Po wyjęciu osi piasty należy wykręcić śrubę mocującą
główkę (wewnątrz główki piasty), i wymienić główkę.
Uwaga:
Należy upewnić się, że smar został umieszczony na
gwincie śruby mocującej główkę. W przeciwnym
przypadku mogą wystąpić luzy lub zakleszczenie.
Nie należy próbować rozbierania główki, ponieważ
może to spowodować niewłaściwe
działanie.
Układ może zostać zdemontowany
zgodnie z przedstawioną ilustracją.
Smar należy nanosić na różne części
w równych odstępach czasu.
<Montaż>
Do montażu osi piasty należy użyć narzędzia
specjalnego (TL-HS22/HS20/17 mm). Nakrętkę
zabezpieczającą należy dokręcić przy użyciu
klucza imbusowego 5 mm, dzięki czemu
mechanizm zostanie podwójnie zabezpieczony,
zgodnie z ilustracją.
<FH-M775 / FH-M770>
<HB-M775 / HB-M770>
<HB-M775>
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
• Przed jazdą na rowerze, sprawdzić czy koła są dobrze zamocowane. Jeżeli koła są
w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą one wypaść z widelca przedniego, czego
konsekwencją może być poważne zranienie.
• Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą instrukcję. Luźne,
zużyte lub uszkodzone części mogą spowodować obrażenia kierującego rowerem.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
• Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na
przyszłość.
Uwaga
• Stosować CS-M770 w połączeniu z łańcuchami 9-biegowymi (CN-7701 / HG93 /
HG73 / HG53).
• Jeżeli koło stanie się sztywne i trudne do obracania, należy je nasmarować.
• Nie dawać żadnego smaru lub oleju do wnętrza piasty, w przeciwnym razie może się
on wydostać.
• Koła łańcuchowe należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym i następnie
ponownie je smarować. Dodatkowo, czyszczenie łańcucha neutralnym środkiem
czyszczącym i smarowanie może być skutecznym sposobem zwiększenia trwałości kół
łańcuchowych i łańcucha.
• Jeżeli łańcuch, w czasie użytkowania nadal spada z kół łańcuchowych, wymienić koła
łańcuchowe i łańcuch.
• Części nie są gwarantowane w zakresie normalnego zużycia lub degradacji wynikającej
z normalnego użytkowania.
Techniczna instrukcja serwisowa SI-3CZ0A-002
FH-M775 / FH-M770
HB-M775 / HB-M770
Dane techniczne
Model
Biegi
Liczba otworów na szprychy
Wymiary nakrętki mocującej
Współdziałające hamulce
Piasta tylna
FH-M775 FH-M770
9
32 / 36
135 mm
Piasta tylna/Piasta przednia
Hamulec tarczowy
Hamulce obręczowe
Piasta przednia
HB-M775 HB-M770
––
32 / 36
100 mm
Hamulec tarczowy
Hamulce obręczowe
Symbol modelu
CS-M770
Nazwa grupy
a
Q
as
Biegi
9
9
Kombinacja ilości zębów
11, 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32T
11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30, 34T
Kombinacja zębów zestawu kół łańcuchowych
32T
b
a
b
a
28T
ba
2
4
T
ba
21
T
ap b
a
18T
11
T
a
Q
a
r
b
a
12
T
a
Q
a
r
ba
9S
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
ap
a
Q
b
a
a
r
1
6T
a
p
a
Q
ar
ba
14
T
a
p
a
s
3
4
T
a
p
a
s
3
0
T
a
p
as
2
6
T
ap
a
s
2
3
T
a
s
2
0
T
as
1
7T
as
a
u
1
1
T
as
au
13
T
a
s
au
1
5
T
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
CS-M770 (a
Q
)
CS-M770 (as)
Element dystansowy
koła łańcuchowego
Klucz imbusowy 5 mm
Pierścień
blokujący
Oś piasty
Montaż kół łańcuchowych HG
Konserwacja
Sprawdzić czy szprychy zostały naciągnięte w sposób
pokazany na rysunku.
