Dell OptiPlex 745 instrukcja

Typ
instrukcja
Dell™OptiPlex™745SystemsPodręcznik użytkownika
Komputer w obudowie typu miniwieża
Komputer biurkowy
Komputer typu Small Form-Factor (mała wielkośćobudowy)
Komputer w obudowie typu USFF (Ultra Small Form Factor)
Powrótdospisutresci
Funkcje zaawansowane
Dell™OptiPlex™745Podręcznikużytkownika
Działanie technologii LegacySelect
Łatwośćzarządzania
Zabezpieczenia fizyczne
ModułTPM (Trusted Platform Module)
Oprogramowanie do zarządzania bezpieczeństwem
Oprogramowanie do śledzenia komputera
Informacjeokartachinteligentnychiczytnikachodciskówpalców
Ochrona hasłem
Program konfiguracji systemu
Rozruch z urządzenia USB
Ustawienia zworki
Usuwanie zapomnianych haseł
Usuwanie ustawieńCMOS
Technologia Hyper-Threading i Dual-Core
Zarządzanie energią
Działanie technologii LegacySelect
Technologia LegacySelect udostępnia w pełni zintegrowane, częściowo zintegrowane lub niezintegrowane rozwiązania oparte na powszechnie używanych
platformach,obrazachdyskówtwardychiprocedurachpomocytechnicznej.Administratoruzyskujemożliwośćsterowania za pośrednictwem programu
konfiguracjisystemu,programuDellOpenManage™ITAssistantlubindywidualnejintegracjifabrycznejwykonywanejprzezfirmęDell.
Technologia LegacySelect umożliwia administratorom elektroniczne włączanie lub wyłączanie złączyinośnikówdanych,wtymzłączy szeregowych i USB, złączy
równoległych, napędówdyskietek,gniazdPCIimyszyPS/2.Wyłączone złącza i nośniki danych zwalniajązasoby. Do uwzględnienia zmian konieczne jest
ponowne uruchomienie komputera.
Łatwośćzarządzania
Format ASF (Alert Standard Format)
ASF jest standardem zarządzania DMTF określającymsposóbpowiadamianiaalertamiprzed uruchomieniem systemu operacyjnego“lub bez systemu
operacyjnego. Standard zostałzaprojektowany w celu generowania alertu dotyczącego potencjalnego zagrożenia zabezpieczeńlub błędów,gdysystem
operacyjny jest w trybie uśpienia lub komputer jest wyłączony. Technologia ASF została zaprojektowana w celu zastąpienia wcześniejszych technologii
powiadamiania działających bez systemu operacyjnego.
Ten komputer obsługuje następujące alerty ASF w wersji 1.03 i 2.0 oraz możliwości pracy zdalnej:
Funkcja ASF umożliwia wymianękomunikatówprotokołu RMCP (Remote Management and Control Protocol) między zdalnąkonsolązarządzania i komputerem
klienckim znajdującym sięw stanie przed zainstalowaniem systemu operacyjnego“lub brak systemu operacyjnego. Komunikaty RMCP można wysyłaćw
celu przekazania komputerowi klienckiemu polecenia uruchomienia, wyłączenia lub ponownego uruchomienia.
Więcej informacji na temat wdrażania technologii ASF firmy Dell można znaleźćw podręcznikach ASF User's Guide (Przewodnik użytkownika ASF) i ASF
Administrator's Guide (Przewodnik administratora ASF), dostępnych w witrynie pomocy technicznej firmy Dell w sieci Web pod adresem support.euro.dell.com.
Ostrzeżenie
Opis
Chassis: Chassis Intrusion Physical Security Violation/Chassis Intrusion Physical
Security Violation Event Cleared (Naruszenie obudowy Naruszenie zabezpieczenia
fizycznego/Naruszenie obudowy Usunie zdarzenie Naruszenie zabezpieczenia
fizycznego)
Obudowa komputera z zainstalowanąi włączonąfunkcją
ochronyprzedotwarciem(opcjonalnadlaniektórych
komputerów)została otwarta lub alert naruszenia obudowy
zostałusunięty.
CPU: Emergency Shutdown Event (Awaryjne wyczenie)
Temperatura procesora jest zbyt wysoka i zasilanie zostało
odcięte.
Cooling Device: Generic Critical Fan Failure/Generic Critical Fan Failure Cleared
(Urzdzenie chodzce: Ogna krytyczna awaria wentylatora/Ogna krytyczna awaria
wentylatora zostaa usunia)
Prędkośćwentylatora (obr./min) przekracza wartośćgraniczną
lub problem z prędkościąwentylatora (obr./min) został
rozwiązany.
Temperatura: Generic Critical Temperature Problem/Generic Critical Temperature
Problem Cleared (Temperatura: Ogny krytyczny problem dotyczcy zbyt wysokiej
temperatury/Ogny krytyczny problem dotyczcy zbyt wysokiej temperatury zosta
rozwizany)
Temperatura komputera przekracza wartośćgranicznąlub
problem ze zbyt wysokątemperaturązostałrozwiązany.
Battery Low (Niski poziom naadowania baterii)
Bateria systemowa osiągnęła napięcie 2,2 V lub niższe.
AplikacjeDellOpenManage™
Komputerem można zarządzaćza pomocąprogramuITAssistant,DellClientConnectorUtility(DCCU)iDellOpenManageClientInstrumentation(OMCI).
Asystent IT Assistant konfiguruje komputery i inne urządzenia w sieci korporacyjnej, zarządzanimiimonitorujeje.AsystentITAssistantzarządza zasobami,
konfiguracjami,zdarzeniami(alertami)izabezpieczeniamiwkomputerachwyposażonych w standardowe oprogramowanie do zarządzania. Obsługuje
narzędzia zgodne ze standardami przemysłowymi SNMP i CIM.
Informacje dotyczące asystenta IT Assistant można znaleźćw przewodniku Dell OpenManage IT Assistant User's Guide (Przewodnik użytkownika asystenta Dell
OpenManage IT Assistant) dostępnym w witrynie pomocy technicznej firmy Dell pod adresem support.euro.dell.com.
Narzędzia Dell OpenManage Client Instrumentation to oprogramowanie umożliwiające zdalne zarządzanie takimi programami jak IT Assistant w celu
wykonania następujących zadań:
l Uzyskanieinformacjinatematkomputera,np.oliczbieprocesorówiużywanym systemie operacyjnym.
l Monitorowaniestanukomputera,np.alertówtermicznychzczujnikówtemperaturylubalertówawariidyskutwardegozurządzeńpamięci masowej.
Zarządzanysystemtotaki,naktórymzainstalowanesąnarzędzia Dell OpenManage Client Instrumentation w sieci z asystentem IT Assistant. Informacje
dotyczące narzędzi Dell OpenManage Client Instrumentation można znaleźćw przewodniku Dell OpenManage Client Instrumentation User's Guide (Przewodnik
użytkownika narzędzi Dell OpenManage Client Instrumentation) dostępnym w witrynie pomocy technicznej firmy Dell pod adresem support.euro.dell.com.
Za pomocąnarzędzia Dell Client Connector Utility (DCCU) można zmienićstan komputera, na przykład aktualizując lub konfigurując BIOS lub zdalnie go
wyłączając. Więcej informacji na temat narzędzi DCCU można znaleźćw witrynie pomocy technicznej firmy Dell pod adresem support.euro.dell.com.
Program Dell Client Manager (DCM)
Konsola programu Dell Client Manager (DCM)
Konsola programu Dell Client Manager (DCM) umożliwia konfigurowanie, zarządzanieimonitorowaniekomputerówfirmyDellwsiecikorporacyjnejzapomocą
prostego interfejsu GUI. Za pomocąkonsoli DCM można zarządzaćzasobami,konfiguracjami,zdarzeniami(alertami)izabezpieczeniamidlakomputerów
wyposażonych w standardowe oprogramowanie zarządzające. Informacje dotyczącestandardówobsługiwanych przez program DCM można znaleźćpod
adresem www.altiris.com.
Informacje na temat konsoli DCM można znaleźćpod adresem www.altiris.com lub w witrynie pomocy technicznej firmy Dell pod adresem
support.euro.dell.com.
Konsola DCM umożliwiarównież:
l Uzyskanieinformacjinatematkomputera,np.oliczbieprocesorówiużywanym systemie operacyjnym.
l Monitorowaniestanukomputera,np.alertówtermicznychzczujnikówtemperaturylubalertówawariidyskutwardegozurządzeńpamięci masowej.
l Zmianęstanu komputera przez aktualizacjęsystemu BIOS, konfiguracjęustawieńsystemu BIOS lub jego zdalne wyłączenie.
Za pomocąprogramu Dell Client Manager zainstalowanego na konsoli oraz oprogramowania klienckiego zainstalowanego na komputerach klienckich można
utworzyćsystem zarządzany. Informacje na temat programu DCM można znaleźćw witrynie pomocy technicznej firmy Dell pod adresem
support.euro.dell.com.
Zabezpieczenia fizyczne
Wykrycie naruszenia obudowy
Tafunkcja(opcjonalnadlaniektórychkomputerów),jeśli jest zainstalowana i włączona, wykrywa otwarcie obudowy i alarmuje użytkownika. Aby zmienić
ustawienie opcji Chassis Intrusion (Naruszenie obudowy):
1. Przejdźdo programu konfiguracji systemu (patrz Uruchamianie programu konfiguracji systemu).
2. Naciśnij klawisz dolnej strzałki, aby wejśćw opcjęSystem Security (Bezpieczeństwo systemu).
3. Naciśnij klawisz <Enter>, aby przejśćdo menu podręcznego opcji System Security (Bezpieczeństwo systemu).
4. Za pomocąklawisza strzałkiwdółprzejdźdo opcji Chassis Intrusion (Naruszenie obudowy).
5. Naciśnij klawisz <Enter>, aby wybraćustawienie opcji.
UWAGA: W celu zaspokojenia potrzeb zarządzania komputerem zostały udostępnioneaplikacjeDellOpenManage™iprogramDCCUlubDell™Client
Manager (DCM). Więcej informacji na temat programu DCM można znaleźćw części Program Dell Client Manager (DCM).
