Graco 312397ZAT, Silnik pneumatyczny NXT Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
Instrukcje – Części
Silnik pneumatyczny NXT®
Do stosowania z wysokowydajnymi pompami do wykończania powierzchni
i wykonywania powłok w miejscach niebezpiecznych i bezpiecznych.
Wyłącznie do zastosowań profesjonalnych.
TI8621a
Z czujnikiem
liniowym
Standard
Z modułem
DataTrak
Istotne instrukcje dotyczące bezpieczeństwa
Prosimy przeczytać wszystkie ostrzeżenia i zalecenia
zawarte w niniejszej instrukcji obsługi.
Należy zachować te zalecenia.
Informacje na temat modelu podano na stronie 3.
Maksymalne ciśnienie robocze 0,7 MPa (7,0 barów, 100 psi)
312397ZAT
PL
2 312397ZAT
Spis treści
Modele . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3
Silnik pneumatyczny - schemat oznaczeń numeru
części . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3
Silnik pneumatyczny - numery części. . . . . . . . . 4
Ostrzeżenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5
Powiązane instrukcje obsługi . . . . . . . . . . . . . . . . 6
Identyfikacja części . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
Sterowanie odlodzeniem (F) . . . . . . . . . . . . . . . . 8
Zintegrowany moduł sterowania powietrza
(akcesoria) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
Smarowanie silnika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
Uziemienie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
Elementy sterowania i wskaźniki DataTrak . . . . 10
Obsługa DataTrak . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
Tryb ustawiania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
Run Mode (Tryb pracy) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
Wymiana baterii lub bezpiecznika
w module DataTrak . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14
Rozwiązywanie problemów . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
Dioda LED miga. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
Silnik pneumatyczny nie pracuje z Data Trak . . 15
Silnik pneumatyczny nie pracuje dotyczy
wszystkich modeli . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16
Błędna praca silnika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
Błędne ciśnienie powietrza przy wbudowanym
sterowaniu powietrzem . . . . . . . . . . . . . . . 18
Powietrze stale wydobywa się z silnika . . . . . . 18
Naprawa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20
Harmonogram przeglądów okresowych . . . . . . 20
Wymagane narzędzia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20
Procedura usuwania nadmiaru ciśnienia . . . . . . 20
Naprawa zaworu powietrza . . . . . . . . . . . . . . . . 20
Naprawa cylindra i tłoka . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24
Naprawa zaworu grzybkowego . . . . . . . . . . . . . 27
Wymiana czujnika liniowego (jeśli jest na
wyposażeniu) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
Zestaw do podłączenia zdalnego DataTrak NXT406
29
Części . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30
Rysunek części silnika pneumatycznego
(z DataTrak i cichym układem wylotowym) . 30
Rysunek części silnika pneumatycznego
(wyposażonego w czujnik liniowy) . . . . . . . 31
Silniki pneumatyczne NXT Model 2200 . . . . . . . 32
Silniki pneumatyczne NXT Model 3400 . . . . . . . 34
Silniki pneumatyczne NXT Model 6500 . . . . . . . 36
Rysunek części silnika pneumatycznego
(do stosowania ze zdalnym DataTrak) . . . . . 38
Lista części silnika pneumatycznego
(do stosowania ze zdalnym DataTrak) . . . . . 39
Zawór powietrza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
Wymiary . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42
Akcesoria . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42
Schematy otworów montażowych . . . . . . . . . . . . 43
Dane techniczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44
Standardowa gwarancja firmy Graco . . . . . . . . . 48
Informacje o firmie Graco . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48
Modele
312397ZAT 3
Modele
Silnik pneumatyczny - schemat oznaczeń numeru części
Sprawdzić 6-cyfrowy numer silnika podany na tabliczce znamionowej silnika (ID). Korzystając
z poniższego schematu na podstawie sześciu cyfr można określić konstrukcję silnika. Na przykład,
numer części silnika N65DT0 określa silnik NXT (N), 6500 cm3 na skok (6 5), wyposażony w wylot
odlodzenia (D) oraz układ monitoringu DataTrak (T). Ostatnia cyfra (0) nie została przydzielona. ID
N 6 5 D T 0
Pierwsza
cyfra
(silnik)
Druga i trzecia cyfra
(pojemność silnika
w cm3na skok)
Czwarta cyfra
(typ wylotu)
Piąta cyfra
(monitoring danych)
Szósta cyfra
(nieprzydzielona)
N (silnik
pneumatyc
zny NXT)
65 6500 D Odlodzenie N Brak 0 Nie
przyporządkowano
34 3400 L Cichobieżny T DataTrak 2
22 2200 R Zdalny wylot
(patrz uwaga poniżej)
R Zdalny DataTrak
H Czujnik liniowy
Modele ze zdalnym wylotem wyposażone w 1-calowe
npt(f) wyjście wylotu, umożliwiające instalację tłumika
lub instalacji wodno-
kanalizacyjnej w celu skierowania wylotu do oddalonej
lokalizacji.
Modele wyposażone w zdalny DataTrak nie posiadają
wyświetlacza DataTrak na silniku. Zewnętrzna wtyczka
łączy system za pomocą zdalnego interfejsu
wyświetlacza. Na stronach od 38 do 39 znajdują
się informacje dotyczące części.
9902471
Klasa I, Dział 1
Grupa D T3A
DataTrak są certyfikowane przez
agencję wymienioną poniżej.
II 1 G
Ex ia IIA T3 Ga
ITS13ATEX27862X
ITS23UKEX0740X
0359
2575
Nie należy uruchamiać silnika pneumatycznego ze zdalnym
wylotem bez zainstalowania pionowego przewodu
wylotowego lub tłumika.
Modele
4 312397ZAT
Silnik pneumatyczny - numery części.
Silnik pneumatyczny wyposażony jest w czujnik liniowy w szczelnej obudowie, dopuszczony do stosowania
w niebezpiecznych warunkach, jednakże wyłącznie wtedy, gdy jest stosowany wraz z rozpylaczami
wielokomponentowymi XM.
Silnik
pneumatyczny,
nr części. Seria
Mode
l NXT
średnica
tłoka,
mm (in.)
Odlo-
dzenie
Cicho-
bieżny
Zdalny
wylot
Zawiera
DataTrak
Zawiera
zdalny
DataTrak
Zawiera
czujnik
liniowy
N22DN0 L 2200 152 (6,0)
N22DT0 L 2200 152 (6,0) ✓ ✓
N22DH0 L 2200 152 (6,0) ✓ ✓
N22LN0 L 2200 152 (6,0)
N22LT0 L 2200 152 (6,0) ✓ ✓
N22LR0 L 2200 152 (6,0) ✓ ✓
N22LH0 L 2200 152 (6,0) ✓ ✓
N22RN0 L 2200 152 (6,0)
N22RT0 L 2200 152 (6,0) ✓ ✓
N22RH0 L 2200 152 (6,0) ✓ ✓
N34DN0 L 3400 191 (7,5)
N34DT0 L 3400 191 (7,5) ✓ ✓
N34DH0 L 3400 191 (7,5) ✓ ✓
N34LN0 L 3400 191 (7,5)
N34LN2 L 3400 191 (7,5)
N34LT0 L 3400 191 (7,5) ✓ ✓
N34LR0 L 3400 191 (7,5) ✓ ✓
N34LH0 L 3400 191 (7,5) ✓ ✓
N34RN0 L 3400 191 (7,5)
N34RT0 L 3400 191 (7,5) ✓ ✓
N34RH0 L 3400 191 (7,5) ✓ ✓
N65DN0 L 6500 264 (10,375)
N65DT0 L 6500 264 (10,375) ✓ ✓
N65DH0 L 6500 264 (10,375) ✓ ✓
N65LN0 L 6500 264 (10,375)
N65LN2 L 6500 264 (10,375)
N65LT0 L 6500 264 (10,375) ✓ ✓
N65LR0 L 6500 264 (10,375) ✓ ✓
N65LH0 L 6500 264 (10,375) ✓ ✓
N65RN0 L 6500 264 (10,375)
N65RT0 L 6500 264 (10,375) ✓ ✓
N65RH0 L 6500 264 (10,375) ✓ ✓
257055 L 6500 264 (10,375) ✓ ✓✿
Ostrzeżenia
312397ZAT 5
Ostrzeżenia
Poniższe ostrzeżenia dotyczą instalacji, użytkowania, uziemienia, konserwacji i napraw opisywanego urządzenia.
Znak wykrzyknika oznacza ostrzeżenie ogólne, zaś symbol niebezpieczeństwa oznacza występowanie ryzyka
specyficznego przy wykonywaniu czynności. Na te ostrzeżenia należy zwracać baczną uwagę. W niniejszej
instrukcji obsługi można znaleźć również dodatkowe ostrzeżenia, właściwe dla określonych produktów.
OSTRZEŻENIE
NIEBEZPIECZEŃSTWO POŻARU I WYBUCHU
Łatwopalne opary pochodzące z rozpuszczalników oraz farb, znajdujące się w obszarze roboczym,
mogą ulec zapłonowi lub eksplodować. Aby zapobiec wybuchowi pożaru lub eksplozji:
Używać urządzenia wyłącznie w dobrze wentylowanych miejscach.
Usunąć wszystkie potencjalne źródła zapłonu takie jak lampki kontrolne, papierosy, przenośne
lampy elektryczne oraz plastikowe płachty malarskie (potencjalne zagrożenie wyładowaniami
elektrostatycznymi).
W obszarze roboczym nie powinny znajdować się niepotrzebne przedmioty, wliczając
w to rozpuszczalniki, szmaty i benzynę.
Nie przyłączać lub odłączać przewodów zasilania ani włączać lub wyłączać oświetlenia
w obecności łatwopalnych oparów.
Należy uziemić cały sprzęt w obszarze roboczym. Patrz Instrukcje dotyczące Uziemienia.
Używać wyłącznie uziemionych węży.
Podczas prób na mokro z pistoletem, mocno przyciskać pistolet do uziemionego kubła.
Jeżeli zauważą Państwo iskrzenie elektrostatyczne lub odczują wstrząs, natychmiast przerwać
działanie. Nie stosować ponownie urządzeń do czasu zidentyfikowania i wyjaśnienia problemu.
W obszarze roboczym powinna się znajdować działająca gaśnica.
SPECJALNE ZALECENIA DOTYCZĄCE BEZPIECZNEGO UŻYTKOWANIA
W celu uniknięcia wystąpienia niebezpiecznych warunków, stwarzających zagrożenie pożarem lub
eksplozją urządzenia mus spełniać określone poniżej warunki.
Wszystkie etykiety i materiały oznaczające należy czyścić wilgotną szmatką (lub jej odpowiednikiem).
Wymagane jest uziemienie elektronicznego systemu monitorowania. Patrz instrukcje dotyczące
Uziemienia.
NIEBEZPIECZEŃSTWO WTRYSKU PODSKÓRNEGO
Ciecz wypływająca pod wysokim ciśnieniem z pistoletu, przeciekających węży lub pękniętych
elementów może spowodować przebicie skóry. Uszkodzenie to me wyglądać jak zwykłe
skaleczenie, ale jest poważnym urazem, który w rezultacie może doprowadzić do amputacji.
Konieczna jest natychmiastowa pomoc chirurgiczna.
Nie kierować pistoletu w kierunku innej osoby lub jakiejkolwiek części ciała.
Nie przykładać ręki do dyszy natryskowej.
Nie zatrzymywać lub nie zmieniać kierunku wycieku za pomocą ręki, ciała, rękawicy ani szmaty.
Nie rozpoczynać natryskiwania bez zainstalowania osłony dyszy oraz osłony spustu.
W przerwach między natryskiwaniem należy włączyć blokadę spustu.
Po zakończeniu rozpylania oraz przed czyszczeniem, kontrolą oraz serwisowaniem urządzenia
należy postępować zgodnie z opisaną w niniejszej instrukcji Procedurą usuwania nadmiaru
ciśnienia (dekompresji).
NIEBEZPIECZEŃSTWO — URZĄDZENIE POD CIŚNIENIEM
Rozlana ciecz z zaworu pistoletu/dozowania, wycieków lub części pod ciśnieniem może przedostać
się do oczu lub na skórę i spowodować poważne obrażenia ciała.
Po zakończeniu rozpylania oraz przed czyszczeniem, kontrolą oraz serwisowaniem urządzenia
należy postępować zgodnie z opisaną w niniejszej instrukcji Procedurą usuwania nadmiaru
ciśnienia (dekompresji).
Dokręcić wszystkie połączenia doprowadzania cieczy przed włączeniem urządzenia.
Codziennie sprawdzać węże, rury i złączki. Natychmiast naprawić lub wymienić zużyte
lub uszkodzone części.
Powiązane instrukcje obsługi
6 312397ZAT
Powiązane instrukcje obsługi
Instrukcje obsługi komponentów w języku angielskim:
NIEBEZPIECZEŃSTWO ZWIĄZANE Z CZĘŚCIAMI RUCHOMYMI
Ruchome części mogą ścisnąć lub obciąć palce oraz inne części ciała.
Nie zbliżać się do ruchomych części.
Nie obsługiwać sprzętu bez założonych osłon i pokryw zabezpieczających.
Sprzęt pod ciśnieniem może uruchomić się bez ostrzeżenia. Przed rozpoczęciem sprawdzania,
przenoszenia lub serwisowania sprzętu należy zastosować Procedurę dekompresji opisaną
w niniejszej instrukcji. Odłączyć zasilanie elektryczne lub zasilanie sprężonym powietrzem.
