Shimano WH-M985 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Podczas montowania koronek HG zastosować narzędzie
specjalne (TL-LR15/LR10) do dokręcenia nakrętki kasety.
Aby wymienić koronki HG,
zastosować narzędzia
specjalne (TL-LR15/LR10) i
TL-SR21, aby odkręcić
nakrętkę kasety.
Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo
zamocowane. Jeżeli koła są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą wypaść
z roweru, powodując w konsekwencji poważne zranienie.
Przed użyciem sprawdzić koła, aby upewnić się, że nie ma wygiętych lub
luźnych szprych oraz wgnieceń, rys czy pęknięć na powierzchni obręczy.
W przypadku wystąpienia któregoś z wymienionych problemów nie wolno
używać koła.
Jeżeli zacisk Quick Release nie będzie używany prawidłowo, koło może
spaść z roweru, co często prowadzi do poważnych obrażeń. Przed użyciem
dokładnie przeczytać instrukcję serwisową dotyczącą zacisku Quick Release.
Koło zaprojektowane jest do jazdy cross country. Nie stosować do jazdy
zjazdowej. Może dojść do zgięcia lub innego uszkodzenia koła, co może
spowodować wypadek.
Koła te przeznaczone są do stosowania tylko z hamulcami tarczowymi. Nie
wolno stosować tych kół z hamulcami obręczowymi.
Zacisk i tarcza rozgrzewają się w czasie pracy hamulca, dlatego nie należy
ich dotykać w czasie jazdy ani bezpośrednio po wymontowaniu z roweru. W
przeciwnym razie może dojść do oparzenia. Przed podjęciem próby regulacji
hamulca sprawdzić, czy jego elementy dostatecznie ostygły.
Pamiętać także o dokładnym przeczytaniu instrukcji serwisowej dotyczącej
hamulca tarczowego.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą
instrukcję. Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić
do wywrócenia roweru, co może spowodować poważne obrażenia. Zalecamy
stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i
zachować ją na przyszłość.
Nie wolno stosować taśmy na obręcze. Może wystąpić problem z usunięciem
taśmy i założeniem opony, oraz może dojść do uszkodzenia opony lub dętki
lub może wystąpić nagłe przebicie i spadnięcie opony, co może doprowadzić
do poważnych obrażeń.
Stosować tylko oryginalne szprychy, nyple, zatyczki i podkładki Shimano.
W przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia obręczy i piasty.
Ciśnienie powietrza powinno mieścić się w zakresie 200-400 kPa.
Uważać, aby nie naprężyć zbyt mocno zatyczek w czasie regulowania
naprężenia szprych. Jeśli zatyczki zostaną naprężone zbyt mocno, może
nastąpić uszkodzenie obręczy.(Zalecamy zasięgnąć porady autoryzowanego
sprzedawcy rowerów w kwestii regulacji.)
Nie zalecamy używania alkalicznych środków naprawczych przeznaczonych
do celów ogólnych, gdyż mogą one spowodować korozję i nieszczelność
obręczy.
Uwaga:
Jeżeli koło stanie się sztywne i będzie obracać się z oporem, należy je
nasmarować.
Nie wstrzykiwać jakiegokolwiek smaru ani oleju do wnętrza piasty, ponieważ
mogą one się wydostać na zewnątrz.
Jako wyposażenie opcjonalne dostępne są specjalne klucze do szprych.
Zalecamy powierzenie regulacji naprężenia szprych autoryzowanemu
sprzedawcy rowerów, jeżeli występuje jakikolwiek dystans wstępny w
szprychach i po pierwszym 1000 km przebiegu.
Do czyszczenia kół nie wolno stosować detergentów lub chemicznych
środków czyszczących. W przeciwnym razie może dojść do oddzielenia się
uszczelniacza powietrznego, które znajduje się na złączach.
Do czyszczenia kół nie wolno stosować detergentów lub chemicznych
środków czyszczących. W przeciwnym razie może dojść do oddzielenia się
naklejek na obręczy.
Odblaski są sprzedawane oddzielnie. Szczegółowych informacji udzielają
sprzedawcy rowerów.
Symbol modelu Dane techniczne Kolor
RR-550-WUW SW BEZ
MOCOWANIA (AS)
JIS/CPSC Biały
RR-550-WUA SW BEZ
MOCOWANIA (AS)
AS Bursztynowy
RR-317-WUA SW BEZ
MOCOWANIA (AS)
DIN Bursztynowy
Osłony szprych są sprzedawane oddzielnie. Szczegółowych informacji
udzielają sprzedawcy rowerów.
CP-WH14A CS-M980
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub
pogorszenia działania wynikającego z normalnego użytkowania.
