Shimano WH-M785 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
Wymiana szprych
1. Nałożyć podkładkę i zatyczkę na szprychę.
2. Po włożeniu szprychy do otworu w kołnierzu piasty,
dokręcić nyple. W czasie montażu zastosować blokady
szprych do zablokowania obrotu szprych, a następnie
włożyć wkrętak lub podobne narzędzie do rowka w
nakrętce, w celu dokręcenia nypla.
3. Obrócić zatyczkę w prawo, aby wkręcić go do
otworu w obręczy.W tym czasie użyć blokady
szprych, aby zapobiec obracaniu się
szprychy.
Uwaga:
Jeżeli podkładka nie została założona,
niemożliwe będzie wyregulowanie
naprężenia szprychy, dlatego należy
pamiętać o założeniu podkładek.
Dokręcić nyple do końca gwintu.
Naciąg szprych
Naciągnąć szprychy jak pokazano na rysunku.
Wartość napięcia szprychy
Prawa strona Lewa strona
600-1000 N
(134 - 224 lbf)
900 - 1350 N
(202 - 302 lbf)
* Wartości te należy traktować tylko jako
ogólne wytyczne.
SI-4S10A-001-03
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie:
http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w przypadku wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
Techniczna instrukcja serwisowa SI-4S10A-001
WH-M785-F
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy wykorzystanie poniższej kombinacji.
Tarcza SM-RT79
Dane techniczne
Liczba szprych 24
Szerokość obręczy 23,4 mm
Rozmiar obręczy 26"
Odpowiedni rozmiar opon 26 x 1,5 ~ 2,25
Odpowiednie hamulce Hamulec tarczowy
Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo zamocowane. Jeżeli koła
są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą wypaść z roweru, powodując w konsekwencji
poważne zranienie.
Przed użyciem sprawdzić koła, aby upewnić się, że nie ma wygiętych lub luźnych szprych
oraz wgnieceń, rys czy pęknięć na powierzchni obręczy. W przypadku wystąpienia któregoś z
wymienionych problemów nie wolno używać koła.
Jeżeli zacisk Quick Release nie będzie używany prawidłowo, koło może spaść z roweru, co
często prowadzi do poważnych obrażeń. Przed użyciem dokładnie przeczytać instrukcję
serwisową dotyczącą zacisku Quick Release.
Koło zaprojektowane jest do jazdy cross country. Nie stosować do jazdy zjazdowej. Może
dojść do zgięcia lub innego uszkodzenia koła, co może spowodować wypadek.
Koła te przeznaczone są do stosowania tylko z hamulcami tarczowymi. Nie wolno stosować
tych kół z hamulcami obręczowymi.
Zacisk i tarcza rozgrzewają się w czasie pracy hamulca, dlatego nie należy ich dotykać
w czasie jazdy ani bezpośrednio po wymontowaniu z roweru. W przeciwnym razie może
dojść do oparzenia. Przed podjęciem próby regulacji hamulca sprawdzić, czy jego elementy
dostatecznie ostygły.
Pamiętać także o dokładnym przeczytaniu instrukcji serwisowej dotyczącej hamulca
tarczowego.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia roweru, co
może spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części
zamiennych Shimano.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na
przyszłość.
Nie wolno stosować taśmy na obręcze. Może wystąpić problem z usunięciem taśmy i
założeniem opony, oraz może dojść do uszkodzenia opony lub dętki lub może wystąpić nagłe
przebicie i spadnięcie opony, co może doprowadzić do poważnych obrażeń.
Okres docierania
Tarcze hamulcowe wymagają dotarcia, dlatego siła hamowania rośnie wraz z upływem
okresu docierania. Należy o tym pamiętać podczas korzystania z hamulców w okresie
docierania. Ta sama sytuacja zaistnieje po wymianie okładzin hamulcowych lub tarczy.
Stosować tylko oryginalne szprychy, nyple, zatyczki i podkładki Shimano. W przeciwnym
razie może dojść do uszkodzenia obręczy i piasty.
