Przełożenia 9
Liczba szprych 24
Szerokość obręczy 23,3 mm
Rozmiar obręczy 26”
Wielkości opon 26 x 1,5 ~ 2,25
Współdziałające hamulce Hamulec tarczowy
Śruba mocująca
główkę piasty.
Korpus główki
Podkładka główki
Nie należy zdejmować
uszczelki.
Smar DURA-ACE
(Y-04110000)
Nasmarować
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
• Przed jazdą na rowerze, sprawdzić czy koła są dobrze zamocowane. Jeżeli koła są
w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą one wypaść z widelca przedniego, czego
konsekwencją może być poważne zranienie.
• Przed użyciem sprawdzić koła, aby upewnić się że nie ma wygiętych lub luźnych
szprych oraz wgnieceń, rys lub pęknięć na powierzchni obręczy. W przypadku
wystąpienia któregoś z wymienionych problemów, nie wolno używać koła.
• Kolo zaprojektowane jest do jazdy crossowej. Nie stosować do jazdy zjazdowej.
Może dojść do zgięcia lub innego uszkodzenia koła, co może spowodować
wypadek.
• Jeżeli mechanizm zacisku piasty nie jest stosowany prawidłowo, koło może odpaść
z roweru, co może doprowadzić do poważnych obrażeń. Przed użyciem dokładnie
przeczytać instrukcję serwisową mechanizmu zacisku piasty.
• Koła przeznaczone są do stosowania tylko z hamulcami tarczowymi. Nie wolno
stosować tych kół z hamulcami obręczowymi.
• Pamiętać także o dokładnym przeczytaniu Instrukcji serwisowej hamulca
tarczowego.
• Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą
instrukcję. Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do
wywrócenia roweru, co może spowodować poważne obrażenia. Zalecamy
stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
• Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na
przyszłość.
Dane techniczne
Wymiana szprych
• Nie wolno stosować taśmy na obręcze. Może wystąpić problem z usunięciem taśmy
i założeniem opony, oraz może dojść do uszkodzenia opony lub dętki lub może wystąpić
nagłe przebicie i zsunięcie się opony, co może doprowadzić do poważnych obrażeń.
OSTRZEŻENIE
1. Nałożyć podkładkę i zatyczkę na szprychę.
2. Po włożeniu szprychy do otworu w kołnierzu piasty,
dokręcić nakrętki. W czasie montażu zastosować
blokady szprych do zablokowania obrotu szprych
a następnie włożyć wkrętak lub podobne narzędzie do
rowka w nakrętce, w celu dokręcenia nakrętki.
3. Obrócić zatyczkę w prawo, aby go wkręcić do otworu
śruby w obręczy.
Jednocześnie zastosować blokady szprych do
uniemożliwiania ich obrotu.
Naciąg szprych
Naciągnąć szprychy jak pokazano na rysunku.
Na przód Na tył
* Wartości te należy traktować tylko jako wskazówkę.
OSTRZEŻENIE
Uwaga
• Jeżeli koło stanie się sztywne i trudne do obracania, należy je nasmarować.
• Nie dawać żadnego smaru lub oleju do wnętrza piasty, w przeciwnym razie może
się on wydostać.
• Jako wyposażenie opcjonalne dostępne są specjalne klucze do szprych.
• Zalecamy zlecenie regulacji naprężenia szprych autoryzowanemu sprzedawcy
rowerów, jeżeli występuje jakikolwiek luz wstępny w szprychach i po pierwszym
1000 km przebiegu.
• Do czyszczenia kół nie wolno stosować detergentów lub chemicznych środków
czyszczących. W przeciwnym razie może dojść do oddzielenia się uszczelniacza
powietrznego, który znajduje się na łączeniach obręczy.
• Do czyszczenia kół nie wolno stosować detergentów lub chemicznych
środków czyszczących. W przeciwnym razie może dojść do odklejenia się naklejek
na obręczy.
• Odblaski są sprzedawane oddzielnie. Szczegółowych informacji udzielają
sprzedawcy rowerów.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia
działania wynikającego z normalnego użytkowania.
• Osłony szprych są sprzedawane oddzielnie. Szczegółowych informacji udzielają
sprzedawcy rowerów.
Techniczna instrukcja serwisowa SI-4CK0A-001
WH-M975
Koło
W celu uzyskania najlepszych osiągów, zalecamy wykorzystanie następującej
kombinacji.
Uwaga: Specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polski)
Uwaga:
• Jeżeli podkładka nie została założona,
niemożliwe będzie wyregulowanie napięcia
szprychy, dlatego należy pamiętać o założeniu
podkładek.
• Dokręcić nakrętki do końca gwintu.
1
Podkładka
Blokada szprychy
Szprycha
Nakrętka
2
3
Układ może zostać zdemontowany zgodnie
z przedstawioną ilustracją.
Smar należy nanosić na różne części w równych
odstępach czasu.
Konserwacja
Uwaga:
• Piasta przednia nie może być rozbierana od lewej strony piasty, tam gdzie znajdują się
wypusty mocujące tarczę.
• W trakcie zdejmowania i instalowania uszczelki należy postępować bardzo ostrożnie, aby
jej nie zagiąć. Przy ponownym instalowaniu uszczelki należy upewnić się, czy jest dobrze
zorientowana i włożyć ją tak daleko, jak to możliwe.
• Nie należy rozbierać osłony przeciwkurzowej, która jest zaciśnięta na stożku.
<Montaż>
Do montażu osi piasty należy użyć specjalnego narzędzia (TL-HS23 /
18 mm). Nakrętkę należy dokręcić przy użyciu 5-mm klucza
imbusowego, dzięki czemu mechanizm zostanie podwójnie
zablokowany, zgodnie z ilustracją.
Moment dokręcania:
15 - 17 Nm
Klucz imbusowy 5 mm
TL-HS23
Oś piasty
Montaż koronek HG
W przypadku każdej koronki, powierzchnia z oznaczeniem grupy
powinna być skierowana na zewnątrz i ustawiona tak, aby szerokie
występy na każdej koronce i część A (na której rowek jest szeroki)
główki piasty, były w osi.
Rowek jest szeroki
tylko w jednym
miejscu.
A
a
c
-
1
4
T
Szeroki występ
1
1
T
b
a
1
2
T
a
r
ba
J
A
CS-M970 (ba)
CS-M970 (bd)
CS-M970 (be)
Podkładka dystansowa
koronki
Pierścień blokujący
Podkładka dystansowa pierścienia blokującego
Pierścień blokujący
Podkładka dystansowa pierścienia
blokującego
Pierścień blokujący
Podkładka dystansowa pierścienia blokującego
Podczas montowania koronek HG zastosować narzędzie specjalne
(TL-LR15) do dokręcenia pierścienia blokującego.
Moment dokręcania:
30 - 50 Nm
Pierścień blokujący
Narzędzie
(TL-SR21)
Demontaż
TL-LR15
Aby wymienić koronki HG
zastosować narzędzia specjalne
(TL-LR15) i TL-SR21, aby
odkręcić pierścień blokujący.
Montaż tarczy (SM-RT97)
Moment dokręcania:
40 Nm
Pierścień blokady
mocowania tarczy
TL-LR15
Wymiana główki piasty
■ Najpierw wyciągnąć oś piasty zgodnie z procedurą pokazaną na ilustracji.
Odcinek z podwójną blokadą po stronie główki nie może być zdemontowany.
Uwaga:
• W trakcie zdejmowania i instalowania uszczelki należy postępować bardzo ostrożnie, aby
jej nie zagiąć. Przy ponownym instalowaniu uszczelki należy upewnić się, czy jest dobrze
zorientowana i włożyć ją tak daleko, jak to możliwe.
• Nie należy rozbierać osłony przeciwkurzowej, która jest zaciśnięta na stożku.
Oś piasty
(3)
Siła dokręcenia po lewej stronie:
15 - 20 Nm
■ Po wyjęciu osi piasty należy wykręcić śrubę mocującą główkę (wewnątrz
główki piasty), i wymienić główkę.
Uwaga:
W trakcie wymiany główki należy jednocześnie wymienić śrubę mocującą. Należy
upewnić się, że smar został umieszczony na gwincie śruby mocującej główkę.
W przeciwnym przypadku mogą wystąpić luzy lub zakleszczenie. Nie należy
próbować rozbierania główki, ponieważ może to spowodować niewłaściwe działanie.
Moment dokręcania:
45 - 50 Nm
Klucz imbusowy 14 mm
OSTRZEŻENIE
• Stosować tylko oryginalne szprychy, nakrętki, zatyczki i podkładki Shimano.
W przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia obręczy i piasty.
• Ciśnienie powietrza powinno mieścić się w zakresie 200 - 400 kPa {29 - 58 psi}.
• Uważać, aby nie naprężyć zbyt mocno zatyczek w czasie regulowania naprężenia
szprych. W przypadku nadmiernego naprężenia zatyczek może dojść do uszkodzenia
obręczy. (Zalecamy zlecenie wykonania regulacji autoryzowanemu sprzedawcy
rowerów.)
Klucz imbusowy 5 mm
(1)
Klucz 17 mm
Demontaż
Demontaż
Dokręcić
Uszczelka
Uszczelka
Łożyska z osłoną przeciwkurzową
Wypust uszczelki jest po zewnętrznej stronie
(2)
Stożek z osłoną przeciwkurzową
(nie może zostać zdemontowany)
Uszczelka
Wypusty mocujące tarczę
Symbol modelu Dane techniczne Kolor
RR-550-WUW SW BEZ WSPORNIKA
JIS/CPSC Biały
RR-550-WUA SW BEZ WSPORNIKA
AS Bursztynowy
RR-317-WUA SW BEZ WSPORNIKA
DIN Bursztynowy
CP-WH14 CS-M960 (11-34T), CS-M960 (12-34T), CS-M970
CP-WH15 CS-M960 (11-32T)
Łańcuch CN-7701 / CN-HG93 / CN-HG73
Kaseta zębatek CS-M970
Tarcza SM-RT97
Wartość napięcia szprychy
Na przód Na tył
Prawa strona Lewa strona Strona prawa (koronki) Lewa strona
600 - 1000 N 900 - 1350 N 900 - 1350 N 600 - 1000 N
Zatyczka
pol_280404_4CK0A_001.indd 1
pol_280404_4CK0A_001.indd 1
13-05-2008 08:39:52