NIEBEZPIECZEŃSTWO WYNIKAJĄCE Z NIEPRAWIDŁOWEGO UŻYCIA URZĄDZENIA
Niewłaściwe stosowanie sprzętu może prowadzić do śmierci lub kalectwa.
Nie obsługiwać sprzętu w stanie zmęczenia lub pod wypływem substancji odurzających
lub alkoholu.
Nie przekraczać maksymalnego ciśnienia roboczego lub wartości znamionowej temperatury
odnoszących się do części systemu o najniższych wartościach znamionowych. Patrz rozdział
Dane techniczne znajdujący się we wszystkich instrukcjach obsługi sprzętu.
Używać płynów i rozpuszczalników zgodnych ze zwilżonymi częściami urządzenia. Patrz rozdział
Dane techniczne znajdujący się we wszystkich instrukcjach obsługi sprzętu. Zapoznać się
z ostrzeżeniami producentów cieczy i rozpuszczalników. W celu uzyskania pełnych informacji
na temat materiału, należy uzyskać kartę charakterystyki bezpieczeństwa produktu (MSDS)
od dystrybutora lub sprzedawcy.
Sprawdzać urządzenie codziennie. Naprawić lub natychmiast wymienić uszkodzone części
wyłącznie na oryginalne części zamienne firmy Graco.
Nie zmieniać ani modyfikować sprzętu.
Sprzętu należy używać wyłącznie zgodnie z jego przeznaczeniem. W celu uzyskania
dodatkowych informacji należy skontaktować się z Państwa dystrybutorem sprzętu firmy Graco.
że i kable robocze należy prowadzić z dala od ruchu pieszego, ostrych krawędzi, ruchomych
części oraz gorących powierzchni.
Nie zaginać lub nadmiernie wyginać węży lub używać ich do ciągnięcia wyposażenia.
Dzieci i zwierzęta trzymać z dala od obszaru roboczego.
Należy postępować zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP.
ŚRODKI OCHRONY OSOBISTEJ
Aby zapobiec powstaniu poważnych obrażeń, w tym uszkodzenia oczu, wdychania oparów
substancji toksycznych, oparzeń i ubytków słuchu, w czasie używania, serwisowania oraz
przebywania w polu roboczym urządzenia, należy stosować odpowiednie środki ochrony osobistej.
Obejmują one między innymi:
okulary ochronne,
odzież ochronną i aparat oddechowy zgodne z zaleceniami producenta cieczy i rozpuszczalnika,
• rękawice,
ochronniki słuchu.
OSTRZEŻENIE
Instrukcja
obsługi Opis
311239 Instrukcja zintegrowanych modułów
silnika pneumatycznego — części
311486 Instrukcja zestawu do konwersji
DataTrak — części
312148 Instrukcja konwersji mocowania silnika
pneumatycznego NXT — części
3A0293 Instrukcja systemów sterowania układem
pneumatycznym — części
406656 Zestaw uszczelek zaworu
powietrza NXT135
406657 Zestaw przebudowy zaworu
powietrza NXT144
406658 Zestawy naprawcze silnika
pneumatycznego
406820 Zestawy wymiany NXT145
Instrukcja
obsługi Opis
Identyfikacja części
312397ZAT 7
Identyfikacja części
Opis RYS. 1
A Wlot powietrza 3/4 npt(f)
B Główny zawór upustowy powietrza
C Pokrętło regulatora powietrza
D Manometr ciśnienia powietrza
E Filtr powietrza (niepokazany; znajduje się z tyłu
zestawu sterowania powietrza)
F Sterowanie odlodzeniem
G Zawór powietrza (za pokrywą)
H Moduł DataTrak (patrz strony od 9 do 14;
niedostępny dla niektórych modeli)
J Elektromagnes bezpieczeństwa (element 1)
K Czujniki DataTrak (element 2)
L Otwór wlotowy zaworu powietrza, 3/4 npt(f)
M Zawór nadmiarowy bezpieczeństwa
RYS. 1. Części urządzenia (na rysunku model wyposażony w moduł DataTrak i akcesoryjny zestaw
sterowania układem pneumatycznym)
TI8233b
H
K J
F
G
A
Szczegóły po zdjęciu
pokrywy zaworu powietrza
TI7759a
B
C
D
E
L
M
Identyfikacja części
8 312397ZAT
Sterowanie odlodzeniem (F)
Otworzyć pokrętłem lub wkrętakiem płaskim,
aby zmniejszyć oblodzenie. Jeśli to niezbędne,
dostosować doprowadzanie ciepłego powietrza
w celu wyeliminowania oblodzenia.
Zintegrowany moduł sterowania
powietrza (akcesoria)
Główny zawór upustowy powietrza (B)
Wymagany w systemie w celu upuszczenia
powietrza uwięzionego pomiędzy nim a silnikiem,
gdy zawór jest zamknięty.
Upewnić się, że zawór jest łatwo dostępny
od strony pompy i że znajduje się poniżej
regulatora powietrza.
Regulator powietrza (C)
Reguluje ciśnienie powietrza dopływające do silnika
i ciśnienie wylotowe cieczy pompy. Umieścić go blisko
pompy. Zamontować manometr (D), aby odczytać
ciśnienie powietrza.
Zawór bezpieczeństwa (M)
Otwiera się automatycznie, aby zredukować ciśnienie
powietrza, zapobiegając w ten sposób wytwarzaniu s
nadmiernego ciśnienia w pompie.
Filtr powietrza (E)
Usuwa szkodliwe zanieczyszczenia podchodzące
z układu zasilania sprężonym powietrzem.
Smarowanie silnika
Graco nie wymaga dodatkowego smarowania niż
smar nakładany fabrycznie lub podczas regularnych
konserwacji. Przy sprężonym powietrzu o dobrej
jakości oraz w normalnych warunkach otoczenia,
silniki pneumatyczne NXT mogą wykonać miliony
cykli bez konieczności dodatkowego smarowania.
W przypadku jednak, gdy którekolwiek z poniższych
kryteriów ma zastosowanie do Państwa systemu,
korzystnym rozwiązaniem będzie zamontowanie
smarownicy przewodu powietrza 3/4 cala na przewodzie
powietrza przed silnikiem pneumatycznym lub
okresowe uzupełnianie oleju w obudowie filtra
powietrza.
Dostarczane powietrze nie zawiera oleju.
Dostarczane powietrze jest bardzo wilgotne.
Dostarczane powietrze jest bardzo suche.
Silnik pneumatyczny pracuje przy niskim
ciśnieniu powietrza.
Silnik pneumatyczny pracuje w niezwykle
gorącym lub zimnym otoczeniu.
