Techniczna instrukcja serwisowa
I-4DN0A-003
WH-7850-C24-TU
WH-7850-C50-TU
W celu uzyskania najlepszych osi
gów, zalecamy wykorzystanie nast
puj
cej kombinacji.
Naciąg szprych
Naciągnąć szprychy jak pokazano na rysunku.
(Na prz
d
W kołach przednich zaple
szprychy
romieni
cie, zar
wno z lewej, jak
prawe
strony
Na tył
W kołach tylnych zaple
szprychy
rzyżowo, zar
wno z lewej, jak i prawej
s
rony.
Koło może by
używane z 9-rz
dowymi i 10-rz
dowymi kasetami z
batek.
(W przypadku zastosowania 10-rz
dowej kasety z
batek, oprócz modeli dzieci
cych, stosować dodatkow
podkładk
ystansową o grubo
ci 1 mm)
Aby zobaczyć szczegóły na temat poł
czenia z innymi cz
ściami takimi, jak łańcuchy i kasety z
batek, patrz Informacja
ec
n
czna pro
u
tu.
Wymiana szprych
Włoży
i zaczepi
szprychy o piastę, jak pokazano na rysunku.
zprycha
gł
wkę piasty
Podkładka główki
Nie należy zdejmować
z
z
.
mar D
RA-A
E
Y-04110000)
Nasmarowa
Wymiana główki piasty
Najpierw należy wyciągną
o
piasty zgodnie z procedurą pokazaną na rysunku
Odcinek z podw
jną blokadą po stronie gł
wki nie może by
zdemontowany.
waga
• W trakcie zdejmowania i instalowania uszczelki należy postępowa
bardzo ostrożnie, aby
ej nie zagią
. Przy ponownym instalowaniu uszczelki należy upewni
się, czy jest dobrze
orientowana i włoży
ją tak daleko, jak to możliwe
• Nie należy rozbierać osłony przeciwkurzowej, która jest zaciśnięta na stożku.
Po wyjęciu osi piasty należy wykręci
rubę mocującą gł
wkę (wewnątrz gł
wki piasty)
i wymienić główkę
Uwa
a:
W trakcie wymiany gł
wki należy jednocze
nie wymieni
rubę mocującą. Należy
pewni
się, że smar został umieszczony na gwincie
ruby mocującej gł
wkę.
przeciwnym przypadku mogą wystąpi
luzy lub zakleszczenie.
Nie należy podejmowa
pr
b demontażu gł
wki, ponieważ może to osłabi
wydajno
piasty.
Oś piasty
(3)
Wypust uszczelki jest po zewnętrznej stronie
(2)
tożek z osł
ną przeciwkurzową
nie może zo
ta
zdemontowany
szczelka
oment
o
ręcen
a po
ewe
: 15 -
m
oment
o
ręcen
a: 45 - 5
m
Klucz imbusowy 14 mm
ucz
m
usowy 5 mm
(1)
ucz 17 mm
m
emontaż
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polski)
Dane techniczne
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZE
ENIE
• Przed użyciem sprawdzi
koła, aby upewni
się że nie ma wygiętych lub lu
nych szprych
raz w
nieceń, rys lub p
kni
ć na powierzchni obr
czy. W przypadku wyst
pienia które
oś
w
mienion
ch problemów, nie wolno uż
wać koła
• Nie stosować w poł
czeniu z widelcami amortyzowanymi. W przypadku widelców te
o typu
ystans pomi
dzy osi
piasty a klockami hamulcowymi może ule
ać zmianom wskutek działania
mortyzator
w, więc w momencie użycia hamulc
w, klocki hamulcowe mogą dotkną
szprych
• Jeżeli zacisk piasty nie jest używany prawidłowo, koło może spa
z roweru, co może doprowadzi
o poważnych obraże
. Przed użyciem dokładnie przeczyta
instrukcję serwisową zacisku piasty.
• Do montażu szytek na obręczach uży
kleju do szytek. Je
li koła nie są całkowicie pewnie
amocowane, mogą spaść z obręczy, co może spowodować wypadek i poważne uszkodzenia ciała
• Te koła s
przeznaczone do jazdy po dro
ach o twardej nawierzchni. Jeśli koła b
d
używane na
nieutwardzonych nawierzchniach, mo
zostać skrzywione lub uszkodzone, co może spowodować
w
padek
• Przed jazd
na rowerze, sprawdzić czy koła s
dobrze zamocowane. Jeżeli koła s
w jakikolwie
spos
b poluzowane, mogą one wypa
z roweru, czego konsekwencją może by
poważne
ran
en
e.
• Przed zamontowaniem czę
ci uzyska
i dokładnie przeczyta
niniejszą instrukcję
Poluzowane, zużyte lub uszkodzone czę
ci mogą doprowadzi
do wywr
cenia roweru, co może
spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych
himano.
• Jeśli powierzchnie hamuj
ce obr
czy z włókien w
lowych ule
n
nadmiernemu zużyciu oraz jeśli
br
cze ule
n
odkształceniu, należy zaprzestać jazdy na rowerze. Dalsza jazda na rowerze w takim
stanie może spowodować przewrotk
, a w konsekwencji poważne uszkodzenia ciała
• Dokładnie przeczyta
niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i zachowa
ją na przyszło
.
UWAGA
• Przed użyciem opony powinny zostać napompowane do odpowiedniego ciśnienia
• Obr
cze z włókien w
lowych ule
aj
ścieraniu wskutek tarcia klocków hamulcowych. Przed
si
ni
ciem pełnej skuteczności hamowania należy konieczne może być „dotarcie si
” obr
czy.
W miar
upływu czasu docierania wzrasta siła hamowania. Dla za
warantowania bezpieczeństwa
należy zwracać uwa
na wzrost siły hamowania w tym okresie.
UWAG
• Do k
ł WH-7850-C24-TU / C50-TU używa
klock
w hamulcowych R55C do obręczy z wł
kien
w
lowych. W przypadku zastosowania klocków standardowych R55C lub klocków R55C
podwyższonej skuteczności, siła hamowania hamulców może być niewystarczaj
ca lub klocki
hamulcowe mo
ule
ać nadmiernemu zużyciu
Firma Shimano nie ponosi odpowiedzialności za mniejsz
trwałość obr
czy, która może wyst
pić
wskutek zastosowania klock
w hamulcowych R55HC
• Używanie oryginalnych szprych i nypli
himano jest stanowczo zalecane. W przypadku użycia
zę
ci innych niż firmy Shimano, miejsca, w kt
rych szprychy wchodzą do piasty mogą zosta
usz
o
zone
• Przed użyciem sprawdzić, czy do klocków hamulcowych nie przyle
aj
kawałki metalu lub ciała
bce. Jeżeli s
obecne, takie przedmioty mo
spowodować uszkodzenie obr
czy w momencie
uż
cia hamulców
• Nyple posiadaj
duże średnice i łatwo nimi obracać w celu zwi
kszenia napr
żenia szprychy
ednakże, podczas re
ulacji napr
żenia szprych należy uważać, aby nie dokr
cać nypli zbyt mocno.
W przypadku nadmiernego naprężenia nypli może doj
do uszkodzenia obręczy
(Zalecamy zlecenie wykonania regulacji autoryzowanemu sprzedawcy rower
w.)
N
pel
Montaż koronek HG
Nakrętka kasety
Podkładka dystansowa koronki Podkładka dystansowa nakrętki kasety
Podkładka d
stansow
*Dla rower
w 10-biegowych (za wyjątkiem modeli
łodzieżowych)
przypa
u
aż
e
oron
,
ow
erzc
n
a z oznaczen
em grupy
owinna być skierowana na zewnątrz
ustaw
ona ta
, a
y szero
e występy
na każdej koronce i część A (na której
owek jest szeroki) główki piasty, były
e
ne
n
.
Rowek jest
szero
ty
o
e
n
m m
e
scu.
*Wartości te należy traktować tylko jako wskazówkę.
• Podczas montowania koronek HG zastosować narzędzie specjalne (TL-LR15) do dokręcenia nakrętki kasety
• Aby wymienić koronki HG zastosować narz
dzia specjalne (TL-LR15) i TL-SR21, aby odkr
cić nakr
tk
kasety.
oment
o
ręcen
a:
- 5
m
zeroki wyst
p
Nakrętka kasety
Narzędzie
TL-SR21)
D
m
nt
ż
TL-LR15
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia działania
wynikaj
ce
o z normalne
o użytkowania.
Uwa
• Jeżeli koło stanie si
sztywne i trudne do obracania, należy je nasmarować
• Nie dawać żadne
o smaru lub oleju do wn
trza piasty, w przeciwnym razie może si
on wydostać
• Jako wyposażenie opcjonalne dost
pne s
specjalne klucze do szprych
• Zalecamy zlecenie re
ulacji napr
żenia szprych autoryzowanemu sprzedawcy rowerów, jeżeli
występu
e
a
o
w
e
uz wstępny w szpryc
ac
po p
erwszym 1000
m prze
egu
• Osłony szprych (CP-WH23) są sprzedawane także oddzielnie. Szczeg
łowych informacji udzielają
sprzedawcy rower
w
• Reflektory (produkowane przez CATEYE) sprzedawane są także osobno. Szczeg
łowych informacji
udzielają sprzedawcy rowerów.
o
ac
prze
n
c
o
a
n
e
amontowa
gł
wki szprych
w gniazdach piasty, w przeciwnym
azie może nast
pić uszkodzenie.
<WH-7850-
50-T
>
* Zamontowa
pier
cie
ewnętrzny ta
, a
y
o
a
n
e
szedł w zapadki w pia
cie.
* Pierścień wewnętrzny
(obręcz WH-7850-C50-TU
I-4DN0A-003-03
S
mbol modelu
ane tec
n
czne
o
or
RR-550-W
W
W
P
Biały
RR-550-WUASW AS Bursztynowy
RR-317-WUA
W
ursztynowy
dpowiedni rozmiar opon
Sz
tka
700
Ł
ń
h 10-rz
dów CN-7801
CN-6600
K
r
nk
10-rz
dów CS-7800
CS-6600
ymbol modelu WH-7850-
24-TU WH-7850-
50-TU
rz
ż
n
9
10 9
10
ozm
ar o
ręczy 700
700
Szeroko
obr
czy 20
8 mm 20
8 mm
Wysoko
obr
czy
Na przód
mm
mm
a t
5
mm
Wartość napięcia szprychy
Na
rz
d
a t
1000-1400N
Prawa strona (koronki)
w
tr
n
1000-1400
600-1000