Shimano WH-7850-C24 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Techniczna instrukcja serwisowa
S
I-4EF0A-001
WH-7850-C24-CL
Naciąg szprych
Naciągnąć szprychy jak pokazano na rysunku.
(Na przód
)
W kołach przednich zaple
ść
szprychy
p
romieni
ś
cie, zar
ó
wno z lewej, jak
i
prawe
j
strony
(
Na tył
)
W kołach tylnych zaple
ść
szprychy
k
rzyżowo, zar
ó
wno z lewej, jak i prawej
s
rony.
Śruba mocująca
ó
wkę piasty
Korpus główki
Podkładka główki
Nie należy zdejmować
us
z
c
z
elki
.
S
mar D
U
RA-A
C
E
(
Y-04110000)
Nasmarowa
ć
p
Wymiana główki piasty
Najpierw należy wyciągnąć oś piasty zgodnie z procedurą pokazaną na rysunku.
Odcinek z podwójn
ą
blokad
ą
po stronie główki nie może być zdemontowany.
U
waga
:
W trakcie zdejmowania i instalowania uszczelki należy postępowa
ć
bardzo ostrożnie, aby
j
ej nie zagią
ć
. Przy ponownym instalowaniu uszczelki należy upewni
ć
się, czy jest dobrze
z
orientowana i włoży
ć
ją tak daleko, jak to możliwe
.
Nie należy rozbierać osłony przeciwkurzowej, która jest zaciśnięta na stożku.
Po wyj
ę
ciu osi piasty należy wykr
ę
cić śrub
ę
mocuj
ą
c
ą
g
łówk
ę
(wewn
ą
trz
g
łówki piasty)
i wymieni
ć
ó
wkę
.
U
waga:
W trakcie wymiany gł
ó
wki należy jednocze
ś
nie wymieni
ć
ś
rubę mocującą. Należy
u
pewni
ć
się, że smar został umieszczony na gwincie
ś
ruby mocującej gł
ó
wkę.
W
przeciwnym przypadku mogą wystąpi
ć
luzy lub zakleszczenie. Nie należy podejmowa
ć
prób demontażu główki, ponieważ może to osłabić wydajność piasty.
Oś piasty
(3)
Wypust uszczelki jest po zewnętrznej stronie
(2)
S
tożek z osł
o
o
ną przeciwkurzową
(
nie może zo
s
s
ta
ć
zdemontowany)
U
szcze
lk
a
M
oment
d
o
k
ręcen
i
a po
l
ewe
j
: 15 -
20
N
m
M
oment
d
o
k
ręcen
i
a: 45 - 5
0
N
m
Kl
ucz
i
m
b
usowy 14 mm
Klucz imbusowy 5 mm
(1)
Klucz 17 mm
Demontaż
e
m
D
emontaż
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polski)
Dane techniczne
Og
ó
lne informacje dotyczące bezpiecze
ń
stwa
OSTRZE
Ż
ENIE
Przed użyciem sprawdzi
ć
koła, aby upewni
ć
się że nie ma wygiętych lub lu
ź
nych szprych
o
raz w
g
nieceń, rys lub p
ę
kni
ę
ć na powierzchni obr
ę
czy. W przypadku wyst
ą
pienia które
g
z
w
y
mienion
y
ch problemów, nie wolno uż
y
wać koła
.
Nie stosować w poł
ą
czeniu z widelcami amortyzowanymi. W przypadku widelców te
g
o typu
d
ystans pomi
ę
dzy osi
ą
piasty a klockami hamulcowymi może ule
g
ać zmianom wskutek działania
a
mortyzator
ó
w, więc w momencie użycia hamulc
ó
w, klocki hamulcowe mogą dotkną
ć
szprych
.
Jeżeli zacisk piasty nie jest używany prawidłowo, koło może spa
ść
z roweru, co może doprowadzi
ć
d
o poważnych obraże
ń
. Przed użyciem dokładnie przeczyta
ć
instrukcję serwisową zacisku piasty
.
