Model nr CS-7900
Kombinacja zębów kasety
11T - 21T
11T, 12T, 13T, 14T, 15T, 16T, 17T, 18T, 19T, 21T
11T - 23T
11T, 12T, 13T, 14T, 15T, 16T, 17T, 19T, 21T, 23T
11T - 25T
11T, 12T, 13T, 14T, 15T, 17T, 19T, 21T, 23T, 25T
11T - 27T
11T, 12T, 13T, 14T, 15T, 17T, 19T, 21T, 24T, 27T
11T - 28T
11T, 12T, 13T, 14T, 15T, 17T, 19T, 21T, 24T, 28T
12T - 23T
12T, 13T, 14T, 15T, 16T, 17T, 18T, 19T, 21T, 23T
12T - 25T
12T, 13T, 14T, 15T, 16T, 17T, 19T, 21T, 23T, 25T
12T - 27T
12T, 13T, 14T, 15T, 16T, 17T, 19T, 21T, 24T, 27T
Uwaga:
W trakcie zdejmowania i instalowania uszczelki należy postępować bardzo ostrożnie, aby jej nie zagiąć. •
Przy ponownym instalowaniu uszczelki należy upewnić się, czy jest dobrze zorientowana i włożyć ją tak daleko,
jak to możliwe.
Dokręć stożek na osi piasty, aż nie będzie wyczuwalny luz. •
Podczas ustawiania nacięć stożka i nacięć podkładki przytrzymującej stożek wyrównaj część A podkładki
przytrzymującej stożek z częścią B osi piasty.
■ Po wyjęciu osi piasty należy wykręcić śrubę mocującą główkę (wewnątrz główki piasty) i wymienić główkę.
Uwaga:
W trakcie wymiany główki należy jednocześnie wymienić śrubę mocującą. Należy się upewnić, że na gwincie
śruby mocującej główkę został nałożony smar. W przeciwnym razie mogą wystąpić luzy lub zakleszczenia.
Nie należy demontować główki ani nanosić na nią oleju lub smaru, gdyż może to spowodować problemy z działaniem.
Wymiana główki piasty
SI-4G60A-002-03
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
UWAGA
UWAGA
Przed użyciem sprawdzić koła, aby upewnić się, że nie ma wygiętych lub luźnych szprych •
oraz wgnieceń, rys czy pęknięć na powierzchni obręczy. W przypadku wystąpienia któregoś
z wymienionych problemów nie wolno używać koła.
Nie stosować w połączeniu z widelcami amortyzowanymi. W przypadku widelców tego typu •
dystans pomiędzy osią piasty a klockami hamulcowymi może ulegać zmianom wskutek działania
amortyzatorów, więc w momencie użycia hamulców, klocki hamulcowe mogą dotknąć szprych.
Jeżeli mechanizm zacisku piasty nie jest stosowany prawidłowo, koło może spaść z roweru, •
co może doprowadzić do poważnych obrażeń. Przed użyciem dokładnie przeczytać
instrukcję serwisową mechanizmu zacisku piasty.
Te koła są przeznaczone do jazdy po drogach o twardej nawierzchni. Jeśli koła będą używane •
na nieutwardzonych nawierzchniach, mogą zostać skrzywione lub uszkodzone, co może
spowodować wypadek.
Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo zamocowane. Jeżeli koła •
są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą wypaść z roweru, powodując w konsekwencji
poważne zranienie.
Zagłębienie po przeciwnej stronie otworu zaworu jest wskaźnikiem zużycia obręczy. Jeśli •
zagłębienie jest niewidoczne, należy wymienić obręcz.
Kontynuowanie używania zużytej obręczy może spowodować przewrócenie roweru i wypadek.
• Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia roweru, co
może spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części
zamiennych Shimano.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na •
przyszłość.
Przed użyciem należy napompować opony do wskazanego na nich ciśnienia. •
Stosować taśmę na obręcze odporną na wysokie ciśnienie. W przeciwnym razie opony mogą •
ulec nagłemu przebiciu i z roweru może wypaść koło, prowadząc do poważnej kontuzji.
W klockach hamulcowych Shimano R55HC (wysokowydajnych) zastosowano agresywną •
mieszankę, zapewniającą wysoką skuteczność hamowania w warunkach mokrych. Powodują
one jednak przyspieszone zużycie obręczy.
Firma Shimano nie ponosi odpowiedzialności za mniejszą trwałość obręczy, która może
wystąpić wskutek zastosowania klocków hamulcowych R55HC.
Zdecydowanie zalecane jest używanie oryginalnych szprych i nypli Shimano. W przypadku •
użycia części innych niż firmy Shimano, miejsca, w których szprychy wchodzą do piasty
mogą zostać uszkodzone.
Przed użyciem sprawdzić, czy do klocków hamulcowych nie przylegają kawałki metalu lub •
ciała obce. Takie przedmioty mogą spowodować uszkodzenie obręczy w momencie użycia
hamulców.
Nyple posiadają duże średnice i łatwo nimi obracać w celu zwiększenia naprężenia szprychy. •
Jednakże, podczas regulacji naprężenia szprych należy uważać, aby nie dokręcać nypli zbyt
mocno. W przypadku nadmiernego naprężenia nypli może dojść do uszkodzenia obręczy.
(Zalecamy zlecenie wykonania regulacji autoryzowanemu sprzedawcy rowerów.)
Uwaga:
Jeżeli koło stanie się sztywne i będzie obracać się z oporem, należy je nasmarować. •
Nie wstrzykiwać jakiegokolwiek smaru ani oleju do wnętrza piasty, ponieważ mogą one się •
wydostać na zewnątrz.
