Shimano WH-T565-A Service Instructions

Typ
Service Instructions

Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla

• Przed użyciem sprawdzić koła, aby upewnić się że nie ma wygiętych lub luźnych
szprych oraz wgnieceń, rys lub pęknięć na powierzchni obręczy. W przypadku
wystąpienia któregoś z wymienionych problemów, nie wolno używać koła.
• Jeżeli zacisk piasty nie jest używany prawidłowo, koło może spaść z roweru, co
może doprowadzić do poważnych obrażeń. Przed użyciem dokładnie przeczytać
instrukcję serwisową zacisku piasty.
• To koło przeznaczone jest do rowerów trekingowych. Jeśli koła będą zbyt często
używane na nieutwardzonych nawierzchniach, mogą zostać skrzywione lub
uszkodzone, co może spowodować wypadek.
• Przed jazdą na rowerze, sprawdzić czy koła są dobrze zamocowane. Jeżeli
koła są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą one wypaść z roweru, czego
konsekwencją może być poważne zranienie.
• Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą spowodować obrażenia kierującego
rowerem.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
• Pamiętać także o dokładnym przeczytaniu Instrukcji serwisowej hamulca
tarczowego.
• Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na
przyszłość.
• Przed użyciem opony powinny zostać napompowane do odpowiedniego ciśnienia.
• Stosować taśmę na obręcze odporną na wysokie ciśnienie, w przeciwnym
razie opony mogą zostać nagle przebite i uszkodzone, co może prowadzić do
poważnej kontuzji.
• Używanie oryginalnych szprych, nypli i podkładek Shimano jest stanowczo
zalecane. W przypadku użycia części innych niż Shimano, miejsce, w którym
nypel wchodzi do kołnierza piasty może zostać uszkodzone.
• W przypadku użycia hamulców obręczowych, upewnić się przed jazdą, że na
klockach hamulcowych nie znajdują się żadne kawałki metalu ani inne obce
elementy. Jeżeli są obecne takie przedmioty mogą spowodować uszkodzenie
obręczy w momencie użycia hamulców.
• W przypadku użycia hamulców obręczowych nie jest zalecane stosowanie
klocków hamulcowych z wymienionymi typami okładzin, ponieważ może dojść do
poważnego zużycia powierzchni hamowania obręczy.
R55HC, M70T3, M70T2, M65T3, M65T, M55T, M50T
Dodatkowo nie wolno stosować klocków hamulcowych w przypadku obręczy
karbonowych lub powlekanych materiałem ceramicznym.
• Nyple posiadają duże średnice i łatwo nimi obracać w celu zwiększenia naprężenia
szprychy. Jednakże, podczas regulacji naprężenia szprych należy uważać, aby
nie dokręcać nypli zbyt mocno. W przypadku nadmiernego naprężenia nypli może
dojść do uszkodzenia obręczy.
(Zalecamy zlecenie wykonania regulacji autoryzowanemu sprzedawcy rowerów.)
Uwaga
• Jeżeli koło stanie się sztywne i trudne do obracania, należy je nasmarować.
• Nie dawać żadnego smaru lub oleju do wnętrza piasty, w przeciwnym razie może
się on wydostać.
• Zagłębienie z drugiej strony otworu zaworu jest wskaźnikiem zużycia obręczy.
Jeżeli zagłębienie nie jest widoczne, obręcz znajduje się u kresu okresu
użyteczności.
• Jako wyposażenie opcjonalne dostępne są specjalne klucze do szprych.
• Zalecamy zlecenie regulacji naprężenia szprych autoryzowanemu sprzedawcy
rowerów, jeżeli występuje jakikolwiek luz wstępny w szprychach i po pierwszym
1000 km przebiegu.
• Osłony szprych są sprzedawane oddzielnie. W przypadku używania CS-M760
(11-32T), należy stosować CP-WH11, a dla wszystkich innych kaset koronek,
CP-WH10.
