Haba 302702 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
1(302702)
POLSKI
Dziarska gra kooperacyjna w chomikowanie
dla 1-4 graczy od 4 lat.
Autor:
Tim Rogasch
Ilustracje:
Cornelia Haas
Czas gry: 10 - 15 minut
W Chomikowie nadchodzi już jesień. Słońce ciągle jeszcze ogrzewa lasy i pola, a wesołe
chomiki brykają radośnie po swoich norkach. Jeżdżą windą w dół i w górę, biegają w
chomiczym kołowrotku i pędzą kolejką linową, podczas gdy chrupiące marchewki, złota
pszenica i soczyste koniczyny rosną tuż nad nimi. Lecz wkrótce, pierwsze liście zaczną opadać
z drzew, a zima nie każe na siebie długo czekać. Śpieszcie się małe chomiki, zapełnijcie swoje
spiżarnie! Jeśli uda wam się zebrać wszystkie marchewki, pszenicę i koniczynę w spiżarni
zanim wszystkie liście opadną, zostaniecie najlepszą chomiczą drużyną w okolicy!
Zawartość
4 chomiki, 1 jeż, 1 kość, 12 żetonów jedzonka (4 marchewki, 4 koniczyny, 4 ziarna
pszenicy), 1 plansza z windą, kołowrotkiem, wagonem i gondolą, 14 liści, 1 instrukcja.
Przygotowanie
Przed rozpoczęciem połączcie cztery kawałki planszy. Umieścicie żetony wagon u, windy,
gondoli i kołowrotka na odpowiednich miejscach na planszy tak , aby można było nimi
łatwo przesuwać. Ułóżcie żetony liści na drzewie. Ilość żetonów jedzonka zależna jest od
liczby graczy. Za każdego gracza weźcie po jednej marchewce, koniczynie i pszenicy i
umieścicie na odpowiednich miejscach.
Każdy z graczy bierze jednego chomika i umieszcza go w chomiczym salonie. Kostki
połóżcie w pobliżu planszy. Osoba, która potrafi wydąć policzki najbardziej przypominając
przy tym chomika zostaje graczem startowym i kładzie przed sobą jeża. Gracz startowy
ma również za zadanie pilnować jeża w dalszej części gry. Więcej na ten temat
przeczytacie w rozdziale „rozgrywka”. Wszystkie niewykorzystywane elementy umieśćcie
w pudełku.
KLAN CHOMIKÓW
2
POLSKI
Rozgrywka
Gra toczy się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Gracz startowy rzuca kostką i rusza
swojego chomika odpowiednią liczbę pól w wybranym przez siebie kierunku. Wejście na
pole windy, wagonu, gondoli i kołowrotka kosztuje jeden punkt ruchu, podobnie jak
przejście na kolejne pole. Sam ruch w obrębie danego pola (windy, wagonu itd.) nie
kosztuje punktów ruchu.
Jeśli chomik gracza znajdzie się na polu z jedzonkiem (marchewka, koniczyna lub
pszenica), może wziąć jeden z leżących tam żetonów i położyć przed sobą. Każdy gracz
może mieć przed sobą tylko jeden żeton naraz. Jeśli znajdziesz się na polu z innym
chomikiem, możesz przekazać mu swój żeton pod warunkiem, że prowadzący go gracz
nie posiada przed sobą innego żetonu jedzonka. Kiedy chomik gracza dotrze na pole
spiżarni i posiada przed sobą odpowiadający jej żeton, może go tam położyć. Nadmiarowe
punkty ruchu nigdy nie przepadają, po odłożeniu żetonu ruch chomika może być
kontynuowany. Kiedy wszystkie punkty ruchu z kostki zostaną wykorzystane, następuje
kolej następnego gracza, który rzuca kostką i wykonuje ruch.
Tuż przed każdym kolejnym ruchem gracza startowego, musi on przełożyć jeden z liści z
drzewa na pole jeża.
pokój
wagon
winda
gondola
kołowrotek
3
POLSKI
Koniec gry
Gra kończy się w momencie, w którym ostatni żeton jedzonka zostanie umieszczony na
polu spiżarni
lub
kiedy gracz startowy zabierze z drzewa ostatni liść.
Jak wasze zapasy?
Udało wam się zebrać w wszystkie zapasy?
Świetnie! Jesteście najlepszą chomiczą drużyną w okolicy! Przygotowaliście sobie ciepłe
i wygodne miejsce na długą zimę.
Nie wszystkie smakołyki udało się przenieść do spiżarni?
Niedobrze. Następnejzimy trzeba będzie się bardziej postarać i spróbować zebrać więcej
jedzonka. Szykuje się dieta w tym roku.
Warianty dla doświadczonych chomików:
Jeśli chcecie uczynić grę bardziej emocjonującą, możecie na początku gry umieścić na
drzewie mniej liści. Oznaczałoby to, że jesień tego roku będzie nieco krótsza, a wy musicie
zbierać zapasy sprawniej. Ciekawe ile liści zostanie na drzewie, kiedy spiżarnia zostanie
napełniona?
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3

Haba 302702 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi