TL-7S20 / 22 mm
TL-7S20 / 22 mm
TL-FC36
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy wykorzystanie poniższej kombinacji.
Tarcza SM-RT98
Dane techniczne
Liczba szprych 24
Szerokość obręczy 23,2 mm
Rozmiar obręczy 26”
Odpowiedni rozmiar opon 26 x 1,5 ~ 2,25
Odpowiednie hamulce Hamulec tarczowy
Wymiana szprych
1. Nałożyć podkładkę i zatyczkę na szprychę.
2. Po włożeniu szprychy do otworu w kołnierzu piasty,
dokręcić nyple. W czasie montażu zastosować
blokady szprych do zablokowania obrotu szprych, a
następnie włożyć wkrętak lub podobne narzędzie do
rowka w nakrętce, w celu dokręcenia nypla.
3. Obrócić zatyczkę w prawo, aby wkręcić go do otworu
w obręczy.W tym czasie użyć blokady szprych, aby
zapobiec obracaniu się szprychy.
Uwaga:
Jeżeli podkładka nie została
•
założona, niemożliwe będzie
wyregulowanie naprężenia
szprychy, dlatego należy pamiętać
o założeniu podkładek.
Dokręcić nyple do końca gwintu.
•
Naciąg szprych
Naciągnąć szprychy jak pokazano na rysunku.
Do montażu kół użyć narzędzia TL-HB16.
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
Model WH-M985-F15 nie jest przeznaczony do zjazdowej ani do swobodnej jazdy na rowerze.
•
Jednak zależnie od warunków jazdy, w osi piasty może dojść do pęknięcia, które może prowadzić
do uszkodzenia osi piasty. Może to prowadzić do wypadku, którego wynikiem mogą być poważne
obrażenia lub śmierć. Przed jazdą należy dokładnie sprawdzić piasty, w celu upewnienia się, że nie
ma pęknięć w osiach, a w przypadku znalezienia śladów pęknięcia lub innych nietypowych śladów,
NIE wolno korzystać z roweru.
Modelu WH-M985-F15 można używać w połączeniu ze specjalnym widelcem i opcją E-Thru. Jeżeli
•
będzie używany w połączeniu z jakimkolwiek innymi widełkami przednimi lub osią stałą, może to
spowodować odłączenie się koła od roweru podczas jazdy i w konsekwencji poważne obrażenia
ciała.
Sposób mocowania i moment dokręcania przedniego koła zależą od rodzaju przedniego
•
amortyzatora. W przypadku montowania przedniego koła do widelca przedniego, zawsze należy
przestrzegać zaleceń podanych w Instrukcji serwisowej widelca przedniego. Jeżeli zalecenia nie
będą przestrzegane, przednie koło może wypaść z widelca przedniego, czego konsekwencją może
być poważny wypadek
Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo zamocowane. Jeżeli koła są
•
w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą wypaść z roweru, powodując w konsekwencji poważne
zranienie.
Przed użyciem sprawdzić koła, aby upewnić się, że nie ma wygiętych lub luźnych szprych oraz
•
wgnieceń, rys czy pęknięć na powierzchni obręczy. W przypadku wystąpienia któregoś
z wymienionych problemów nie wolno używać koła.
Koło zaprojektowane jest do jazdy cross country. Nie stosować do jazdy zjazdowej. Może dojść do
•
zgięcia lub innego uszkodzenia koła, co może spowodować wypadek.
Zacisk i tarcza rozgrzewają się w czasie pracy hamulca, dlatego nie należy ich dotykać w czasie
•
jazdy ani bezpośrednio po wymontowaniu z roweru. W przeciwnym razie może dojść do oparzenia.
Przed podjęciem próby regulacji hamulca sprawdzić, czy jego elementy dostatecznie ostygły.
Jeśli dźwignia zacisku piasty znajduje się po tej samej stronie co tarcza,
•
istnieje ryzyko, że będzie ona kolidować z tarczą, więc należy sprawdzić,
czy nie dochodzi do kolizji.
Jeżeli dźwignia zacisku piasty nie jest używana prawidłowo prawidłowo,
•
koło może spaść z roweru, co może doprowadzić do poważnych
obrażeń.
Koła te przeznaczone są do stosowania tylko z hamulcami tarczowymi.
•
Nie wolno stosować tych kół z hamulcami obręczowymi.
Pamiętać także o dokładnym przeczytaniu instrukcji serwisowej dotyczącej hamulca tarczowego.
•
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Poluzowane, zużyte
•
lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia roweru, co może spowodować poważne
obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na przyszłość.
•
Nie wolno stosować taśmy na obręcze. Może wystąpić problem z usunięciem taśmy i założeniem
•
opony, oraz może dojść do uszkodzenia opony lub dętki lub może wystąpić nagłe przebicie i
spadnięcie opony, co może doprowadzić do poważnych obrażeń.
■ Okres wypalenia
Tarcze hamulcowe wymagają dotarcia, dlatego siła hamowania rośnie wraz z upływem okresu
•
docierania. Należy o tym pamiętać podczas korzystania z hamulców w okresie docierania. Ta sama
sytuacja zaistnieje po wymianie okładzin hamulcowych lub tarczy.