UWAGA: W celu zaspokojenia potrzeb zarządzania komputerem zostałudostępnionyprogramDell™ClientManager(DCM)lubaplikacjeDell
OpenManage™.Więcej informacji o produktach Dell OpenManage można znaleźćw części AplikacjeDellOpenManage™.
UWAGA: W przypadku włączenia hasła administratora należy je znać, zanim można będzie wyzerowaćustawienie Chassis Intrusion (Naruszenie
obudowy).
6. Ponownie naciśnij klawisz <Enter> po dokonaniu aktualizacji ustawienia opcji.
7. Zapisz zmiany i zamknij program konfiguracji systemu.
Ustawienia opcji
l On (Włączone) - Jeśli pokrywa komputera zostanie otwarta, ustawienie zostanie zmienione na Detected (Wykryte) i podczas następnego rozruchu po
uruchomieniu komputera wyświetlony zostanie następujące ostrzeżenie:
Alert! Cover was previously removed. (Uwaga! Obudowa bya zdejmowana.)
Aby wyzerowaćustawienie Detected (Wykryte), przejdźdo programu konfiguracji systemu (patrz Uruchamianie programu konfiguracji systemu). W
pozycji Chassis Intrusion (Naruszenie obudowy) należy nacisnąćklawisz strzałki w prawo lub w lewo, aby wybraćustawienie Reset (Resetuj), a
następnie wybraćustawienie On (Włączone), On-Silent (Włączone - bez reakcji), lub Off (Wyłączone).
l On-Silent (Włączone - bez reakcji) (ustawienie domyślne) - Jeśli pokrywa komputera zostanie otwarta, ustawienie zostanie zmienione na Detected
(Wykryte). Podczas następnego rozruchu po uruchomieniu komputera nie zostanie wyświetlony komunikat ostrzegawczy.
l Off (Wyłączone) - Naruszenie obudowy nie jest monitorowane i nie sąwyświetlane żadne komunikaty.
Pierścieńkłódkiigniazdokablazabezpieczającego
Aby zabezpieczyćkomputer, można zastosowaćjednąz następujących metod:
l Należy użyćsamej blokady lub wykorzystaćjednocześnie blokadę, kabel zabezpieczający w kształcie pętli oraz pierścieńblokady.
Sama kłódkazabezpieczakomputerprzedotwarciem.
Kabel zabezpieczający owiniętywokółnieruchomego obiektu w połączeniu z blokadąuniemożliwia przeniesienie komputera bez zezwolenia.
l Należy podłączyćdo gniazda kabla zabezpieczającego komputera dostępne na rynku urządzenia zabezpieczające przed kradzieżą.
Urządzenia zabezpieczające przed kradzieżąskładająsięzwyklezodcinkametalowejlinki,blokadyzzamkiemiodpowiedniegoklucza.Dokumentacja
dostarczana z urządzeniemzawierawskazówkidotyczące jego instalacji.
ModułTPM (Trusted Platform Module)
TPM jest to zabezpieczenie sprzętowe,któregomożna używaćdo tworzenia i zarządzania kluczami szyfrowania wygenerowanymi przez komputer. ModułTPM,
w połączeniu z oprogramowaniem zabezpieczającym, poprawia istniejące zabezpieczenia sieci i komputera dzięki włączeniutakichfunkcji,jakochronaplikówi
zabezpieczenie poczty elektronicznej. FunkcjęTPM można włączyćza pomocąopcji konfiguracji komputera.
Włączanie funkcji TPM
1. Włącz oprogramowanie TPM:
a. Uruchom ponownie komputer i naciśnij klawisz <F2> podczas testu POST, aby przejśćdoprogramukonfiguracjisystemu.
b. Wybierz opcje Security (Zabezpieczenia)® TPM Security (Zabezpieczenia TPM) i naciśnij klawisz <Enter>.
c. W sekcji TPM Security (Zabezpieczenia TPM), wybierz opcjęOn (Włączone).
d. Naciśnij klawisz <Esc>, aby zakończyćprogram konfiguracji.
e. Po monicie kliknij opcjęSave/Exit (Zapisz/Zakończ).
2. Uaktywnij program konfiguracji TPM:
a. Uruchom ponownie komputer i naciśnij klawisz <F2> podczas testu POST, aby przejśćdoprogramukonfiguracjisystemu.
b. Wybierz opcje Security (Zabezpieczenia)® TPM Activation (Uaktywnienie TPM) i naciśnij klawisz <Enter>.
c. W obszarze TPM Activation (Uaktywnienie TPM) wybierz opcjęActivate (Uaktywnij) i naciśnij klawisz <Enter>.
UWAGA: Przed zakupem urządzenia zabezpieczającego przed kradzieżąnależy upewnićsię, czy pasuje ono do gniazda kabla zabezpieczającego w
komputerze.
UWAGA: Funkcja TPM obsługuje szyfrowanie tylko wtedy, gdy system operacyjny obsługuje funkcjęTPM. Więcej informacji można znaleźćw
dokumentacji oprogramowania TPM i plikach pomocy dostarczanych wraz z oprogramowaniem.
POUCZENIE: Aby zabezpieczyćdane TPM i klucze szyfrowania, postępuj zgodnie z procedurami tworzenia kopii zapasowej opisanymi w części
Archiwizacja i przywracanie pliku pomocy Centrum zabezpieczeńEMBASSY. Jeśli te kopie zapasowe będąniekompletne, utracone lub uszkodzone, firma
Dell nie będzie mogłapomócpodczasodzyskiwaniazaszyfrowanychdanych.
d. Po zakończeniu procesu komputer albo automatycznie uruchomi sięponownie, albo wyświetli monit o ponowne uruchomienie komputera.
Oprogramowanie do zarządzania bezpieczeństwem
Oprogramowanie do zarządzania bezpieczeństwem umożliwiakorzystaniezczterechróżnych funkcji pomagających zabezpieczyćkomputer:
l Zarządzanie logowaniem
l Uwierzytelnianie przed uruchomieniem (za pomocączytnikaodciskówpalców,kartyinteligentnejlubhasła)
l Szyfrowanie
l Zarządzanie informacjami prywatnymi
Informacjeosposobiekorzystaniazoprogramowaniairóżnych funkcji zabezpieczających można znaleźćwInstrukcji uruchomienia oprogramowania:
Kliknij opcje Start® All Programs (Programy)® Wave Systems Corp® Getting Started Guide (Instrukcja uruchomienia).
Oprogramowanie do śledzenia komputera
Oprogramowanie do śledzenia komputera może umożliwićzlokalizowanie komputera, jeśli zostałon zgubiony lub skradziony. To oprogramowanie jest
opcjonalne i można je kupićpodczaszamawianiakomputerafirmyDell™lubmożna skontaktowaćsięz przedstawiciele działu sprzedaży firmy Dell w celu
uzyskania informacji o tej funkcji bezpieczeństwa.
Informacjeokartachinteligentnychiczytnikachodciskówpalców
Karty inteligentne to przenośne urządzenia w kształcie karty kredytowej z wewnętrznymi układami scalonymi. Wierzchnia strona karty inteligentnej zawiera
zwykle wbudowany procesor umieszczony pod złotym panelem kontaktowym. Połączenie małychrozmiarówzukładami scalonymi czyni z kart inteligentnych
wartościowe narzędzie zabezpieczeń, przechowywaniadanychczyspecjalnychprogramów.Korzystaniezkartinteligentnychmoże wpłynąćna poprawę
bezpieczeństwa systemu, łączącprzedmiot,którymaużytkownik (karta inteligentna), z informacją, którątylko dany użytkownik powinien znać(kod PIN) w
celu zapewnienia bezpieczniejszego uwierzytelnienia użytkownika niżza pomocąsamego tylko hasła.
Czytnikodciskówpalcówjesttourządzenie używane do zapewnienia bezpieczeństwakomputerafirmyDell™.Czytnikjesttoczujnikkodówkreskowych
znajdujący sięw urządzeniu peryferyjnym komputera. Po przesunięciu palca nad czytnikiem używa on unikatowego odcisku palca do zweryfikowania
tożsamości użytkownika.
Ochrona hasłem
System Password (Hasło dostępu do systemu)
Ustawienia opcji
Nie można zmienićani wprowadzićnowego hasła systemowego, jeżeli wyświetlanajestjednazdwóchponiższych opcji:
l Set (Ustawione) - Hasło systemowe zostało przypisane.
l Disabled (Wyłączone) - Hasło systemowe wyłączono przez ustawienie zworek na płycie systemowej.
Hasło systemowe można ustawićtylko wtedy, gdy wyświetlana jest poniższa opcja:
l Not Set (Nieustawione) - Hasło dostępu do systemu nie zostało przypisane, a zworka na płycie systemowej znajduje sięw położeniu aktywacji
(ustawienie domyślne).
UWAGA: Oprogramowanie do śledzenia komputera może nie byćdostępne w pewnych krajach.
UWAGA: Jeśli użytkownik ma oprogramowanie do śledzenia komputera i komputer zostanie zgubiony lub skradziony, należy skontaktowaćsięz firmą
udostępniającąusługęśledzenia w celu zgłoszenia braku komputera.
UWAGA: Funkcjakartyinteligentnejlubczytnikodciskówpalcówmoże nie byćdostępny dla danego komputera.
POUCZENIE: Pomimo że hasła gwarantująbezpieczeństwo danych, nie zabezpieczająjednak przed skutkami niewłaściwej obsługi. Jeżeli dane
wymagająwiększego poziomu bezpieczeństwa, użytkownik jest odpowiedzialny za uzyskanie i stosowanie dodatkowych form ochrony, przykładowo
programówdoszyfrowaniadanych.
POUCZENIE: Jeśli pozostawisz komputer włączony i niezabezpieczony hasłem dostępu lub jeśli nie zastosujesz blokady uniemożliwiającej wyłączenie
ochrony hasłem poprzez zmianęustawienia zworki, każdy może uzyskaćdostęp do danych przechowywanych na dysku twardym.
Wprowadzanie hasła dostępu do systemu
Aby wyjśćz pola bez przypisywania hasła systemowego, należy nacisnąćklawisz lub kombinacjęklawiszy <Shift> , aby przejśćdo następnego pola, lub
nacisnąćklawisz <Esc> w dowolnym momencie przed zakończeniem punktu 5.
1. Uruchom program konfiguracji systemu (patrz Uruchamianie programu konfiguracji systemu) i sprawdź, czy opcja Password Status (Stan hasła) jest
ustawiona na Unlocked (Odblokowane).
2. Zaznacz opcjęSystem Password (Hasło systemowe) i naciśnij klawisz strzałki w lewo lub w prawo.
Nagłówekopcjizmienisięna Enter Password (Wpisz hasło), po czym pojawi siępuste 32-znakowe pole w nawiasie kwadratowym.
3. Wpisz nowe hasło dostępu do systemu.
Możesz wpisaćdo32znaków.Abyusunąćznak podczas wprowadzania hasła, naciśnij klawisz <Backspace> lub lewy klawisz strzałki. W haśle nie
rozróżnia sięwielkości liter.
Niektórekombinacjeklawiszyniesądozwolone. Jeżeli zostanie wprowadzona jedna z takich kombinacji, głośnikwygenerujekrótkisygnałdźwiękowy.
Znakiwpisywanezklawiatury(równieżznak spacji) sąwidoczne na ekranie w formie symboli.
4. Naciśnij klawisze <Enter>.
Jeżeli hasło dostępu do systemu liczy mniej niż32 znaki, całe pole jest uzupełniane symbolami. Następnie nagłówekopcjizmieniasięna Verify
Password (Potwierdźhasło) i pojawia siękolejnepustepoleorozmiarze32znakówwnawiasachkwadratowych.
5. Aby potwierdzićhasło, wprowadźjepowtórnieinaciśnij klawisz <Enter>.
Ustawienie hasła zmienia sięna Set (Ustawione).
6. Następnie zamknij program konfiguracji systemu.
Ochrona hasłem zostanie włączona po ponownym uruchomieniu komputera.
Wpisywanie hasła systemowego
Po uruchomieniu lub ponownym uruchomieniu komputera na ekranie wyświetlonyzostaniejedenznastępującychmonitów.
Jeżeli opcja Password Status (Stan hasła) jest ustawiona na Locked (Zablokowane):
Wpisz haso i nacinij <Enter>.
Jeżeli przypisano hasło administratora, komputer akceptuje to hasło jako zastępcze hasło systemowe.
Jeżeli użytkownik wpisze nieprawidłowe lub niepełne hasło systemowe, na ekranie zostanie wyświetlony poniższy komunikat:
** Incorrect pasword. **
Jeżeli użytkownik ponownie wpisze nieprawidłowe lub niepełne hasło systemowe, na ekranie zostanie wyświetlony ten sam komunikat. Przy trzeciej i
kolejnychpróbachwprowadzenianieprawidłowego lub niepełnego hasła systemowego wyświetlony zostanie następujący komunikat:
** Incorrect pasword. **
Number of unsuccessful password attempts: 3
System halted! Must power down.<br>(Nieprawidowe haso.<br>Liczba nieudanych pr wprowadzenia hasa: 3<br>System zatrzymany! Naley wyczy
zasilanie.)
Nawet po wyłączeniu i włączeniu komputera po każdym wpisaniu nieprawidłowego lub niepełnego hasła systemowego wyświetlony zostanie powyższy
komunikat.
Usuwanie lub zmiana istniejącego hasła dostępu do systemu
1. Przejdźdo programu konfiguracji systemu (patrz Uruchamianie programu konfiguracji systemu).
2. Zaznacz opcjęSystem Password (Hasło systemowe), a następnie naciśnij klawisz <Enter>.
3. Po wyświetleniu monitu wpisz hasło systemowe.
4. Dwukrotnie naciśnij klawisz <Enter>, aby usunąćistniejące hasło systemowe. Ustawienie zostanie zmienione na Not Set (Nieustawione).
Jeżeli wyświetlane jest ustawienie Not Set (Nieustawione), hasło systemowe zostało usunięte. Jeśli Not Set (Nieustawione) nie jest wyświetlane,
naciśnij <Alt><b>, aby zrestartowaćkomputer, a następniepowtórzkroki3i4.
UWAGA: Aby zapewnićlepsząochronękomputera przed nieupoważnionymi zmianami, można wykorzystaćopcjęPassword Status (Stan hasła) w
powiązaniu z hasłem systemowym i hasłem administratora.
5. Aby wprowadzićnowe hasło, wykonaj proceduręz części Wprowadzanie hasła dostępu do systemu.
6. Zamknij program konfiguracji systemu.
Hasło administratora
Ustawienia opcji
Nie można zmienićani wprowadzićnowego hasła administratora, jeżeli wyświetlanajestjednazdwóchponiższych opcji:
l Set (Ustawione) - Hasło administratora zostało przypisane.
l Disabled (Wyłączone) - Hasło administratora wyłączono przez ustawienie zworek na płycie systemowej.
Hasło administratora można ustawićtylko wtedy, gdy wyświetlana jest poniższa opcja:
l Not Set (Nieustawione) - Hasło dostępu do systemu nie zostało przypisane, a zworka na płycie systemowej znajduje sięw położeniu aktywacji
(ustawienie domyślne).
Przypisywanie hasła administratora
Hasło administratora może byćtakie samo jak hasło systemowe.
1. Uruchom program konfiguracji systemu (patrz Uruchamianie programu konfiguracji systemu) i sprawdź, czy opcja Admin Password (Hasło
administratora) jest ustawiona na Not Set (Nieustawione).
2. Zaznacz opcjęAdmin Password (Hasło administratora) i naciśnij klawisz strzałki w lewo lub w prawo.
Zostanie wyświetlony monit o wpisanie i potwierdzenie hasła. Na znaki niedozwolone komputer reaguje sygnałem dźwiękowym.
3. Wpisz, a następnie potwierdźhasło.
Po potwierdzeniu hasła ustawienie opcji Admin Password (Hasło administratora) zmieni sięna Set (Ustawione). Przy następnym uruchomieniu
programu konfiguracji systemu zostanie wyświetlony monit o podanie hasła administratora.
4. Następnie zamknij program konfiguracji systemu.
Zmiana hasła administratora zaczyna obowiązywaćod razu (nie jest wymagane ponowne uruchomienie komputera).
Działanie komputera z włączonym hasłem administratora
Po uruchomieniu programu konfiguracji systemu zaznaczona jest opcja Admin Password (Hasło administratora) i wyświetlany jest monit o wpisanie hasła.
Jeżeli użytkownik nie wpisze prawidłowego hasła, możliwe będzie przeglądanie, ale nie modyfikacja opcji konfiguracji systemu.
Usuwanie lub zmiana bieżącego hasła administratora
Aby zmienićhasło administratora, należy je znać.
1. Przejdźdo programu konfiguracji systemu (patrz Uruchamianie programu konfiguracji systemu).
2. Po monicie wpisz hasło administratora.
3. Zaznacz opcjęAdmin Password (Hasło administratora) i za pomocąklawisza strzałkiwlewolubwprawousuńistniejące hasło administratora.
Ustawienie zostanie zmienione na Not Set (Nieustawione).
Aby przypisaćnowe hasło administratora, należy wykonaćczynności opisane w części Przypisywanie hasła administratora.
4. Następnie zamknij program konfiguracji systemu.
UWAGA: Jeżeli te dwa hasła sążne, hasła administratora można używaćjako zastępczego hasła systemowego. Natomiast hasła systemowego nie
można używaćzamiast hasła administratora.
UWAGA: Aby zapewnićochronęhasła systemowego przed nieupoważnionymi zmianami, można wykorzystaćopcjęPassword Status (Stan hasła) w
połączeniu z opcjąAdmin Password (Hasło administratora).
Wyłączanie zapomnianego hasła i ustawianie nowego hasła
Aby ponownie ustawićhasło systemowe i/lub administratora, patrz Usuwanie zapomnianych haseł.
Program konfiguracji systemu
Przegląd
Z programu konfiguracji systemu można korzystać:
l Aby zmienićinformacje na temat konfiguracji systemu po dodaniu, zmianie lub usunięciu dowolnego sprzętu.
l W celu ustawienia lub zmiany opcji określanych przez użytkownika, np. hasła systemowego.
l Do uzyskiwania informacji na temat aktualnej ilości pamięci lub ustawiania typu zainstalowanego dysku twardego.
Przed korzystaniem z programu konfiguracji systemu zaleca sięzapisaćinformacje wyświetlane na ekranie tego programu, aby można je było wykorzystaćw
przyszłości.
Uruchamianie programu konfiguracji systemu
1. Włącz (lub uruchom ponownie) komputer.
2. Po wyświetleniulogoDELL™,naciśnij natychmiast klawisz <F2>.
Jeżeli będziesz czekaćzbyt długo i wyświetlone zostanie logo systemu operacyjnego, poczekaj, ażpojawi siępulpit systemu Microsoft®Windows®.
Następnie zamknij komputer (patrz Wyłączanie komputera)ispróbujponownie.
Ekrany konfiguracji systemu
Na ekranie programu konfiguracji systemu wyświetlane sąaktualne lub modyfikowalne informacje na temat konfiguracji komputera. Informacje na ekranie są
zorganizowane w trzech obszarach: lista opcji, pole aktywnych opcji oraz funkcje klawiszy.
Opcje konfiguracji systemu
Options List (Lista opcji) - To pole pojawia siępo lewej stronie okna programu konfiguracji
systemu. Jest to pole przewijane z listąopcji,któreokreślająkonfiguracjękomputera, w tym
zainstalowany sprzęt, ustawienia oszczędzania energii i funkcje bezpieczeństwa.
Pole to można przewijaćprzy pomocy klawiszy strzałekdogóryidodołu. Jeśli opcja jest
zaznaczona, Option Field (Pole opcji) wyświetla więcej informacji na temat tej opcji oraz jej
bieżące i dostępne ustawienia.
Option Field (Pole opcji) - To pole zawiera informacje na temat
każdej opcji. W tym polu można przeglądaći zmieniaćbieżące
ustawienia.
Aby zaznaczyćdanąopcję, naciśnij prawy lub lewy klawisz
strzałki. Naciśnij klawisz <Enter>, aby aktywowaćwybraną
opcję.
Key Functions (Funkcje klawiszy) - To pole pojawia siępod
polem Option Field (Pole opcji) i zawiera opisy klawiszy oraz
ich funkcji w aktywnym polu programu konfiguracji systemu.
UWAGA: W zależności od komputera oraz zainstalowanych urządzeń, wymienione w tej sekcji pozycje mogą, ale nie muszą, pojawiaćsięna ekranie.
System (Systemowe)
System Info (Informacje
osystemie)
Wyświetla nazwękomputera, wersjęBIOS, znacznik serwisowy, kod usług ekspresowych (o ile ma zastosowanie) i
znacznik zasobu. Żadnegoztychpólniemożna zmodyfikować.
Processor Info (Informacje
oprocesorze)
Określa typ procesora, szybkośćszyny, szybkośćzegara i wielkośćpamięci podręcznej L2. Określa, czy procesor jest
wyposażony w technologięHyper-Threading lub kilka rdzeni oraz czy obsługuje technologię64-bitową.
Memory Info (Informacje
o pamii)
Wyświetla typ, wielkość, szybkośći tryb dostępu(podwójnylubpojedynczy)zainstalowanejpamięci.
InformacjeokartachPCI
Określa wszystkie zainstalowane karty PCI lub PCI Express.
Date/Time (Data/Godzina)
Wyświetla bieżące ustawienia daty i czasu.
Boot Sequence (Sekwencja
rozruchowa)
Komputerspróbujeprzeprowadzićrozruch zgodnie z sekwencjąurządzeńokreślonąna tej liście.
Drives (Napy)
Diskette Drive
(Nap dyskietek)
(Internal (Wewnętrzny),
domyślny)
Opcja ta włącza lub wyłącza napęd dyskietek. Dostępne ustawienia to Off (Wyłączony), Internal (Wewnętrzny), USB oraz
Read Only (Tylko do odczytu).
UWAGA: Jeśli została wybrana opcja USB, należy sięupewnić, że opcja konfiguracji kontrolera USB w obszarze Onboard
Devices (Wbudowane urządzenia) jest ustawiona na On (Włączone).
Drive 0 through Drive n (Od
napu 0 do napu n)
Określa, włącza i wyłącza napędy podłączone do złączy SATA oraz IDE na płycie systemowej i podaje pojemności twardych
dysków.
UWAGA: Wprzypadkukomputerówbiurkowych,komputerówwobudowieminitoweriwobudowieSFFteopcjepojawiają
sięjako Drive 0 (Napęd 0) do Drive 3 (Napęd3),adlakomputerówwobudowieUltraSFFjakoDrive 0 (Napęd 0) do Drive
5 (Napęd 5).
SATA Operation (Tryb
dziaania SATA)
(Normal (Normalny)
domyślny)
W przypadku ustawienia tej opcji na Normal (Normalny) kontroler SATA jest skonfigurowany w trybie rodzimym. Opcja
Legacy (Starsze) zapewnia zgodnośćze starszymi systemami operacyjnymi.
SMART Reporting
(Raportowanie SMART)
(domyślnie Off (Wyłączona))
Ustawienie to określa, czy przy rozruchu systemu zgłaszane sąbłędy wbudowanego napędu.
Onboard Devices (Wbudowane urzdzenia)
Integrated NIC
(Wbudowana karta
sieciowa)
(domyślnie On
(Włączona))
Włącza lub wyłącza wbudowany kontroler NIC. Dostępne sąustawienia On (Włączone), Off (Wyłączone), On w/RPL (Włączone z
RPL) i On w/ PXE (Włączone z PXE). Gdy aktywne jest ustawienie On w/ PXE (Włączone z PXE) lub On w/RPL (Włączone z RPL)
i jeśli procedura uruchamiająca nie jest dostępnanaserwerzesieciowym,komputerspróbujewykonaćrozruch z następnego
urządzenia na liście sekwencji ładowania.
Integrated Audio
(Zintegrowany
dwi)
(domyślnie On
(Włączona))
Włącza lub wyłącza wbudowany kontroler audio.
USB Controller
(Kontroler USB)
(domyślnie On
(Włączona))
Włącza lub wyłącza wewnętrzny kontroler USB. Opcja No Boot (Bez uruchamiania) włącza kontroler, ale wyłącza możliwość
uruchomienia z urządzenia USB.
UWAGA: Systemy operacyjne obsługujące USB rozpoznająnapędy dyskietek USB bez względu na ustawienie No Boot (Bez
uruchamiania).
Front USB (Przednie
porty USB)
(domylnie On (Wczona))
Włącza lub wyłącza przednie porty USB.
Rear Quad/Triad USB
(Tylne poczw-ne/potrne
porty USB)
(domylnie On (Wczona))
Włącza lub wyłączagórneportyUSBztyłu komputera.
Rear Dual USB (Tylne
podwne porty USB)
(domylnie On (Wczona))
Włącza lub wyłącza dolne porty USB z tyłu komputera.
PCI Slots (Gniazda PCI)
(domylnie On (Wczona))
Włącza lub wyłącza wszystkie gniazda PCI i PCI Express.
LPT Port Mode (Tryb
portu LPT)
(domylnie PS/2)
Określa tryb pracy wewnętrznegoporturównoległego. Off (Wyłączony) wyłącza port. Tryb AT konfiguruje port tak, aby był
zgodny z AT. Tryb PS/2 konfiguruje port tak, aby byłzgodny z PS/2. Tryb EPP konfiguruje port dla dwukierunkowego protokołu
EPP. Tryb ECP konfiguruje port dla dwukierunkowego protokołu ECP.
UWAGA: W przypadku ustawienia LPT Port Mode (Tryb portu LPT) na ECP, w menu opcji zostanie wyświetlona opcja LPT Port
DMA (KanałDMA portu LPT).
LPT Port Address (Adres
portu LPT)
Określa adres używanyprzezwbudowanyportrównoległy.
Serial Port #1 (Port
Określasposóbpracyportuszeregowego.
szeregowy #1)
(domylnie Auto)
Auto (ustawienie domyślne) - automatycznie konfiguruje złącze dla odpowiedniego przypisania (COM1 lub COM3).
Serial Port #2 (Port
szeregowy #2)
(domylnie Auto)
Określasposóbpracyportuszeregowego.
Auto (ustawienie domyślne) - automatycznie konfiguruje złącze dla odpowiedniego przypisania (COM2 lub COM4).
Video (Wideo)
Primary Video (Grafika
podstawowa)
(domylnie Auto)
To ustawienie określa,którykontrolerwideojestpierwotny:Auto lub Onboard/Card (Wbudowany/karta). W przypadku
wybrania opcji Auto zostanie użyty dodatkowy kontroler wideo.
UWAGA: Karta graficzna PCI Express zastąpi zintegrowany kontroler wideo.
Performance (Wydajno)
HyperThreading
(domylnie On (Wczona))
Określa, czy fizyczny procesor występuje jako jeden, czy dwa procesory logiczne. Wydajnośćniektórych
aplikacji poprawia siępododaniuprocesorówlogicznych.On (Włączona) włącza technologię
HyperThreading.
Multiple CPU Core (Rdze wieloprocesorowy)
(domylnie On (Wczona))
Określa, czy procesor ma włączony jeden, czy dwa rdzenie. On (Włączony) włącza drugi rdzeń.
Virtualization (Wirtualizacja)
(domylnie Off (Wyczona))
Określa, czy monitor maszyny wirtualnej (VMM) może korzystaćz dodatkowych możliwości sprzętowych
udostępnianych przez technologięIntel Virtualization.
SpeedStep
(domylnie Off (Wyczona))
Włącza technologięIntel®SpeedStep®dla wszystkich obsługiwanychprocesorówwkomputerze.To
ustawienie zmienia zużycie energii i częstotliwośćprocesora.
UWAGA: Ta opcja może nie byćdostępna dla danego komputera.
Limit CPUID Value (Ogranicz warto CPUID)
(domylnie Off (Wyczona))
Ogranicza maksymalnąwartośćobsługiwanąprzez standardowąfunkcjęCPUIDprocesora.Niektóre
systemy operacyjne nie kończąinstalacji, gdy maksymalna wartośćobsługiwanej funkcji CPUID jest
większa niż3.
HDD Acoustic Mode (Tryb akustyczny napu
dysku twardego) (domylnie Bypass (Pomi))
l Quiet (Cichy) - Dysk twardy działawnajcichszysposób.
l Performance (Wydajność) - Dysk twardy działa w trybie największej szybkości.
l Bypass (Pomiń) - Komputer nie testuje i nie zmienia bieżących ustawieńakustyki.
l Suggested (Sugerowany) - Dysk twardy pracuje z głośnościąsugerowanąprzez producenta
dysku.
UWAGA: Przełączenie do trybu Performance (Wydajność) może spowodować, że dysk będzie pracował
głośniej, natomiast nie będzie to miało wpływu na jego wydajność.
Zmiana ustawieńakustycznych nie zmienia obrazu dysku twardego.
Security (Bezpieczetwo)
Unlock Setup (Odblokuj
konfiguracj)
(domylnie Locked
(Zablokowany))
W przypadku używania hasła administratora umożliwia użytkownikowi dostęp do modyfikacji ustawieńprogramu konfiguracji
systemu. Aby odblokowaćprogram konfiguracji systemu, wprowadźhasło administratora po monicie. Jeśli nie zostanie tutaj
wprowadzone poprawne hasło, użytkownik może przeglądać, ale nie modyfikowaćpola programu konfiguracji systemu.
Admin Password (Haso
administratora)
(domylnie Not Set
(Nieustawione))
Wyświetla bieżący stan funkcji bezpieczeństwa hasła programu konfiguracji systemu i umożliwia przypisanie i weryfikacjęnowego
hasła administratora.
System Password (Haso
systemowe)
(domylnie Not Set
(Nieustawione))
Wyświetla bieżący stan funkcji bezpieczeństwa hasła systemu i umożliwia przypisane i weryfikacjęnowego hasła systemowego.
Drive 0-n Password
(Haso napu 0-n)
(domylnie Not Set
(Nieustawione))
Wyświetla bieżący stan funkcji zabezpieczenia dysku twardego hasłem oraz umożliwia przypisanie i weryfikacjęnowego hasła
dysku.
Password Changes
(Zmiany hasa)
(domylnie Unlocked
(Odblokowane))
Określa interakcjęmiędzy hasłem systemowym i hasłem administratora. Locked (Zablokowane) uniemożliwia użytkownikowi
bez poprawnego hasła administratoramodyfikowanie hasła systemowego. Unlocked (Odblokowane) umożliwia użytkownikowi z
poprawnym hasłem systemowym modyfikowanie hasła systemowego.
Chassis Intrusion
(Naruszenie obudowy)
(domylnie On-Silent
Jeśli ta opcja jest aktywna i przełącznik zostałzainstalowany, informuje ona użytkownika podczas kolejnego rozruchu komputera,
że pokrywa została otwarta. Ustawienia to On (Włączone), On-Silent (Włączone - bez reakcji) (ustawienie domyślne) i Off
(Wyłączone).
(Wczone bez reakcji))
Intrusion Detected
(Wykryto naruszenie)
Potwierdza i kasuje alarm naruszenia obudowy.
TPM Security
(Zabezpieczenie TPM)
(domylnie Off
(Wyczona))
Włącza lub wyłącza urządzenie zabezpieczające TPM.
TPM Activation
(Uaktywnienie TPM)
(domylnie Deactivate
(Niekatywne))
Uaktywnia lub deaktywuje urządzenie zabezpieczające TPM. Opcja Clear (Wyczyść) usuwa wszystkie dane zapisane przez
użytkownika,którezostały wcześniej uaktywnione i korzystały z TPM.
UWAGA: Aby uaktywnićmodułTPM, opcja TPM Security (Zabezpieczenia TPM) musi zostaćustawiona na On (Włączone).
Execute Disable
(Wyczenie wykonania)
(domylnie On (Wczona))
Włącza lub wyłącza technologięochrony pamięci Execute Disable.
Computrace
(domylnie Deactivate
(Nieaktywne))
Włącza lub wyłącza interfejs BIOS opcjonalnej usługi Computrace firmy Absolute Software. Tęopcjonalnąusługęmonitorowania
należy nabyćoddzielnie.
Activate (Uaktywnij) trwale włącza interfejs BIOS-Computrace. Disable (Wyłącz) trwale wyłącza interfejs BIOS-Computrace.
Deactivate (Niekatywne) czasowo wyłącza interfejs BIOS-Computrace.
UWAGA: Uaktywniając usługę, użytkownik zgadza sięna przesyłanie danych z komputera na serwer firmy Computrace.
Power Management (Zarzdzanie energi)
AC Recovery
(Przywrenie
zasilania)
(domylnie Off
(Wyczona))
Określasposóbreakcjisystemu,gdyzasilanieprądem zmiennym zostanie ponownie włączone po awarii zasilania. Off (Wyłączone)
nakazujekomputerowipozostaniewstaniewyłączonym po ponownym włączeniu zasilania. Aby włączyćkomputer, należy nacisnąć
przycisk zasilania na panelu przednim. On (Włączone) nakazuje komputerowi włączenie siępo ponownym włączeniu zasilania. Last
(Ostatni)nakazujekomputerowipowróceniedoostatniegostanuzasilaniasprzedwyłączenia.
Auto Power On
(Automatyczne
wczanie)
(domylnie Off
(Wyczona))
Ustawia automatyczne włączenie komputera. Off (Wyłączone) wyłącza tęfunkcję. Everyday (Codziennie) włącza komputer
codziennieotejsamejporzeustawionejwopcjiAuto Power Time (Godzina automatycznego włączenia). Weekdays (Dni robocze)
włącza komputer codziennie od poniedziałku do piątku o tej samej porze ustawionej w opcji Auto Power Time (Godzina
automatycznego włączenia).
UWAGA: Ta funkcja ta nie działa, jeżeli komputer zostałwyłączony za pomocąprzełącznika listwy zasilającej lub filtra
przeciwprzepięciowego.
Auto Power Time (Czas
automatycznego
wczania)
Ustawia godzinę, kiedy komputer będzie sięwłączaćautomatycznie.
Godzina jest przechowywana w formacie 12-godzinnym (godzina:minuty). Czas uruchomienia można zmienić, naciskając klawisze
strzałek w prawo lub w lewo w celu zwiększenia lub zmniejszenia wartości w polu daty i godziny.
Low Power Mode (Tryb
niskiego poboru
energii)
(domylnie Off
(Wyczona))
Kiedy wybrany jest tryb niskiego poboru energii Low Power Mode, zdalne wybudzenie komputera ze stanu Hibernate (Hibernacja)
lub Off (Wyłączony) nie będzie dostępne z wbudowanego kontrolera sieciowego.
Remote Wake-Up
(Zdalne wybudzanie
komputera)
(domylnie Off
(Wyczona))
Ta opcja umożliwia włączenie systemu, kiedy modem obsługujący kontroler NIC lub funkcjęzdalnego wybudzenia otrzyma sygnał
wybudzenia.
On (Włączone) jest ustawieniem domyślnym. On w/ Boot to NIC (Włączone/Rozruch do NIC) umożliwia komputerowi podjecie
próbyrozruchuzsieciprzedwykorzystaniemsekwencjirozruchowej.
UWAGA: Zwykle system można zdalnie włączyćz trybu zawieszenia, hibernacji lub przy jego całkowitym wyłączeniu. Kiedy
włączona jest funkcja Low Power Mode(Niskipobórenergii)(wmenuPower management (Zarządzanie energią), system można
włączyćzdalnie z trybu Suspend (Zawieszenie).
Suspend Mode (Tryb
zawieszenia)
(domylnie S3)
Ustawia tryb zawieszenia komputera. Opcje do wyboru to: S1 - stan uśpienia,wktórymkomputerdziała w trybie niskiego poboru
energii oraz S3 - stanzawieszenia,wktórymzasilaniejestzmniejszonelubwyłączonedlawieluelementów,leczpamięć
systemowajestaktywna.
Maintenance (Konserwacja)
Service Tag (Znacznik
usugi)
Wyświetla znacznik usługi komputera.
SERR Message
(Komunikat SERR)
(domylnie On
(Wczona))
NiektórekartygraficznewymagająwyłączeniamechanizmukomunikatówSERR.
Load Defaults (Zaaduj
Przywraca fabryczne ustawienia opcji programu konfiguracji systemu.
Sekwencja rozruchowa
Funkcja ta umożliwia zmianęsekwencji rozruchowej dla urządzeń.
Ustawienia opcji
l USB Device (Urządzenie USB) - Komputerspróbujeprzeprowadzićrozruch z urządzenia USB. Jeżeli nie jest zainstalowany system operacyjny,
wyświetlany jest komunikat o błędzie.
l Onboard or USB Floppy Drive (Napęd dyskietek - wbudowany lub USB) - Komputerspróbujeprzeprowadzićrozruch z napędu dyskietek. Jeśli
dyskietka w napędzie nie jest dyskietkąrozruchowąlub jeśli w napędzie nie ma dyskietki, komputer wyświetli komunikat o błędzie.
l Onboard SATA Hard Drive (Wbudowany twardy dysk SATA) - Podjętazostaniepróbarozruchukomputerazpodstawowegodyskutwardego.Jeżeli na
dysku nie jest zainstalowany system operacyjny, wyświetlany jest komunikat o błędzie.
l Onboard or USB CD-ROM Drive (Napęd CD-ROM - wbudowany lub USB) - Komputerspróbujeprzeprowadzićrozruch z napędu CD-ROM. Jeśli w
napędzie nie ma dysku CD lub jeśli na dysku CD nie ma systemu operacyjnego, komputer wyświetli komunikat o błędzie.
l Onboard Network Controller (Wbudowany kontroler sieci) - Komputerspróbujeprzeprowadzićrozruch z kontrolera sieci. Jeżeli nie jest zainstalowany
system operacyjny, wyświetlany jest komunikat o błędzie.
