Shimano WH-MT65 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
Nie wolno stosować taśmy na obręcze. Może wystąpić problem z usunięciem
taśmy i założeniem opony, oraz może dojść do uszkodzenia opony lub dętki lub
może wystąpić nagłe przebicie i spadnięcie opony, co może doprowadzić do
poważnych obrażeń.
Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo zamocowane.
Jeżeli koła są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą wypaść z roweru,
powodując w konsekwencji poważne zranienie.
Przed użyciem sprawdzić koła, aby upewnić się, że nie ma wygiętych lub luźnych
szprych oraz wgnieceń, rys czy pęknięć na powierzchni obręczy. W przypadku
wystąpienia któregoś z wymienionych problemów nie wolno używać koła.
Koło zaprojektowane jest do jazdy cross country. Nie stosować do jazdy
zjazdowej. Może dojść do zgięcia lub innego uszkodzenia koła, co może
spowodować wypadek.
Jeżeli zacisk Quick Release nie będzie używany prawidłowo, koło może spaść z
roweru, co często prowadzi do poważnych obrażeń. Przed użyciem dokładnie
przeczytać instrukcję serwisową dotyczącą zacisku Quick Release.
Koła te przeznaczone są do stosowania tylko z hamulcami tarczowymi. Nie
wolno stosować tych kół z hamulcami obręczowymi.
Pamiętać także o dokładnym przeczytaniu instrukcji serwisowej dotyczącej
hamulca tarczowego.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia
roweru, co może spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie
jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i
zachować ją na przyszłość.
Dane techniczne
Wymiana szprych
Naciąg szprych
UWAGA
UWAGA
Naciągnąć szprychy jak pokazano na rysunku.
1
Na przód Na tył
* Wartości te należy traktować tylko jako ogólne wytyczne.
OSTRZEŻENIE
•Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia
działania wynikającego z normalnego użytkowania.
Osłony szprych są sprzedawane oddzielnie. Szczegółowych informacji udzielają
sprzedawcy rowerów.
Uwaga
Jeżeli koło stanie się sztywne i będzie obracać się z oporem, należy je nasmarować.
Nie wstrzykiwać jakiegokolwiek smaru ani oleju do wnętrza piasty, ponieważ
mogą one się wydostać na zewnątrz.
Jako wyposażenie opcjonalne dostępne są specjalne klucze do szprych.
Zalecamy powierzenie regulacji naprężenia szprych autoryzowanemu
sprzedawcy rowerów, jeżeli występuje jakikolwiek dystans wstępny w
szprychach i po pierwszym 1000 km przebiegu.
Do czyszczenia kół nie wolno stosować detergentów lub chemicznych środków
czyszczących. W przeciwnym razie może dojść do oddzielenia się uszczelniacza
powietrznego, które znajduje się na złączach.
Do czyszczenia kół nie wolno stosować detergentów lub chemicznych środków
czyszczących. W przeciwnym razie może dojść do oddzielenia się naklejek na obręczy.
Odblaski są sprzedawane oddzielnie. Szczegółowych informacji udzielają
sprzedawcy rowerów.
Techniczna instrukcja serwisowa
WH-MT65
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy wykorzystanie poniższej kombinacji.
Montaż tarczy
Uwaga:
Jeżeli podkładka nie została
założona, niemożliwe będzie
wyregulowanie naprężenia
szprychy, dlatego należy
pamiętać o założeniu podkładek.
Dokręcić nyple do końca gwintu.
Podkładka
Zatyczka
Blokada szprychy
Szprycha
Nakrętka
2
3
Moment dokręcania: 40 Nm
Pierścień blokady
mocowania tarczy
TL-LR15
Stosować tylko oryginalne szprychy, nyple, zatyczki i podkładki Shimano. W
przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia obręczy i piasty.
Ciśnienie powietrza powinno mieścić się w zakresie 200-400 kPa {29-58 psi}.
Uważać, aby nie naprężyć zbyt mocno zatyczek w czasie regulowania naprężenia
szprych. Jeśli zatyczki zostaną naprężone zbyt mocno, może nastąpić
uszkodzenie obręczy.(Zalecamy zasięgnąć porady autoryzowanego sprzedawcy
rowerów w kwestii regulacji.)
Nie zalecamy używania alkalicznych środków naprawczych przeznaczonych do
celów ogólnych, gdyż mogą one spowodować korozję i nieszczelność obręczy.