• Reflektory (produkowane przez CATEYE) sprzedawane są także osobno.
Szczegółowych informacji udzielają sprzedawcy rowerów.
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
-
C
J
A
P
A
N
U
.
S
.
P
A
T
4
2
6
8
2
5
9
L
O
C
K
4
0
0
k
g
/
c
m
O
N
A
M
I
H
S
OSTRZEŻENIE
UWAGA
UWAGA
Techniczna instrukcja serwisowa
WH-T565
Koło
(do roweru
trekingowego)
W celu uzyskania najlepszych osiągów, zalecamy wykorzystanie
następującej kombinacji.
Dane techniczne
Naciąg szprych
Montaż koronek HG
Naciągnąć szprychy jak pokazano na rysunku.
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polish)
A
W przypadku każdej koronki,
powierzchnia z oznaczeniem
grupy powinna być skierowana na
zewnątrz i ustawiona tak, aby
szerokie występy na każdej
koronce i część A (na której rowek
jest szeroki) główki piasty, były
w jednej linii.
Rowek jest
szeroki tylko
w jednym
miejscu.
• Podczas montowania koronek HG zastosować narzędzie specjalne
(TL-LR15) do dokręcenia nakrętki kasety.
• Aby wymienić koronki HG zastosować narzędzia specjalne (TL-LR15)
i TL-SR21, aby odkręcić nakrętkę
kasety.
Moment dokręcenia:
30 - 50 Nm
a
c
-
1
4
T
Szeroki występ
Zamontować podkładki szprych tak, aby oznaczenia ustawień wskazujące kierunek
były skierowane od siebie w przeciwne strony szprych. Proste linie na podkładkach
powinny być wtedy równoległe do obręczy.
Oznaczenia ustawień
wskazujące kierunek
powinny znajdować się na
przeciwnych stronach.
Proste linie powinny być
równoległe do obręczy
Wymiana szprych
Podkładki dystansowe
koronek (2,56 mm)
Podkładka dystansowa
nakrętki kasety
Nakrętka kasety
Koło może być używane z 8-biegowymi i 9-biegowymi kasetami zębatek.
Aby zobaczyć szczegóły na temat połączenia z innymi częściami takimi, jak
łańcuchy i kasety zębatek, patrz Informacja techniczna produktu.
Obręcz
Oznaczenie ustawienia
Prosta linia
Nieobrotowa
część
Podkładka szprychy
Wymiana główki piasty Montaż tarczy (SM-RT77)
Po wyjęciu osi piasty należy wykręcić śrubę mocującą
główkę (wewnątrz główki piasty), i wymienić główkę.
Moment dokręcania:
35 - 50 Nm
Moment dokręcania:
40 Nm
Korpus główki Śruba mocująca główkę piasty
Pierścień mocujący tarczę
TL-LR15
Demontaż
Montaż
Podkładka główki
Klucz imbusowy 10 mm
(TL-WR37)
Uwaga
Nie należy próbować rozbierania główki, ponieważ
może to spowodować niewłaściwe działanie.
Na przód Na tył
* Wartości te należy traktować tylko jako wskazówkę.
Nakrętka
kasety
Narzędzie
(TL-SR21)
Demontaż
TL-LR15
• W przypadku używania dętki z zaworem Presta, zamocować dołączony adapter
wentyla.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia
działania wynikającego z normalnego użytkowania.
Symbol modelu Dane techniczne Kolor
RR-550-WUW SW BEZ WSPORNIKA CPSC Biały
RR-550-WUA SW BEZ WSPORNIKA AS Bursztynowy
RR-317-WUA SW BEZ WSPORNIKA DIN Bursztynowy
SI-4C80B
Odpowiedni rozmiar opon
Opona drutówka
700C (28C - 47C)
Największa koronka 34T
Symbol modelu WH-T565
Rozmiar obręczy 700C (622 X 19C)
Odpowiednia długość
szprych
Na przód 298 mm (#13)
Na tył 278 mm (#14) / 298 mm (#13)
Szerokość obręczy 25,2 mm
Współdziałające hamulce V-BRAKE / Hamulec tarczowy
Wartość napięcia szprychy
Na przód Na tył
Prawa strona Lewa strona
(z tarczą)
Prawa strona
(koronki)
Lewa strona
(z tarczą)
600 - 1100 N 900 - 1500 N 1000 - 1600 N 600 - 1100 N
SI-4C80B-03
  • Page 1 1

Shimano WH-T565-A Service Instructions

Typ
Service Instructions
Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla