3
Seria PRX
zawór oraz jednocześnie otworzyć kurek upustowy. Gdy
występuje zawór szybko zamykający, należy ręcznie
przytrzymać go w pozycji otwartej aby zapobiec jego
samoczynnemu zamknięciu.
c. Powoli zamknąć kurek upustowy i sprawdzić wartość
ciśnienia domknięcia. Zaobserwujemy pewien wzrost
ciśnienia wylotowego, następnie ciśnienie ustabilizuje
się. Jeżeli ciśnienie wylotowe wciąż rośnie, oznacza
to defekt szczelności. Sprawdzić czy uchodzenie jest
spowodowane przez pilot czy reduktor.
Sprawdzenie Szczelności Pilota
a. Połączyć ze sobą przyłącze A, B, kurek upustowy oraz
manometr tarczowy o właściwej skali.
b. Zamknąć przyłącze L.
c. Częściowo otworzyć kurek upustowy, zasilić pilota gazem
lub sprężonym powietrzem przez przyłącze S. Manometr
będzie wskazywał wartość nastawy pilota.
d. Zamknąć kurek upustowy i odczytać wartość ciśnienia
domknięcia, które musi być niższe od 0,4 bar. Wyższe
wartości oznaczają, że zawieradło lub gniazdo pilota są
zużyte lub uszkodzone.
e. Zastosować wodę z mydłem w celu sprawdzenia, czy nie
ma uchodzeń gazu.
Tylko dla Pilot Typu PRX/182 i
Przyspieszacza PRX/131:
Szczelność pilota powinna być sprawdzana regularnie
według poniższej procedury:
a. Zasilić króciec A normalnym ciśnieniem roboczym.
b. Upewnić się czy nie ma uchodzenia gazu z króćca B.
OŚWIADCZENIE SEP
Emerson Process deklaruje, że produkt ten zgodny jest z
Dyrektywą Urządzeń Ciśnieniowych (PED) 97/23/EC
artykuł 3 sekcja 3 i został zaprojektowany i wyprodukowany
zgodnie z dobrą praktyką inżynierską (SEP).
Według artykułu 3 sekcja 3 niniejszy produkt “SEP” nie
może nosić znaku CE.
WYMAGANIA ATEX
UWAGA
Jeśli postanowienia EN 12186 i EN 12279,
przepisy narodowe, jeśli istnieją, oraz spe-
cyczne zalecenia producenta nie zostaną
wdrożone przed zainstalowaniem oraz gdy
czyszczenie gazem obojętnym nie zostanie
wykonane przed rozruchem lub wyłączeniem
urządzenia, potencjalnie może istnieć we-
wnętrzna lub i zewnętrzna atmosfera wybu-
chowa w urządzeniach oraz stacjach/instala-
cjach redukcji/pomiaru ciśnienia gazu.
Jeśli przewiduje się obecność obcych materiałów w rurociągach
i czyszczenie gazem obojętnym nie jest wykonywane, zaleca
się następującą procedurę w celu uniknięcia wewnątrz
urządzenia jakiegokolwiek zewnętrznego źródła zapłonu,
wynikającego z mechanicznie generowanych iskier:
• drenaż obcego materiału przewodami drenarskimi, jeśli
istnieją, do strefy niezagrożonej poprzez napływ gazu
paliwowego o małej prędkości do orurowania (5 m/s).
W każdym przypadku
• postanowienia Dyrektywy 1999/92/EC i 89/655/EC powinny
być wprowadzone w życie przez wykonawcę i użytkownika
stacji/instalacji redukcyjnej/pomiarowej ciśnienia gazu
• mając na uwadze zapobieganie oraz zapewnienie
ochrony przed eksplozjami, powinny być podjęte środki
techniczne i organizacyjne właściwe danej operacji
(np.: napełnianie/opróżnianie gazem paliwowym pojemności
wewnętrznej wyodrębnionej części/całości instalacji
za pomocą przewodów wentylujących do obszaru
niezagrożonego - 7.5.2 z EN 12186 i 7.4 z EN 12279
; monitorowanie nastaw z dalszym wydmuchem gazu
paliwowego do strefy niezagrożonej ; podłączenie
wyodrębnionej części/całości instalacji do rurociągu
wylotowego; ....)
• postanowienia punktu 9.3 z EN 12186 i 12279 powinny być
wprowadzone w życie przez użytkownika stacji/instalacji
redukcyjnej/pomiarowej ciśnienia gazu
• próba szczelności zewnętrznej powinna być przeprowadzona
po każdym ponownym montażu w lokalizacji instalacji przy
użyciu ciśnienia próbnego zgodnie z przepisami narodowymi
• okresowe kontrole/czynności obsługowe w ramach nadzoru
powinny być prowadzone zgodnie z przepisami narodowymi,
jeśli istnieją, oraz specycznymi zaleceniami producenta.
OBSŁUGA
UWAGA
Prace obsługowe powinny być wykonywane
przez przeszkolony i wykwalikowany
personel. Po dodatkowe informacje prosimy
zwracać się do naszego biura technicznego.
Przed przystąpieniem do obsługi wypuścić
gaz pod ciśnieniem z właściwego odcinka
systemu.
Przegląd Główny
a. Rozłączyć i wymontować pilota z ciągu.
b. Wykręcić śrubę nastawczą (1).