Obszary, dla których smarowanie jest korzystne:
pierścienie uszczelniające (o-ringi) głównego
tłoka (17),
suwak zaworu suwakowego (119/108) oraz
zespół zapadki silnika (113).
Modele niskoszumowe wyposażone
są w przegrody, które z łatwością
mogą gromadzić lód.
Zestawy sterowania powierza (akcesoria) zawierają
części przewodów powietrza w zintegrowanym
zespole. Zestawy należy zamawiać oddzielnie.
Instrukcje instalacji podano w podręczniku
311239.
NXT011 z regulatorem powierza
blokującego i zaworem bezpieczeństwa
0,76 MPa (7,6 bara, 110 psi)
NXT031 z regulatorem powietrza
blokującego i zaworem bezpieczeństwa
0,51 MPa (5,1 bara, 75 psi)
NXT021 z regulatorem powietrza
nieblokującego i zaworem bezpieczeństwa
0,76 MPa (7,6 bara, 110 psi).
TI8802aTI8159b
Uwięzione powietrze może spowodować
nieoczekiwane uruchomienie pompy i w rezultacie
poważne obrażenia powodowane rozbryzgiem lub
działaniem ruchomych części.
Firma Graco zaleca stosowanie filtra powietrza
o minimalnej wielkości 40 mikronów.
Uziemienie
312397ZAT 9
Uzupełnianie środka smarnego
Poniżej przedstawiono trzy metody uzupełniania
smarowania.
Smarowanie zaworu powietrza
Poniższe kroki należy wykonywać w cyklu rocznym lub
częściej w zależności od cyklu pracy, ciśnienia i jakości
powietrza. Należy stosować smar wysokiej jakości
na bazie litu.
1. Wykręcić 10 śrub pokrywy zaworu powietrza (124)
i zdjąć pokrywę zaworu powietrza (112).
2. Nasmarować wszystkie widoczne części ruchome,
szczególnie zapadkę (113) i tłoki zaworu (119).
Smarowanie miski filtra powietrza
W przypadku stosowania silnika ze zintegrowanym
sterowaniem powietrza, wlać 50-75 ml oleju do miski
filtra powietrza i uruchomić silnik na kilka minut,
utrzymując wysokie obroty. Olej przemieści się
przez zawór powietrza oraz główny tłok.
Montaż dodatkowych urządzeń do smarowania
obwodów pneumatycznych
W przypadku stosowania silnika ze zintegrowanym
sterowaniem powietrza, zamontować dodatkowe
(akcesoryjne) urządzenie smarujące obwód
powietrza❊❊ na wlocie silnika. Olej przemieści się przez
filtr powietrza.
Graco oferuje urządzenia do smarowania przewodów
powietrznych dla silników pneumatycznych NXT.
Dla silników pneumatycznych NXT 2200 i NXT 3400
naly zamówić urządzenie smarujące 214848 (1/2
cala). Dla silnika pneumatycznego NXT 6500 należy
zamówić urządzenie smarujące 214849 (3/4 cala).
W przypadku stosowania silnika pneumatycznego
bez zintegrowanego sterowania powietrzem, należy
dodać standardowy typ filtra/regulatora/urządzenia
smarującego dostosowanego do konkretnego silnika
pneumatycznego, taki jak 217073 (3/4 cala) lub
217072 (1/2 cala).
Uziemienie
Sprzęt musi być uziemiony. Uziemienie zmniejsza
ryzyko związane z występowaniem elektryczności
statycznej i porażeniem elektrycznym wskutek
nagromadzenia ładunku elektryczności statycznej
lub zwarcia dzięki zastosowaniu przewodu
odprowadzającego prąd elektryczny.
Patrz RYS. 2. Przy pomocy śruby uziemienia (60)
i podkładki zabezpieczającej (61) przymocować część
nr 244524 Przewód uziemienia (GW) z tyłu silnika
pneumatycznego. Dokręcić mocno śrubę. Podłączyć
drugi koniec przewodu uziemienia do uziomu.
Część oleju może wyciec przez wylot, co jest
normalnym zjawiskiem.
W zależności od jakości powietrza może istnieć
konieczność częstszej wymiany filtra powietrza.
W celu zmniejszenia ryzyka iskrzenia statycznego
należy uziemić urządzenie. Iskrzenie statyczne
może powodować zapłon lub eksplozję. Uziemienie
zapewnia przewód umożliwiający upływ prądu
elektrycznego.
RYS. 2. Przewód ochronny
60, 61
TI8250a
GW
Elementy sterowania i wskaźniki DataTrak
10 312397ZAT
Elementy sterowania i wskaźniki DataTrak
Opis RYS. 3
T Limit bezpieczeństwa w cyklach na minutę
(ustawiany przez użytkownika; 00=WYŁ.)
U Dolna objętość skokowa (ustawiana przez użytkownika)
V Jednostki prędkości przepływu (ustawiane przez
użytkownika) gpm [US], gpm [kontynentalne],
oz/min [US], oz/min [kontynentalne], l/min lub cm3/min)
W Dioda LED (zapalona wskazuje uszkodzenie)
X Karta referencyjna diagnostyki (patrz TABELA 1, strona 13)
Y Wyświetlacz
PF Przycisk zalewania/płukania (Aktywuje tryb
zalewania/płukania. W trybie zalewania/płukania
zabezpieczenie przed niekontrolowaną pracą nie
działa a licznik wsadowy [BT] nie zlicza.)
RK Przycisk reset (Kasowanie usterek. Nacisnąć
i przytrzymać przez 3 sekundy, aby wyzerować
licznik wsadowy.)
CF Prędkość cykli/przepływu
BT Licznik wsadowy
GT Licznik całkowity
RT Przełącznik zabezpieczenia przed niekontrolowaną pracą
(włączenie/wyłączenie)
DataTrak wchodzi w skład wyposażenia niektórych modeli. Patrz strona 3, na której podano wykaz modeli
wyposażonych w DataTrak
W przypadku modeli wyposażonych w DataTrak zaleca się stosowanie urządzenia smarującego obwody
powietrza 3/4 cala.
Informacje na temat modeli ze zdalnym DataTrak znajdują się w podręcznikach obsługi systemu.
Aby zapobiec uszkodzeniu przycisków typu Soft, nie należy naciskać ich ostrymi przedmiotami takimi,
jak długopisy, karty z tworzywa czy paznokcie.
/min,
RYS. 3. Elementy sterowania i wskaźniki DataTrak
X
W
Y, Patrz szczegóły
po prawej stronie.
CF BT
GT
V
RT
T
PF
RK
U
UT
DT
ST
Run Mode (Tryb pracy)
Tryb ustawiania
TI8215a
TI8622b
TI8623b
RK
PF
Obsługa DataTrak
312397ZAT 11
Obsługa DataTrak
Tryb ustawiania
1. Patrz RYS. 3. Nacisnąć i przytrzymać przez
5 sekund do momentu wyświetlenia menu
ustawień.
