Dell Precision 690 instrukcja

Typ
instrukcja
StacjaroboczaDellPrecision™690 Podręcznik użytkownika
Uwagi, pouczenia i ostrzeżenia
Informacje zawarte w niniejszym dokumencie mogąulec zmianie bez uprzedzenia.
©2006DellInc.Wszelkieprawazastrzeżone.
PowielaniewjakikolwieksposóbbezpisemnegozezwoleniafirmyDellInc. jest zabronione.
Znaki towarowe użyte w tekście: Dell, logo DELL, Inspiron, Dell Precision, Dimension, OptiPlex, Latitude, Dell TravelLite, PowerEdge, PowerVault, StrikeZone, PowerApp oraz Dell OpenManage
sąznakami towarowymi firmy Dell Inc.; Intel, SpeedStep, Pentium, Xeon, and Celeron sązastrzeżonymi znakami towarowymi Intel Corporation; Microsoft oraz Windows są
zastrzeżonymi znakami towarowymi firmy Microsoft Corporation; Bluetooth jest zastrzeżonym znakiem towarowym należącym do Bluetooth SIG, Inc. i jest używany przez Dell Inc.
na mocy licencji; ENERGY STAR jest zastrzeżonym znakiem towarowym amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska.
W niniejszym dokumencie mogązostaćtakże użyteinneznakitowaroweinazwyhandlowewodniesieniudopodmiotówposiadającychprawadoznakówinazwlubichproduktów.
Firma Dell Inc. nie rości sobie praw majątkowychdojakichkolwiekznakówtowarowychinazwhandlowych,którychniejestwłaścicielem.
Model DCDO
Sierpień2006P/NMD488Rev.A02
Informacje na temat komputera
Dane dotyczące komputera
Funkcje zaawansowane
Kopiowanie płyt CD i DVD
Zanim zaczniesz
Podstawka komputera
Zdejmowanie pokrywy komputera
Przełącznik naruszenia obudowy
Pamięć
Napędy
Karty
Instalowanie głośników(opcjonalne)
Procesor
Bateria
Panel I/O
Płyta systemowa
Zasilacz
Zakładanie pokrywy komputera:
Narzędzia do rozwiązywaniaproblemów
Rozwiązywanieproblemów
Czyszczenie komputera
Funkcje systemu Microsoft®Windows®XP
Uzyskiwanie pomocy
Pouczenie Federalnej Komisji ds. Łączności (FCC) (dotyczy tylko USA)
Glosariusz
UWAGA: oznacza ważnąinformacjępozwalającąna lepsze wykorzystanie możliwości komputera.
POUCZENIE: wskazuje na możliwośćuszkodzenia sprzętu lub utraty danych i informuje o sposobie uniknięcia problemu.
OSTRZEŻENIE: wskazuje na możliwośćwystąpienia szkody materialnej oraz potencjalne niebezpieczeństwo obrażeńciała lub śmierci.
Powrótdospisutreści
Dane dotyczące komputera
StacjaroboczaDellPrecision™690 Podręcznik użytkownika
Widok z przodu
Widok z tyłu
Złącza na panelu tylnym
Widok wewnątrz
Elementy płyty systemowej
Widok z przodu
OSTRZEŻENIE: Komputer jest ciężki (minimalna waga wynosi w przybliżeniu25kg)imanewrowanienimmoże byćtrudne. Poszukaj pomocy,
zanimspróbujeszgopodnieść, przenieśćlub przechylić. Ten komputer powinien byćprzenoszony przez dwie osoby. Zawsze podnośgo w
odpowiednisposób,abyuniknąćobrażeń. Unikaj pochylania siępodczas podnoszenia. Więcej ważnych informacji dotyczących bezpieczeństwa
można znaleźćw Przewodniku z informacjami o produkcie.
OSTRZEŻENIE: Przed ustawieniem komputera w pozycji pionowej zamontuj podstawkękomputera. Niezamontowanie podstawki przed
ustawieniem komputera w pionie może spowodowaćjegoprzewrócenie,cogroziobrażeniami ciała lub uszkodzeniem komputera.
1-
3
Mogąprzechowywaćnapęd CD/DVD, czytnik kart pamięci, napęd
dyskietek lub dysk twardy SATA w demontowalnym 5,25 calowym
koszyku na twardy dysk.
UWAGA: Demontowalny koszyk na twardy dysk jest przeznaczony
do użytku tylko we wnękachna5,25calowynapęd. Napęd
dyskietek/czytnik kart pamięci i demontowalne koszyki na twardy
dysk nie sązamienne.
4
Może byćw niej zamontowany napęd CD/DVD, czytnik kart
pamięci, napęd dyskietek lub dysk twardy SATA w demontowalnym
5,25 calowym koszyku na twardy dysk. Przedstawiony tutaj panel
napędu jest przeznaczony do użytku tylko z napędem dyskietek
lub czytnikiem kart pamięci. Może byćon zainstalowany z przodu
każdej z czterech wnękna5,25calowynapęd. Więcej informacji
znajduje sięw sekcji Panele napędu.
UWAGA: Demontowalny koszyk na twardy dysk jest przeznaczony
do użytku tylko we wnękachna5,25calowynapęd. Napęd
dyskietek/czytnik kart pamięci i demontowalne koszyki na twardy
dysk nie sązamienne.
5
Lampka dysku twardego świeci siępodczas odczytu danych z
dysku twardego lub ich zapisu na dysku twardym. Lampka może
także świecić, gdy działa urządzenie, takie jak odtwarzacz CD.
6
ZłączeIEEE1394jestprzeznaczonedlaszybkichurządzeń
przetwarzania danych, takich jak cyfrowe kamery wideo lub
zewnętrzne urządzenia pamięci masowej.
7
Przednie złącza USB należy wykorzystywaćdo podłączania rzadko
używanych urządzeń, takich jak klucze pamięci flash czy kamery,
Widok z tyłu
lub urządzeństartowych USB (Uruchamianie z urządzenia USB).
Korzystanie z tylnych złączy USB zalecane jest w przypadku
urządzeńpodłączanych na stałe, takich jak drukarki czy
klawiatury.
8
Przycisk ten służy do włączania komputera.
POUCZENIE: Aby uniknąćutraty danych, nie należy używać
przycisku zasilania w celu wyłączenia komputera. Zamiast
tego należy zamknąćsystem operacyjny.
9
Lampka zasilania świeci sięi miga lub świeci światłem stałym,
wskazującróżne stany:
¡ Lampka nie świeci Komputer jest wyłączony lub
znajduje sięw trybie hibernacji.
¡ Świeci światłem ciągłym na zielono Komputer
znajduje sięw stanie normalnej pracy.
¡ Miga na zielono Komputer znajduje sięw stanie
oszczędzania energii.
¡ Miga lub świeci kolorem bursztynowym Patrz:
Problemy z zasilaniem.
Aby wyjśćze stanu oszczędzania energii, naciśnij przycisk
zasilania lub użyj klawiatury albo myszy, jeśli sąone
skonfigurowane jako urządzenia budzące w programie Device
Manager (Menedżer urządzeń) systemu Windows. Więcej
informacjinatematstanówuśpienia i wychodzenia ze stanu
oszczędzania energii zawiera sekcja Zarządzanie energią.
Opiskodówlampek,któresąpomocne w rozwiązywaniu
problemówzkomputerem,znajdujesięw sekcji Lampki
diagnostyczne.
10
Złącze mikrofonu służy do podłączania mikrofonu komputera
osobistego w celu przekazywania głosowego lub muzycznego
sygnału wejściowego do programu dźwiękowego lub
telefonicznego.
11
Złącze słuchawek służy do podłączania słuchawek.
12
Lampka aktywności sieci jest włączona, gdy istnieje dobre
połączenie między sieciąo przepustowości10Mb/s,100Mb/slub
1000Mb/s(bądź1Gb/s)akomputerem.
13
Lampki te sąpomocne podczas rozwiązywaniaproblemówz
komputeremnapodstawiekodówdiagnostycznych.Więcej
informacji znajduje sięw sekcji Lampki diagnostyczne.
1
złącze
zasilania
Umożliwia podłączenie kabla zasilania. Wygląd tego złącza możeróżnićsię
od przedstawionego na tym rysunku.
2
gniazda
kart
Umożliwiajądostęp do złączy zainstalowanych kart PCI, PCI-X lub
PCIExpress.
UWAGA: Pięćśrodkowych gniazd złączy umożliwia podłączenie kart pełnej
długości:jednogniazdoPCI,jednoPCIExpressx16,jednoPCIExpressx8
(podłączone jako x4) i dwa gniazda PCI-X; gniazda złączyugóryiudołu
Złącza na panelu tylnym
umożliwiająpodłączenie kart połówkowejdługości: dwa gniazda
PCIExpressx8(podłączone jako x4).
3
złącza na
panelu
tylnym
Do odpowiedniego złącza podłącza sięurządzenia szeregowe, USB i inne
urządzenia (patrz: Złącza na panelu tylnym).
1
złączerównoległe
Do złączarównoległego podłącza sięurządzeniarównoległe,
takie jak drukarka. DrukarkęUSB należy podłączaćdo złącza
USB.
UWAGA: Zintegrowane złączerównoległe jest automatycznie
wyłączane, jeśli komputer wykryje zainstalowanąkartę
zawierającązłączerównoległe korzystające z tego samego
adresu. Więcej informacji można znaleźćw sekcji Opcje
konfiguracji systemu.
2
złącze wyjścia
liniowego/słuchawek
Zielone złącze wyjścia liniowego umożliwia podłączenie
słuchawek i większości głośnikówzwbudowanymi
wzmacniaczami.
W komputerach z kartądźwiękowąnależy użyćzłącza na karcie.
3
złącze myszy
Standardowąmysz PS/2 należy podłączaćdo zielonego złącza
myszy. Przed podłączeniem myszy do komputera należy
wyłączyćkomputer i wszystkie podłączone urządzenia. Mysz USB
należy podłączaćdo złącza USB.
Jeżeli komputer działa w systemie operacyjnym Microsoft®
Windows XP, niezbędne sterowniki myszy sązainstalowane na
dysku twardym.
4
złącza USB 2.0 (3)
Używanie przednich złączy USB zalecane jest w przypadku
podłączania rzadko używanych urządzeń, takich jak dyski typu
flash, kamery czy urządzenia rozruchowe USB.
Korzystanie z tylnych złączy USB jest zalecane w przypadku
urządzeńpodłączanych na stałe, takich jak drukarki czy
klawiatury.
