32T
ba
ba
28T
ba
24T
ba
21T
ap ba
18T
11T
a
Q
a
r
ba
1
2T
a
Q
ar
ba
9S
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
ap
a
Q
ba
ar
16T
a
p
a
Q
ar
ba
14T
ap
as
34T
ap
as
30T
ap
as
26
T
ap
as
23
T
as
20
T
as
17
T
as
au
11T
as
a
u
13T
as
au
15T
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
Śruba mocująca
główkę piasty
Korpus główki
Podkładka główki
Smar DURA-ACE
(Y-04110000)
Nie należy
zdejmować uszczelki.
Nasmarować
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
Dane techniczne
Wymiana szprych
Naciąg szprych
UWAGA
Napleść szprychy jak pokazano na rysunku.
Na przód
Na tył
* Wartości te należy traktować tylko jako wskazówkę.
OSTRZEŻENIE
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub
pogorszenia działania wynikającego z normalnego użytkowania.
• Osłony szprych są sprzedawane oddzielnie. Szczegółowych informacji
udzielają sprzedawcy rowerów.
Uwaga
• Jeżeli koło stanie się sztywne i trudne do obracania, należy je
nasmarować.
• Nie dawać żadnego smaru lub oleju do wnętrza piasty, w przeciwnym
razie może się on wydostać.
• Jako wyposażenie opcjonalne dostępne są specjalne klucze do szprych.
• Zalecamy zlecenie regulacji naprężenia szprych autoryzowanemu
sprzedawcy rowerów, jeżeli występuje jakikolwiek luz wstępny
w szprychach i po pierwszym 1000 km przebiegu.
• Do czyszczenia kół nie wolno stosować detergentów lub chemicznych
środków czyszczących. W przeciwnym razie może dojść do oddzielenia się
uszczelniacza powietrznego, które znajduje się na złączach.
• Do czyszczenia kół nie wolno stosować detergentów lub chemicznych
środków czyszczących. W przeciwnym razie może dojść do oddzielenia
się naklejek na obręczy.
• Odblaski są sprzedawane oddzielnie. Szczegółowych informacji udzielają
sprzedawcy rowerów.
Techniczna instrukcja serwisowa
WH-M776
W celu uzyskania najlepszych osiągów, zalecamy wykorzystanie następującej kombinacji.
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polish)
Uwaga:
• Jeżeli podkładka nie została założona,
niemożliwe będzie wyregulowanie
napięcia szprychy, dlatego należy
pamiętać o założeniu podkładek.
• Dokręcić nyple do końca gwintu.
Podkładka
Zatyczka
Blokada szprychy
Szprycha
Nypel
2
3
Klucz imbusowy 5 mm
Oś piasty
Wymiana główki piasty
■ Najpierw wyjąć oś piasty zgodnie z rysunkiem.
Podwójnie zabezpieczona sekcja po stronie główki piasty nie może zostać zdemontowana.
(1)
(3)
Uwaga:
• Podczas zdejmowania i zakładania uszczelki uważać, aby jej nie zgiąć.
Podczas ponownego zakładania uszczelki upewnić się, że skierowana jest we
właściwą stronę i włożyć ją do oporu.
• Nie należy rozbierać osłony przeciwkurzowej, która jest zaciśnięta na stożku.
■ Po wyjęciu osi piasty należy wykręcić śrubę mocującą główkę (wewnątrz
główki piasty), i wymienić główkę.
Uwaga:
W trakcie wymiany główki należy jednocześnie wymienić śrubę mocującą.
Pamiętać, aby nasmarować gwint śruby mocującej główki piasty,
w przeciwnym razie może wystąpić poluzowanie lub przywieranie.
Nie próbować rozmontowywać główki piasty, ponieważ może to
spowodować usterkę.
Klucz 17 mm
Stożek z osłoną przeciwkurzową
(nie może zostać zdemontowany)
Wypust uszczelki jest po zewnętrznej stronie
Uszczelka
Siła dokręcenia po lewej stronie:
15 - 20 Nm
Moment dokręcania:
45 - 50 Nm
Klucz imbusowy 14 mm
• Stosować tylko oryginalne szprychy, szprychy, zatyczki i podkładki Shimano.
W przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia obręczy i piasty.
• Ciśnienie powietrza powinno mieścić się w zakresie 200 - 400 kPa
{29 - 58 psi}.
• Uważać, aby nie naprężyć zbyt mocno zatyczek w czasie regulowania
naprężenia szprych. Jeśli korki zostaną naprężone zbyt mocno, może
nastąpić uszkodzenie obręczy.
(Zalecamy zasięgnąć porady autoryzowanego sprzedawcy rowerów
w kwestii regulacji.)
• Środki do naprawy przebić i środki zapobiegające przebiciom mogą
powodować korozje obręczy, dlatego należy stosować tylko środki obojętne.
• W przypadku korzystania ze specjalnego narzędzia (TL-FC32) do
zdejmowania oraz zakładania pierścienia blokującego tarczy, należy
uważać, aby nie dotknąć zewnętrznej części tarczy rękoma. W celu
ochrony rąk przed zranieniem, założyć rękawice.
• Nie obracać tarczy, kiedy przymocowane jest od niej narzędzie specjalne
(TL-FC32). Jeżeli dojdzie do skrzywienia tarczy, tarcza i klocki mogą się
o siebie ocierać i powodować hałas. Dodatkowo, może to powodować
zmniejszenie siły hamowania.
Demontaż
Demontaż
Wypusty mocujące tarczę
• Piasta przednia WH-M776 nie jest przeznaczona do agresywnej
jazdy terenowej rowerem oraz ekstremalnej jazdy górskiej, które
reprezentowane są między innymi przez jazdę North Shore, jazdę po
specjalnych leśnych trasach, lub miejską jazdę akrobatyczną. Jednak,
zależnie od warunków jazdy, w osi piasty może dojść do pęknięcia,
które może prowadzić do uszkodzenia osi piasty. Może to prowadzić do
wypadku, którego wynikiem mogą być poważne obrażenia lub śmierć.
Przed jazdą należy dokładnie sprawdzić piasty, w celu upewnienia się, że
nie ma pęknięć w osiach, a w przypadku znalezienia śladów pęknięcia lub
innych nietypowych warunków, NIE wolno korzystać z roweru.
• Sposób mocowania i moment dokręcania przedniego koła zależą od
rodzaju przedniego amortyzatora. W przypadku montowania przedniego
koła do widelca przedniego, zawsze należy przestrzegać zaleceń podanych
w Instrukcji serwisowej widelca przedniego. Jeżeli zalecenia nie będą
przestrzegane, przednie koło może wypaść z widelca przedniego, czego
konsekwencją może być poważny wypadek.
• Przed jazdą na rowerze, sprawdzić czy koła są dobrze zamocowane. Jeżeli
koła są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą one wypaść z roweru,
czego konsekwencją może być poważne zranienie.
• Koło zaprojektowane jest do jazdy terenowej. Nie stosować do jazdy
zjazdowej. Może dojść do zgięcia lub innego uszkodzenia koła, co może
spowodować wypadek.
• Jeżeli zacisk piasty nie jest używany prawidłowo, koło może spaść
z roweru, co może doprowadzić do poważnych obrażeń. Przed użyciem
dokładnie przeczytać instrukcję serwisową zacisku piasty.
• Koła te przeznaczone są do stosowania tylko z hamulcami tarczowymi.
Nie wolno stosować tych kół z hamulcami obręczowymi.
• Pamiętać także o dokładnym przeczytaniu Instrukcji serwisowej hamulca
tarczowego.
• Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą
instrukcję. Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą spowodować
obrażenia kierującego rowerem.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
• Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i
zachować ją na przyszłość.
• Nie wolno stosować taśmy na obręcze. Może wystąpić problem
z usunięciem taśmy i założeniem opony, oraz może dojść do uszkodzenia
opony lub dętki lub może wystąpić nagłe przebicie i spadnięcie opony,
co może doprowadzić do poważnych obrażeń.
