PL-3
709236B-PL - 05.2004 © Chamberlain GmbH, 2004
OPIS DIOD LED
LED 1 czerwona Nadzoruje zapor´ Êwietlnà dla zamykania
bramy. LED Êwieci = OK.
LED 2 czerwona Nadzoruje zapor´ Êwietlnà dla otwierania
bramy. LED Êwieci = OK.
LED 3 ˝ó∏ta Nadzoruje styk wy∏àcznika awaryjnego.
Êwieci =OK.
LED 4 zielona WyÊwietla sygna∏y od wy∏àczników kluczowych,
przycisków lub pilota. Funkcja otwarcia jednego
skrzyd∏a bramy. Êwieci = sygna∏ dociera.
LED 5 zielona WyÊwietla sygna∏y pochodzàce od wy∏àczników
kluczowych, przycisków lub pilota. Funkcja
otwarcia obu skrzyde∏. Êwieci = sygna∏ dociera.
LED 6 czerwona Powolne migotanie = OK
Szybkie migotanie = skontrolowaç wszystkie
po∏àczenia w odniesieniu do silników,
kondensatorów, lampy migajàcej oraz usunàç
wilgoç z zacisków.
OPIS BEZPIECZNIKÓW
F1 5.0A Bezpiecznik g∏ówny: zabezpiecza ca∏y sterownik
oraz chroni silniki. Nigdy nie wolno zast´powaç go
silniejszym bezpiecznikiem.
F2 0,5A Dodatkowy bezpiecznik dla wyjÊcia 24V.
F3 2,0A Dodatkowy bezpiecznik dla wyjÊcia 12 V – zamka
elektrycznego. Nale˝y uwzgl´dniç
zapotrzebowanie na pràd zastosowanego zamka.
F4 0,315A Dodatkowy bezpiecznik, uk∏ad logiczny: przycisk,
wy∏àcznik awaryjny, zapora Êwietlna, odbiornik.
PROGRAMOWANIE PILOTA
Na ka˝dy kana∏ mo˝na zaprogramowaç 15 nadajników r´cznych
(pilotów). Przy wi´kszych instalacjach zalecany jest, chocia˝by ze
wzgl´dów organizacyjnych, zewn´trzny odbiornik lub zastosowanie
w∏àcznika/wy∏àcznika kluczowego albo zamka kodowanego,
umieszczonego przy wjeêdzie.
Odbiornik radiowy umieszczony jest z boku, a na nim dwa ma∏e
przyciski programujàce.
Dopuszczony przez poczt´, nie podlegajàcy op∏atom uk∏ad zdalnego
sterowania radiowego pracuje z zastosowaniem
zaprogramowanego komputerowo prywatnego kodu
bezpieczeƒstwa. Tym samym nap´d bramy mo˝e zostaç
uaktywniony tylko przy pomocy odpowiednio, tzn. jednakowo
zakodowanego nadajnika r´cznego. Zasi´g zale˝ny jest od
ukszta∏towania otoczenia. Odbiornik sterownika silnika dysponuje
zintegrowanà funkcjà samoczynnego programowania. Mo˝e ona
zostaç ustawiona na zaprogramowany wst´pnie kod nadajnika
radiowego (pilota) przez naciskanie przycisku programujàcego.
Sterownik posiada dwa kana∏y programujàce. Tym samym przez
naciskanie odpowiednich przycisków pilota mo˝na otworzyç wzgl.
zamknàç jednà lub równoczeÊnie obie po∏ówki bramy. Je˝eli na
przyk∏ad kod pilota dociera do kana∏u 1 (2), otwarte zostanie tylko
jedno skrzyd∏o. Je˝eli zaprogramowany zostanie kana∏ 2 (1) pilota,
przy pomocy tego przycisku mo˝na uruchomiç oba skrzyd∏a. Dla
wprowadzenia kodu do pami´ci, nale˝y nacisnàç i przytrzymywaç
wybrany przez siebie przycisk pilota. Drugà r´kà nacisnàç krótko
przycisk samoprogramujàcy uk∏adu elektronicznego. Operacj´ t´
nale˝y powtórzyç dla wszystkich pilotów.
USUWANIE ZAPROGRAMOWANYCH KODÓW PILOTA
Naciskaç odpowiedni przycisk samoprogramujàcy (1 lub 2) na
p∏ytce odbiornika przez ok. 10 sekund a˝ zgaÊnie dioda
programujàca. Przypisane do tego przycisku samoprogramujàcego
i "zapami´tane” kody zosta∏y w ten sposób usuni´te.
PONOWNE PROGRAMOWANIE
Dla ponownego zaprogramowania nale˝y powtórzyç wymienione
powy˝ej kroki kodowania dla wszystkich u˝ytkowanych pilotów
wzgl. ich przycisków funkcyjnych.
Zasi´g zdalnego sterowania zale˝ny jest od okolicznoÊci
wyst´pujàcych w otoczeniu. Przycisk pilota nale˝y przytrzymywaç
tak d∏ugo (ok. 2 sekund), a˝ widoczny b´dzie ruch bramy.