5
lampka integralności
łącza
l Zielona Istnieje dobre połączenie pomiędzy
komputerem a sieciąo przepustowości10Mb/s.
l Pomarańczowa Istnieje dobre połączenie pomiędzy
komputerem a sieciąo przepustowości 100Mb/s.
l Żółta Istnieje dobre połączenie pomiędzy komputerem
a sieciąo przepustowości1000Mb/s(lub1Gb/s).
l Wyłączona Komputer nie wykrywa fizycznego
połączenia z siecią.
6
złącze karty sieciowej
Aby podłączyćkomputer do sieci lub urządzenia
szerokopasmowego, podłącz jeden koniec kabla sieciowego do
gniazda sieciowego bądźurządzenia sieciowego lub
szerokopasmowego. Drugi koniec kabla sieciowego podłącz do
złącza karty sieciowej w komputerze. Kliknięcie oznacza, że
kabel sieciowy zostałwłaściwie zamocowany.
UWAGA: Nie podłączaj kabla telefonicznego do gniazda
sieciowego.
W przypadku konfigurowania wielu połączeńsieciowych (np.
oddzielnie intranetowych i ekstranetowych) w komputerach z
dodatkowąkartąsieciowąnależy używaćzłączy znajdujących
sięna karcie i z tyłu komputera.
Zaleca sięstosowanie na potrzeby sieci okablowania oraz złączy
kategorii 5. Jeśli istnieje koniecznośćużycia okablowania
kategorii 3, należy ustawićszybkośćsiecina10Mb/s,aby
zapewnićprawidłowe działanie.
7
lampka aktywności
Miga na żółto, gdy komputer przesyła lub odbiera dane poprzez
Widok wewnątrz
Elementy płyty systemowej
sieci
sieć. Duże natężenie ruchu sieciowego może spowodować, że
lampka będzie stale włączona.
8
złącza USB 2.0 (2)
Używanie przednich złączy USB zalecane jest w przypadku
podłączania rzadko używanych urządzeń, takich jak dyski typu
flash, kamery czy urządzenia rozruchowe USB.
Korzystanie z tylnych złączy USB jest zalecane w przypadku
urządzeńpodłączanych na stałe, takich jak drukarki czy
klawiatury.
9
złączeIEEE1394
ZłączeIEEE1394jestprzeznaczonedlaszybkichurządzeń
przetwarzania danych, takich jak cyfrowe kamery wideo lub
zewnętrzne urządzenia pamięci masowej.
10
złącze klawiatury
StandardowąklawiaturęPS/2 należy podłączaćdo purpurowego
złącza klawiatury. KlawiaturęUSB należy podłączaćdo złącza
USB.
11
złącze wejścia
liniowego
Niebieskie złącze wejścia liniowego umożliwia podłączenie
urządzenia nagrywającego/odtwarzającego, takiego jak
magnetofon, odtwarzacz CD czy magnetowid.
W komputerach z kartądźwiękowąnależy użyćzłącza na karcie.
12
złącze szeregowe
Umożliwia podłączenie do portu szeregowego urządzeń
szeregowych, takich jak urządzenia przenośne. Jeśli jest to
konieczne, adres tego portu można zmienićpoprzez konfigurację
systemu (patrz: Konfiguracja systemu).
13
złącze szeregowe
Umożliwia podłączenie do portu szeregowego urządzeń
szeregowych, takich jak urządzenia przenośne. Jeśli jest to
konieczne, adres tego portu można zmienićpoprzez konfigurację
systemu (patrz: Konfiguracja systemu).
1
zasilacz
2
wnęka dysku twardego
3
osłona pamięci
POUCZENIE: W osłonie pamięci można zamontować(opcjonalne) karty
nośne pamięci; śruby skrzydełkowe musząbyćdostatecznie mocno
dokręcone w celu zabezpieczenia kart nośnych i uniknięcia uszkodzenia.
4
przedni wentylator
5
wentylator karty
6
wnękana5,25calowynapęd z panelem 3,5 calowego napędu
7
wnękana5,25calowynapęd
1
dodatkowe złącze
procesora (CPU_1)
18
złącze wentylatora dysku twardego
(FAN_HDD)
2
złącze przedniego
wentylatora
(FAN_FRONT)
19
złącze FlexBay (USB)
3
złącze wentylatora
obudowy karty
(FAN_CCAG)
20
złącze napędu dyskietek (DSKT)
4
złącze głośników
wewnętrznych
(INT_SPKR)
21
złącze panelu przedniego (FRONTPANEL)
5
złącze zasilania
(POWER2)
22
złącze panelu przedniego 1394 (FP1394)
6
złącze napędu IDE
(IDE)
23
wskaźnik naruszenia obudowy (INTRUDER)
7
zworka hasła (PSWD)
24
gniazdo karty PCI-Express x8, podłączone
jako x4 (SLOT7_PCIE)
8
złącze zewnętrznej
diody LED twardego
dysku (AUX_LED)
25
gniazdo karty PCI-X (SLOT6_PCIX)
9
złącze czujnika
temperatury powietrza
26
gniazdo karty PCI-X (SLOT5_PCIX)
10
gniazdo baterii
(BATTERY)
27
gniazdo karty PCI (SLOT4_PCI)
UWAGA: To gniazdo nie jest dostępne w
konfiguracji z dwiema kartami graficznymi.
