pl-15
CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA
Brak reakcji po naciśnięciu przycisków P1, P2, P3
Mostek wtykowy „Radio” musi być usunięty
Sprawdzić poprawność osadzenia modułu
radiowego.
Napęd nie reaguje w ogóle, nie świeci żadna
dioda LED.
Ewentualnie brak prądu.
1. Sprawdzić przewód i przewód zerowy.
2. Sprawdzić bezpieczniki w domu.
Bezpośrednio po uruchomieniu bramy
zostaje ona zatrzymana, a następnie cofa
się.
Przeszkoda w zasięgu bramy. Sprawdzić, czy nie ma przeszkód w
zasięgu bramy.
Napęd nie otwiera bramy całkowicie. 1. Czy wymiary słupa A+B są prawidłowe?
2. Czy prawidłowo został zaprogramowany
czas biegu sterowania?
3. Czy siła ustawiona jest prawidłowo?
1. Sprawdzić wymiar A+B.
2. Ew. zaprogramować od nowa
1. Konieczne sprawdzenie funkcjonowania
i podłączenia.
„Automatyczne zamykanie“ nie funkcjonuje. 1. Działa tylko z 770E(ML) / 771E(ML)
Brama daje się tylko otwierać.
1. Zapora świetlna blokuje.
2. Ustawienie przełączników DIP niezgodne
z życzeniem.
Sterownik nie reaguje na pilota, tylko na
przełączniki i to tylko tak długo, jak długo przycisk
jest wciśnięty i przytrzymany.
2. Jedna z zapór świetlnych, listwa stykowa
lub stop blokują sterownik.
3. Została podłączona tylko jedna zapora
świetlna dla funkcji OTW.
Co najmniej jedna zapora świetlna musi
być aktywna przy ZAMYKANIU lub
OTWIERANIU.
Napęd nie reaguje w ogóle, mimo, że sterowanie
jest podłączone. (diody LED świecą)
1. Pilot nie jest zaprogramowany.
2. Diody sygnalizują błąd.
3. Zapora świetlna podłączona
nieprawidłowo.
4. Zacisk do silników ew. niewłaściwie
podłączony.
1. Zaprogramować pilota
2. Znaleźć i usunąć błąd (patrz opis diod
LED).
3. Sprawdzić podłączenie/zaprogramowanie
zapory świetlnej.
4. Sprawdzić zacisk i połączenia.
Piloty nie współpracują ze sterownikiem. 1. Niezaprogramowany pilot.
2. Jedna z zapór świetlnych blokuje.
1. Zaprogramować pilota.
2. Sprawdzić zapory świetlne.
Sterownik nie działa. Odcinek pracy nie został zaprogramowany. Zaprogramować odcinek pracy.
Patrz pierwsze uruchomienie.
W funkcji Soft-Stop skrzydła nie otwierają się do
końca.
1. Za mała siła przy dużym obciążeniu
wiatrem (bramy masywne)
2. Opory ruchu bramy
1. Poprawić ustawienie siły (zwiększyć).
Ponownie zdefiniować fazę Soft-Stop.
(Patrz Advanced Learning.)
2. Wyeliminować opory ruchu.
3. Zaprogramować sterownik bez funkcji
Soft-Stop.
Brama musi poruszać się zgodnie z pochyłem wzniesienia.
Nie zalecane!Zmienić bramę! Brama może poruszać się w sposób
niekontrolowany (niebezpieczny), gdy napęd jest odblokowany. W
kierunku wzniesienia niezbędne jest użycie większej siły, w kierunku
przeciwnym siła napędu jest wówczas za duża.
Słup bramy jest tak gruby, że nie mogę zachować wymiarów A+B.
Wydrążyć słup lub przestawić bramę.
Zbyt mały zasięg pilota.
Zaleca się instalację zewnętrznej anteny, gdyż w większości przypadków
sterownik z krótką anteną z kablem znajduje się za filarem w pobliżu
podłoża. Antenę zawsze należy umieszczać jak najwyżej. W ramach
osprzętu firma Chamberlain oferuje pod nazwą ANT4X-LM antenę wraz z
zestawem do montażu.
Nie można ustawić drogi ruchu.
1. Nieprawidłowe ustawienie mostków
wtykowych
2. Nieprawidłowe okablowanie silnika lub
uszkodzony kabel
3. Patrz dioda LED diagnozy.
4. Szumy w okablowaniu
5. Brama porusza się przez 1 sekundę
podczas programowania, a następnie
zatrzymuje się bez zmieniania kierunku
ruchu.
6. Tylko ART: nieprawidłowe ustawienie
punktów referencyjnych.
7. Tylko ART: silnik jest jeszcze odblokowany.
1. Zapoznać się z punktem „1 silnik /2 silniki”
w instrukcji.
2. Sprawdzić brązowy, zielony, biały i żółty
kabel, gdy silnik się porusza. Spróbować
użyć innego kabla, aby wykluczyć błąd
kabla rozłożonego w podłożu lub
podłączyć na próbę kabel wychodzący z
silnika bezpośrednio do sterownika.
3. Kontrola diod LED diagnozy w celu
określenia błędu.
4. Zobacz rozwiązanie 2. W razie potrzeby
wymienić kabel. Zobacz także punkt
„Wielkości kabli”.
5. Niewystarczające zasilanie lub wadliwe
okablowanie. Zobacz rozwiązanie 2.
6. Ustawić prawidłowo krzywki w silniku.
Zobacz instrukcja napędu ART.
7. Zablokować napęd.
Zobacz instrukcja napędu ART.