Typ PS/79 i PS/80
3
UWAGA
Przed przystąpieniem do obsługi zamknąć wlot i wylot
reduktora i odgazować zamknięty odcinek. Stosować wodę z
mydłem w celu sprawdzenia, czy nie ma uchodzeń.
Wymiana Filtra
a. Wykręcić śruby (nr. 41), zdjąć pokrywę (nr. 59) i wymienić
lc (nr. 61), następnie zamontować w odwrotnej
kolejności.
a. Wykręcić śruby (nr. 41), zdjąć pokrywę (nr. 64), sprężynę
(nr. 47) i zespół membrany (nr. 48, 49, 50, 51, 52, i 53).
Wymienić membranę jeśli potrzeba.
b. Wykręcić gniazdo (nr. 54) i wymienić zespół zawieradła
(nr. 56).
c. Zmontować w odwrotnej kolejności, uważając aby nie
uszkodzić O-ringów (nr. 55).
a. Wykręcić korek (nr. 27) i gniazdo (nr. 30), sprężynę
(nr. 32), zespół zawieradła (nr. 34) i wrzeciono widłowe
(nr. 35).
b. Wymienić zespół zawieradła (nr. 34) i O-ring (nr. 37).
c Zmontować w odwrotnej kolejności.
a. Całkowicie zwolnić sprężynę (nr. 5) obracając śrubę
nastawczą (nr. 1) przeciwnie do kierunku ruchu
wskazówek zegara.
b. Wykręcić śruby (nr. 7) i pokrywę (nr. 4).
c. Blokując ruch talerzyka (nr. 9 lub 75 dla wersji AP)
kluczem cyrklowym, odkręcić nakrętkę (nr. 6). Należy
wykonać to zgodnie z opisem, w przeciwnym razie
można uszkodzić bądź zniszczyć nadmiarowy zawór
bezpieczeństwa (nr. 20).
d.
Wykręcić talerzyk (nr. 9 lub 75 dla wersji AP) z trzpienia
(nr. 13), wyjąć części (nr. 10, 11, i 12 lub 76, 78, 10, 77 i 12 dla
wersji AP).
e. Dla wersji PS/80 i PS/80-AP:
Wykręcić talerzyk (nr. 9 lub 75 dla wersji AP) z trzpienia
(nr. 13), wyjąć części (nr. 10, 68, 69, 11, i 12 lub 76, 78,
68, 69, 10, 77 i 12 dla wersji AP).
f. Wysunąć zawleczkę (nr. 40). Odkręcić nakrętkę ustalającą
(nr. 16) za pomocą właściwego klucza i wysunąć części
(nr. 17, 18, 19 i 20). Upewnić się że powierzchnia gniazda
(nr. 26), doszczelniana zawieradłem (nr. 21), jest w
dobrym stanie.
g. Wymienić membrany (nr. 10) i wszystkie uszczelki.
h. Postępować zgodnie z instrukcjami wymiany ltra,
membrany i zawieradła stabilizatora oraz zawieradła
zaworu pilota (instrukcje powyżej).
Ponowny Montaż
Pokryć cienką warstwą smaru Molykote 55 M O-ringi
statyczne, uważając aby ich nie uszkodzić przy ponownym
montażu. Nie smarować pozostałych elementów pilota.
Zamontować wszystkie elementy w kolejności odwrotnej do
opisanej powyżej. Sprawdzać, czy wszystkie części poruszają
się bez żadnych tarć. Należy zwrócić uwagę na:
a. Po zamontowaniu dźwigni (nr. 39) i trzpienia (nr. 13) do
korpusu (nr. 25), sprawdzić czy pomiędzy wrzecionem
widłowym (nr. 35) a wkrętem (A) dźwigni (nr. 39)
istnieje właściwy luz 0,2-0,3 mm. Jeżeli nie, należy go
wyregulować wkrętem (A).
UWAGA
b. Zamontować membranę (nr. 10) i przykręcić talerzyk
(nr. 9), najpierw ręcznie, a potem kluczem, cały czas
przytrzymując membranę (nr. 10) w miejscu aby uniknąć
zniszczenia trzpienia (nr. 13) i dźwigni poniżej.
c. Przytrzymując talerzyk (nr. 9) kluczem, dokręcić nakrętkę
(nr. 6).
d. Przed zamontowaniem pokrywy (nr. 4), ustawić
membranę centralnie w następujący sposób:
• zaznaczyć ołówkiem punkt odniesienia na membranie;
• obrócić ją delikatnie w prawą stronę i zrobić znak na
korpusie.
• obrócić membranę w lewą stronę i zrobić znak po
przeciwnej stronie poprzedniego
• ustawić znak na membranie po środku znaków na
korpusie.
e. Dokręcić wszystkie śruby równomiernie, aby zapewnić
właściwą szczelności.
UWAGA
potrzebne dostrojenie poprzez znalezienie