11
złącza SATA (SATA_0,
SATA_1, SATA_2)
28
gniazdo karty PCI-Express x8, podłączone
jako x4 (SLOT3_PCIE)
UWAGA: W konfiguracji z dwiema kartami
graficznymi gniazdo to jest zastępowane
przez gniazdo x16 na nośnej karcie grafiki.
Umieszczona jest w nim karta graficzna.
12
zworka zerowania RTC
(RTCRST)
29
gniazdo karty PCI-Express x16
(SLOT2_PCIE)
Kolory kabli
Powrótdospisutreści
UWAGA: To gniazdo nie jest dostępne w
konfiguracji z dwiema kartami graficznymi.
13
głównezłącze
zasilania (POWEsR1)
30
UWAGA: gniazdo karty PCI-Express x8,
podłączone jako x4 (SLOT1_PCIE)
UWAGA: W konfiguracji z dwiema kartami
graficznymi gniazdo to jest zastępowane
przez gniazdo x16 na nośnej karcie grafiki.
Umieszczona jest w nim karta graficzna.
14
złącze dysku twardego
(HDD_3)
31
złącze wentylatora pamięci (FAN_MEM)
15
złącze dysku twardego
(HDD_2)
32
białe złącza modułówpamięci (DIMM_1-4)
służądo podłączania modułówpamięci lub
kart nośnych modułówpamięci
16
złącze dysku twardego
(HDD_1)
33
czarne złącza modułówpamięci (DIMM_5-8)
służądo podłączania modułówpamięci tylko
wtedy, gdy nie zainstalowano żadnych kart
nośnych pamięci. W przeciwnym razie
musząone pozostaćpuste.
17
złącze dysku twardego
(HDD_0)
34
złącze procesora głównego(CPU_0)
Urządzenie
Kolor
Dysk twardy (ze zintegrowanym kontrolerem)
niebieski kabel
Napęd dyskietek
czarny uchwyt
Napęd CD/DVD
pomarańczowy uchwyt
Powrótdospisutreści
Funkcje zaawansowane
StacjaroboczaDellPrecision™690 Podręcznik użytkownika
Kontrola technologii LegacySelect
Kontrola technologii LegacySelect umożliwia wprowadzanie rozwiązańw pełni zintegrowanych, częściowo zintegrowanych lub niezintegrowanych z
wcześniejszymielementamisystemu,opartychnawspólnychplatformach,obrazachdyskówtwardychiprocedurachpomocytechnicznej.Narzędzia kontroli
dostarczane sąadministratorowiprzezprogramkonfiguracjisystemu,DellOpenManage™ITAssistantlubwprowadzanąna zlecenie integracjęfabryczną
Dell™.
Technologia LegacySelect pozwala administratorom na elektronicznąaktywacjęlub dezaktywacjęzłączy i urządzeńnośnikówdanych,takichjakzłącza
szeregowe i USB, złączerównoległe, napęd dyskietek i mysz PS/2. Dezaktywowane złącza i urządzenia nośnikówdanychumożliwiająudostępnieniezasobów.
Aby wprowadzićzmiany do systemu, należy ponownie uruchomićkomputer.
Możliwości zarządzania
Standardowyformatalarmów(ASF)
Standardowyformatalarmów(ASF)jeststandardemzarządzania DMTF określającym techniki powiadamiania alarmami: przed uruchomieniem systemu
operacyjnego“lub bez systemu operacyjnego. Standard ten zostałzaprojektowany w celu generowania alertu dotyczącego potencjalnego zagrożenia
zabezpieczeńlub błędówwsytuacji,gdysystemoperacyjnyjestwstanieuśpienia lub jest wyłączony. Format ASF zostałzaprojektowany w celu zastąpienia
wcześniejszych technologii powiadamiania działających bez systemu operacyjnego.
Ten komputer obsługuje następujące alerty ASF:
Więcej informacji na temat wdrażania technologii ASF firmy Dell można znaleźćw podręcznikach ASF User's Guide (Przewodnik użytkownika ASF) i ASF
Administrator's Guide (Przewodnik administratora ASF), dostępnych na witrynie pomocy technicznej firmy Dell w sieci Web pod adresem support.dell.com.
DellOpenManage™ITAssistant
Kontrola technologii LegacySelect
Możliwości zarządzania
Bezpieczeństwo
Zabezpieczenie hasłem
Konfiguracja systemu
Menu startowe
Usuwanie zapomnianych haseł
Usuwanie ustawieńCMOS
Zarządzanie energią
Hiperwątkowośći dwurdzeniowość
IEEE1394
Informacje o konfiguracjach RAID
Narzędzie konfiguracyjne RAID
Konfiguracja i zarzšdzanie woluminami RAID
Wykonywanie zadańkonfiguracyjnych
Alert
Opis
Chassis: Chassis Intrusion Physical Security Violation/Chassis Intrusion Physical Security Violation
Event Cleared (Obudowa: Naruszenie obudowy Naruszenie bezpieczeństwa fizycznego/Naruszenie obudowy
Zdarzenie naruszenia bezpieczeństwa fizycznego usunięte)
Obudowa komputera została otwarta
lub alarm naruszenia obudowy został
usunięty.
