Shimano WH-7850-C50 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Techniczna instrukcja serwisowa SI-4ET0A-001
WH-7850-C50-CL
Naciąg szprych
Naciągnąć szprychy jak pokazano na rysunku.
(Na przód)
W kołach przednich zapleść
szprychy promieniście, zarówno
z lewej, jak i prawej strony
(Na tył)
W kołach tylnych zapleść szprychy
krzyżowo, zarówno z lewej, jak i
prawej strony.
Śruba mocująca
główkę piasty
Korpus główki
Podkładka główki
Nie należy
zdejmować uszczelki.
Smar DURA-ACE
(Y-04110000)
Nasmarować
Wymiana główki piasty
Najpierw należy wyciągnąć oś piasty zgodnie z procedurą pokazaną na rysunku.
Odcinek z podwójną blokadą po stronie główki nie może być zdemontowany.
Uwaga:
W trakcie zdejmowania i instalowania uszczelki należy postępować bardzo
ostrożnie, aby jej nie zagiąć.
Przy ponownym instalowaniu uszczelki należy upewnić się, czy jest dobrze
zorientowana i włożyć ją tak daleko, jak to możliwe.
Nie należy rozbierać osłony przeciwkurzowej, która jest zaciśnięta na stożku.
Po wyjęciu osi piasty należy wykręcić śrubę mocującą główkę
(wewnątrz główki piasty) i wymienić główkę.
Uwaga:
W trakcie wymiany główki należy jednocześnie wymienić śrubę mocującą. Należy
upewnić się, że smar został umieszczony na gwincie śruby mocującej główkę.
W przeciwnym przypadku mogą wystąpić luzy lub zakleszczenie.
Nie należy podejmować prób demontażu główki, ponieważ może to osłabić
wydajność piasty.
Oś piasty
(3)
Wypust uszczelki jest po zewnętrznej
stronie
(2)
Stożek z osłoną
przeciwkurzową
(nie może zostać
zdemontowany)
Uszczelka
Moment dokręcenia po lewej:
15 - 20 Nm
Moment dokręcania:
45 - 50 Nm
Klucz imbusowy 14 mm
Klucz imbusowy 5 mm
(1)
Klucz 17 mm
Demontaż
Demontaż
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
Dane techniczne
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
Przed użyciem sprawdzić koła, aby upewnić się, że nie ma wygiętych lub luźnych
szprych oraz wgnieceń, rys czy pęknięć na powierzchni obręczy. W przypadku
wystąpienia któregoś z wymienionych problemów nie wolno używać koła.
Nie stosować w połączeniu z widelcami amortyzowanymi. W przypadku widelców
tego typu luz pomiędzy osią piasty a klockami hamulcowymi może ulegać zmianom
wskutek działania amortyzatorów, więc w momencie użycia hamulców, klocki
hamulcowe mogą dotknąć szprych.
Jeżeli zacisk Quick Release nie będzie używany prawidłowo, koło może spaść
z roweru, co często prowadzi do poważnych obrażeń. Przed użyciem dokładnie
przeczytać instrukcję serwisową dotyczącą zacisku Quick Release.
Te koła są przeznaczone do jazdy po drogach o twardej nawierzchni. Jeśli koła
będą używane na nieutwardzonych nawierzchniach, mogą zostać skrzywione lub
uszkodzone, co może spowodować wypadek.
Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo zamocowane.
Jeżeli koła są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą wypaść z roweru, powodując
w konsekwencji poważne zranienie.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Luźne,
zużyte lub uszkodzone części mogą spowodować poważne obrażenia kierującego
rowerem. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją
na przyszłość.
UWAGA
Przed użyciem opony powinny zostać napompowane do odpowiedniego ciśnienia.
Stosować taśmę na obręcze odporną na wysokie ciśnienie. W przeciwnym razie
opony mogą ulec nagłemu przebiciu i z roweru może wypaść koło, prowadząc do
poważnej kontuzji.
UWAGA
W klockach hamulcowych Shimano R55HC (wysokowydajnych) zastosowano
agresywną mieszankę, zapewniającą wysoką skuteczność hamowania w warunkach
mokrych. Powodują one jednak przyspieszone zużycie obręczy.
Firma Shimano nie ponosi odpowiedzialności za mniejszą trwałość obręczy, która
może wystąpić wskutek zastosowania klocków hamulcowych R55HC.
Zdecydowanie zalecane jest używanie oryginalnych szprych i nypli Shimano.
W przypadku użycia części innych niż firmy Shimano, miejsca, w których szprychy
wchodzą do piasty mogą zostać uszkodzone.
Przed użyciem sprawdzić, czy do klocków hamulcowych nie przylegają kawałki
metalu lub ciała obce. Takie przedmioty mogą spowodować uszkodzenie obręczy
w momencie użycia hamulców.
Nyple posiadają duże średnice i łatwo nimi obracać w celu zwiększenia naprężenia
szprychy. Jednakże, podczas regulacji naprężenia szprych należy uważać, aby nie
dokręcać nypli zbyt mocno. W przypadku nadmiernego naprężenia nypli może dojść
do uszkodzenia obręczy.
(Zalecamy zlecenie wykonania regulacji autoryzowanemu sprzedawcy rowerów.)
Gwarancja nie obejmuje normalnego zużycia ani pogorszenia parametrów roboczych
wynikających z normalnego użytkowania.
Uwaga
Jeżeli koło stanie się sztywne i będzie obracać się z oporem, należy je nasmarować.
Nie wstrzykiwać jakiegokolwiek smaru ani oleju do wnętrza piasty, ponieważ środek
smarny może się wydostać na zewnątrz.
Zagłębienie z drugiej strony otworu zaworu jest wskaźnikiem zużycia obręczy. Jeżeli
zagłębienie nie jest widoczne, obręcz znajduje się u kresu okresu użyteczności.
Jako wyposażenie opcjonalne dostępne są specjalne klucze do szprych.
Zalecamy powierzenie regulacji naprężenia szprych autoryzowanemu sprzedawcy
rowerów, jeżeli występuje jakikolwiek luz wstępny w szprychach i po pierwszym
1000 km przebiegu.
Osłony szprych (CP-WH23) są sprzedawane także oddzielnie. Szczegółowych
informacji udzielają sprzedawcy rowerów.
Reflektory (produkowane przez firmę CATEYE) sprzedawane są także osobno.
Szczegółowych informacji udzielają sprzedawcy rowerów.
Montaż koronek HG
Nakrętka kasety
Podkładka dystansowa koronki Podkładka dystansowa nakrętki kasety
Podkładka dystansowa
*Dla rowerów 10-biegowych
(za wyjątkiem modeli młodzieżowych)
W przypadku każdej koronki,
powierzchnia z oznaczeniem
grupy powinna być skierowana
na zewnątrz i ustawiona tak,
aby szerokie występy na każdej
koronce i część A (na której
rowek jest szeroki) główki
piasty, były w jednej linii.
Rowek jest
szeroki tylko
w jednym miejscu.
*Wartości te należy traktować tylko jako ogólne wytyczne.
Podczas montowania koronek HG zastosować narzędzie specjalne (TL-LR15)
do dokręcenia nakrętki kasety.
Aby wymienić koronki HG zastosować narzędzia specjalne (TL-LR15) i
TL-SR21, aby odkręcić nakrętkę kasety.
Moment dokręcania:
30 - 50 Nm
a
c
-
1
4
T
Szeroki występ
Nakrętka kasety
Narzędzie
(TL-SR21)
Demontaż
TL-LR15
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy wykorzystanie poniższej kombinacji.
Koło może być używane z 9-biegowymi i 10-biegowymi kasetami zębatek.
(W przypadku zastosowania 10-biegowej kasety zębatek, oprócz modeli młodzieżowych, stosować
dodatkową podkładkę dystansową o grubości 1 mm).
Aby zobaczyć szczegóły na temat połączenia z innymi częściami takimi, jak łańcuchy i kasety
zębatek, patrz Informacja techniczna produktu.
Wymiana szprych
Włożyć i zaczepić szprychy o piastę, jak pokazano na rysunku.
Szprycha
W kołach przednich dokładnie
zamontować główki szprych
w gniazdach piasty,
w przeciwnym razie może
nastąpić uszkodzenie.
* Zamontować pierścień
wewnętrzny tak, aby
dokładnie wszedł w zapadki
w piaście.
Nypel
* Pierścień wewnętrzny
SI-4ET0A-001-03
Symbol modelu Dane techniczne Kolor
RR-550-WUWSW CPSC Biały
RR-550-WUASW AS Bursztynowy
RR-317-WUASW DIN Bursztynowy
Symbol modelu WH-7850-C50-CL
Przełożenia 9 / 10
Rozmiar obręczy 700C (622 x 15C)
Szerokość obręczy 20,8 mm
Odpowiedni rozmiar opon
Opona drutówka
700C (19C - 25C)
Łańcuch 10-rzędów CN-7801, CN-6600
Koronka 10-rzędów CS-7800, CS-6600
Wartość napięcia szprychy
Na przód Na tył
1000 - 1400 N
Prawa strona
(zębatki)
Lewa strona
1000 - 1400 N 600 - 1000 N
  • Page 1 1

Shimano WH-7850-C50 Service Instructions

Typ
Service Instructions