Te koła są przeznaczone do jazdy po drogach o twardej nawierzchni. Je
ś
li koła będą używane na
nieutwardzonych nawierzchniach, mogą zostać skrzywione lub uszkodzone, co może spowodować
w
y
padek
.
• Przed jazd
ą
na rowerze, sprawdzić czy koła s
ą
dobrze zamocowane. Jeżeli koła s
ą
w jakikolwie
k
sposób poluzowane, mo
one wypaść z roweru, cze
g
o konsekwencj
ą
może być poważne
z
r
a
ni
e
ni
e
.
Przed zamontowaniem czę
ś
ci uzyska
ć
i dokładnie przeczyta
ć
niniejszą instrukcję
.
Lu
ź
ne, zużyte lub uszkodzone czę
ś
ci mogą spowodowa
ć
obrażenia kierującego rowerem. Zalecamy
stosowanie jedynie oryginalnych czę
ś
ci zamiennych Shimano
.
• Dokładnie przeczyta
ć
niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i zachowa
ć
ją na przyszło
ść
.
UWAGA
Przed użyciem opony powinny zostać napompowane do odpowiednie
g
o ciśnienia
.
• Stosować taśm
ę
na obr
ę
cze odporn
ą
na wysokie ciśnienie, w przeciwnym razie opony mo
zostać
na
g
le przebite i uszkodzone, co może prowadzić do poważnej kontuzji.
UWAG
A
W klockach hamulcowych Shimano R55HC (wysokowydajnych) zastosowano agresywną mieszankę,
z
apewniaj
ą
c
ą
wysok
ą
skuteczność hamowania w warunkach mokrych. Powoduj
ą
one jedna
k
p
rzyspieszone zużycie obr
ę
czy
.
Firma Shimano nie ponosi odpowiedzialności za mniejsz
ą
trwałość obr
ę
czy, która może wyst
ą
pić
wskutek zastosowania klocków hamulcow
y
ch R55HC
.
Używanie oryginalnych szprych i nypli
S
himano jest stanowczo zalecane. W przypadku użycia
c
ś
ci innych niż firmy Shimano, miejsca, w kt
ó
rych szprychy wchodzą do piasty mogą zosta
ć
usz
k
o
d
zone
.
Przed użyciem sprawdzi
ć
, czy do klock
ó
w hamulcowych nie przylegają kawałki metalu lub ciała
o
bce. Jeżeli są obecne, takie przedmioty mogą spowodowa
ć
uszkodzenie obręczy w momencie
y
cia hamulców
.
• Nyple posiadaj
ą
duże średnice i łatwo nimi obracać w celu zwi
ę
kszenia napr
ę
żenia szprychy
.
J
ednakże, podczas re
g
ulacji napr
ę
żenia szprych należy uważać, aby nie dokr
ę
cać nypli zbyt mocno.
W przypadku nadmierne
g
o napr
ę
żenia nypli może dojść do uszkodzenia obr
ę
czy
.
(Zalecamy zlecenie wykonania regulacji autoryzowanemu sprzedawcy rower
ó
w.)
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia działania
wynikaj
ą
ce
g
o z normalne
g
o użytkowania.
Uwa
ga
Jeżeli koło stanie si
ę
sztywne i trudne do obracania, należy je nasmarować
.
Nie dawać żadne
g
o smaru lub oleju do wn
ę
trza piasty, w przeciwnym razie może si
ę
on wydostać
.
• Za
g
ł
ę
bienie z dru
g
iej strony otworu zaworu jest wskaźnikiem zużycia obr
ę
czy. Jeżeli za
g
ł
ę
bienie nie
jest widoczne, obr
ę
cz znajduje si
ę
u kresu okresu użyteczności
.
J
a
k
o wyposażen
i
e opc
j
ona
l
ne
d
ostępne są spec
j
a
l
ne
kl
ucze
d
o szpryc
h.
Zalecamy zlecenie regulacji naprężenia szprych autoryzowanemu sprzedawcy rower
ó
w, jeżeli
występu
j
e
j
a
kik
o
l
w
i
e
k
l
uz wstępny w szpryc
h
ac
h
i
po p
i
erwszym 1000
k
m prze
bi
egu
.
Osłony szprych (CP-WH23) są sprzedawane także oddzielnie. Szczeg
ó
łowych informacji udzielają
sprzedawcy rowerów
.
Reflektory (produkowane przez CATEYE) sprzedawane s
ą
także osobno. Szcze
g
ółowych informacji
udzielaj
ą
sprzedawcy rowerów.
Wymiana szprych
W
k
o
ł
ac
h
prze
d
n
i
c
h
d
o
a
d
n
i
e
z
amontowa
ć
ó
wki szprych
w gn
i
az
d
ac
h
p
i
asty, w przec
i
wnym
r
azie może nastąpi
ć
uszkodzenie.
S
zprycha
Nypel
Montaż koronek HG
Nakrętka kasety
Podkładka dystansowa koronki Podkładka dystansowa nakrętki kasety
Podkładka dystansow
a
*Dla rower
ó
w 10-biegowych (za wyjątkiem modeli
m
łodzieżowych)
W przypadku każdej koronki,
p
ow
i
erzc
h
n
i
a z oznaczen
i
em grupy
p
owinna być skierowana na zewnątrz
i
ustaw
i
ona ta
k
, a
b
y szero
ki
e występy
na każdej koronce i część A (na której
r
owek jest szeroki) główki piasty, były
w
j
edne
j
linii.
Rowek jest
szero
ki
ty
lk
o
w
j
e
d
n
y
m m
i
e
j
scu.
*Wartości te należy traktować tylko jako wskazówkę.
Podczas montowania koronek HG zastosować narz
ę
dzie specjalne (TL-LR15) do dokr
ę
cenia nakr
ę
tki kasety
.
Aby wymienić koronki HG zastosować narz
ę
dzia specjalne (TL-LR15) i TL-SR21, aby odkr
ę
cić nakr
ę
tk
ę
kasety.
M
oment
d
o
k
ręcen
i
a:
30
- 5
0
N
m
Nakrętka kasety
Narzędzie
(
TL-SR21)
D
e
m
o
nt
a
ż
TL-LR15
W celu uzyskania najlepszych osi
ą
g
ó
w, zalecamy wykorzystanie nast
ę
puj
ą
cej kombinacji.
Koło może być używane z 9-rz
ę
dowymi i 10-rz
ę
dowymi kasetami z
ę
batek.
(W przypadku zastosowania 10-rzędowej kasety zębatek, opr
ó
cz modeli dziecięcych, stosowa
ć
dodatkową podkładkę
d
ystansow
ą
o grubości 1 mm)
.
Aby zobaczy
ć
szczeg
ó
ły na temat połączenia z innymi czę
ś
ciami takimi, jak ła
ń
cuchy i kasety zębatek, patrz Informacja
t
echniczna
p
roduktu.
S
I-4EF0A-001-03
Wartość napi
ę
cia szprychy
Na przód Na ty
ł
1
000
-14
00N
Prawa strona
(
koronki
)
Lewa strona
1
000
-14
00
N
600
-1
000
N
S
ymbol modelu D
a
n
e
t
ec
hni
c
zn
e
K
o
l
o
r
RR-550-WUW
S
W
C
P
SC
Bi
a
ł
y
RR-550-W
U
A
S
W A
S
B
urszt
y
now
y
RR-317-W
U
A
S
W
DIN
Burszt
y
now
y
O
dpowiedni rozmiar opon
O
p
ona drutówka
700C
(
19C - 25C
)
Ł
a
ń
cuc
h 10-rz
ę
dów CN-7801
,
CN-6600
K
oron
k
a 10-rzęd
ó
w
CS
-7800,
CS
-6600
S
y
mbol modelu WH-7850-
C
24-
C
L
Przełożenia 9
/
10
Rozmiar obręczy 700C (622 x 15C)
Szeroko
ść
obr
ę
czy 20
,
8 mm
Włoży
ć
i zaczepi
ć
szprychy o piastę, jak pokazano na rysunku.
S
zeroki wyst
ę
p
  • Page 1 1

Shimano WH-7850-C24 Service Instructions

Typ
Service Instructions