2. Aby wprowadzić ustawienia dla bezpieczeństwa,
dolnej pojemności i jednostek natężenia przepływu
oraz aktywacji bezpieczeństwa, opcji błędów E1,
E2 i E5, należy nacisnąć w celu zmiany
wartości, a następnie , aby zapisać wartość i
przesunąć kursor do następnego pola danych.
3. Przesunąć kursor do pola opcji aktywacji błędu E5,
następnie nacisnąć ponownie, aby opuścić
tryb ustawiania.
Run Mode (Tryb pracy)
Praca niekontrolowana
1. Patrz RYS. 3. Jeśli wystąpi niekontrolowana praca
pompy, zadziała elektromagnes bezpieczeństwa,
zatrzymując pompę. Dioda (W) zacznie
migać i wyświetlacz (Y) zasygnalizuje stan
niekontrolowanej pracy (patrz Tabela 1).
2. W celu zresetowania monitora niekontrolowanej
pracy zamknąć główny zawór powietrza (B).
Przed przejściem do kroku 3 należy odczekać,
aż nastąpi całkowity upust powietrza z silnika
pneumatycznego. Ekran zmieni się, sygnalizując
ten stan, jak przedstawiamy poniżej.
3. Nacisnąć , aby wyzerować kod diagnostyczny
i wykonać reset elektromagnesu bezpieczeństwa.
4. Otworzyć główny zawór powietrza (B), aby
ponownie uruchomić pompę.
DataTrak wchodzi w skład wyposażenia niektórych
modeli. Patrz strona 3, na której podano wykaz
modeli wyposażonych w DataTrak.
Informacje na temat modeli ze zdalnym DataTrak
znajdują się w podręcznikach obsługi systemu.
Na stronach od 38 do 39 znajdują się informacje
dotyczące części.
Wyświetlacz (Y) DataTrak wyłącza się po
1 minucie, aby zaoszczędzić energię baterii.
Nacisnąć dowolny przycisk, aby aktywować
wyświetlacz.
W sytuacji niekontrolowanej pracy, opcje błędów
E1, E2 i E5 są aktywne; na ekranie ustawień
wyświetli się . Patrz RYS. 3.
Sterowanie niekontrolowanej pracy należy
testować regularnie. W celu przeprowadzenie
testu należy przejść do Trybu ustawiania
(Setup Mode) i ustawić wartość na 1 (jeden).
Pompa powinna zatrzymać się po sześciu cyklach.
Aby wyłączyć monitoring niekontrolowanej pracy
należy przejść do trybu ustawień i ustawić wartość
bezpieczeństwa na 0 (zero) lub wyłączyć
przełącznik (RT) (patrz RYS. 3).
B
Obsługa DataTrak
12 312397ZAT
Zalewanie/płukanie
1. Patrz RYS. 3. Aby wejść do trybu zalewania/
płukania, należy nacisnąć dowolny przycisk,
aby aktywować wyświetlacz, a następnie
nacisnąć . Na wyświetlaczu pojawi się
symbol zalewania/płukania i dioda LED
zacznie migać .
2. W trybie zalewania/płukania zabezpieczenie przed
niekontrolowaną pracą jest wyłączone a licznik
wsadowy (BT) nie działa.
3. Aby opuścić tryb zalewania/płukania, nacisnąć
dowolny przycisk w celu aktywowania
wyświetlacza, a następnie nacisnąć . Symbol
zalewania/
płukania zniknie z ekranu a dioda LED
przestanie migać.
Licznik/licznik sumujący
Patrz RYS. 3. Ostatnia cyfra licznika wsadowego (BT)
oznacza dziesiętne części galonów lub litrów. Aby
wykonać reset licznika sumującego, należy nacisnąć
dowolny klawisz w celu aktywacji wyświetlacza,
a następnie nacisnąć i przez 3 sekundy
przytrzymać .
Wyświetlacz
Patrz RYS. 3. Wyświetlacz (Y) wyłączy się po 1 minucie
braku aktywności w trybie pracy lub po 3 minutach
w trybie ustawienia. Nacisnąć dowolny przycisk,
aby aktywować wyświetlacz.
Diagnostyka
DataTrak może diagnozować niektóre uszkodzenia
pompy. Gdy monitor wykryje uszkodzenie, dioda LED
(W, RYS. 3) zacznie migać, a na wyświetlaczu wyświetli
się kod diagnostyczny. Patrz Tabela 1.
W celu potwierdzenia diagnozy i powrotu do
normalnego ekranu pracy należy nacisnąć
jeden raz, aby aktywować wyświetlacz i drugi raz,
aby wyzerować ekran kodów diagnostycznych.
Jeśli prędkość przepływu jest ustawiona
na oba liczniki będą wyświetlały
liczbę cykli pompy.
/min,
DataTrak kontynuuje zliczanie cykli,
gdy wyświetlacz jest wygaszony.
Obsługa DataTrak
312397ZAT 13
Tabela 1: Kody diagnostyczne
Symbol Nr
kodu.
Nazwa kodu Diagnoza Przyczyna
Praca
niekontrolowana
Pompa pracuje szybciej niż
ustawiony limit bezpieczeństwa.
Zwiększone ciśnienie powietrza.
Zwiększony wylot cieczy.
Wyczerpana ilość składnika.
E-1 Zanurzenie w górę Przeciek podczas skoku w górę. Zużycie zaworu tłokowego lub
uszczelnienia.
E-2 Zanurzenie w dół Przeciek podczas skoku w dół. Zużyty zawór wlotowy.
E-3 Rozładowana
bateria
Napięcie baterii zbyt niskie, aby
zatrzymać niekontrolowaną pracę.
Bateria rozładowana. Informacje
dotyczące wymiany baterii znajdują
się na stronie 14.
Wyłączyć tryb niekontrolowanej
pracy aż do momentu wymiany
baterii, patrz strona 11.
E-4 Element
serwisowy 1
Problem z zatrzymaniem
niekontrolowanej pracy.
Uszkodzony elektromagnes
bezpieczeństwa.
Uszkodzone sanie zaworu.
E-4 Odłączony
elektromagnes
bezpieczeństwa
Elektromagnes bezpieczeństwa
jest odłączony.
Wtyk elektromagnesu
bezpieczeństwa wyjęty.
Uszkodzone przewody
elektromagnesu bezpieczeństwa.
E-5 Element
serwisowy 2
Problem z ruchem zaworu
czujnikowego.
Wtyki czujników wyjęte.
Czujniki niewłaściwie zamontowane.
Uszkodzone czujniki.
Uszkodzone sanie zaworu.
E-6 Przepalony
bezpiecznik
Bezpiecznik jest przepalony. Uszkodzenie elektromagnesu
bezpieczeństwa lub przewodów
elektromagnesu bezpieczeństwa.