Nie można używać montażu promieniowego.
<FH-M775 / HB-M775>
Zakładanie szprych koła
W przypadku każdego koła
łańcuchowego, powierzchnia
z oznaczeniem grupy powinna być
skierowana na zewnątrz i
ustawiona tak, aby szerokie
występy na każdym z kół i część
A (na której rowek jest szeroki)
główki piasty, były w osi.
Rowek jest szeroki
tylko w jednym
miejscu.
a
c
-
1
4
T
Szeroki występ
Podczas montowania kół łańcuchowych HG
zastosować narzędzie specjalne (TL-LR15) do
dokręcenia pierścienia blokującego.
Moment dokręcania:
30 - 50 Nm
Montaż tarczy
Moment dokręcania:
40 Nm
Pierścień blokady
mocowania tarczy
TL-LR15
Pierścień
blokujący
Narzędzie
(TL-SR21)
Demontaż
TL-LR15
Aby wymienić koła
łańcuchowe HG
zastosować narzędzia
specjalne (TL-LR15) i
TL-SR21, aby odkręcić
pierścień blokujący.
Wymiana główki piasty
Najpierw wyciągnąć oś piasty zgodnie z procedurą pokazaną na ilustracji.
Odcinek z podwójną blokadą po stronie główki nie może być zdemontowany.
(1) (2)
(3)
Uwaga:
• W trakcie zdejmowania i instalowania uszczelki
należy postępować bardzo ostrożnie, aby jej nie
zagiąć. Przy ponownym instalowaniu uszczelki
należy upewnić się, czy jest dobrze zorientowana
i włożyć ją tak daleko, jak to możliwe.
• Nie należy rozbierać osłony przeciwpyłowej, która
jest zaciśnięta na stożku.
• Wypusty mocujące tarczę mogą zostać
uszkodzone, jeśli tarcza hamulca nie została
zamocowana do FH-M775. Należy więc
zainstalować osłonę mocowania tarczy.
Klucz 17 mm
Stożek z osłoną
przeciwpyłową (nie może
zostać zdemontowany)
Uszczelka
Wypusty mocujące tarczę
(FH-M775)
Uszczelka jest po zewnętrznej stronie
Śruba mocująca
główkę piasty.
Korpus główki
Podkładka główki
Smar DURA-ACE
(Y-04110000)
Nie należy zdejmować
uszczelki.
Nasmarować
Moment dokręcania:
45 - 50 Nm
Moment dokręcania:
15-17 Nm
Kierunek obrotu kola
Przód
lewa
Tył
lewo
Tył
prawo
Przód prawa
Klucz imbusowy 5 mm
Klucz imbusowy 5 mm
TL-HS22/HS20
Lewa strona Moment dokręcania:
15-20 Nm
Oś piasty
Osłona mocowania tarczy
Element dystansowy pierścienia
blokującego
Pierścień blokujący
Element dystansowy pierścienia
blokującego
Demontaż
Dokręcić
Uwaga: ze względu na modyfikacje, charakterystyki podlegają zmianie bez uprzedzenia. (Polish)
SI-3CZ0A-002-03
<HB-M770>
Uszczelka
Uszczelka
Uszczelka
Uszczelka
Uwaga:
• HB-M775 nie może być rozbierana od lewej strony piasty,
tam gdzie znajdują się wypusty mocujące tarczę.
• W trakcie zdejmowania i instalowania uszczelki należy
postępować bardzo ostrożnie, aby jej nie zagiąć.
Przy ponownym instalowaniu uszczelki należy upewnić się,
czy jest dobrze zorientowana i włożyć ją tak daleko, jak
to możliwe.
• Wypusty mocujące tarcze mogą zostać uszkodzone, jeśli
tarcza hamulca nie została zamocowana do HB-M775.
Należy więc zainstalować osłonę mocowania tarczy.