Zdalne sterowanie jest kodowane cyfrowo, tzn. niezamierzone
uruchomienie nap´du bramy jest prawie wykluczone.
URUCHOMIENIE
Nale˝y post´powaç ostro˝nie i z rozwagà. Dla dokonania
podstawowych ustawieƒ nale˝y zarezerwowaç sobie wystarczajàco
wiele czasu. Czas potrzebny na pierwsze ustawienie mo˝e wynieÊç
do 30 minut. Ewentualnie nale˝y zwróciç si´ o pomoc do innej
osoby, dzi´ki czemu mo˝na b´dzie ∏atwiej dokonaç zmian w
uk∏adzie sterujàcym (wy∏àczenie wzgl. w∏àczenie pràdu).
1. Przy∏àczyç sterownik w∏àcznie z wejÊciami bezpieczeƒstwa.
2. Skontrolowaç diody LED.
3. Bram´ przemieÊciç do pozycji pó∏otwartej i zablokowaç jà, a
nast´pnie nacisnàç przycisk testujàcy. Oba skrzyd∏a muszà si´
teraz otworzyç. Je˝eli jedno ze skrzyde∏ zamiast otwieraç
zamyka, oznacza to, ˝e silnik zosta∏ przy∏àczony na odwrót i
nale˝y zamieniç kable przy∏àczeniowe tego silnika (zobacz
Po∏àczenie). Zamieniane b´dà przewody, do których
przy∏àczony jest tak˝e kondensator. OkreÊlajà one kierunek
ruchu silników. Nast´pnie nale˝y powtórzyç operacj´, a˝ oba
skrzyd∏a przy pierwszym uruchomieniu b´dà si´ otwieraç.
Uwaga, przy wykonywaniu powy˝szych czynnoÊci nale˝y
zawsze wy∏àczyç dop∏yw pràdu.
4. Je˝eli teraz oba skrzyd∏a otwierajà si´ przy pierwszym
uruchomieniu po pod∏àczeniu sterownika, nale˝y post´powaç
jak nast´puje.
5. Przerwaç dop∏yw pràdu do sterownika i po kilku sekundach
ponownie go pod∏àczyç. Zamknàç oba skrzyd∏a bramy r´cznie i
zablokowaç je.
6. Wszystkie potencjometry ustawiç na 30% i upewniç si´, ˝e
prze∏àcznik DIP 1 jest w pozycji OFF (na dole).
7. Uruchomiç teraz sterownik przyciskiem testujàcym i
obserwowaç przebieg. Ponownie zamknàç bram´ przyciskiem
testujàcym BEZ dokonywanie ustawieƒ. Je˝eli brama nie
zamyka si´ sama ca∏kowicie, odryglowaç nap´d i zamknàç jà
r´cznie po od∏àczeniu sterownika.
8. Teraz ustawiç potencjometry na inne (wy˝sze) wartoÊci,
dostosowane do wartoÊci doÊwiadczalnych wynikajàcych z
przeprowadzonej próby (np. wyd∏u˝yç czas przebiegu,
skorygowaç si∏´, opóênienie skrzyde∏). Nast´pnie przeprowadziç
drugà prób´ i post´powaç ponownie tak, jak poprzednio oraz,
zanim dokonane zostanà zmiany ustawieƒ, zamknàç bram´
przyciskiem testujàcym.
9. Je˝eli dokonano wszystkich ustawieƒ, sprawdziç
funkcjonowanie zapór Êwietlnych, przycisków, lampy migajàcej,
pilota, wyposa˝enia itd. Je˝eli wymagane jest zamykanie
automatyczne, nale˝y zmieniç ustawienie prze∏àcznika DIP i
wyregulowaç potencjometr przerwy.
10. Zademonstrowaç wszystkim osobom, które majà do czynienia
z bramà, jak przemieszcza si´ brama, jak funkcjonujà
zabezpieczenia oraz w jaki sposób mo˝na r´cznie
uruchomiç nap´d.
Deklaracja ZgodnoÊci
Sterowania .................................................................................................................CB1
Zgodny jest ze znajdujàcymi zastosowanie
rozdzia∏ami Norm ...................................................EN300220-3, EN55014, EN61000-3,
.............................................................................ETS 300 683, EN60555, & EN60335-1
szgodnie z postanowieniami i
wszystkimi poprawkami Dyrektyw UE.........................................73/23/EEC, 89/336/EEC
Deklaracja ¸àcznej ZgodnoÊci
Sterowania CB1, spe∏nia klauzule Dyrektywy EU 89/392/EEC oraz wszystkie
uzupe∏nienia tej˝e Dyrektywy pod warunkiem ich zainstalowania i konserwacji oraz
zainstalowania i konserwacji bramy zgodnie ze wszystkimi Instrukcjami Producenta.
Ja ni˝ej podpisany, oÊwiadczam niniejszym, ˝e wy˝ej wymieniony
sprz´t oraz akcesoria przedstawionew liÊcie w
instrukcji, zgodne sà z powy˝szymi Dyrektywami i Normami
THE CHAMBERLAIN GROUP, INC.
Elmhurst, IL 60126
USA
June, 2003
Barbara P. Kelkhoff
Manager, Reg. Affairs