Skrajne temperatury powyżej
60°C [140°F].
Wyłączyć tryb niekontrolowanej
pracy aż do momentu korekty
błędu oraz wymiany bezpiecznika.
Patrz strony 11 i 14.
Obsługa DataTrak
14 312397ZAT
Wymiana baterii
lub bezpiecznika
w module DataTrak
1. Wykręcić dwie śruby (135). Ostrożnie wysunąć
moduł DataTrak (131) z obudowy (132).
Patrz RYS. 4.
2. Od płyty modułu odłączyć elektromagnes
bezpieczeństwa i przewody czujników.
Patrz RYS. 5.
3. Przenieść moduł DataTrak (131)
w bezpieczne miejsce.
4. W celu wymiany baterii odłączyć zużytą baterię
i wymienić ją na baterię atestowaną.
5. Wymiana bezpiecznika (131a):
a. Odkręcić śrubę, zdjąć opaskę metalową
i plastikową oprawkę.
b. Wyjąć bezpiecznik z płytki.
c. Zamontować nowy bezpiecznik (131a).
*Na RYS. 4 wskazano, gdzie należy szukliter
określających serię.
Aby zmniejszyć ryzyko pożaru i wybuchu, wymianę
bezpiecznika i baterii należy przeprowadzać w
miejscu bezpiecznym.
Należy używać wyłącznie zatwierdzonych baterii
wymiennych, podanych w Tabeli 2 i zatwierdzonych
bezpieczników, podanych w Tabeli 3. Użycie
niezatwierdzonych baterii lub bezpieczników
spowoduje unieważnienie gwarancji Graco oraz
dopuszczeń Intertek oraz Ex.
RYS. 4. Demontaż modułu DataTrak
Używać wyłącznie bezpieczników zatwierdzonych
(131a) przez firGraco.
132
131
135
TI8216c
Litera określająca
serię
Tabela 2: Zatwierdzone baterie
Alkaliczna Energizer # 522
Alkaliczna Varta # 4922
Litowa Ultralife # U9VL
Alkaliczna Duracell # MN1604
Tabela 3: Zatwierdzone bezpieczniki
Seria* Wymagany bezpiecznik
A NXT413
B i późniejsze 24V216
RYS. 5. Lokalizacja baterii i bezpiecznika DataTrak
Połączenie przewodu
elektromagnesu
Bateria
Bezpiecznik
(131a)
Złącze przewodu
czujnika
TI7757a
Rozwiązywanie problemów
312397ZAT 15
Rozwiązywanie problemów
Dioda LED miga.
Patrz TABELA 1: Kody diagnostyczne, strona 13.
Silnik pneumatyczny nie pracuje z Data Trak
Patrz również rozdział poświęcony rozwzywaniu problemów w podręczniku 311239 Modułu sterowania
powietrzem.
Aby znaleźć wykazy części dla części zidentyfikowanych w tabelach rozwiązywania problemów, patrz numery
stron wyszczególnione w poniższej tabeli.
Model silnika
pneumatyczneg
o
Strona z wykazem
części
NXT Model 2200 32
NXT Model 3400 34
NXT Model 6500 36
Objaw Przyczyna Procedura kontroli Rozwiązanie
Wyświetla się kod błędu
pracy niekontrolowanej,
pompa pracuje szybciej
niż ustawiona wartość
graniczna pracy
niekontrolowanej.
Nie ma zasilania cieczy,
zwiększone ciśnienie
powietrza, zwiększony
wypływ cieczy, wartość
zadana zbyt niska.
Sprawdzić ciśnienie powietrza
wlotowego, zasilanie cieczy,
wypływ cieczy i wartość
zadaną pracy
niekontrolowanej.
Sprawdzić, czy ciśnienie powietrza
zostało usunięte, odczekać 30 sekund,
po czym nacisnąć reset. Patrz praca
niekontrolowana na stronie 12
podręcznika.
Kod błędu pracy
niekontrolowanej nie
został wyczyszczony.
Czop elektromagnesu
nie cofnął się.
Zdjąć pokrywę zewnętrzną
zaworu (47-287844) i wyjąć
elektromagnes (140-NXT403),
aby zobaczyć, czy czop jest
całkowicie cofnięty.
Wymienić elektromagnes (140-NXT403).
Nacisnąć (x), aby wyczyścić kod diagnostyczny
i nastawić elektromagnes zabezpieczający przed
pracą niekontrolowaną.
Rozwiązywanie problemów
16 312397ZAT
Silnik pneumatyczny nie pracuje dotyczy wszystkich modeli
Objaw Przyczyna Procedura kontroli Rozwiązanie
Silnik zakleszcza się
w górnym lub dolnym
położeniu skoku tłoka.
Ciśnienie powietrza
ustawione poniżej 20 psi
(140 kpa, 1,4 bar).
Zwiększyć ciśnienie powietrza
do 20 psi (140 kpa, 1,4 bar) lub
więcej.
Sprawdzić, czy ciśnienie powietrza wynosi
20 psi (140 kpa, 1,4 bar) lub więcej.
Gniazdo grzybka jest
zanieczyszczone lub
uszkodzone w górnym
zaworze grzybkowym
(12-NXT100).
Zamienić zawory grzybkowe
(12-NXT100), i sprawdzić,
czy problem występuje po
przeciwnej stronie. Uwaga:
Upewnić się, czy uszczelka
okrągła (12d) i pierścień
podpierający nie pozostały
w odlewie kołpaka końcowego.
Oczyścić lub wymienić zawór grzybkowy
(12-NXT100) Uwaga: Problem z grzybkiem
występuje typowo po przeciwnej stronie
do zatrzymania silnika, gdyż przy ostatniej
zmianie ten grzybek zakleszczył się
w pozycji otwarcia uniemożliwiając
następną zmianę.
Przyczepienie/zakleszczanie
talerzyka/wózka
(108-NXT138). lub zaworu
tłokowego (119-NXT142).
Zdjąć pokrywę zaworu
powietrznego (112-16A038)
i sprawdzić, czy nie ma
przyczepienia/zakleszczenia
talerzyka/wózka (108-NXT138)
lub zaworu tłokowego
(119-NXT142) Uwaga: uważać
podczas wyjmowania uszczelki
(106-15H634).
Wyjąć talerzyk/wózek zaworu
powietrznego (108-NXT138) i/lub zawór
tłokowy (119-NXT142), sprawdzić, czy
nie ma nacięć lub zadziorów, nasmarować
i zmontować. Wymienić talerzyk/wózek
zaworu powietrznego (108-NXT138) lub
zawór tłokowy (119-NXT142)
Przyczepienie/zakleszczenie
zapadki obciążonej sprężyną
(113-NXT145).