Stosować tylko oryginalne szprychy, nyple, zatyczki i podkładki Shimano. W przeciwnym razie może
•
dojść do uszkodzenia obręczy i piasty.
Ciśnienie powietrza powinno mieścić się w zakresie 200-400 kPa {29-58 psi}.
•
Uważać, aby nie naprężyć zbyt mocno zatyczek w czasie regulowania naprężenia szprych. Jeśli
•
zatyczki zostaną naprężone zbyt mocno, może nastąpić uszkodzenie obręczy.(Zalecamy zasięgnąć
porady autoryzowanego sprzedawcy rowerów w kwestii regulacji.)
Nie zalecamy używania alkalicznych środków naprawczych przeznaczonych do celów ogólnych,
•
gdyż mogą one spowodować korozję i nieszczelność obręczy.
W przypadku korzystania ze specjalnego narzędzia (TL-FC36) do zdejmowania oraz zakładania
•
pierścienia blokującego tarczy, należy uważać, aby nie dotknąć zewnętrznej części tarczy rękoma.
W celu ochrony rąk przed zranieniem, założyć rękawice.
Uwaga:
Jeżeli koło stanie się sztywne i będzie obracać się z oporem, należy je nasmarować.
•
Nie wstrzykiwać jakiegokolwiek smaru ani oleju do wnętrza piasty, ponieważ mogą one się wydostać na
•
zewnątrz.
Jako wyposażenie opcjonalne dostępne są specjalne klucze do szprych.
•
Zalecamy powierzenie regulacji naprężenia szprych autoryzowanemu sprzedawcy rowerów, jeżeli
•
występuje jakikolwiek dystans wstępny w szprychach i po pierwszym 1000 km przebiegu.
Do czyszczenia kół nie wolno stosować detergentów lub chemicznych środków czyszczących.
•
W przeciwnym razie może dojść do oddzielenia się uszczelniacza powietrznego, które znajduje się na
złączach.
Do czyszczenia kół nie wolno stosować detergentów lub chemicznych środków czyszczących.
•
W przeciwnym razie może dojść do oddzielenia się naklejek na obręczy.
Odblaski są sprzedawane oddzielnie. Szczegółowych informacji udzielają sprzedawcy rowerów.
•
Symbol modelu Dane techniczne Kolor
RR-550-WUW SW BEZ WSPORNIKA JIS/CPSC Biały
RR-550-WUA SW BEZ WSPORNIKA AS Bursztynowy
RR-317-WUA SW BEZ WSPORNIKA DIN Bursztynowy
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia działania wynikającego
•
z normalnego użytkowania.
Jeśli uchwyt mocowania zacisku i hak przerzutki nie zostaną ustawione równolegle, tarcza może
•
stykać się z zaciskiem.
Jeśli tarcza jest zużyta, pęknięta lub uszkodzona, należy ją wymienić.
•
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie: http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
1
2
3
Wartość napięcia szprychy
Prawa strona Lewa strona
600 - 1000 N 900 - 1350 N
* Wartości te należy traktować tylko jako ogólne
wytyczne.
SI-4FZ0A-002-03
OSTRZEŻENIE
UWAGA
UWAGA
Blokada szprychy
Zatyczka
Podkładka
Nakrętka
Szprycha
Techniczna instrukcja serwisowa SI-4FZ0A-002
WH-M985-F15
Dźwignia
zacisku osi
Tarcza
Montaż tarczy
Konserwacja
Układy mogą zostać zdemontowane zgodnie z przedstawioną ilustracją. Okresowo należy smarować każdy z
elementów.
<Montaż>
Zamontować tuleję osi i następnie za pomocą narzędzi specjalnych (TL-7S20 / 22 mm) dokręcić
nakrętki zabezpieczające tak, aby podwójne zablokować mechanizm, jak pokazano na ilustracji.
Uwaga:
Nie można zdemontować od lewej
strony piasty (strony z ząbkowaniami
stałej tarczy).
Uwaga:
W trakcie zdejmowania
i instalowania uszczelki
należy postępować bardzo
ostrożnie, aby jej nie zagiąć.
Przy ponownym instalowaniu
uszczelki należy upewnić się,
czy jest dobrze zorientowana
i włożyć ją tak daleko, jak to
możliwe.
Uwaga:
Nie demontować pofałdowanej osłony
przeciwkurzowej na lewej osłonie piasty.
Nasmarować
Smar DURA-ACE (Y-04110000)
•
Lewa
Liczba kulek: 15 Rozmiar kulki:
5/32 cala
•
Prawa
Liczba kulek: 17 Rozmiar kulki:
5/32 cala
Osłona przeciwkurzowa
Uszczelka
(Wypust uszczelki jest po
zewnętrznej stronie)
W przypadku stosowania klucza do piast na skośnych częściach nasadki
osi należy uważać, aby nie przyłożyć zbyt dużego momentu, bo może to
spowodować uszkodzenia.
Moment dokręcania: 21 - 26 Nm
Dokręcić
Tuleja
osi
Moment dokręcania: 40 - 50 Nm
Pierścień blokady mocowania tarczy
0mm