Shimano WH-M970 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Śruba mocująca
główkę piasty
Korpus główki
Podkładka główki
Nie należy zdejmować
uszczelki.
Smar DURA-ACE
(Y-04110000)
Nasmarować
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
Przed jazdą na rowerze, sprawdzić czy koła są dobrze zamocowane. Jeżeli koła są
w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą one wypaść z ramy, czego konsekwencją
może być poważne zranienie.
Przed użyciem sprawdzić koła, aby upewnić się że nie ma wygiętych lub luźnych
szprych oraz wgnieceń, rys lub pęknięć na powierzchni obręczy. W przypadku
wystąpienia któregoś z wymienionych problemów, nie wolno używać koła.
Kolo zaprojektowane jest do cross-country. Nie stosować do jazdy zjazdowej.
Może dojść do skrzywienia lub innego uszkodzenia koła, co może spowodować
wypadek.
Jeżeli mechanizm zacisku piasty nie jest stosowany prawidłowo, koło może spaść
z roweru, co może doprowadzić do poważnych obrażeń. Przed użyciem dokładnie
przeczytać instrukcję serwisową mechanizmu zacisku piasty.
Koła przeznaczone są do stosowania tylko z hamulcami obręczowymi. Nie wolno
stosować tych kół z hamulcami tarczowymi.
Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą
instrukcję. Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do
wywrócenia roweru, co może spowodować poważne obrażenia. Zalecamy
stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na
przyszłość.
Dane techniczne
Nie wolno stosować taśmy na obręcze. Może wystąpić problem z usunięciem
taśmy i założeniem opony, oraz może dojść do uszkodzenia opony lub dętki lub
może wystąpić nagłe przebicie i zsunięcie się opony, co może doprowadzić do
poważnych obrażeń.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia
działania wynikającego z normalnego użytkowania.
Osłony szprych są sprzedawane oddzielnie. Szczegółowych informacji udzielają
sprzedawcy rowerów.
Uwaga
Jeżeli koło stanie się sztywne i trudne do obracania, należy je nasmarować.
Nie dawać żadnego smaru lub oleju do wnętrza piasty, w przeciwnym razie może
się on wydostać.
Zagłębienie z drugiej strony otworu zaworu jest wskaźnikiem zużycia obręczy.
Jeżeli zagłębienie nie jest widoczne, obręcz znajduje się u kresu uzywalności.
Jako wyposażenie opcjonalne dostępne są specjalne klucze do szprych.
Zalecamy zlecenie regulacji naprężenia szprych autoryzowanemu sprzedawcy
rowerów, jeżeli występuje jakikolwiek luz wstępny w szprychach i po pierwszym
1000 km przebiegu.
Do czyszczenia kół nie wolno stosować detergentów lub chemicznych środków
czyszczących. W przeciwnym razie może dojść do oddzielenia się uszczelniacza
powietrznego, który znajduje się na łączeniach obręczy.
Do czyszczenia kół nie wolno stosować detergentów lub chemicznych środków
czyszczących. W przeciwnym razie może dojść do odklejenia się naklejek na
obręczy.
Odblaski są sprzedawane oddzielnie. Szczegółowych informacji udzielają
sprzedawcy rowerów.
< Na tył >
< Na przód >
W celu uzyskania najlepszych osiągów, zalecamy wykorzystanie następującej kombinacji.
Uwaga: Specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polski)
Układ może zostać zdemontowany zgodnie
z przedstawioną ilustracją.
Smar należy nanosić na różne części w równych
odstępach czasu.
Konserwacja
Uwaga:
W trakcie zdejmowania i instalowania uszczelki należy postępować bardzo ostrożnie, aby
jej nie zagiąć. Przy ponownym instalowaniu uszczelki należy upewnić się, czy jest dobrze
zorientowana i włożyć ją tak daleko, jak to możliwe.
Nie należy rozbierać osłony przeciwkurzowej, która jest zaciśnięta na stożku.
Wymiana szprych
1. Nałożyć podkładkę i zatyczkę na szprychę.
2. Po włożeniu szprychy do otworu w kołnierzu piasty, dokręcić
nakrętki. W czasie montażu zastosować blokady szprych do
zablokowania obrotu szprych a następnie włożyć wkrętak lub
podobne narzędzie do rowka w nakrętce, w celu dokręcenia
nakrętki.
3. Obrócić zaślepkę w prawo, aby go wkręcić do otworu śruby
w obręczy. Jednocześnie zastosować blokady szprych do
uniemożliwiania ich obrotu.
Uwaga:
Jeżeli podkładka nie została założona,
niemożliwe będzie wyregulowanie napięcia
szprychy, dlatego należy pamiętać o założeniu
podkładek.
Dokręcić nakrętki do końca gwintu.
1
Podkładka
Zaślepka
Blokada szprychy
Szprycha
Nakrętka
2
3
<Montaż>
Do montażu osi piasty należy użyć specjalnego narzędzia (TL-HS23 /
18 mm). Nakrętkę należy dokręcić przy użyciu 5-mm klucza
imbusowego, dzięki czemu mechanizm zostanie podwójnie
zablokowany, zgodnie z ilustracją.
Moment dokręcania:
15 - 17 Nm
Montaż koronek HG
W przypadku każdej koronki, powierzchnia z oznaczeniem grupy
powinna być skierowana na zewnątrz i ustawiona tak, aby szerokie
występy na każdej koronce i część A (na której rowek jest szeroki)
główki piasty, były w osi.
Rowek jest szeroki
tylko w jednym
miejscu.
A
a
c
-
1
4
T
Szeroki występ
1
1
T
b
a
1
2
T
a
r
ba
J
A
CS-M970 (ba)
CS-M970 (bd)
CS-M970 (be)
Podkładka dystansowa
koronki
Pierścień blokujący
Podkładka dystansowa pierścienia blokującego
Pierścień blokujący
Podkładka dystansowa
pierścienia blokującego
Pierścień blokujący
Podkładka dystansowa pierścienia blokującego
Podczas montowania koronek HG zastosować narzędzie specjalne
(TL-LR15) do dokręcenia pierścienia blokującego.
Moment dokręcania:
30 - 50 Nm
Pierścień blokujący
Narzędzie
(TL-SR21)
Demontaż
TL-LR15
Aby wymienić koronki HG
zastosować narzędzia specjalne
(TL-LR15) i TL-SR21, aby
odkręcić pierścień blokujący.
Wymiana główki piasty
Najpierw wyciągnąć oś piasty zgodnie z procedurą pokazaną na ilustracji.
Odcinek z podwójną blokadą po stronie główki nie może być zdemontowany.
Uwaga:
W trakcie zdejmowania i instalowania uszczelki należy postępować bardzo ostrożnie, aby jej
nie zagiąć.
Przy ponownym instalowaniu uszczelki należy upewnić się, czy jest dobrze zorientowana
i włożyć ją tak daleko, jak to możliwe.
Nie należy rozbierać osłony przeciwkurzowej, która jest zaciśnięta na stożku.
Oś piasty
(3)
Warga uszczelki jest po zewnętrznej stronie
(2)
Stożek z osłoną przeciwkurzową
(nie może zostać zdemontowany)
Uszczelka
Siła dokręcenia po lewej stronie:
15 - 20 Nm
Po wyjęciu osi piasty należy wykręcić śrubę mocującą główkę (wewnątrz
główki piasty), i wymienić główkę.
Uwaga:
W trakcie wymiany główki należy jednocześnie wymienić śrubę mocującą. Należy
upewnić się, że smar został umieszczony na gwincie śruby mocującej główkę.
W przeciwnym przypadku mogą wystąpić luzy lub zakleszczenie. Nie należy
próbować rozbierania główki, ponieważ może to spowodować niewłaściwe działanie.
Moment dokręcania:
45 - 50 Nm
Stosować tylko oryginalne szprychy, nakrętki, zatyczki i podkładki Shimano.
W przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia obręczy i piasty.
Przed użyciem sprawdzić, czy do klocków hamulcowych nie przylegają kawałki
metalu lub ciała obce. Jeżeli są obecne takie przedmioty mogą spowodować
uszkodzenie obręczy w momencie użycia hamulców.
Nie jest zalecane stosowanie silnie działających klocków hamulcowych
z wymienionymi poniżej produktami, ponieważ może dojść do poważnego zużycia
powierzchni hamowania obręczy.
R55HC, M70T3, M70T2, M65T3, M65T, M55T, M50T
Dodatkowo nie wolno stosować klocków hamulcowych w przypadku obręczy
karbonowych lub powlekanych materiałem ceramicznym.
Ciśnienie powietrza powinno mieścić się w zakresie 200 - 400 kPa {29 - 58 psi}.
Uważać, aby nie naprężyć zbyt mocno zatyczek w czasie regulowania naprężenia
szprych. W przypadku nadmiernego naprężenia zatyczek może dojść do
uszkodzenia obręczy. (Zalecamy zlecenie wykonania regulacji autoryzowanemu
sprzedawcy rowerów.)
Klucz imbusowy 5 mm
(1)
Klucz 17 mm
Demontaż
Demontaż
Klucz imbusowy 5 mm
TL-HS23
Dokręcić
Uszczelka
Uszczelka
Łożyska z osłoną przeciwkurzową Łożyska z osłoną przeciwkurzową
Techniczna instrukcja serwisowa SI-4CM0A-001
WH-M970
Koło
Oś piasty
Klucz imbusowy 14 mm
Demontaż
Montaż
Naciąg szprych
Naciągnąć szprychy jak pokazano na rysunku.
Na przód Na tył
* Wartości te należy traktować tylko jako wskazówkę.
OSTRZEŻENIE
OSTRZEŻENIE
OSTRZEŻENIE
Symbol modelu Dane techniczne Kolor
RR-550-WUW/W SMN03 JIS/CPSC Biały
RR-550-WUA/A SMN03 AS Bursztynowy
RR-317-WUA/4K SMN03 DIN Bursztynowy
Symbol modelu Dane techniczne Kolor
RR-550-WUW SW BEZ WSPORNIKA
JIS/CPSC Biały
RR-550-WUA SW BEZ WSPORNIKA
AS Bursztynowy
RR-317-WUA SW BEZ WSPORNIKA
DIN Bursztynowy
CP-WH14 CS-M960 (11-34T), CS-M960 (12-34T), CS-M970
CP-WH15 CS-M960 (11-32T)
Łańcuch CN-7701 / CN-HG93 / CN-HG73
Kaseta zębatek CS-M970
Przełożenia 9
Liczba szprych Przód 20 Tył 24
Szerokość obręczy 23,3 mm
Rozmiar obręczy 26”
Wielkości opon 26 x 1,5 ~ 2,25
Współdziałające hamulce Hamulec obręczowy
Wartość napięcia szprychy
Na przód Na tył
800 - 1200 N
Strona prawa (koronki) Lewa strona
900 - 1350 N 600 - 1000 N
pol_280404_4CM0A_001.indd 1
pol_280404_4CM0A_001.indd 1
13-05-2008 08:39:44
13-05-2008 08:39:44
  • Page 1 1

Shimano WH-M970 Service Instructions

Typ
Service Instructions