Zdjąć pokrywę zaworu
powietrznego (112-16A038)
i sprawdzić, czy nie ma
przyczepienia/zakleszczenia
zapadki obciążonej sprężyną
(113-NXT145) Uwaga: uważać
podczas wyjmowania uszczelki
(106-15H634).
Wyjąć pokrywę zaworu powietrznego
(112-16A038) i zapadkę obciążoną
sprężyną (113-NXT145). Oczyścić,
sprawdzić, nasmarować i ponownie
zamontować.
Zawór grzybkowy
(12-NXT100) lub zawory
przeciekają stale przez
wylot tłumika grzybka
(58-120206).
Zawór grzybkowy
zakleszczony w stanie
otwarcia, powietrze
usuwane jest przez tłumik w
połowie skoku.
Zatrzymać silnik powietrzny
pod obciążeniem w środku
skoku, zdjąć pokrywę gór(30)
i sprawdzić, czy nie ma
przecieków przez tłumik
grzybka (120206) na górnej
płycie kołpaka (1-15F955), i/lub
sprawdzić, czy nie ma
przecieków przez tłumik
grzybka (58-120206) w dolnej
pokrywie silnika (3-NXT202).
Wyjąć i wyczyścić zawór grzybkowy.
Uwaga: Upewnić się, czy uszczelka okrągła
(12d) i pierścień podpierający (12c) nie
pozostały w odlewie kołpaka końcowego.
Przedmuchy powietrza
tylnego głównego wylotu
silnika.
Zużyta lub uszkodzona
uszczelka okrągła (17)
tłoka silnika.
Zatrzymać silnik pod
obciążeniem w środku skoku,
sprawdzić, czy powietrze
wypływa z tylnego głównego
wylotu silnika.
Wymienić uszczelkę okrągłą (17)
tłoka silnika.
Modele:
2200 -123196
3400- 122434
6500- 122675
Zużyty lub uszkodzony
talerzyk/wózek zaworu
powietrznego (108-NXT138).
Zdjąć pokrywę zaworu (112-16A038)
i sprawdzić, czy nie ma zakleszczenia
talerzyka/wózka zaworu (108-NXT138).
Uwaga: uważać podczas wyjmowania
uszczelki (106-15H634). Wymienić talerzyk
zaworu powietrznego (108-NXT138).
Uszkodzona uszczelka płytki
zaworu (104-15F435).
Wymienić uszczelkę płytki zaworu
(104-15F435).
Rozwiązywanie problemów
312397ZAT 17
Błędna praca silnika
Objaw Przyczyna Procedura kontroli Rozwiązanie
Silnik pracuje wolno Oblodzenie
Uwaga: Oblodzenie
zewnętrzne jest normalne.
Zatrzymać natryskiwanie
na kilka minut, aby sprawdzić,
czy prędkość silnika powraca
do wartości normalnej.
Zmniejszyć ciśnienie, szybkość cykli lub cykl
pracy silnika i/lub obrócić pokrętło sterowania
odladzania (62-NXT112) w kierunku przeciwnym
do ruchu wskazówek zegara w celu otwarcia.
Silniki ciche obladzają się szybciej niż modele
odladzane Zmienić na tłumik odladzania przez
wyjęcie dyfuzora (63-15G689) i deflektora
(54-15H179).
Dodać filtr koalescencyjny z automatycznym
spustem (NXT093), jeśli modele mają
wbudowane sterowanie powietrzem,.
Nieodpowiednie zasilanie
powietrzem, wielkość
przewodu i/lub zmniejszenie
połączeń QC.
Sprawdzić zasilanie powietrza
i wielkość przewodu.
Zwiększyć zasilanie powietrza, usunąć wszystkie
ograniczenia w łączeniu urządzeń Uwaga:
stosować przewód o minimalnej wielkości
3/4 cala. Dane zużycia powietrza podano
w podręczniku systemu.
Powolny nawrót
silnika.
Zapchany tłumik grzybkowy
(58-120206) na rnej płycie
(1) i/lub tłumik grzybkowy
(58-120206) w dolnej
pokrywie silnika (3).
Wyjąć tłumiki grzybkowe (58)
i sprawdzić, czy zamiana jest
prawidłowa.
Wymienić tłumik grzybkowy (58-120206)
na górnej płycie (1) i/lub tłumik grzybkowy
(58-120206) w dolnej pokrywie silnika
(3-NXT302).
Zespół zaworu jest suchy i
lepiący.
Uzupełnić olej w obudowie filtra powietrza lub
uzupełnić w smarownicy przewodu powietrza.
Silnik pneumatyczny
„odbija” na górze
lub na dole skoku.
Gniazdo grzybka jest
zanieczyszczone lub
uszkodzone w górnym
lub dolnym zaworze
grzybkowym (12-NXT100).
Oczyścić lub wymienić dolny zawór grzybkowy
(12-NXT100) Uwaga: Problem z grzybkiem
występuje typowo po przeciwnej stronie
do odbijania silnika, gdyż przeciwny zawór
grzybkowy trochę przecieka uniemożliwiając
właściwą wymianę.
Uszczelka zaworu
tłokowego uszkodzona lub
założona odwrotnie na
zaworze tłokowym
(119-NXT142).
Sprawdzić zawór tłokowy,
czy nie jest uszkodzony i czy
jest właściwie ukierunkowany.
Wymienić korpus zaworu (103-15H394) lub cały
zespół zaworu powietrznego (40-120089).
Korpus zaworu (103) jest
pęknięty z powodu zbyt
mocnego dokręcenia śrub
((123-120089)).
Wymienić korpus zaworu (103-15H394) lub cały
zespół zaworu powietrznego (40-120089).
Silnik pracuje poniżej
ciśnienia wlotowego
10 psi Uwaga: 20 psi
(140 kpa, 1,4 bar) lub
więcej wymagane
jest do pracy silnika
powietrznego NXT.
Brak lub uszkodzenie
zapadki obciążonej sprężyną
(113-NXT145).
Zdjąć pokrywę zaworu
powietrznego (112-16A038)
i sprawdzić, czy nie ma
przyczepienia/zakleszczenia
zapadki obciążonej sprężyną
(113-NXT145) Uwaga: uważać
podczas wyjmowania uszczelki
(106-15H634).
Wymienić zapadkę obciążoną sprężyną
(113-NXT145).
Silnik pracuje tylko
przy ciśnieniu 50 psi
(345 kpa, 3,4 bar)
lub większym
Płaska uszczelka przecieka
(46-253476).
Zdjąć pokrywę zewnętrzną
zaworu (47-287844) i
sprawdzić, czy cztery śruby 3/8
-16 x 4" (41-120088),
dokręcone są momentem 20
ft-lbs (27.1 N•m)
Wymienić płaską uszczelkę (46-253476).
Uwaga: przed montażem nasmarować
powierzchnię uszczelki.