Zmienianie sekwencji rozruchowej dla bieżącego rozruchu
Tej funkcji można na przykład użyćw celu poinstruowania komputera, aby przeprowadzićrozruch z napędudyskówCDwceluumożliwienia uruchomienia
programu Dell Diagnostics na dysku CD ze sterownikami i programami narzędziowymi (Drivers and Utilities CD), ale po zakończeniutestówdiagnostycznych
komputer powinien zostaćuruchomiony z dysku twardego. Z funkcji tej można także korzystaćprzy ponownym uruchomieniu komputera przy pomocy
urządzenia USB, np. napędu dyskietek, klucza pamięci lub napędu CD.
1. Przy rozruchu z urządzenia USB należy je podłączyćdo złącza USB.
2. Włącz (lub uruchom ponownie) komputer.
3. Kiedywprawymgórnymroguekranuzostaniewyświetlony komunikat F2 = Setup, F12 = Boot Menu (F2 = Konfiguracja, F12 = Menu rozruchu), naciśnij
klawisz <F12>.
Jeśli nie zdążysz nacisnąćklawisza zanim zostanie wyświetlone logo systemu operacyjnego, musisz poczekaćdo wyświetlenia pulpitu Microsoft
Windows. Następnie zamknij komputer (patrz Wyłączanie komputera)ispróbujponownie.
Zostanie wyświetlone menu Boot Device Menu (Menu urządzeńrozruchowych) zawierające wszystkie dostępne urządzenia rozruchowe. Obok każdego
urządzenia znajduje sięnumer.
4. Na dole menu wprowadźnumer urządzenia,któremabyćużyte tylko podczas bieżącego rozruchu.
Przykładowo, przy rozruchu z klucza pamięci USB zaznacz USB Device (Urządzenie USB) i naciśnij klawisz <Enter>.
wartoci domylne)
Event Log (Dziennik
zdarze)
Umożliwia przeglądanie rejestru zdarzeń. Wpisy sąoznaczone jako R dla odczytanego i U dla nieodczytanego. Opcja Mark All
Entries Read (Oznacz wszystkie wpisy jako odczytane) ustawia oznaczenie Rzlewejstronywszystkichwpisów.OpcjaClear Log
(Wyczyśćdziennik) czyści dziennik zdarzeń.
ASF Mode (Tryb ASF)
Umożliwia włączanie i wyłączaniekomunikatówASFprzeduruchomieniem.Dostępne opcje to: Off, On, Alert Only (Wyłączone,
Włączone, Tylko alert).
POST Behavior (Zachowanie POST)
Fastboot (Szybki rozruch)
(domylnie On (Wczona))
W przypadku włączeniatejfunkcjizostanieskróconyczasuruchomieniakomputeradzięki pominięciupewnychetapów
sprawdzania zgodności. Off (Wyłączony) nie pomija żadnychetapówpodczasuruchamianiakomputera.On (Włączony)
przyspiesza uruchomienie komputera.
Numlock Key (Klawisz Numlock)
(domylnie On (Wczona))
Określa funkcje klawiszy numerycznych z prawej strony klawiatury. Off (Wyłączony) ustawia działanie klawiszy
klawiatury jako strzałek. On (Włączony) ustawia działanie klawiszy klawiatury jako cyfr.
POST Hotkeys (Klawisze
programowalne POST)
(domylnie Setup & Boot Menu
(Konfiguracja i menu
uruchamiania))
Określa, czy na ekranie wstępnym wyświetlany jest komunikat informujący, jaka sekwencja klawiszy jest wymagana do
uruchomienia programu konfiguracji systemu lub programu Quickboot. Opcja Setup & Boot Menu (Konfiguracja i menu
uruchamiania) powoduje wyświetlenieobukomunikatów
(F2=Setup i F12=Boot Menu). Setup wyświetla tylko (F2=Setup). Boot Menu wyświetla jedynie komunikat Quickboot
(F12=Boot Menu). None nie wyświetla komunikatu.
Keyboard Errors
(By klawiatury)
(domylnie Report (zgaszane))
W przypadku ustawienia wartości Report (Zgłaszaj) (włączone) i wykrycia błęduwczasietestuPOST,BIOSwyświetli
komunikat o błędzie i poprosi o naciśnięcie klawisza <F1> w celu kontynuacji lub naciśnięcie klawisza <F2> w celu
przejścia do konfiguracji systemu.
W przypadku ustawienia wartości Do Not Report (Nie zgłaszaj) (Wyłączone), jeżeliwtrakcietestuPOSTzostanie
wykryty błąd, BIOS wyświetli komunikat o błędzie i będzie kontynuowałrozruch komputera.
UWAGA: Przy rozruchu z napędu dyskietek USB, należy najpierw ustawićnapęd dyskietek na USB w programie konfiguracji systemu (patrz Program
konfiguracji systemu).
Zmiana sekwencji rozruchowej dla przyszłych procedur rozruchu
1. Przejdźdo programu konfiguracji systemu (patrz Uruchamianie programu konfiguracji systemu).
2. Za pomocąklawiszy strzałek zaznacz opcjęmenu Boot Sequence (Sekwencja rozruchowa) i naciśnij klawisz <Enter>, aby wyświetlićmenu podręczne.
3. Po liście dostępnych urządzeńmożna sięporuszaćza pomocąklawiszy strzałkiwgórę- wdół.
4. Aby włączyćlub wyłączyćurządzenie, należy nacisnąćklawisz spacji. (Włączone urządzenia sązaznaczone.)
5. Zaznaczone urządzenie można przesuwaćna liście za pomocąklawiszy <Shift><Up Arrow> lub <Shift><Down Arrow>.
Rozruch z urządzenia USB
Klucz pamięci
1. Włóżklucz pamięci do portu USB i uruchom ponownie komputer.
2. Kiedywprawymgórnymroguekranuzostaniewyświetlony komunikat F12 = Boot Menu (F12 = Menu rozruchu), naciśnij klawisz <F12>.
System BIOS wykryje urządzenie i doda do menu rozruchowego opcjęurządzenia USB.
3. W menu rozruchowym zaznacz liczbę, którajestwyświetlana obok urządzenia USB.
Zostanie przeprowadzony rozruch z wybranego urządzenia USB.
Napęd dyskietek
1. W programie konfiguracji systemu, ustaw opcjęDiskette Drive (Napęd dyskietek) na USB.
2. Zapisz zmiany i zamknij program konfiguracji systemu.
3. Podłącz napęd dyskietek USB, włóżdyskietkęstartowąi dokonaj ponownego rozruchu komputera.
Ustawienia zworki
UWAGA: Aby dokonaćrozruchu z urządzenia typu USB, musi ono byćurządzeniem rozruchowym. Aby upewnićsię, że dane urządzenie jest urządzeniem
rozruchowym, należy zapoznaćsięz jego dokumentacją.
UWAGA: Zanotuj bieżącąkolejnośćuruchamiania na wypadek, gdybyśchciałjąprzywrócić.
UWAGA: Aby dokonaćrozruchu z urządzenia typu USB, musi ono byćurządzeniem rozruchowym. Aby upewnićsię, że urządzenie jest rozruchowe,
należy zapoznaćsięz jego dokumentacją.
Komputery w obudowie typu w obudowie typu miniwieża i biurkowej
Usuwanie zapomnianych haseł
1. Postępuj zgodnie z procedurami opisanymi w Zanim zaczniesz.
2. Znajdź2-stykowązworkęhasła (PSWD) na płycie systemowej i zdejmij ją, aby usunąćhasło. patrz Ustawienia zworki.
3. Załóżpokrywękomputera (patrz Zakładanie pokrywy komputera).
4. Podłącz komputer i monitor do gniazd elektrycznych i włącz ich zasilanie.
Komputer w obudowie typu Small Form Factor (SFF)
Komputer w obudowie typu USFF (Ultra Small Form Factor)
Zworka
Ustawienie
Opis
PSWD
Funkcje hasła sąwłączone (ustawienie domyślne).
Funkcje hasełsąwyłączone.
RTCRST
Zegar czasu rzeczywistego nie zostałwyzerowany.
Zegar czasu rzeczywistego jest zerowany (chwilowe zwarcie).
ze zworką bez zworki
OSTRZEŻENIE: Przed rozpoczęciemktórejkolwiekzproceduropisanychwtejsekcjinależy zastosowaćsiędo instrukcji bezpieczeństwa,
zawartych w Przewodniku z informacjami o produkcie.
POUCZENIE: Ten proces powoduje usunięciezarównohasła systemowego, jak i hasła administratora.
5. Po wyświetleniu przez komputer pulpitu systemu Microsoft®Windows®wyłącz komputer (patrz Wyłączanie komputera).
6. Wyłącz monitor i odłącz go od gniazda elektrycznego.
7. Odłącz kabel zasilania komputera od gniazda zasilającego, a następnie naciśnij przycisk zasilania, aby uziemićpłytęsystemową.
8. Zdejmij obudowękomputera.
9. Znajdź2-stykowązworkęhasła na płycie systemowej i zamontuj ją, aby uaktywnićfunkcjęhasła.
10. Załóżpokrywękomputera (patrz Zakładanie pokrywy komputera).
11. Podłącz komputer i pozostałe urządzenia do gniazd elektrycznych i włącz je.
12. Przypisz nowe hasło systemowe i/lub hasło administratora.
Usuwanie ustawieńCMOS
1. Postępuj zgodnie z procedurami opisanymi w Zanim zaczniesz.
2. Zresetuj bieżące ustawienia CMOS:
a. Odszukaj zworki hasła (PSWD) i CMOS (RTC_RST) na płycie systemowej (patrz Ustawienia zworki).
b. Odłącz wtyczkęzworki hasłaodstyków.
c. Nałóżwtyk zworki hasła na wyprowadzenia RTC_RST i odczekaj około 5 sekund.
d. Zdejmij wtyk zworki z wyprowadzeńRTC_RST i umieśćgo z powrotem na wyprowadzeniach hasła.
3. Załóżpokrywękomputera (patrz Zakładanie pokrywy komputera).
4. Podłącz komputer i pozostałe urządzenia do gniazd elektrycznych i włącz je.
Technologia Hyper-Threading i Dual-Core
Technologia Hyper-Threading jest technologiąfirmy Intel®, któramoże zwiększyćcałkowitąwydajnośćkomputera dzięki temu, że umożliwia jednemu
fizycznemu procesorowi działanie jako dwa logiczne procesory, zdolne wykonywaćokreślonezadaniarównolegle.TechnologiaDual-Core jest technologiąfirmy
Intel,wktórejdwiefizycznejednostkiobliczenioweistniejąw jednym układzie procesora, co poprawia wydajnośćobliczeńi możliwości pracy wielozadaniowej.
Zaleca siękorzystanie z systemu operacyjnego Microsoft®Windows®XP Service Pack 1 (SP1) lub nowszego, ponieważjest on zoptymalizowany pod kątem
wykorzystania technologii Hyper-Threading.
Chociażz technologii Hyper-Threading i Dual-Core mogąkorzystaćżneprogramy,niektóreznichniezostały zoptymalizowane pod ich kątem i mogą
wymagaćaktualizacji ze strony producenta oprogramowania. Skontaktuj sięz producentem oprogramowania w celu uzyskania aktualizacji i informacji na
temat korzystania z technologii Hyper-Threading lub Dual-Core dla posiadanego oprogramowania. W celu określenia, czy komputer używa technologii Hyper-
Threading, sprawdźopcjękonfiguracji systemu dla technologii Hyper-Threading na zakładce Performance (Wydajność) (patrz Program konfiguracji systemu).
Zarządzanie energią
Komputer może zostaćtak skonfigurowany, aby zużywałmniej energii, gdy nikt na nim nie pracuje. Zarządzanie zużyciem energii przeprowadzane jest za
pośrednictwem systemu operacyjnego zainstalowanego w komputerze oraz określonych ustawieńw programie konfiguracji systemu (patrz Program
konfiguracji systemu). Takie okresy obniżonego zużycia energii określone sąjako tryby uśpienia.
POUCZENIE: Aby podłączyćprzewódsieciowy,należy najpierw podłączyćgo do gniazda sieciowego w ścianie,anastępnie do komputera.
UWAGA: Spowoduje to włączenie funkcji haseł. Gdy uruchomisz program konfiguracji systemu (patrz Uruchamianie programu konfiguracji systemu),
zarównoopcjahasła systemowego, jak i administratora sąwyświetlane jako Not Set (Nieustawione) - oznacza to, że funkcja hasła jest włączona, ale
nie przypisano żadnego hasła.
OSTRZEŻENIE: Przed rozpoczęciemktórejkolwiekzproceduropisanychwtejsekcjinależy zastosowaćsiędo instrukcji bezpieczeństwa,
zawartych w Przewodniku z informacjami o produkcie.
POUCZENIE: Aby podłączyćprzewódsieciowy,należy najpierw podłączyćgo do gniazda sieciowego w ścianie,anastępnie do komputera.
UWAGA: Jeśli w komputerze została zainstalowana karta w gnieździe PCI Express x16 i zostało dodane urządzenieperyferyjne,którenieobsługuje
zawieszenia (S3), system nie będziemógłprzejśćw tryb gotowości.
l Tryb gotowości. W tym trybie uśpienia zasilanie większości składnikówsystemu,wtymwentylatorówchłodzących, jest obniżone lub wyłączone.
Jednakże pamięćsystemu pozostaje aktywna.
l Tryb hibernacji. Ten tryb uśpienia powoduje zmniejszenie zużycia mocy do minimum dzięki zapisaniu wszystkich danych z pamięci komputera na dysk
twardy, a następnie wyłączeniu zasilania systemu. Wybudzenie z tego trybu powoduje ponowne uruchomienie komputera wraz z odtworzeniem
zawartości pamięci. Działanie komputera zostaje następniewznowionewtymmiejscu,wktórymkomputerznajdowałsięprzed wejściem w tryb
hibernacji.
l Zamknięcie systemu. W tym trybie uśpienia komputer jest prawie całkowicie odłączony od zasilania, pobierając jedynie pewnąniewielkąilośćenergii.
Jeśli komputer pozostaje podłączony do gniazda elektrycznego, może on byćautomatycznie lub zdalnie uruchamiany. Na przykład opcja Auto Power On
(Automatyczne włączanie) w programie konfiguracji systemu (patrz Program konfiguracji systemu) umożliwia komputerowi automatyczne uruchomienie
sięo określonejgodzinie.Równieżadministrator sieci może zdalnie uruchomićkomputer za pomocątakiego zdarzenia zarządzania energią, jak zdalne
budzenie.
W następującej tabeli wymienione zostały tryby uśpienia oraz metody, za pomocąktórychkomputermoże zostaćwybudzony z każdegoztychtrybów.
Powrótdospisutresci
UWAGA: Wszystkie elementy zainstalowane w komputerze musząobsługiwaćfunkcje trybu hibernacji i/lub gotowości oraz miećzaładowane
odpowiednie sterowniki, aby mogły one przejśćwjedenztychtrybówuśpienia. Więcej informacji na ten temat można znaleźćw dokumentacji
producenta każdego ze składnikówsystemu.
Sleep Mode (Tryb uśpienia)
Metoda wybudzenia (Windows XP)
Tryb gotowości
l Naciśnięcie przycisku zasilania
l Automatyczne włączanie
l Poruszenie lub kliknięcie myszą
l Naciśnięcie klawisza na klawiaturze
l Aktywnośćurządzenia USB
l Zdarzenie związane z zarządzeniem energią
Tryb hibernacji
l Naciśnięcie przycisku zasilania
l Automatyczne włączanie
l Zdarzenie związane z zarządzeniem energią
Zamknięcie systemu
l Naciśnięcie przycisku zasilania
l Automatyczne włączanie
l Zdarzenie związane z zarządzeniem energią
UWAGA: Więcej informacji na temat zarządzania energiąmożna znaleźćw dokumentacji systemu operacyjnego.
Powrótdospisutresci
Bateria
Dell™OptiPlex™745Podręcznikużytkownika
Wymiana baterii
Wymiana baterii
Bateria zapewnia przechowywanie informacji o konfiguracji komputera oraz dacie i godzinie. Wytrzymałośćbaterii szacuje sięna wiele lat.
Bateria może wymagaćwymiany, jeżeli podczas procedury rozruchowej zostanie wyświetlona niepoprawna data lub godzina i pojawi siękomunikat taki jak:
Time-of-day not set please run SETUP program (Nie ustawiono
godziny naley uruchomi program konfiguracji systemu)
lub
Invalid configuration information
please run SETUP program (Nieprawidowe dane konfiguracyjne uruchom program SETUP)
lub
Strike the F1 key to continue,
F2 to run the setup utility (Nacinij F1, aby kontynuowa, F2, aby uruchomi program konfiguracji)
Aby określić, czy zachodzi koniecznośćwymiany baterii, należy wprowadzićponownie godzinęi datęwprogramiekonfiguracjisystemuizamknąćgo, aby
zapisaćinformacje. Następnie należy wyłączyćkomputer i odłączyćgo od gniazda elektrycznego na kilka godzin, po czym ponownie podłączyćkomputer,
włączyćgo i uruchomićprogram konfiguracji systemu (patrz Uruchamianie programu konfiguracji systemu). Jeżeli data i godzina w programie konfiguracji
systemu nie sąprawidłowe, należy wymienićbaterię.
Komputera można używaćbezbaterii,jednakwówczaswmomenciewyłączenia komputera lub odłączenia go od gniazda elektrycznego usuwane są
informacje o konfiguracji. W takim przypadku należy uruchomićprogram konfiguracji systemu (patrz Uruchamianie programu konfiguracji systemu) i zresetować
opcje konfiguracji.
Aby wyjąćbaterię:
1. Jeśli jeszcze tego nie zrobiono, należy wykonaćkopięinformacji konfiguracyjnych, znajdujących sięwprogramiekonfiguracjisystemu.
2. Postępuj zgodnie z procedurami opisanymi w części Zanim zaczniesz.
3. Znajdźgniazdo baterii.
4. Wyjmij baterięsystemową.
a. Podtrzymaj złącze baterii, mocno naciskając na dodatniączęśćzłącza.
b. Podczas podtrzymywania złącza baterii naciśnij zatrzask baterii w kierunku odwrotnym od dodatniej strony złącza i wyciągnij jązzatrzasków
zabezpieczających po ujemnej stronie złącza.
OSTRZEŻENIE: Przed rozpoczęciem dowolnej z procedur opisanych w tej sekcji należy zapoznaćsięzinstrukcjamidotyczącymi bezpieczeństwa,
zamieszczonymi w Przewodniku z informacjami o produkcie.
POUCZENIE: Abyzapobiecuszkodzeniomelementówwewnątrz komputera spowodowanym przez wyładowania elektrostatyczne, należy przed
dotknięciemktóregokolwiekzelektronicznychelementówkomputerapozbyćsięładunkówelektrostatycznychzciała. Można to zrobić, dotykając
niemalowanej metalowej powierzchni na obudowie komputera.
OSTRZEŻENIE: Jeżeli nowa bateria zostanie nieprawidłowo zainstalowana, istnieje niebezpieczeństwo jego wybuchu. Baterięwolno wymienić
tylko na bateriętego samego typu lub jej odpowiednik zalecany przez producenta. Zużyte baterie należy utylizowaćzgodnie z instrukcjami
producenta.
POUCZENIE: Podważając bateriętępym przedmiotem przy wyjmowaniu jej z gniazda, uważaj, żeby nie dotknąćnim płyty systemowej. Przed
rozpoczęciem wyważania baterii należy upewnićsię, że narzędzie tkwi między bateriąagniazdem.Wprzeciwnymraziemoże dojśćdo uszkodzenia
płyty systemowej przez oderwanie gniazda lub przerwanie ścieżek na płycie systemowej.
POUCZENIE: Aby nie uszkodzićzłącza baterii, należy je mocno podtrzymaćpodczas demontażu baterii.
5. Zainstaluj nowąbaterięsystemową.
a. Podtrzymaj złącze baterii, mocno naciskając na dodatniączęśćzłącza.
b. Przytrzymaj baterię, ustawiając jąstroną„+“dogóry,iwsuńjąpod zatrzaski zabezpieczające po dodatniej stronie złącza.
c. Wciśnij baterięprosto do złącza ażdo zatrzaśnięcia we właściwym miejscu.
6. Załóżpokrywękomputera (patrz Zakładanie pokrywy komputera).
7. Uruchom program konfiguracji systemu (patrz Uruchamianie programu konfiguracji systemu)iprzywróćustawienia zapisane w punkcie1.
8. Zużytąbaterięnależy odpowiednio zutylizować. Patrz Przewodnik z informacjami o produkcie.
Powrótdospisutresci
1
bateria systemowa
2
dodatnia strona złącza baterii
3
występ gniazda baterii
4
gniazdo baterii
POUCZENIE: Aby nie uszkodzićzłącza baterii, należy je mocno podtrzymaćpodczas wymiany baterii.
Powrótdospisutresci
Zanim zaczniesz
Dell™OptiPlex™745Podręcznikużytkownika
Zalecane narzędzia
Wyłączanie komputera
Przed wykonaniem pracy we wnętrzu komputera
W niniejszej sekcji opisane zostały procedury dotyczące demontażu i montażu podzespołówwkomputerze.Wwiększościprzypadkówkażda procedura
zakłada istnienie następującychwarunków:
l Zostały wykonane kroki podane w części Wyłączanie komputera i Przed wykonaniem pracy we wnętrzu komputera.
l Użytkownik przeczytałinstrukcje bezpieczeństwa w Przewodniku z informacjami o produkciefirmyDell™.
l Element można wymienić, wykonując proceduręwyjmowania w odwrotnej kolejności.
Zalecane narzędzia
Procedury opisane w niniejszym dokumencie mogąwymagaćzastosowania następujących narzędzi:
l Małego wkrętaka z płaskim końcem
l Wkrętaka krzyżowego
l Dyskietki lub płyty CD z programem aktualizacji Flash BIOS
Wyłączanie komputera
1. Zamknij system operacyjny.
a. Zapisz i zamknij wszystkie otwarte pliki, wyjdźzwszystkichotwartychprogramów,kliknijprzyciskStart, a następnie kliknij polecenie Turn Off
Computer (Wyłącz komputer).
b. W oknie Turn off computer (Wyłącz komputer) kliknij polecenie Turn off (Wyłącz).
Komputer wyłączy sięautomatycznie po zakończeniu procesu zamykania systemu.
2. Upewnij się, że komputer i podłączone urządzenia sąwyłączone.
Jeśli komputer i podłączone urządzenia nie wyłącząsięautomatycznie po wyłączeniu systemu operacyjnego, wyłącz je teraz.
Wyłączanie komputera bez zamykania systemu operacyjnego nie jest zalecane, ponieważmoże doprowadzićdo utraty danych. Jeśli jednak trzeba tak zrobić,
należy nacisnąći przytrzymaćprzycisk zasilania przez 6 sekund.
Przed wykonaniem pracy we wnętrzu komputera
Stosowanie siędo poniższych zaleceńdotyczących bezpieczeństwa pomoże w zapewnieniu bezpieczeństwa użytkownika oraz w ochronie komputera.
1. Wyłącz komputer.
2. Odłącz od komputera wszystkie linie telefoniczne i telekomunikacyjne.
POUCZENIE: Aby zapobiec utracie danych, zapisz i zamknij wszystkie otwarte pliki i zamknij wszystkie otwarte programy.
OSTRZEŻENIE: Przed rozpoczęciem dowolnej z procedur opisanych w tej sekcji należy zapoznaćsięzinstrukcjamidotyczącymi bezpieczeństwa
zamieszczonymi w Przewodniku z informacjami o produkcie.
OSTRZEŻENIE: Delikatnie obchodźsięzelementamiikartami.Niedotykajkomponentówanistykówkarty.Trzymajkartęza krawędzie lub
metalowy wspornik. Takie elementy jak mikroprocesor należy trzymaćzabrzegi,aniezawyprowadzenia.
POUCZENIE: Komputer może naprawiaćtylko przeszkolony pracownik serwisu. Uszkodzenia wynikające z napraw nieautoryzowanych przez firmęDell
nie sąobjęte gwarancją.
POUCZENIE: Przy odłączaniu przewodu należy ciągnąćza wtyczkęlub umieszczonąna niej pętlę, aniezasamprzewód.Niektórekablesą
wyposażone we wtyczkęz zatrzaskami blokującymi; w przypadku odłączania kabla tego typu należy wcześniej przycisnąćzatrzaski. Pociągając za
złącza, trzymaj je w linii prostej, aby uniknąćzagięciastyków.Ponadtoprzedpodłączeniem kabla należy upewnićsię, że oba złącza sąprawidłowo
zorientowane i nie sąskrzywione.
POUCZENIE: Aby uniknąćuszkodzenia komputera, przed rozpoczęciem pracy wewnątrz komputera wykonaj następujące czynności.
POUCZENIE: Aby odłączyćprzewódsieciowy,najpierwodłączprzewódodkomputera,anastępnie odłącz go od gniazda sieciowego w ścianie.
3. Odłącz komputer i wszystkie podłączone urządzenia od gniazd elektrycznych, a następnie naciśnij przycisk zasilania, aby odprowadzićładunki z płyty
systemowej.
4. W razie potrzeby należy usunąćpodstawkękomputera (instrukcje zostały podane w dokumentacji dostarczanej wraz z podstawką) oraz osłonękabla,
o ile jest zamontowana (patrz Osłona kabla (opcjonalna)).
5. Zdejmij pokrywękomputera.
l Dla komputera w obudowie miniwieża, patrz: Zdejmowanie pokrywy komputera.
l Dla komputera biurkowego, patrz: Zdejmowanie pokrywy komputera.
l Dla komputera w obudowie SFF, patrz: Zdejmowanie pokrywy komputera.
l Dla komputera w obudowie USFF, patrz: Zdejmowanie pokrywy komputera.
Powrótdospisutresci
OSTRZEŻENIE: Aby uniknąćporażenia prądem, przed zdejmowaniem pokrywy należy zawsze odłączyćkomputer od gniazda elektrycznego.
POUCZENIE: Przed dotknięciem dowolnego podzespołu wewnątrz komputera należy pozbyćsięładunkówelektrycznych,dotykając niemalowanej
powierzchni metalowej, takiej jak metalowy tylny panel komputera. W trakcie pracy należy od czasu do czasu dotykaćnielakierowanej powierzchni
metalowej, aby rozproszyćładunkielektrostatyczne,któremogłyby uszkodzićwewnętrzne podzespoły.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140
  • Page 141 141
  • Page 142 142
  • Page 143 143
  • Page 144 144
  • Page 145 145
  • Page 146 146
  • Page 147 147
  • Page 148 148
  • Page 149 149
  • Page 150 150
  • Page 151 151
  • Page 152 152
  • Page 153 153
  • Page 154 154
  • Page 155 155
  • Page 156 156
  • Page 157 157
  • Page 158 158
  • Page 159 159
  • Page 160 160
  • Page 161 161
  • Page 162 162
  • Page 163 163
  • Page 164 164
  • Page 165 165
  • Page 166 166
  • Page 167 167
  • Page 168 168
  • Page 169 169
  • Page 170 170
  • Page 171 171
  • Page 172 172
  • Page 173 173
  • Page 174 174
  • Page 175 175
  • Page 176 176
  • Page 177 177
  • Page 178 178
  • Page 179 179
  • Page 180 180
  • Page 181 181
  • Page 182 182
  • Page 183 183
  • Page 184 184
  • Page 185 185
  • Page 186 186
  • Page 187 187
  • Page 188 188
  • Page 189 189
  • Page 190 190
  • Page 191 191
  • Page 192 192
  • Page 193 193
  • Page 194 194
  • Page 195 195
  • Page 196 196
  • Page 197 197
  • Page 198 198
  • Page 199 199
  • Page 200 200
  • Page 201 201
  • Page 202 202
  • Page 203 203
  • Page 204 204
  • Page 205 205
  • Page 206 206
  • Page 207 207
  • Page 208 208
  • Page 209 209
  • Page 210 210
  • Page 211 211
  • Page 212 212
  • Page 213 213
  • Page 214 214
  • Page 215 215
  • Page 216 216
  • Page 217 217
  • Page 218 218
  • Page 219 219

Dell OptiPlex 745 instrukcja

Typ
instrukcja