Boot: Failure to Boot to BIOS (Uruchamianie: Uruchamianie z systemu BIOS nie powiodło się)
Ładowanie systemu BIOS nie zostało
ukończone podczas uruchamiania.
Password: System Password Violation (Hasło: Nieprawidłowe hasło systemowe)
Hasło systemowe jest nieprawidłowe
(alert następuje po 3 nieudanych
próbach).
CPU: CPU DOA Alert/CPU DOA Alert Cleared (Procesor: Alert procesora DOA/Alert procesora DOA został
usunięty)
Procesor nie działa.
Heartbeats: Entity Presence (Impulsy: Obecnośćjednostki)
Przekazano okresowe impulsy
sprawdzające obecnośćsystemu.
Temperature: Generic Critical Temperature Problem (Temperatura: Wystąpiła temperatura krytyczna)
Temperatura komputera przekroczyła
dozwolony limit.
Voltage: Generic Critical Voltage Problem (Napięcie: Wystąpiło napięcie krytyczne)
Napięcie na zintegrowanych
regulatorach napięcia przekroczyło
dozwolony limit.
Power Supply: Critical Power Supply Problem (Zasilanie: Krytyczny problem z zasilaniem)
Napięcie zasilające komputera
przekroczyło wartośćgraniczną.
Cooling Device: Generic Critical Fan Failure (Wentylator: Krytyczny błąd wentylatora)
Prędkośćwentylatora (obroty/min)
przekroczyła dopuszczalnąwartość.
Connectivity: Ethernet Connectivity Enabled/
Ethernet Connectivity Disabled (Połączenie: Połączenie Ethernet włączone/Połączenie Ethernet wyłączone)
Połączenie Ethernet jest włączone lub
wyłączone.
Program IT Assistant umożliwia konfigurację, administracjęimonitorowaniekomputeróworazinnychurządzeńw sieci korporacyjnej. IT Assistant pozwala na
zarządzanie zasobami, konfiguracjami, zdarzeniami (alertami) i zabezpieczeniami w komputerach wyposażonych w standardowe oprogramowanie do
zarządzania. Zapewnia obsługęnarzędzi zgodnych ze standardami przemysłowymi SNMP, DMI i CIM.
Dla komputera dostępne sąnarzędzia zawarte w rozwiązaniu Dell OpenManage Client Instrumentation, oparte na technologii DMI i CIM. Informacje dotyczące
narzędzia IT Assistant można znaleźćw podręczniku Dell OpenManage IT Assistant User's Guide (Dell OpenManage IT Assistant Podręcznik użytkownika),
dostępnym na witrynie pomocy technicznej firmy Dell pod adresem: support.dell.com.
Program Dell OpenManage Client Instrumentation
Dell OpenManage Client Instrumentation to oprogramowanie umożliwiające zdalne zarządzanie takimi programami, jak IT Assistant w celu wykonania
następujących zadań:
l uzyskiwanie informacji dotyczącychkomputera,np.oliczbieprocesorówiużywanym systemie operacyjnym;
l monitorowaniestanukomputera,np.alertówdotyczącychtemperaturyzczujnikówtemperaturylubawariidyskutwardegozurządzeńpamięci
masowej;
l zmiana stanu komputera, np. aktualizacja systemu BIOS lub zdalne wyłączanie komputera.
Zarządzanysystemtotaki,dlaktóregowsieciskonfigurowanyjestprogramDellOpenManageClientInstrumentationwykorzystujący narzędzie IT Assistant.
Informacje dotyczące programu Dell OpenManage Client Instrumentation można znaleźćw podręczniku Dell OpenManage Client Instrumentation User's Guide
(Dell OpenManage Client Instrumentation Podręcznik użytkownika) dostępnym na witrynie pomocy technicznej firmy Dell pod adresem: support.dell.com.
Bezpieczeństwo
Wykrywanie naruszenia obudowy
Ta funkcja, jeśli została zainstalowana i aktywowana, służy do powiadamiania użytkownika o otwarciu obudowy. Aby zmienićustawienie opcji Chassis
Intrusion (Naruszenie obudowy):
1. Wejdźdo programu konfiguracji systemu.
2. Naciśnij klawisz strzałkiwdół, aby przejśćdo opcji Security (Bezpieczeństwo).
3. Naciśnij <Enter>, aby rozwinąćmenu.
4. Aby zaznaczyćopcjęChassis Intrusion (Naruszenie obudowy), użyj klawisza strzałkiwdół.
5. Naciskaj klawisze strzałek w bok, aby wybraćustawienie opcji.
6. Wyjdźz programu konfiguracji systemu.
Ustawienia opcji
l On (Włączone) Jeśli pokrywa komputera zostanie otwarta, ustawienie zostanie zmienione na Detected (Wykryte) i w trakcie wykonywania procedury
uruchamiającej po ponownym włączeniu komputera wyświetlony zostanie następujący komunikat alertu:
Alert! Cover was previously removed. (ALERT! Pokrywa była zdejmowana.)
l On-Silent (Włączone-Bez reakcji) (domyślnie. Jeśli pokrywa komputera zostanie otwarta, ustawienie zostanie zmienione na Detected (Wykryte). W
trakcie sekwencji ładowania po następnym włączeniu komputera nie zostanie wyświetlony żaden alert.
l Off (Wyłączone) Brakmonitorowanianaruszeniaibrakkomunikatów.
Aby wyzerowaćustawienie Detected (Wykryte):
1. Wejdźdo programu konfiguracji systemu.
2. Naciśnij klawisz strzałkiwdół, aby przejśćdo opcji Security (Bezpieczeństwo).
3. Naciśnij <Enter>, aby rozwinąćmenu.
4. Aby zaznaczyćopcjęIntrusion Alert (Alert naruszenia obudowy), użyj klawisza strzałkiwdół.
5. Naciskaj klawisze strzałek w bok, aby wybraćustawienie opcji Acknowledge (Potwierdzenie).
UWAGA: Jeśli hasło administratora jest włączone, jego znajomośćjest niezbędna, aby zmienićustawienie opcji Chassis Intrusion (Naruszenie
obudowy).
6. Uruchom ponownie komputer w celu zastosowania zmian.
Ucho kłódkiiszczelinalinkizabezpieczającej
Aby zabezpieczyćkomputer, można zastosowaćjednąz następujących metod:
l Użyj tylko kłódkilubkłódkiiprzeciągniętej przez ucho linki zabezpieczającej.
Sama kłódkazabezpieczakomputerprzedotwarciem.
Do zabezpieczenia przed nieupoważnionym przenoszeniem komputera używana jest linka zabezpieczająca, owinięta dookoła pobliskiego stałego
obiektu i kłódka.
l Podłącz dostępne w handlu urządzenie przeciwwłamaniowe do szczeliny linki zabezpieczającej w tylnej części komputera.
Urządzenia zabezpieczające przed kradzieżąskładająsięzwykle z odcinka metalowej linki, blokady z zamkiem i odpowiedniego klucza. Dokumentacja
dostarczana z urządzeniemzawierawskazówkidotyczące jego instalacji.
Zabezpieczenie hasłem
System Password (Hasło systemowe)
Ustawienia opcji
Nie można zmienićani wprowadzićnowego hasła systemowego, jeżeli wyświetlanajestjednazdwóchponiższych opcji:
l Set (Ustawione. Hasło systemowe zostało przypisane.
l Disabled (Wyłączone) Hasło systemowe wyłączono przez ustawienie zworki na płycie systemowej.
Hasło systemowe można ustawićtylko wtedy, gdy wyświetlona jest poniższa opcja:
l Not Enabled (Niewłączone) Hasło systemowe nie zostało przypisane, a zworka hasła na płycie systemowej znajduje sięw pozycji włączenia
(ustawienie domyślne).
Przypisywanie hasła systemowego
Aby opuścićpole bez przypisywania hasła systemowego, naciśnij <Esc> w dowolnym momencie przed zakończeniem kroku 5.
UWAGA: Przed zakupem urządzenia zabezpieczającego przed kradzieżąnależy upewnićsię, czy pasuje ono do gniazda kabla zabezpieczającego w
komputerze.
1
wierzch komputera
2
szczelina linki zabezpieczającej
3
ucho kłódki
POUCZENIE: Hasła zapewniająochronędanych przechowywanych w komputerze, jednak nie sąniezawodne. Jeśli dane wymagająwiększej ochrony,
użytkownik powinien zakupićdodatkowe zabezpieczenia, np. programy do szyfrowania danych, i korzystaćz nich.
POUCZENIE: Jeżeli użytkownik zostawi bez nadzoru włączonykomputer,wktórymnieprzypisanohasła systemowego, lub jeżeli użytkownik zostawi
komputer niezablokowany, co umożliwia wyłączenie hasła przez zmianęustawienia zworki, każdy będziemógłuzyskaćdostęp do danych
przechowywanych na dysku twardym.
1. Wejdźdo programu konfiguracji systemu i sprawdź, czy pole Unlock Setup (Odblokuj konfigurację) znajduje sięw obszarze Security (Bezpieczeństwo)
(patrz Konfiguracja systemu).
2. Jeśli pole Unlock Setup (Odblokuj konfigurację) istnieje:
a. Użyj klawiszy strzałek, aby przejśćdo pola Unlock Setup (Odblokuj konfigurację).
b. Naciśnij <Enter>, aby uzyskaćdostęp do pola.
c. Wprowadźhasło systemowe i naciśnij klawisz <Enter>.
3. Użyj klawiszy strzałek w celu przejścia do pola System Password (Hasło systemowe), a następnie naciśnij <Enter>.
4. Wprowadźnowe hasło w polu New Password (Nowe hasło).
Można użyćmaksymalnie15znaków.Abyusunąćznak podczas wprowadzania hasła, naciśnij klawisz <Backspace> lub klawisz strzałki w lewo. W haśle
nierozróżnia sięwielkości liter.
Niektórekombinacjeklawiszysąnieprawidłowe. W przypadku wprowadzenia takiej kombinacji, głośnik wyemituje sygnałdźwiękowy.
Po każdym naciśnięciu klawisza ze znakiem (lub klawisza spacji w celu wprowadzenia odstępu) w polu wyświetlany jest znak maskujący.
5. Naciśnij klawisz <Enter>.
Jeżeli nowe hasło systemowe ma mniej niż15znaków,całe pole jest uzupełniane znakami maskującymi.
6. Aby potwierdzićhasło, wpisz je po raz drugi w polu Confirm New Password (Potwierdźnowe hasło) i naciśnij klawisz <Enter>.
7. Naciśnij klawisz <Enter> w momencie zgłoszenia.
Ustawienie hasła systemowego zmienia sięna Set (Ustawione).
8. Wyjdźz programu konfiguracji systemu.
Zabezpieczenie hasłem zostanie włączone po ponownym uruchomieniu komputera.
Wpisywanie hasła systemowego
Po uruchomieniu lub ponownym uruchomieniu komputera na ekranie wyświetlony zostanie jeden z następującychmonitów:
Type the system password and press <Enter>.
Enter password: (Wprowadźhasło systemowe i naciśnij <Enter>. Wpisz hasło:)
Jeśli przypisano hasło administratora, komputer zaakceptuje je jako zastępcze hasło systemowe.
Jeżeli użytkownik wpisze nieprawidłowe lub niepełne hasło systemowe, na ekranie zostanie wyświetlony poniższy komunikat:
** Incorrect password. (Nieprawidłowe hasło.) **
Jeżeli użytkownik znowu wpisze nieprawidłowe lub niepełne hasło systemowe, na ekranie zostanie wyświetlony ten sam komunikat. Przy trzeciej i kolejnych
próbachwprowadzenianieprawidłowego lub niepełnego hasła systemowego wyświetlony zostanie następujący komunikat:
** Incorrect password. (Nieprawidłowe hasło.) **
Numberofunsuccessfulpasswordattempts(Liczbanieudanychpróbwprowadzeniahasła): 3
System halted! (System zatrzymany) Must power down. (Należy wyłączyćzasilanie.)
Nawet po wyłączeniu i włączeniu komputera po każdym wpisaniu nieprawidłowego lub niepełnego hasła systemowego wyświetlony zostanie powyższy
komunikat.
Usuwanie lub zmiana istniejącego hasła systemowego
Aby opuścićpole bez przypisywania hasła systemowego, naciśnij <Esc> w dowolnym momencie przed zakończeniem kroku 5.
1. Wejdźdo programu konfiguracji systemu i sprawdź, czy pole Unlock Setup (Odblokuj konfigurację) znajduje sięw obszarze Security (Bezpieczeństwo)
(patrz Konfiguracja systemu).
2. Jeśli pole Unlock Setup (Odblokuj konfigurację) istnieje:
a. Użyj klawiszy strzałek, aby przejśćdo pola Unlock Setup (Odblokuj konfigurację).
b. Naciśnij <Enter>, aby uzyskaćdostęp do pola.
c. Wprowadźhasło systemowe i naciśnij klawisz <Enter>.
UWAGA: Aby zapewnićlepsząochronękomputera przed nieupoważnionymi zmianami, można wykorzystaćopcjęPassword Status (Stan hasła) w
powiązaniu z opcjami System Password (Hasło systemowe) i Admin Password (Hasło administratora).
3. Użyj klawiszy strzałek w celu przejścia do pola System Password (Hasło systemowe), a następnie naciśnij <Enter>.
4. Wprowadźswoje hasło w polu Old Password (Stare hasło).
5. W celu zmiany hasła zastosuj siędo instrukcji przedstawionych w sekcji Przypisywanie hasła systemowego, zaczynając od kroku 4.
6. W przypadku usuwania hasła naciśnij <Enter> w polu New Password (Nowe hasło), pozostawiając pole puste.
7. Naciśnij <Enter> po raz drugi w polu Confirm New Password (Potwierdźnowe hasło), pozostawiając je puste.
8. Sprawdź, czy pole Not Set (Nieustawione) jest wyświetlane dla ustawienia System Password (Hasło systemowe).
Jeśli ustawienie Not Set (Nieustawione) jest wyświetlone, hasło systemowe zostało usunięte. Jeżeli natomiast ustawienie Not Set (Nieustawione) nie
jest wyświetlone, należypowtórzyćczynności od kroku 3 do kroku 8.
9. Wyjdźz programu konfiguracji systemu.
Hasło administratora
Ustawienia opcji
Nie można zmienićani wprowadzićnowego hasła administratora, jeżeli wyświetlona jest poniższa opcja:
l Disabled (Wyłączone) Hasło administratora wyłączono przez ustawienie zworki na płycie systemowej.
Hasło administratora można przypisaćtylko wtedy, gdy wyświetlonazostaniejednazdwóchnastępujących opcji:
l Set (Ustawione. Hasło administratora zostało przypisane.
l Not Enabled (Niewłączone) Hasło administratora nie zostało przypisane, a zworka hasła na płycie systemowej znajduje sięw pozycji włączenia
(ustawienie domyślne).
Przypisywanie hasła administratora
Hasło administratora może byćtakie samo jak hasło systemowe. Aby opuścićpole bez przypisywania hasła systemowego, naciśnij <Esc> w dowolnym
momencie przed zakończeniem kroku 5.
1. Wejdźdo programu konfiguracji systemu i sprawdź, czy pole Unlock Setup (Odblokuj konfigurację) znajduje sięw obszarze Security (Bezpieczeństwo)
(patrz Konfiguracja systemu).
2. Jeśli pole Unlock Setup (Odblokuj konfigurację) istnieje:
a. Użyj klawiszy strzałek, aby przejśćdo pola Unlock Setup (Odblokuj konfigurację).
b. Naciśnij <Enter>, aby uzyskaćdostęp do pola.
c. Wprowadźhasło systemowe i naciśnij klawisz <Enter>.
