5
przygotowanie
Potrzebujecie tylko jednego zestawu kart liczb (od 1 do 10).
Potasujcie karty i połóżcie je zakryte na środku stołu. Tor
liczbowy należy rozłożyć obok stworzonej puli. Połóżcie piratkę
Zoraję na polu “1” na torze. Przygotujcie kostkę. Karty zadań
nie będą potrzebne w tej wersji i można odłożyć je do pudełka.
rozgrywka
Gracz, który jako ostatni jadł pirackie przysmaki rozpoczyna
odsłaniając wierzchnią kartę z puli. Drugi z graczy odczytuje
wartość z karty i przestawia figurkę Zoraii w kierunku celu
(pola “10”) o liczbę pól równą wartości na karcie. Jeśli
przestawiający figurkę gracz powie “Gram dalej!”, kolejna
karta zostaje odkryta i ponownie należy poruszyć piratką na
dalsze pola toru.
WAŻNE: Piratka Zoraja nie może przekroczyć “10” na torze, to
by oznaczało straconą rundę!
Gracz, który rozgrywa swoją turę może podawać hasło “Gram
dalej!” do momentu, w którym uzna, że ryzyko przekroczenia
“10” na torze jest zbyt duże. W takim wypadku podaje hasło
”Stop!”, a jego runda się kończy. Na polu, do którego dotarła
piratka należy postawić kostkę, jako znacznik. Kart liczb należy
ponownie zebrać, potasować i utworzyć z nich nową pulę.
Następuje tura drugiego gracza.
koniec rundy
Gracz, który dotarł bliżej “10” na torze liczbowym wygrywa
rundę. Jako nagrodę otrzymuje kartę z niewykorzystywanego
zestawu. Każdą rundę rozpoczynajcie naprzemiennie. Raz jeden,
raz drugi gracz.