Jako wyposażenie opcjonalne dostępne są specjalne klucze do szprych. •
Zalecamy powierzenie regulacji naprężenia szprych autoryzowanemu sprzedawcy rowerów, •
jeżeli występuje jakikolwiek dystans wstępny w szprychach i po pierwszym 1000 km przebiegu.
Osłony szprych (CP-WH23) są sprzedawane także oddzielnie. Szczegółowych informacji •
udzielają sprzedawcy rowerów.
Reflektory (produkowane przez firmę CATEYE) sprzedawane są także osobno. •
Szczegółowych informacji udzielają sprzedawcy rowerów.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia działania •
wynikającego z normalnego użytkowania.
Techniczna instrukcja serwisowa
SI-4G60A-002
WH-7900-C35-CL
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy wykorzystanie poniższej kombinacji.
Odpowiedni rozmiar opon
Opona drutówka
700C (19C - 25C)
Łańcuch 10-rzędów CN-7901
Kaseta zębatek 10-rzędów CS-7900
Koło może być używane z 8-rzędowymi, 9-rzędowymi i 10-rzędowymi kasetami zębatek.
(W przypadku zastosowania 10-rzędowej kasety zębatek, oprócz modeli dziecięcych, stosować
dodatkową podkładkę dystansową o grubości 1 mm). Aby zobaczyć szczegóły na temat połączenia
z innymi częściami takimi, jak łańcuchy i kasety zębatek, patrz Informacja techniczna produktu.
Dane techniczne
Grupa DURA-ACE
Symbol modelu WH-7900-C35-CL
Przełożenia 8 / 9 / 10
Rozmiar obręczy 700C (622 × 15C)
Szerokość obręczy 20,8 mm
Wysokość obręczy
Na przód 35 mm
Na tył 35 mm
Kaseta zębatek
Koronki oznaczone symbolem są zabezpieczone.
■ Najpierw należy wyciągnąć oś piasty zgodnie z procedurą pokazaną na rysunku. Demontaż od strony główki nie jest możliwy.
Wymiana główki piasty
Wymiana szprych
Lewa strona Moment
dokręcania: 15 - 17 Nm
Klucz imbusowy 5 mm
Demontaż
Klucz imbusowy 5 mm
(1) (2)
Uszczelka
Wypust uszczelki jest
po zewnętrznej stronie
Podkładka przytrzymująca stożek
Konus
A
B
(3)
Oś piasty
Moment dokręcania:
45 - 50 Nm
Demontaż
Klucz imbusowy
14 mm
Podkładka główki
Nie należy zdejmować
uszczelki.
Śruba mocująca główkę piasty
Korpus główki
Nasmarować
Smar DURA-ACE
(Y-04110000)
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie:
http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez
powiadomienia. (Polish)
Naciąg szprych
Naciągnąć szprychy jak pokazano na rysunku.
(Na przód)
W kołach przednich zapleść szprychy
promieniście, zarówno z lewej, jak i
prawej strony
(Na tył)
W kołach tylnych zapleść szprychy krzyżowo,
zarówno z lewej, jak i prawej strony.
Wartość napięcia szprychy
Na przód Na tył
1000 - 1400 N
Prawa strona (zębatki) Lewa strona
1200 - 1500 N 600 - 900 N
* Wartości te należy traktować tylko jako ogólne wytyczne.
Montaż koronek HG
W przypadku instalacji piasty
tylnej CS-7900 (10 przełożeń)
należy założyć podkładkę
dystansową w miejscu
pokazanym na rysunku.
A
a
c
-
1
4
T
Szeroki wypust
Rowek jest
szeroki tylko w
jednym miejscu.
W przypadku każdej
koronki, powierzchnia
z oznaczeniem grupy
powinna być skierowana
na zewnątrz i ustawiona
tak, aby szerokie występy
na każdej koronce i część
A (na której rowek jest
szeroki) główki piasty, były
w jednej linii.
11T - 21T, 11T - 23T
11T - 25T, 11T - 27T, 11T - 28T
12T - 23T, 12T - 25T, 12T - 27T
Podkładka dystansowa
Podkładka dystansowa
Podkładka dystansowa
Podkładka dystansowa koronki
Podkładka dystansowa koronki
Podkładka dystansowa koronki
Nakrętka
kasety
Nakrętka
kasety
Nakrętka
kasety
Moment dokręcania:
30 - 50 Nm
Aby wymienić koronki HG
zastosować narzędzia
specjalne (TL-LR15) i TL-SR21,
aby odkręcić nakrętkę kasety.
Podczas montowania koronek
HG zastosować narzędzie
specjalne (TL-LR15) do
dokręcenia nakrętki kasety.
Demontaż
Narzędzie
(TL-SR21)
TL-LR15
Nakrętka
kasety
Symbol modelu Dane techniczne Kolor
RR-550-WUWSW CPSC Biały
RR-550-WUASW AS Bursztynowy
RR-317-WUASW DIN Bursztynowy
Szprycha
Nypel
*1 Pierścień wewnętrzny
*2 Osłona piasty
*2 Osłona piasty
Włożyć i zaczepić szprychy o piastę, jak
pokazano na rysunku.
W kołach przednich dokładnie zamontować główki
szprych w gniazdach piasty, w przeciwnym razie może
nastąpić uszkodzenie.
*1 Zamontować pierścień wewnętrzny tak, aby dokładnie
wszedł w zapadki w piaście.
*2 Osłonę piasty należy założyć poprawnie, tak aby zapadki
weszły całkowicie w pierścień wewnętrzny, wciskając je do
zatrzaśnięcia, a następnie upewniając się, że nie można jej
zdjąć ręką przed użyciem.