Silnik pracuje przy
20 - 50 psi
(140-345 kPa,
1,4-3,4 bar), lecz
zatrzymuje się, gdy
ciśnienie powietrza
wlotowe wynosi
50 psi (345 kpa,
3,4 bar) lub więcej.
Dwa odbojniki (59-277366)
zainstalowane poniżej
głównego tłoka nr 4.
Rozłożyć i skontrolować. Wyjąć dodatkowy odbojnik (59-277366).
Rozwiązywanie problemów
18 312397ZAT
Błędne ciśnienie powietrza przy wbudowanym sterowaniu
powietrzem
Powietrze stale wydobywa się z silnika
Objaw Przyczyna Procedura kontroli Rozwiązanie
Wbudowany manometr
wlotu powietrza wskazuje
zero "0".
Brak ciśnienie powietrza. Sprawdzić, czy dostępne jest
zasilanie powietrza, główny
zawór powietrzny jest
włączony, obrócić pokrętło
regulatora "C" w kierunku
zgodnym z ruchem
wskazówek zegara na
pożądane zadane ciśnienie.
Sprawdzić, czy dostępne jest zasilanie
powietrza, główny zawór powietrzny jest
włączony, obrócić pokrętło regulatora
"C" w kierunku zgodnym z ruchem
wskazówek zegara na pożądane zadane
ciśnienie. Uwaga: Jeśli pokrętło
regulatora jest z blokadą, wyciągnąć
przed regulacją.
Ciśnienie powietrza różni
się o 5 - 10 psi od
wartości zadanej.
Dławik upustowy zaworu
sterującego (17-NXT095)
jest zablokowany.
Naprawić przy pomocy zestawu
naprawczego regulatora (17-NXT095).
Ciśnienie powietrza
zmienia się skokowo na
ciśnienie wlotowe linii od
wartości zadanej.
Formowana uszczelka
(17-15G439) przecieka.
Wymienić uszczelkę (3-15G439) lub użyć
zestawu naprawczego uszczelnienia
(NXT096).
Zakleszczony/uszkodzony
suwak zaworu regulatora
(8-NXT098).
Wyjąć, sprawdzić, czy nie ma uszkodzeń,
nasmarować i zmontować, wymienić
suwak zaworu regulatora (8-NXT098) jeśli
jest uszkodzony.
Wyjąć regulator powietrza i zainstalować
inny regulator w otworze wlotowym
powietrza silnika 3/4 npt(f) , aby
sprawdzić, czy problem występuje nadal
z silnikiem pneumatycznym.
Zestaw do pracy przy lekkich
obciążeniach. (Ligh Duty): 262230
Praca przy dużych obciążeniach (Heavy
Duty) lub skrajnych (Xtreme Duty):
262231
Objaw Przyczyna Procedura kontroli Rozwiązanie
Powietrze stale wydobywa
się wokół wału silnika.
Uszkodzona uszczelka
wału silnika
pneumatycznego.
Wymienić uszczelki z zestawu uszczelek
silnika NXT200 (2200), NXT300 (3400),
NXT600 (6500). Patrz Części, strona 30.
Powietrze jest stale
wyrzucane z tłumika przy
skokach w górę i w dół.
Regulator odladzania jest
otwarty.
Sprawdzić pokrętło
sterowania odladzania.
Zamknąć regulator odladzania pokrętłem
lub płaskim śrubokrętem.
Rozwiązywanie problemów
312397ZAT 19
RYS. 6. Częściowy przekrój perspektywiczny, modele standardowy i DataTrak
TI8624a
Zawór grzybkowy
Zawór grzybkowy Uszczelki wału
Pierścień uszczelniający
(o-ring) tłoka
Uszczelki
zaworu
Suwak zaworu
powietrza
Płytka suwliwa
zaworu powietrza
Uszczelki zaworu
powietrza
RYS. 7. Częściowy przekrój perspektywiczny, modele z czujnikiem liniowym
TI8066b
Zawór grzybkowy
Zawór grzybkowy Uszczelki wału
Pierścień uszczelniający
(o-ring) tłoka
Uszczelki zaworu
powietrza
Suwak zaworu
powietrza
Płytka suwliwa
zaworu powietrza
Uszczelki zaworu
powietrza
Czujnik liniowy
Naprawa
20 312397ZAT
Naprawa
Harmonogram przeglądów
okresowych
Warunki pracy konkretnego systemu określają
częstotliwość wymaganej konserwacji. Ustalić plan
przeglądów okresowych na podstawie okresu i rodzaju
wymaganej konserwacji i następnie ustalić plan
regularnej kontroli systemu.
Wymagane narzędzia
Wkrętak płaski
Wkrętak krzyżowy
Klucz nasadowy 3/4 cala
Klucz nasadowy 9/16 cala
Klucz nasadowy 3/8 cala
Klucz dynamometryczny
• Smar
Klej do gwintów
Procedura usuwania
nadmiaru ciśnienia
1. Włączyć blokadę spustu.
2. Zamknąć główny zawór upustowy powietrza.
3. Zwolnić blokadę spustu.
4. Mocno przycisnąć metalową część pistoletu
do uziemionego metalowego kubła. Nacisnąć
spust pistoletu, aby spuścić nadmiar ciśnienia.
5. Włączyć blokadę spustu.
6. Po przygotowaniu zbiornika na odpady do zebrania
odprowadzanej cieczy otworzyć wszystkie zawory
spustowe cieczy systemu. Pozostawić zawory
spustowe otwarte do momentu rozpoczęcia
ponownego natryskiwania.
7. Jeśli podejrzewają Państwo, że końcówka
natryskowa lub wąż urządzenia jest zatkany, lub po
wykonaniu powyższych czynności, w układzie
nadal pozostaje ciśnienie, należy BARDZO
POWOLI poluzować zakrętkę zabezpieczającą
osłony końcówki lub mocowanie węża, aby
stopniowo spuścić nadmiar ciśnienia, a następnie
odkręcić je do końca. Wyczyścić wąż lub
zatkaną końcówkę.
Naprawa zaworu powietrza
Demontaż zaworu powietrza
1. Zatrzymać pompę w środku skoku.
Uwolnić ciśnienie, strona 20.
2. Odłączyć przewód powietrza doprowadzony
do silnika.
3. Patrz RYS. 8. Podważyć pokrywę górną (30).
4. Patrz RYS. 9. Zdemontować zewnętrzną pokrywę
zaworu (47).
Uwięzione powietrze może spowodować
nieoczekiwane uruchomienie pompy i w rezultacie
poważne obrażenia nacięcia skóry spowodowane
działaniem ruchomych części.
Nie podnosić ani nie przesuwać silnika znajdującego
się pod ciśnieniem.
RYS. 8. Zdejmowanie górnej pokrywy
TI8218b
30
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48

Graco 312397ZAT, Silnik pneumatyczny NXT Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi