Shimano WH-MT15 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

Przed użyciem sprawdzić koła, aby upewnić się, że nie ma wygiętych lub luźnych
szprych oraz wgnieceń, rys czy pęknięć na powierzchni obręczy. W przypadku
wystąpienia któregoś z wymienionych problemów nie wolno używać koła.
Jeżeli zacisk Quick Release nie będzie używany prawidłowo, koło może spaść z
roweru, co często prowadzi do poważnych obrażeń. Przed użyciem dokładnie
przeczytać instrukcję serwisową dotyczącą zacisku Quick Release.
• Koło zaprojektowane jest do jazdy cross country. Nie stosować do jazdy zjazdowej.
Może dojść do zgięcia lub innego uszkodzenia koła, co może spowodować wypadek.
Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo zamocowane.
Jeżeli koła są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą wypaść z roweru,
powodując w konsekwencji poważne zranienie.
Zagłębienie po przeciwnej stronie otworu zaworu jest wskaźnikiem zużycia
obręczy. Jeśli zagłębienie jest niewidoczne, należy wymienić obręcz.
Kontynuowanie używania zużytej obręczy może spowodować przewrócenie
roweru i wypadek.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję .
Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia
roweru, co może spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie
oryginalnych części zamiennych Shimano.
Dostępne są wersje do użytku z podwójnymi hamulcami tarczowymi i z hamulcami
obręczowymi, a także wyłącznie z hamulcami tarczowymi (bez powierzchni
hamowania do hamulca obręczowego). Nie używać wersji do wyłącznego użytku z
hamulcami tarczowymi z hamulcami obręczowymi, w przeciwnym wypadku
hamulce nie będą działać prawidłowo.
Pamiętać także o dokładnym przeczytaniu instrukcji serwisowej dotyczącej
hamulca tarczowego.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować
ją na przyszłość.
Uwaga
Jeżeli koło stanie się sztywne i będzie obracać się z oporem, należy je
nasmarować.
Nie wstrzykiwać jakiegokolwiek smaru ani oleju do wnętrza piasty, ponieważ mogą
one się wydostać na zewnątrz.
Zalecamy powierzenie regulacji naprężenia szprych autoryzowanemu sprzedawcy
rowerów, jeżeli występuje jakikolwiek dystans wstępny w szprychach i po
pierwszym 1000 km przebiegu.
Osłony szprych są sprzedawane oddzielnie. W przypadku używania CS-M760 (11-32T),
należy stosować CP-WH13, a dla wszystkich innych kaset zębatek, CP-WH12.
Reflektory (produkowane przez firmę CATEYE) sprzedawane są także osobno.
Szczegółowych informacji udzielają sprzedawcy rowerów.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia
działania wynikającego z normalnego użytkowania.
Zdecydowanie zalecane jest używanie oryginalnych szprych i nypli Shimano.
W przypadku użycia hamulców obręczowych upewnić się przed jazdą, że na
klockach hamulcowych nie znajdują się żadne kawałki metalu ani inne obce
elementy. Takie przedmioty mogą spowodować uszkodzenie obręczy w
momencie użycia hamulców.
W przypadku użycia hamulców obręczowych nie jest zalecane stosowanie
klocków hamulcowych z wymienionymi poniżej okładzinami, ponieważ może dojść
do poważnego zużycia powierzchni hamowania obręczy.
R55HC, M70T3, M70T2, M65T3, M65T, M55T, M50T
Ponadto nie wolno stosować klocków hamulcowych w przypadku, gdy rower jest
wyposażony w obręcze karbonowe lub powlekane materiałem ceramicznym.
Przed użyciem opony powinny zostać napompowane do odpowiedniego ciśnienia.
Stosować taśmę na obręcze odporną na wysokie ciśnienie. W przeciwnym razie
opony mogą ulec nagłemu przebiciu i z roweru może wypaść koło, prowadząc do
poważnej kontuzji. Ponadto nie zalecamy ponownego używania taśmy na obręcze
po zdjęciu jej z koła. W przypadku ponownego użycia taśmy opony mogą zostać
nagle przebite i uszkodzone, co może prowadzić do poważnej kontuzji.
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
-
C
J
A
P
A
N
U
.
S
.
P
A
T
4
2
6
8
2
5
9
L
O
C
K
4
0
0
k
g
/
c
m
O
N
A
M
I
H
S
OSTRZEŻENIE
UWAGA
UWAGA
Techniczna instrukcja serwisowa
WH-M505
WH-MT15
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy wykorzystanie
poniższej kombinacji.
Dane techniczne
Montaż koronek HG
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (polish)
A
W przypadku każdej koronki,
powierzchnia z oznaczeniem
grupy powinna być skierowana
na zewnątrz i ustawiona tak,
aby szerokie występy na każdej
koronce i część A (na której
rowek jest szeroki) główki
piasty, były w jednej linii.
Rowek jest
szeroki tylko w
jednym miejscu.
Podczas montowania koronek HG zastosować narzędzie specjalne
(TL-LR15) do dokręcenia nakrętki kasety.
Aby wymienić koronki HG zastosować narzędzia specjalne (TL-LR15)
i TL-SR21, aby odkręcić nakrętkę kasety.
Moment dokręcania:
30 - 50 Nm
a
c
-
1
4
T
Szeroki wypust
Podkładka dystansowa
koronki (2,56 mm)
Podkładka dystansowa
nakrętki kasety
Nakrętka kasety
Koło może być używane z 8- i 9-rzędowymi kasetami zębatek.
Aby zobaczyć szczegóły na temat połączenia z innymi częściami takimi, jak
łańcuchy i kasety zębatek, patrz Informacja techniczna produktu.
Wymiana główki piasty
Montaż tarczy
Po wyjęciu osi piasty należy wykręcić śrubę mocującą
główkę (wewnątrz główki piasty) i wymienić główkę.
Moment dokręcania:
35 - 50 Nm
Moment dokręcania: 40 Nm
Pierścień mocujący
tarczę
TL-LR15
Uwaga
Nie należy podejmować prób demontażu główki,
ponieważ może to osłabić wydajność piasty.
Na tył
* Wartości te należy traktować tylko jako ogólne wytyczne.
Naciąg szprych
Naciągnąć szprychy jak pokazano na rysunku.
Na przód
Nakrętka kasety
Narzędzie
(TL-SR21)
Demontaż
TL-LR15
Korpus
główki
Klucz imbusowy 10 mm (TL-WR37)
Podkładka główki
Śruba mocująca
główkę piasty
Demontaż
Montaż
Symbol modelu Dane techniczne Kolor
RR-550-WUW CPSC Biały
RR-550-WUA AS Bursztynowy
RR-317-WUA DIN Bursztynowy
SI-4CH0B-001
Odpowiedni rozmiar opon
Opona drutówka
26 x 1, 5 - 2,25
Największa zębatka
34T
Symbol modelu WH-M505 / WH-MT15
Rozmiar obręczy 26"
Szerokość obręczy 25,2 mm
Odpowiednie hamulce
V-BRAKE / Hamulec
tarczowy
Hamulec tarczowy
Do zastosowania
z podwójnymi V-BRAKE /
hamulcami tarczowymi
Do zastosowania
z hamulcem tarczowym
SI-4CH0B-001-03
Wartość napięcia szprychy
Na przód Na tył
Prawa strona Lewa strona (z tarczą) Prawa strona (zębatki) Lewa strona (z tarczą)
500-900 N 900 - 1500 N 900 - 1500 N 500 - 900 N
  • Page 1 1

Shimano WH-MT15 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla