwnym razie może dojść do
oddzielenia się naklejek na obręczy.
• Odblaski są sprzedawane oddzielnie. Szczegółowych informacji
udzielają sprzedawcy rowerów.
Symbol modelu Dane techniczne Kolor
RR-550-WUW SW BEZ
MOCOWANIA (AS)
JIS/CPSC Biały
RR-550-WUA SW BEZ
MOCOWANIA (AS)
AS Bursztynowy
RR-317-WUA SW BEZ
MOCOWANIA (AS)
DIN Bursztynowy
• Osłony szprych są sprzedawane oddzielnie. Szczegółowych informacji
udzielają sprzedawcy rowerów.
CP-WH14A CS-M980
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub
pogorszenia działania wynikającego z normalnego użytkowania.
OSTRZEŻENIE
UWAGA
UWAGA
Techniczna instrukcja serwisowa SI-4G40A-001
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy wykorzystanie
poniższej kombinacji.
Łańcuch CN-M980
Kaseta zębatek CS-M980
Tarcza SM-RT98
WH-M988-R
Dane techniczne
Wymiana szprych
Naciąg szprych
Konserwacja
Przełożenia 10
Liczba szprych 24
Szerokość obręczy 25,8 mm
Rozmiar obręczy 26”
Odpowiedni rozmiar opon 26 x 1,95 ~ 2,5
Odpowiednie hamulce Hamulec tarczowy
1. Nałożyć podkładkę i zatyczkę na szprychę.
2. Po włożeniu szprychy do otworu w kołnierzu
piasty, dokręcić nyple. W czasie montażu
zastosować blokady szprych do zablokowania
obrotu szprych, a następnie włożyć wkrętak lub
podobne narzędzie do rowka w nakrętce, w celu
dokręcenia nypla.
3. Obrócić zatyczkę w prawo, aby wkręcić go do
otworu w obręczy.W tym czasie użyć blokady
szprych, aby zapobiec obracaniu się szprychy.
Uwaga:
• Jeżeli podkładka nie została założona,
niemożliwe będzie wyregulowanie
naprężenia szprychy, dlatego należy
pamiętać o założeniu podkładek.
• Dokręcić nyple do końca gwintu.
Naciągnąć szprychy jak pokazano na rysunku.
Lewa strona Prawa strona
Wartość napięcia szprychy
Lewa strona Prawa strona (zębatki)
600 - 1000 N 900 - 1350 N
* Wartości te należy traktować tylko jako ogólne wytyczne.
Dokręcić
Moment dokręcania:
15 - 20 Nm
Strona lewa Moment dokręcania:
15 - 20 Nm
Montaż koronek HG
Wymiana główki piasty
W przypadku każdej koronki, powierzchnia z oznaczeniem
grupy powinna być skierowana na zewnątrz i ustawiona
tak, aby szerokie występy na każdej koronce i część A (na
której rowek jest szeroki) główki piasty, były w jednej linii.
Podczas montowania koronek HG zastosować narzędzie
specjalne (TL-LR15/LR10) do dokręcenia nakrętki kasety.
Aby wymienić koronki HG,
zastosować narzędzia
specjalne (TL-LR15/LR10)
i TL-SR21 w celu
odkręcenia nakrętki kasety.
Moment dokręcania:
30 - 50 Nm
■ Najpierw należy wyciągnąć oś piasty zgodnie z procedurą pokazaną na rysunku.
Odcinek z podwójną blokadą po stronie główki nie może być zdemontowany.
■ Po wyjęciu osi piasty należy wykręcić śrubę mocującą główkę (wewnątrz
główki piasty) i wymienić główkę.
Uwaga:
W trakcie wymiany główki należy jednocześnie wymienić śrubę mocującą.
Należy pamiętać, aby nasmarować gwint oraz śrubę mocującą główki; w
przeciwnym razie wystąpić może luz lub zakleszczenie. Nie należy próbować
rozbierania główki, ponieważ może to spowodować niewłaściwe działanie.
TL-LR15
Montaż tarczy
Moment dokręcania:
40 - 50 Nm
Pierścień blokady mocowania tarczy
Nakrętka kasety
Narzędzie
(TL-SR21)
Demontaż