< Z mocowaniem tarczy na 6 śrub >
Zamontować tarczę oraz podkładki dociskające
tarczę na piaście, a następnie dokręcić śruby, jak
pokazano na rysunku 1.
W rękawicach ochronnych chwycić mocno tarczę i
obrócić ją zgodnie z ruchem wskazówek zegara, jak
pokazano na rysunku 2. Jednocześnie dokręcać
śruby mocujące tarczę w kolejności pokazanej na
rysunku.
Użyć płaskiego śrubokręta lub podobnego narzędzia
do zagięcia końców podkładki dociskającej na
główki śrub, jak pokazano na rysunku 3.
< System Center Lock >
Rys. 1
Podkładka dociskająca
Tarcza
Piasta
Śruby mocujące
tarczę (nr 25 Torx)*
* TORX to zastrzeżony znak
towarowy Camcar LLC.
Rys. 2 Rys. 3
Podkładka dociskająca
Moment dokręcania: 2 - 4 Nm
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
-
C
J
A
P
A
N
U
.
S
.
P
A
T
4
2
6
8
2
5
9
L
O
C
K
4
0
0
k
g
/
c
m
O
N
A
M
I
H
S
Montaż koronek HG
A
W przypadku każdej koronki, powierzchnia z
oznaczeniem grupy powinna być skierowana
na zewnątrz i ustawiona tak, aby szerokie
występy na każdej koronce i część A (na
której rowek jest szeroki) główki piasty, były
w jednej linii.
Rowek jest szeroki
tylko w jednym
miejscu.
Podczas montowania koronek HG zastosować
narzędzie specjalne (TL-LR15) do dokręcenia
nakrętki kasety.
Aby wymienić koronki HG
zastosować narzędzia
specjalne (TL-LR15) i TL-SR21,
aby odkręcić nakrętkę kasety.
a
c
-
1
4
T
Szeroki wypust
Podkładka dystansowa
koronki (2,56 mm)
Podkładka dystansowa
nakrętki kasety
Nakrętka kasety
Nakrętka kasety
Narzędzie
(TL-SR21)
Demontaż
TL-LR15
Wymiana główki piasty
Po wyjęciu osi piasty należy wykręcić śrubę mocującą
główkę (wewnątrz główki piasty) i wymienić główkę.
Moment dokręcania: 35 - 50 Nm
Uwaga
Nie należy podejmować prób demontażu główki,
ponieważ może to osłabić wydajność piasty.
Korpus główki
Klucz imbusowy 10 mm
(TL-WR37)
Podkładka główki
Śruba mocująca główkę piasty
Demontaż
Montaż
Moment dokręcania: 30 - 50 Nm
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
1. Nałożyć podkładkę i zatyczkę na szprychę.
2. Po włożeniu szprychy do otworu w kołnierzu piasty,
dokręcić nyple. W czasie montażu zastosować blokady
szprych do zablokowania obrotu szprych, a następnie
włożyć wkrętak lub podobne narzędzie do rowka w
nakrętce, w celu dokręcenia nypla.
3. Obrócić zatyczkę w prawo, aby wkręcić go do
otworu w obręczy.W tym czasie użyć blokady
szprych, aby zapobiec obracaniu się szprychy.
Symbol modelu Dane techniczne Kolor
RR-550-WUW SW BEZ WSPORNIKA
JIS/CPSC Biały
RR-550-WUA SW BEZ WSPORNIKA
AS Bursztynowy
RR-317-WUA SW BEZ WSPORNIKA
DIN Bursztynowy
CP-WH14 CS-M970
CP-WH15 CS-M770
SI-4EZ0A-001
Największa zębatka
34T
Tarcza
Dane techniczne - system Center Lock
SM-RT64 / 78 / 79 / 97
Dane techniczne - mocowanie tarczy na 6 śrub
SM-RT61/75
Symbol modelu WH-MT65
Przełożenia 9
Liczba szprych 24
Szerokość obręczy 23,3 mm
Rozmiar obręczy 26"
Odpowiedni rozmiar opon 26 x 1,5 ~ 2,25
Odpowiednie hamulce Hamulec tarczowy
Wartość napięcia szprychy
Na przód Na tył
Prawa strona Lewa strona
Prawa strona
(zębatki)
Lewa strona
600 - 1000 N 900 - 1350 N 900 - 1350 N 600 - 1000 N
SI-4EZ0A-001-03
  • Page 1 1

Shimano WH-MT65 Service Instructions

Typ
Service Instructions