Ciśnienie powietrza powinno mieścić się w zakresie 200-400 kPa {29-58 psi}.
Uważać, aby nie naprężyć zbyt mocno zatyczek w czasie regulowania naprężenia szprych.
Jeśli zatyczki zostaną naprężone zbyt mocno, może nastąpić uszkodzenie obręczy.(Zalecamy
zasięgnąć porady autoryzowanego sprzedawcy rowerów w kwestii regulacji.)
Nie zalecamy używania alkalicznych środków naprawczych przeznaczonych do celów
ogólnych, gdyż mogą one spowodować korozję i nieszczelność obręczy.
Uwaga:
Jeżeli koło stanie się sztywne i będzie obracać się z oporem, należy je nasmarować.
Nie wstrzykiwać jakiegokolwiek smaru ani oleju do wnętrza piasty, ponieważ mogą one się
wydostać na zewnątrz.
Jako wyposażenie opcjonalne dostępne są specjalne klucze do szprych.
Zalecamy powierzenie regulacji naprężenia szprych autoryzowanemu sprzedawcy rowerów,
jeżeli występuje jakikolwiek dystans wstępny w szprychach i po pierwszym 1000 km
przebiegu.
Do czyszczenia kół nie wolno stosować detergentów lub chemicznych środków
czyszczących. W przeciwnym razie może dojść do oddzielenia się uszczelniacza
powietrznego, które znajduje się na złączach.
Do czyszczenia kół nie wolno stosować detergentów lub chemicznych środków
czyszczących. W przeciwnym razie może dojść do oddzielenia się naklejek na obręczy.
Odblaski są sprzedawane oddzielnie. Szczegółowych informacji udzielają sprzedawcy
rowerów.
Symbol modelu Dane techniczne
Kolor
RR-550-WUW SW BEZ WSPORNIKA JIS / CPSC
Biały
RR-550-WUA SW BEZ WSPORNIKA AS
Bursztynowy
RR-317-WUA SW BEZ WSPORNIKA DIN
Bursztynowy
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia działania
wynikającego z normalnego użytkowania.
Jeśli uchwyt mocowania zacisku i hak przerzutki nie zostaną ustawione równolegle, tarcza
może stykać się z zaciskiem.
Jeśli tarcza jest zużyta, pęknięta lub uszkodzona, należy ją wymienić.
OSTRZEŻENIE
UWAGA
UWAGA
Moment dokręcania:
40 - 50 Nm
Pierścień blokady mocowania tarczy
TL-LR15
Montaż tarczy
<Montaż>
Do montażu osi piasty należy użyć specjalnego narzędzia (TL-HS23 / 18 mm). Nakrętkę należy dokręcić
przy użyciu 5-mm klucza imbusowego, dzięki czemu mechanizm zostanie podwójnie zablokowany,
zgodnie z ilustracją.
Oś piasty
Klucz imbusowy 5 mm
TL-HS23
Dokręcić
Moment dokręcania:
15 - 17 Nm
Nasmarować
Smar DURA-ACE
(Y-04110000)
Uszczelka
Osłona
przeciwkurzowa
Konserwacja
Układy mogą zostać zdemontowane zgodnie z przedstawioną ilustracją. Okresowo należy smarować każdy z
elementów.
Uwaga:
Piasta przednia nie może być rozbierana od lewej strony piasty, tam gdzie znajdują się wypusty mocujące
tarczę.
Podczas zdejmowania i zakładania uszczelki, należy szczególnie uważać, aby jej nie zgiąć. Podczas
zakładania uszczelki, upewnić się, że jest prawidłowo skierowana i włożyć ją do oporu.
Nie należy rozbierać osłony przeciwkurzowej, która jest zaciśnięta na osi piasty.
1
2
3
Blokada szprychy
Podkładka
Zatyczka
Szprycha
Nakrętka
  • Page 1 1

Shimano WH-M785 Service Instructions

Typ
Service Instructions