4
Seria OS/80X
paliwowego do strefy niezagrożonej ; podłączenie
wyodrębnionej części/całości instalacji do rurociągu
wylotowego; ....)
• postanowienia punktu 9.3 z EN 12186 i 12279 powinny być
wprowadzone w życie przez użytkownika stacji/instalacji
redukcyjnej/pomiarowej ciśnienia gazu
• próba szczelności zewnętrznej powinna być przeprowadzona
po każdym ponownym montażu w lokalizacji instalacji przy
użyciu ciśnienia próbnego zgodnie z przepisami narodowymi
okresowe kontrole/czynności obsługowe w ramach nadzoru
powinny być prowadzone zgodnie z przepisami narodowymi,
jeśli istnieją, oraz specycznymi zaleceniami producenta.
W ramach obsługi siłownika zazwyczaj wystarczające jest
skontrolowanie membrany dla typu OS/80X (tłoczek “Gaco”
w typie OS/84X) i ruchu dźwigienek, które powinny poruszać
się z minimalnym oporem.
Ewentualnie pokryć sworznie warstwą smaru “Molykote 55 M”.
a. Odkręcić śruby (27) i zdjąć pokrywę (61).
b. Wymienić membranę (62).
c. Zamontować membranę po pokryciu smarem do pokrywy
(61) i równomiernie przykręcić śruby (27) w sposób
zapewniający szczelność.
a. Wykręcić korek (61) i tłok (68) z korpusu (60).
b. Wymienić O-ring (67) i pierścień “gaco” (66).
c. Zamontować postępując w odwrotnej kolejności.
a. Odkręcić śruby (40) i osłonę (47).
b. Wykręcić śruby (12) i tulejkę (13).
c. Wysunąć kołek (6), zespół dźwigni (17-2), kulki (10) i
podkładkę (15). Umyć części, wymienić zużyte.
d. Odkręcić nakrętki (18), śruby (20 i 36) i sprężyny
(37 i 21).
e. Wyjąć nakrętkę (30), śrubę (29) i dźwignię (33).
f. Wyjąć śrubę nastawczą dla minimalnego ciśnienia (49),
nakrętkę dla maksymalnego (50) i sprężyny (53 i 54).
g. Zdjąć pokrywę (61) w typie OS/80X lub korpus (60) w
typie OS/84X i OS/88X i postępować, jak opisano w
podpunkcie “Wymiana membrany/O-ringu”.
h. Odkręcić nakrętkę (70) i nakrętkę ustalającą (69),
następnie zsunąć zespół trzpienia (57).
i. Wyjąć śrubę (3), odkręcić nakrętkę (9), usunąć wspornik
kulek (5), sprawdzić uszczelki (4 i 8) czy nie są zużyte.
l. Wyczyścić wszystkie części w benzynie, wymienić zużyte.
Zmontować wszystkie elementy postępując w odwrotnej
kolejności do czynności wyżej opisanych.
Upewnić się, czy wszystkie elementy poruszają się
swobodnie bez tarcia. Jeśli to konieczne, pokryć warstwą
smaru Molykote 55 M. Upewnić się, czy:
a. Dokręcić nakrętki (30 i 18) tak, aby dźwignie (33, 36 i 20)
poruszały się swobodnie bez tarcia.
b. Przed zamontowaniem sprężyny minimum (54),
ustawić pozycję dźwigni (33) za pomocą nakrętki (70),
zablokować nakrętką ustalającą (69).
-
c. Następnie zamocować zespół dźwigni (17-2), kulki (10),
utrzymując je w gnieździe za pomocą smaru, oraz trzpień
(6), który należy przekręcić tak, aby kulki umieściły się we
właściwych miejscach. Trzpień i zespół dźwigni zostaną
trwale połączone.
d. Zamontować tulejkę (13), upewnić się że kołki znalazły
swoje miejsce we właściwych miejscach trzpienia (6).
e. Sprawdzić kilkakrotnie czy pilot uzbraja się poprawnie,
oraz, na koniec, zamontować sprężynę minimum (54).
f. Zawsze sprawdzać ustawienia pilota.