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
Techniczna instrukcja serwisowa
SI-4G00A-001
Dane techniczne
Przełożenia 10
Liczba szprych 24
Szerokość obręczy 23,2 mm
Rozmiar obręczy 26”
Odpowiedni rozmiar opon 26 x 1,5 ~ 2,25
Odpowiednie hamulce Hamulec tarczowy
Wymiana szprych
1. Nałożyć podkładkę i zatyczkę na szprychę.
2. Po włożeniu szprychy do otworu w kołnierzu piasty,
dokręcić nyple. W czasie montażu zastosować
blokady szprych do zablokowania obrotu szprych, a
następnie włożyć wkrętak lub podobne narzędzie do
rowka w nakrętce, w celu dokręcenia nypla.
3. Obrócić zaślepkę w prawo, aby go wkręcić do
otworu śruby w obręczy.
Jednocześnie zastosować blokady szprych do
uniemożliwiania ich obrotu.
Uwaga:
Jeżeli podkładka nie została
założona, niemożliwe będzie
wyregulowanie naprężenia szprychy,
dlatego należy pamiętać o założeniu
podkładek.
Dokręcić nyple do końca gwintu.
Naciąg szprych
Naciągnąć szprychy jak pokazano na rysunku.
Lewa strona Prawa strona
Konserwacja
Uwaga:
W trakcie zdejmowania i instalowania uszczelki należy postępować bardzo ostrożnie, aby jej nie zagiąć.
Przy ponownym instalowaniu uszczelki należy upewnić się, czy jest dobrze zorientowana i włożyć ją tak daleko, jak to możliwe.
Nie należy rozbierać osłony przeciwkurzowej, która jest zaciśnięta na stożku.
n
Układ może zostać zdemontowany zgodnie z przedstawioną ilustracją. Smar należy nanosić na różne części w równych odstępach czasu.
1
2
3
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie:
http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez
powiadomienia. (Polish)
SI-4G00A-001-03
TL-LR15 / LR10
W przypadku każdej koronki, powierzchnia
z oznaczeniem grupy powinna być skierowana
na zewnątrz i ustawiona tak, aby szerokie
występy na każdej koronce i część A (na której
rowek jest szeroki) główki piasty, były w jednej
linii.
TL-LR15
Moment dokręcania: 40 - 50 Nm
Moment dokręcania: 45 - 50 Nm
OSTRZEŻENIE
UWAGA
UWAGA
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy wykorzystanie
poniższej kombinacji.
Łańcuch CN-M980
Kaseta zębatek CS-M980
Tarcza SM-RT98
WH-M985-R
Wartość napięcia szprychy
Lewa strona Prawa strona (zębatki)
600 - 1000 N 900 - 1350 N
* Wartości te należy traktować tylko jako ogólne
wytyczne.
Montaż koronek HG
a
c
-
1
4
T
A
Moment dokręcania: 30 - 50 Nm
Wymiana główki piasty
n
Po wyjęciu osi piasty należy wykręcić śrubę mocującą główkę (wewnątrz główki
piasty) i wymienić główkę.
Uwaga:
W trakcie wymiany główki należy jednocześnie wymienić śrubę mocującą. Należy
upewnić się, że smar został umieszczony na gwincie śruby mocującej główkę.
W przeciwnym przypadku mogą wystąpić luzy lub zakleszczenie.
Nie należy podejmować prób demontażu główki, ponieważ może to osłabić
wydajność piasty.
Montaż tarczy
Moment dokręcenia po lewej:
15 - 20 Nm
(3)(1)
(2)
n
Najpierw należy wyciągnąć oś piasty zgodnie z procedurą pokazaną na rysunku.
Zmontuj oś piasty w odwrotnej kolejności.
Odcinek z podwójną blokadą po stronie główki nie może być zdemontowany.
Podkładka
Blokada szprychy
Zatyczka
Nakrętka
Szprycha
Szeroki
wypust
Rowek jest szeroki tylko
w jednym miejscu.
Nakrętka kasety
Narzędzie
(TL-SR21)
Demontaż
Nakrętka kasety
Podkładka dystansowa
nakrętki kasety
Podkładka dystansowa koronki
Stożek z osłoną
przeciwkurzową (nie może
zostać zdemontowany)
Uszczelka (wypust
uszczelki jest po
zewnętrznej stronie)
Smar DURA-ACE
(Y-04110000)
Nasmarować
Smar DURA-ACE
(Y-04110000)
Nasmarować
Stożek piasty jest wykonany ze
stopu lekkiego.
Do regulacji rotacji piasty należy
użyć odpowiedniego narzędzia,
bez śladów zużycia i uszkodzeń.
Stożek z osłoną
przeciwkurzową (nie może
zostać zdemontowany)
Wypusty mocujące
tarczę
Wypust uszczelki jest po
zewnętrznej stronie
Uszczelka
Oś piasty
Klucz imbusowy
5 mm
TL-HS22 / 17 mm
Demontaż
Korpus główki
Podkładka główki
Śruba mocująca główkę
piasty
Nie należy zdejmować
uszczelki.
Smar DURA-ACE
(Y-04110000)
Demontaż
Klucz imbusowy
14 mm
Nasmarować
Pierścień blokady
mocowania tarczy
  • Page 1 1

Shimano WH-M985 Service Instructions

Typ
Service Instructions