Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
Nakrętka kasety Podkładka dystansowa nakrętki kasety
OSTRZEŻENIE
Techniczna instrukcja serwisowa
SI-4BE0D
WH-5600 / WH-R580
WH-R561 / WH-R560
WH-R550
• Przed użyciem sprawdzić koła, aby upewnić się że nie ma wygiętych lub luźnych szprych
oraz wgnieceń, rys lub pęknięć na powierzchni obręczy. W przypadku wystąpienia któregoś
z wymienionych problemów, nie wolno używać koła.
• Nie stosować w połączeniu z widelcami amortyzowanymi. W przypadku widelców tego typu
dystans pomiędzy osią piasty a klockami hamulcowymi może ulegać zmianom wskutek działania
amortyzatorów, więc w momencie użycia hamulców, klocki hamulcowe mogą dotknąć szprych.
• Jeżeli zacisk piasty nie jest używany prawidłowo, koło może spaść z roweru, co może
doprowadzić do poważnych obrażeń. Przed użyciem dokładnie przeczytać instrukcję serwisową
zacisku piasty.
• Te koła są przeznaczone do jazdy po drogach o twardej nawierzchni. Jeśli koła będą używane
na nieutwardzonych nawierzchniach, mogą zostać skrzywione lub uszkodzone, co może
spowodować wypadek.
• Przed jazdą na rowerze, sprawdzić czy koła są dobrze zamocowane. Jeżeli koła są w jakikolwiek
sposób poluzowane, mogą one wypaść z roweru, czego konsekwencją może być poważne
zranienie.
• Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą spowodować obrażenia kierującego rowerem.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
• Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na przyszłość.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia działania
wynikającego z normalnego użytkowania.
UWAGA
• Przed użyciem opony powinny zostać napompowane do odpowiedniego ciśnienia.
• W przypadku stosowania obręczy z oponami drutówkami, stosować taśmę na obręcze
o wielkości 18-622, odporną na wysokie ciśnienia, w przeciwnym razie może to spowodować
nagłe przebicie i wypadnięcie opony, co może prowadzić do poważnej kontuzji. Ponadto,
nie zalecamy ponownego używania taśmy na obręcze po zdjęciu jej z koła. W przypadku
ponownego użycia taśmy, opony mogą zostać nagle przebite i uszkodzone, co może prowadzić
do poważnej kontuzji.
UWAGA
• W klockach hamulcowych Shimano R55HC (wysokowydajnych) zastosowano agresywną
mieszankę, zapewniającą wysoką skuteczność hamowania w warunkach mokrych. Powodują
one jednak przyspieszone zużycie obręczy.
Firma Shimano nie ponosi odpowiedzialności za mniejszą trwałość obręczy, która może wystąpić
wskutek zastosowania klocków hamulcowych R55HC.
• Używanie oryginalnych szprych, nypli i podkładek Shimano jest stanowczo zalecane.
W przypadku użycia części innych niż Shimano, miejsce, w którym nypel wchodzi do kołnierza
piasty może zostać uszkodzone.
• Przed użyciem sprawdzić, czy do klocków hamulcowych nie przylegają kawałki metalu lub ciała
obce. Jeżeli są obecne, takie przedmioty mogą spowodować uszkodzenie obręczy w momencie
użycia hamulców.
• Nyple posiadają duże średnice i łatwo nimi obracać w celu zwiększenia naprężenia szprychy.
Jednakże, podczas regulacji naprężenia szprych należy uważać, aby nie dokręcać nypli zbyt
mocno. W przypadku nadmiernego naprężenia nypli może dojść do uszkodzenia obręczy.
(Zalecamy zlecenie wykonania regulacji autoryzowanemu sprzedawcy rowerów.)
Dane techniczne
Montaż koronek HG
Naciąg szprych
Naciągnąć szprychy jak pokazano na rysunku.
