10
WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE BEZPIECZEŃSTWA UŻYTKOWNIKA
9. W przypadku podgrzewania si-
lnika przy pomocy grzałki elektrycznej
wtyczkę sznura elektrycznego należy
podłączyć w pierwszej kolejności do
gniazdka grzałki a dopiero później do
gniazdka sieci elektrycznej. Po zako-
ńczeniu podgrzewania w pierwszej ko-
lejności należy odłączyć urządzenie od
sieci elektrycznej.
Uwaga niebezpieczeństwo pora-
żenia prądem elektrycznym!
JAZDA CIĄGNIKIEM
10. Węże hydrostatycznego układu kie-
rowniczego, hamulców i układu paliwo-
wego należy systematycznie sprawdzać i
w przypadku stwierdzenia objawów
uszkodzenia natychmiast dokonać ich
wymiany. Wśród objawów uszkodzenia
węża można wymienić: - pęknięcia
powierzchniowe węża, obluzowanie po-
łączeń węża (co można stwierdzić przez
łatwe ściągnięcie przewodu z króćca)
oraz uszkodzenie mechaniczne węża.
Węże, które mają zaznaczony okres
żywotności, należy wymienić bez-
zwłocznie po upływie podanego okresu.
11. W przypadku użytkowania ciągnika
na biopaliwo wymagane jest zamo-
ntowanie w układzie paliwowym węży
REP (fabrycznie w układzie paliwowym
montowane są węże REP 6).
12. Układ hamulcowy i kierowniczy za-
wsze muszą być w nienagannym stanie.
13. Podczas jazdy po drogach pu-
blicznych, z przyczepami, narzędziami
pedały hamulców muszą być połączone
zapadką.
14. Jazda z góry bez włączonego biegu
jest zabroniona!
15. Szczególną ostrożność należy za-
chowywać podczas jazdy na zboczach,
terenach błotnistych, piaszczystych, zlo-
dowaciałych i wyboistych.
16. Zabrania się użytkowania ciągnika na
zboczach o kącie pochylenia większym
niż 12°.
17. Proszę przestrzegać dopuszczalnej
masy całkowitej zespołu, której wielkość
podana jest na tabliczce znamionowej
ciągnika, ewentualnie na błotniku koła
tylnego.
18. Podczas jazdy w zakręcie nie należy
używać blokady mechanizmu różnico-
wego.
19. Zabrania się wsiadania i wysiadania z
jadącego ciągnika.
20. Podczas jazdy z maszynami zawie-
szonymi na tylnym układzie zawieszenia
należy zwracać uwagę na to, aby
obciążenie osi kierowanej nie spadło
poniżej 18 % rzeczywistej masy zespołu.
21. Podczas jazdy ciągnika z maszynami
rolniczymi zawieszonymi na przednim
trzypunktowym układzie zawieszenia
prędkość jezdna ciągnika nie może
przekraczać 20 km.h-1.
22. Podczas agregacji ciągników Zetor
Forterra z maszynami i narzędziami o
dużym oporze pociągowym, gdy prę-
dkość obrotowa silnika spada i silnik ma
tendencję do zatrzymania się, nie należy
używać biegów polowych 1R, 2R (istnieje
ryzyko skręcenia wałów).
TRANSPORT OSÓB, OBSŁUGA
23. W ciągniku można transportować
tylko taką ilość osób, jaka jest podana w
dowodzie rejestracyjnym.
24. Zabrania się przebywania między
ciągnikiem a maszyną zawieszoną na
TUZ osób nieupoważnionych do pracy
przy maszynie (narzędziu).
25. Zabrania się ruszania ciągnikiem bez
upewnienia się, czy w strefie jazdy nie
znajdują się osoby postronne lub inna
przeszkoda.
26. Należy przestrzegać maksymalnego
kąta nachylenia zbocza, którego wartość
dla ciągników Zetor Forterra ustalono na
12°.
HOLOWANIE, PCHANIE
27. Do wyciągnięcia ugrzęźniętego cią-
gnika należy używać liny lub drążka ho-
lowniczego zamocowanego w zaczepie
przednim!