Og
lne informacje dotyczące bezpiecze
stwa
TRZEŻENIE
Techniczna instrukcja serwisowa
I-4D
0B-00
WH-7850-SL
WH-7850-C24-TL
• Przed użyciem sprawdzi
koła, aby upewni
się że nie ma wygiętych lub lu
nych szprych
oraz wgniece
, rys lub pęknię
na powierzchni obręczy. W przypadku wystąpienia kt
rego
z wymienionych problem
w, nie wolno używa
koła
• Nie stosowa
w połączeniu z widelcami amortyzowanymi. W przypadku widelc
w tego typu
dystans pomiędzy osią piasty a klockami hamulcowymi może ulegać zmianom wskutek działania
amortyzatorów, wi
c w momencie użycia hamulców, klocki hamulcowe mo
dotkn
ć szprych
• Jeżeli zacisk piast
nie jest uż
wan
prawidłowo, koło może spaść z roweru, co może doprowadzić
do poważnych obrażeń. Przed użyciem dokładnie przeczytać instrukcj
serwisow
zacisku piasty.
• Te koła s
przeznaczone do jazdy po dro
ach o twardej nawierzchni. Jeśli koła b
d
używane na
nieutwardzonych nawierzchniach, mogą zosta
skrzywione lub uszkodzone, co może spowodowa
wypa
e
• Przed jazdą na rowerze, sprawdzi
czy koła są dobrze zamocowane. Jeżeli koła są w jakikolwie
spos
b poluzowane, mogą one wypa
z roweru, czego konsekwencją może by
poważne
zranienie.
• Przed zamontowaniem cz
ści uzyskać i dokładnie przeczytać niniejsz
instrukcj
Poluzowane, zużyte lub uszkodzone cz
ści mo
doprowadzić do wywrócenia roweru, co może
spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie ory
inalnych cz
ści zamiennych
himano.
• Dokładnie przeczyta
niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i zachowa
ją na przyszło
.
WA
• Przed użyciem opony powinny zosta
napompowane do odpowiedniego ci
nienia
• Nie wolno stosowa
ta
my na obręcze. Może wystąpi
problem z usunięciem ta
my i założeniem
opony, oraz może doj
do uszkodzenia opony lub dętki lub może wystąpi
nagłe przebicie
i spadnięcie opony, co może doprowadzi
do poważnych obraże
.
WA
A
• W klockach hamulcowych
himano R55H
wysokowydajnych
zastosowano agresywną mieszankę,
zapewniającą wysoką skuteczno
hamowania w warunkach mokrych. Powodują one jedna
rzysp
eszone zużyc
e o
ręczy
Firma Shimano nie ponosi odpowiedzialno
ci za mniejszą trwało
obręczy, kt
ra może wystąpi
wskutek zastosowania klock
w hamulcow
ch R55HC
• Używanie ory
inalnych szprych, korków i podkładek Shimano jest stanowczo zalecane
W przypadku użycia cz
ści innych niż firmy Shimano, miejsca, w których szprychy wchodz
do
iasty mo
zostać uszkodzone
• Przed użyciem sprawdzić, czy do klocków hamulcowych nie przyle
aj
kawałki metalu lub ciała
obce. Jeżeli są obecne, takie przedmioty mogą spowodowa
uszkodzenie obręczy w momencie
uż
cia hamulc
w.
• Środki do naprawy przebić i środki zapobiegające przebiciom mogą powodować korozje obręczy,
dlatego należy stosowa
tylko
rodki obojętne
• Korki mają duże średnice i łatwo nimi obracać w celu zwiększenia naprężenia szprychy. Jednakże
odczas re
ulacji napr
żenia szprych należy uważać, aby nie dokr
cać korków zbyt mocno.
przypadku nadmierne
o napr
żenia zatyczek może dojść do uszkodzenia obr
czy. (Zalecamy
zlecenie wykonania re
ulacji autoryzowanemu sprzedawcy rowerów.)
Montaż koronek HG
Naciąg szprych
Naciągną
szprychy jak pokazano na rysunku.
a
ręt
a
asety
o
a
a
ystansowa
oron
o
a
a
ystansowa na
ręt
asety
o
a
a
ystansow
*Dla rowerów 10-bie
owych (za wyj
tkiem modeli
młodzieżow
ch
• Czę
ci nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia działania
wyn
a
ącego z norma
nego użyt
owan
a.
wag
• W kołach WH-7850-SL / WH-7850-C24-TL do centrowania i regulacji naciągu szprych należy uży
kork
w od strony obręczy
• Jeżeli koło stanie się sztywne i trudne do obracania, należy je nasmarowa
• Nie dawa
żadnego smaru lub oleju do wnętrza piasty, w przeciwnym razie może się on wydosta
• Za
ł
bienie z dru
iej strony otworu zaworu jest wskaźnikiem zużycia obr
czy. Jeżeli za
ł
bienie nie
est widoczne, obr
cz znajduje si
u kresu okresu użyteczności
• Jako wyposażenie opcjonalne dost
pne s
specjalne klucze do szprych
• Zalecamy zlecenie re
ulacji napr
żenia szprych autoryzowanemu sprzedawcy rowerów, jeżeli
występu
e
a
o
w
e
uz wstępny w szpryc
ac
po p
erwszym 1000
m prze
egu
• Osłony szprych (CP-WH23) są sprzedawane także oddzielnie. Szczeg
łowych informacji udzielają
sprzedawcy rower
w
• Reflektory (produkowane przez CATEYE) sprzedawane są także osobno. Szczeg
łowych informacji
udzielają sprzedawcy rowerów.
prz
pa
u
aż
e
oron
,
ow
erzc
n
a z oznaczen
em
rupy
owinna by
skierowana na zewn
trz
ustaw
ona ta
, a
y szero
e wyst
py
na każdej koronce i cz
A (na kt
rej
owek jest szeroki)
ł
wki piasty, były
w
e
ne
n
.
owe
est
zeroki t
lko
w jednym miejscu.
*Warto
ci te należy traktowa
tylko jako wskaz
wkę.
• Podczas montowania koronek HG zastosowa
narzędzie specjalne (TL-LR15) do dokręcenia nakrętki kasety
• Aby wymieni
koronki HG zastosowa
narzędzia specjalne (TL-LR15) i TL-SR21, aby odkręci
nakrętkę kasety.
Moment dokr
cenia:
-
Nm
Szeroki występ
a
ręt
a
asety
arzę
z
e
TL-SR21
emontaż
-
15
Wymiana szprych
Nałoży
podkładkę i zatyczkę na szprychę
Po włożeniu szprychy do otworu w kołnierzu piasty, dokr
cić
nyple. W czasie montażu zastosowa
blokady szprych do
zablokowania obrotu szprych, a następnie włoży
wkrętak lub
o
o
ne narzę
z
e
o row
a w na
rętce, w ce
u
o
ręcen
a
nyp
a
3
Obrócić zaślepk
w prawo, aby
o wkr
cić do otworu śruby
w obręczy. Jednocze
nie zastosowa
blokady szprych do
un
emoż
w
an
a
c
o
rotu
waga:
•
eże
po
a
a n
e zosta
a za
ożona,
n
emoż
we
ę
z
e wyregu
owan
e naprężen
a
szprychy, dlatego należy pamięta
o założeniu
odkładek
• Dokr
cić nyple do końca
wintu.
W kołach przednich dokładnie zamontować
łówki szprych w
niazdach piasty,
w przeciwnym razie może nastąpi
uszkodzenie.
1
o
a
a
atycz
a
o
a
a szpryc
y
Szprycha
a
ręt
a
łówk
piasty
Podkładka gł
wki
Nie należ
zde
mowa
szczelki.
Smar DURA-ACE
Y-04110000
N
m
r
w
Wymiana główki piasty
Najpierw należy wyciągną
o
piasty zgodnie z procedurą pokazaną na rysunku
Odcinek z podwójn
blokad
po stronie
łówki nie może być zdemontowany.
Uwa
a:
• W trakcie zdejmowania i instalowania uszczelki należy post
pować bardzo ostrożnie, aby
ej nie za
i
ć. Przy ponownym instalowaniu uszczelki należy upewnić si
, czy jest dobrze
zorientowana i włożyć j
tak daleko, jak to możliwe
• Nie należy rozbiera
osłony przeciwkurzowej, kt
ra jest zaci
nięta na stożku.
Po wyjęciu osi piasty należy wykręcić śrubę mocującą główkę (wewnątrz główki piasty)
i wymienić
łówk
Uwa
a:
W trakcie wymiany główki należy jednocześnie wymienić śrub
mocuj
c
. Należy
pewnić si
, że smar został umieszczony na gwincie śruby mocuj
cej główk
.
przeciwnym przypadku mog
wyst
pić luzy lub zakleszczenie. Nie należy podejmować
pr
b demontażu gł
wki, ponieważ może to osłabi
wydajno
piasty.
O
piasty
3
ypust uszcze
est po zewnętrzne
stron
e
2
Stożek z osł
ną przeciwkurzową (nie
może zostać
zdemontowan
)
szcze
a
Moment dokr
cenia po lewej: 15 - 20 Nm
Moment dokr
cenia: 45 - 50 Nm
ucz
m
usowy 14 mm
ucz
m
usowy 5 mm
1
ucz 17 mm
D
m
nt
ż
Dane techniczne
Uwaga: specyfikacje mogą by
zmieniane w celu ulepsze
bez powiadomienia. (Polski)
W celu uzyskania najlepszych osi
gów, zalecamy wykorzystanie nast
puj
cej kombinacji.
Koło może by
używane z 9-rzędowymi i 10-rzędowymi kasetami zębatek
(W przypadku zastosowania 10-rz
dowymi kasety z
batek, oprócz modeli dzieci
cych, stosować dodatkow
podkładkę dystansową o grubo
ci 1 mm)
by zobaczyć szczegóły na temat poł
czenia z innymi cz
ściami takimi, jak łańcuchy i kasety z
batek, patrz Informacja
ec
n
czna pro
u
tu.
I-4D
0B-001-03
S
mbol modelu Dane techniczne Kolo
RR-550-WUWSW CPSC Biały
RR-550-WUA
W
Bursztynowy
RR-317-WUA
W
urszt
now
dpowiedni rozmiar opon
Drutówka / opona bezd
tkowa
700C
19C - 25C
Ł
ń
h 10-rz
dów CN-7801
CN-6600
oron
a 10-rzęd
w
-7800,
-6600
mbol modelu WH-7850-
L
WH-7850-
24-TL
Przełożenia 9
10
Rozmiar obręczy 700C (622 x 15C)
Szerokość obr
czy
mm
Wartość napięcia szprychy
Na
rz
d
a t
1000-1400N
Prawa strona (koronki)
w
tr
n
1000-1400
600-1000
(Na prz
d)
W kołach przednich zapleść szpr
ch
romieniście, zarówno z lewe
,
a
i prawej stron
Na tył
W kołach t
ln
ch zapleść szpr
ch
rz
żowo, zarówno z lewej, jak i prawej
tron
.