3
Zasady rysowania:
•
Nie rysujcie malutkich obrazków! Korzystajcie z całej planszy drapofonu.
•
Nie rysujcie zbyt szybko! Wolniej znaczy dokładniej - linia po linii,
kropka po kropce.
•
Przerysujcie obrazek z karty zadania używając dokładnie takiej samej
ilości linii i kropek .
•
Jeśli na karcie zadania znajdują się kropki, upewnijcie się,
że narysowaliście je w słyszalny dla wszystkich sposób.
•
Możecie samodzielnie zdecydować w jakiej kolejności narysujecie linie
łuki i kropki z karty zadania.
Przykład:
2 okręgi, 2 linie i 4 kropki -
to musi być zegar!
Hermisie nadstawiają swoje wielkie uszy. Ile i jakie linie, łuki i kropki usłyszeliście? Połóżcie
swój żeton Hermisia na planszy wyzwań na obrazku, który według was właśnie narysował
kierownik.
Nie jesteście pewni jaki był zamysł kierownika? Możecie go poprosić, aby wykonał
swój rysunek jeszcze raz.
Teraz wszystkie Hermisie wykładają swoje żetony na planszach wyzwań. Następnie
podnieście parawany. Kierownik budowy ujawnia kartę zadania i sprawdza komu udało się
dobrze odebrać jego przekaz:
•
Jeden lub więcej Hermisiów poprawnie odgadło zadanie?
Hurra! Kierownik oraz gracze z poprawną odpowiedzią mogą, jeden po drugim,
odkryć kafelek budynku. Kierownik budowy rozpoczyna.
•
Żaden z Hermisiów nie odgadł zadania?
Niestety, wasze uszy tym razem zawiodły. Nikt nie może odkryć kafelka budynku - nawet
kierownik!
Faza 2: Rozbudowa miasta
Każdy chce być pierwszym, który ukończy budowę swojego osiedla. Aby to zrobić, musicie
znaleźć jeden budynek z każdego z pięciu typów. Każdy rodzaj budynku posiada inny kolor.
Uwaga! Kafelki budynków mają też różne wartości punktowe.