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polish)
(Na przód)
W kołach
przednich zapleść
szprychy
promieniście,
zarówno z lewej,
jak i prawej strony
(Na tył)
• Jeżeli koło stanie się sztywne i trudne do obracania, należy je nasmarować.
• Nie dawać żadnego smaru lub oleju do wnętrza piasty, w przeciwnym razie może się on wydostać.
• Zagłębienie z drugiej strony otworu zaworu jest wskaźnikiem zużycia obręczy. Jeżeli zagłębienie nie
jest widoczne, obręcz znajduje się u kresu okresu użyteczności.
• Jako wyposażenie opcjonalne dostępne są specjalne klucze do szprych.
• Zalecamy zlecenie regulacji naprężenia szprych autoryzowanemu sprzedawcy rowerów, jeżeli
występuje jakikolwiek dystans wstępny w szprychach i po pierwszym 1000 km przebiegu.
• Osłony szprych (CP-WH20-A) są sprzedawane także oddzielnie. Szczegółowych informacji udzielają
sprzedawcy rowerów.
• Reflektory (produkowane przez CATEYE) sprzedawane są także osobno. Szczegółowych informacji
udzielają sprzedawcy rowerów.
Koło może być używane z 8-biegowymi, 9-biegowymi i 10-biegowymi kasetami zębatek.
(W przypadku zastosowania 10-biegowej kasety zębatek, oprócz modeli młodzieżowych,
stosować dodatkową podkładkę dystansową o grubości 1 mm).
Aby zobaczyć szczegóły na temat połączenia z innymi częściami takimi, jak łańcuchy i kasety
zębatek, patrz Informacja techniczna produktu.
W celu uzyskania najlepszych osiągów, zalecamy wykorzystanie następującej
kombinacji.
W przypadku każdej koronki,
powierzchnia z oznaczeniem grupy
powinna być skierowana na zewnątrz
i ustawiona tak, aby szerokie występy
na każdej koronce i część A (na której
rowek jest szeroki) główki piasty, były
w jednej linii.
Rowek jest szeroki
tylko w jednym
miejscu.
*Wartości te należy traktować tylko jako wskazówkę.
• Podczas montowania koronek HG zastosować narzędzie specjalne (TL-LR15) do
dokręcenia nakrętki kasety.
• Aby wymienić koronki HG zastosować narzędzia specjalne (TL-LR15) i TL-SR21,
aby odkręcić nakrętkę kasety.
Moment dokręcenia:
30 - 50 Nm
Szeroki występ
Wymiana główki piasty
Po wyjęciu osi piasty należy wykręcić śrubę mocującą główkę
(wewnątrz główki piasty) i wymienić główkę.
Uwaga:
Nie należy podejmować prób demontażu główki, ponieważ może
to osłabić wydajność piasty.
Moment dokręcenia: 35 - 50 Nm
Korpus główki
Klucz imbusowy 10 mm (TL-WR37)
Podkładka główki
Śruba mocująca główkę piasty
Demontaż
Montaż
Włożyć i zaczepić szprychę o obręcz, jak pokazano na rysunku.
Wymiana szprych
Obręcz
Szprycha
Nakrętka kasety
Narzędzie
(TL-SR21)
Demontaż
TL-LR15
SI-4BE0D-03
Symbol modelu Dane techniczne Kolor
RR-550-WUWSW CPSC Biały
RR-550-WUWSW AS Bursztynowy
RR-317-WUASW DIN Bursztynowy
Odpowiedni rozmiar opon
Opona drutówka
700C (19C - 28C)
Największa koronka 21 - 27T
Symbol modelu WH-5600 / R580 / R561 WH-R560 / R550
Rozmiar obręczy 700C (622 x 15C)
Odpowiednia długość
szprych
Na przód 284 mm 286 mm
Na tył 300 mm / 276 mm
Szerokość obręczy 20,8 mm
Wartość napięcia szprychy
Na przód Na tył
980-1400N
Prawa strona (koronki) Lewa strona
1000-1600N 600-1100N
Uwaga