UWAGA
Konserwacja
Układy mogą zostać zdemontowane zgodnie z przedstawioną ilustracją.
Okresowo należy smarować każdy z elementów.
Pierścień blokady mocowania tarczy
TL-FC32
W przypadku korzystania ze specjalnego narzędzia (TL-FC32) do zdejmowania
oraz zakładania pierścienia blokującego tarczy, należy uważać, aby nie
dotknąć zewnętrznej części tarczy rękoma. W celu ochrony rąk przed
zranieniem, założyć rękawice.
Uwaga:
Pokrywa po prawej stronie piasty
nie może zostać zdemontowana.
Nasmarować
Smar DURA-ACE
(Y-04110000)
Moment dokręcania:
40 Nm
UWAGA
Montaż tarczy
Montaż koronek HG
W przypadku każdej koronki,
powierzchnia z oznaczeniem
grupy powinna być
skierowana na zewnątrz
i ustawiona tak, aby szerokie
występy na każdej koronce
i część A (na której rowek jest
szeroki) główki piasty, były
w jednej linii.
CS-M770 (as)
CS-M770 (aQ)
Rowek jest szeroki
tylko w jednym
miejscu.
a
c
-
1
4
T
A
Szeroki występ
Podkładka dystansowa
nakrętki kasety
Podkładka
dystansowa koronki
Podkładka dystansowa
nakrętki kasety
Nakrętka kasety
Nakrętka kasety
Podczas montowania koronek HG
zastosować narzędzie specjalne
(TL-LR15) do dokręcenia nakrętki
kasety.
Aby wymienić koronki HG zastosować
narzędzia specjalne (TL-LR15)
i TL-SR21, aby odkręcić nakrętkę
kasety.
Moment dokręcenia:
30 - 50 Nm
Nakrętka
kasety
Narzędzie
(TL-SR21)
Demontaż
TL-LR15
<Montaż>
Zamontować tuleję osi, a następnie, za pomocą narządzi
specjalnych (TL-HS23 oraz TL-FC31) dokręcić nakrętki
zabezpieczające tak, aby podwójnie zablokować mechanizm, jak
pokazano na ilustracji.
Używać TL-HB80, aby regulować obroty piasty.
TL-FC31
TL-HS23
Tuleja osi
Dokręcić
Moment dokręcania:
30 - 35 Nm
Symbol modelu Dane techniczne Kolor
RR-550-WUW SW BEZ WSPORNIKA JIS / CPSC Biały
RR-550-WUA SW BEZ WSPORNIKA AS Bursztynowy
RR-317-WUA SW BEZ WSPORNIKA DIN Bursztynowy
CP-WH14 CS-M760 (11-34T, 12-34T), CS-M970
CP-WH15 CS-M760 (11-32T), CS-M770
SI-4DD0A-001
Łańcuch CN-7701 / CN-HG93 / CN-HG73
Kaseta zębatek CS-M770 / CS-M970
Tarcza SM-RT78 / SM-RT97
Przełożenia 9
Liczba szprych 24
Szerokość obręczy 26,4 mm
Rozmiar obręczy 26"
Odpowiedni rozmiar opon 26 x 1,95 ~ 2,5
Odpowiednie hamulce Hamulec tarczowy
1. Nałożyć podkładkę i zatyczkę na szprychę.
2. Po włożeniu szprychy do otworu w kołnierzu piasty,
dokręcić nyple. W czasie montażu zastosować
blokady szprych do zablokowania obrotu szprych,
a następnie włożyć wkrętak lub podobne narzędzie
do rowka w nyplu, w celu dokręcenia nypla.
3. Obrócić nypel w prawo, aby wkręcić go do otworu
w obręczy.
W tym czasie użyć blokady szprych, aby zapobiec
obracaniu się szprychy.
1
Wartość napięcia szprychy
Na przód Na tył
Prawa strona Lewa strona Prawa strona
(koronki)
Lewa strona
600 - 1000 N 900 - 1350 N 900 - 1350 N 600 - 1000 N
(2)
SI-4DD0A-001 -03