8
RUNDA PUNKTACYJNA:
Natychmiast po zapełnieniu ostatniej pustej wnęki w pierwszej kolumnie
wewnątrz ramki (kryształem lub kroplą), następuje runda punktacyjna:
Punkty
Najpierw należy przydzielić punkty z kamienia znajdującego się pod kolumną
(zerknij na planszę z punktami). Rozpatrujemy przewagę w kolumnie:
4 graczy: Gracz z największa ilością kryształów w swoim kolorze otrzymuje
najwyższą wartość punktową widoczną na kamieniu. Gracz z drugim wynikiem
otrzymuje środkową wartość, a gracz z trzecim otrzymuje punkty równe
najniższej wartości (poruszcie znaczniki punktów o odpowiednią liczbę pól).
Czwarty gracz odchodzi z pustymi rękoma (tak samo wszyscy gracze, którzy
nie umieścili w danej kolumnie żadnych kryształów).
W przypadku rozgrywki 3- i 2-osobowej obowiązują te same zasady, z tą
różnicą, że pula punktów do zdobycia jest mniejsza. W każdym przypadku
przynajmniej jeden z graczy nie zdobędzie żadnych punktów.
Remis: W przypadku remisu, gracz, którego kamień znajduje się niżej (bliżej
drapieżnych węży wodnych) otrzymuje wyższą wartość punktową.
Przydzielanie żetonów bonusów
Żetony bonusów przydzielane są zgodnie z przewagą w poziomych rzędach:
gracz, który posiada najwięcej kryształów w swoim kolorze w danym rzędzie
otrzymuje żeton bonusu i kładzie go przed sobą (odkryty lub zakryty).
Remis: W przypadku remisu, gracz którego kryształ znajduje się bliżej prawej
strony otrzymuje bonus. Jeśli w dalszym ciągu jest remis, to żeton otrzymuje
gracz, którego kryształ znajduje się niżej.
Jeśli w rzędzie nie ma żadnych kryształów żeton bonusu jest usuwany z gry.
Runda punktacyjna jest przeprowadzana tylko w przypadku, gdy zapełniona
zostanie pierwsza kolumna widoczna w ramce. Możliwa jest sytuacja, w
której druga, trzecia, czwarta lub piąta kolumna są pełne, ale w pierwszej
cały czas znajdują się puste wnęki. W takim przypadku gra jest
kontynuowana aż do czasu zapełnienia pierwszej kolumny.
Zauważ: przez całą grę punktowana jest tylko pierwsza kolumna w ramce.
PO ZAKOŃCZENIU RUNDY PUNKTACYJNEJ:
a) Zdejmijcie ostatni pasek wodospadu i umieśćcie go ponownie na listwach po
lewej stronie. Ramka powinna przesunąć się o jedną kolumnę w prawo. To, co
wcześniej znajdowało się w drugiej kolumnie jest teraz w pierwszej itd.
b) W ramce widocznych jest teraz 5 nowych żetonów bonusów.
Odsłońcie je.
c) Zasobnik z kroplami należy przekazać kolejnemu graczowi odwrotnie
do ruchu wskazówek zegara (spójrzcie na strzałkę wewnątrz zasobnika).
d) Zasobnik z kryształami należy przekazać następnemu graczowi zgodnie z
ruchem wskazówek zegara. Rozpoczyna on swoją turę.
Runda
punktacyjna
1 z 2
Runda
punktacyjna
2 z 2
Ważne
Przykład
ROZGRYWKA