5
Wskazówka:
Przy odrobinie szczęście i dobrej kombinacji kolorów na kostce można pokonać trasę
składającą się, aż z 6 pól.
•
Szare pola z oponą to blokady. Nie można na nich stawać.
•
Możesz mijać auta, które znajdują się na twojej drodze. Ustaw kostkę na polu, na którym stoi auto, które
chcesz minąć. Jeżeli twój ruch kończy się na polu na którym stoi już inne auto, przesuń je do tyłu na pierwsze
wolne pole na tym samym torze. Uwaga: nie możesz przesunąć go na pole z blokadą, ani na pole zajęte przez
inne auto. Przestaw je do tyłu na najbliższe wolne pole na tym samym torze.
Nie możesz wykorzystać jednej lub więcej kostek, bo pola znajdujące się przed ostatnią ułożoną kostką nie mają
odpowiadającego im koloru? Ustaw swoje auto na polu z ostatnią ułożoną przez ciebie kostką. Twój ruch
dobiega końca. Może się zdarzyć, że nie będziesz mógł/mogła wykorzystać żadnej kostki, wtedy pozostajesz
autem na swoim miejscu. Kolej gry przechodzi na następną osobę, która wykonuje rzut 6 kostkami.
Kolej gry Bernarda, którego auto jest koloru
czerwonego; na kostkach otrzymał kolory niebieski,
żółty, fioletowy, fioletowy, biały i czerwony (1).
Najpierw ustawia przed swoim autem kostkę z
kolorem białym (2), następnie zmienia tor i ustawia
kostkę z kolorem fioletowym na polu Franka (3),
następnie kostkę z kolorem żółtym(4) i kostkę z
kolorem niebieskim(5) na koniec kostkę z kolorem
fioletowym na polu Kariny (6). Niestety nie może
wykorzystać kostki z kolorem czerwonym (7).
W związku z tym, że Bernard kończy swój ruch na
polu Kariny (8), auto Kariny zostaje przestawione
wstecz na pierwsze wolne pole na tym samym torze.
Pierwsze pole do tyłu to blokada (9)na następnym
polu stoi auto Sandry (10), więc auto Kariny staje na
trzecim polu wstecz, które jest wolne, czyli niebieskim
(11)
8
9
10
11
2
7
3
4
5
6
1