3. Użyj klawiszy strzałek w celu przejścia do pola Admin Password (Hasło administratora), a następnie naciśnij <Enter>.
4. Wprowadźnowe hasło w polu New Password (Nowe hasło).
Można użyćmaksymalnie15znaków.Abyusunąćznak podczas wprowadzania hasła, naciśnij klawisz <Backspace> lub klawisz strzałki w lewo. W haśle
nierozróżnia sięwielkości liter.
Niektórekombinacjeklawiszysąnieprawidłowe. W przypadku wprowadzenia takiej kombinacji, głośnik wyemituje sygnałdźwiękowy.
Po każdym naciśnięciu klawisza ze znakiem (lub klawisza spacji w celu wprowadzenia odstępu) w polu wyświetlany jest znak maskujący.
5. Naciśnij klawisz <Enter>.
Jeżeli nowe hasło administratora ma mniej niż15znaków,całe pole jest uzupełniane znakami maskującymi.
6. Aby potwierdzićhasło, wpisz je po raz drugi w polu Confirm New Password (Potwierdźnowe hasło) i naciśnij klawisz <Enter>.
7. Naciśnij klawisz <Enter> w momencie zgłoszenia.
Ustawienie hasła administratora zmienia sięna Set (Ustawione).
UWAGA: Jeżeli te dwa hasła sążne, hasła administratora można używaćjako zastępczego hasła systemowego. Niemniej hasło systemowe nie może
byćstosowane zamiast hasła administratora.
8. Wyjdźz programu konfiguracji systemu.
Zmiana ustawienia Admin Password (Hasło administratora) zaczyna obowiązywaćod razu (nie jest konieczne ponowne uruchomienie komputera).
Obsługa komputera z włączonym hasłem administratora
Po wejściu do programu konfiguracji systemu, wyświetlana jest opcja Unlock Setup (Odblokuj konfigurację) (patrz: Konfiguracja systemu).
Jeżeli w polu Unlock Setup (Odblokuj konfigurację) nie zostanie wprowadzone prawidłowe hasło administratora, możliwe będzie jedynie przeglądanie opcji
konfiguracji systemu bez możliwości ich modyfikacji.
Usuwanie i zmiana istniejącego hasła administratora
Aby zmienićbieżące hasło administratora, należy znaćto hasło. Aby opuścićpole bez przypisywania hasła systemowego, naciśnij <Esc> w dowolnym
momencie przed zakończeniem kroku 5.
1. Wejdźdo programu konfiguracji systemu (patrz: Konfiguracja systemu).
2. Użyj klawiszy strzałek w celu przejścia do pola Admin Password (Hasło administratora), a następnie naciśnij <Enter>.
3. Wprowadźswoje hasło w polu Old Password (Stare hasło).
4. W celu zmiany bieżącego hasła zastosuj siędo instrukcji przedstawionych w sekcji Przypisywanie hasła administratora, zaczynając od kroku 4.
5. W przypadku usuwania hasła naciśnij <Enter> w polu New Password (Nowe hasło), pozostawiając pole puste.
6. Naciśnij <Enter> po raz drugi w polu Confirm New Password (Potwierdźnowe hasło), pozostawiając je puste.
7. Sprawdź, czy pole Not Set (Nieustawione) jest wyświetlane dla ustawienia Admin Password (Hasło administratora).
Jeśli ustawienie Not Set (Nieustawione) jest wyświetlone, hasło administratora zostało usunięte. Jeżeli natomiast ustawienie Not Set (Nieustawione)
nie jest wyświetlone, należypowtórzyćczynności od kroku 3 do kroku 8.
8. Wyjdźz programu konfiguracji systemu.
Wyłączanie zapomnianego hasła i ustawianie nowego hasła
Instrukcje dotyczące zerowania hasła systemowego i/lub hasła administratora zostały opisane w sekcji Usuwanie zapomnianych haseł.
Konfiguracja systemu
Przegląd
Z konfiguracji systemu można korzystać:
l aby zmienićinformacje na temat konfiguracji systemu po dodaniu, zmianie lub usunięciu dowolnego sprzętu;
l w celu ustawienia lub zmiany opcji określanych przez użytkownika, np. hasła systemowego;
l aby uzyskaćinformacje na temat aktualnej ilości pamięci lub ustawićtyp zainstalowanego dysku twardego.
Przed skorzystaniem z programu konfiguracji systemu zaleca sięzapisaćinformacje wyświetlane na ekranie tego programu, aby można je było wykorzystaćw
przyszłości.
Uruchamianie programu konfiguracji systemu
1. Włącz (lub uruchom ponownie) komputer.
UWAGA: Aby zapewnićochronęhasła systemowego przed nieupoważnionymi zmianami, można wykorzystaćopcjęPassword Changes (Zmiany hasła)
w połączeniu z opcjąAdmin Password (Hasło administratora).
POUCZENIE: Nie zmieniaj ustawieńtego programu, jeśli nie jesteśzaawansowanym użytkownikiemtegokomputera.Niektórezmianymogą
spowodowaćnieprawidłowe działanie komputera.
2. Po wyświetleniuniebieskiegologoDELL™poczekajnawyświetlenie znaku zgłoszenia F2.
3. Natychmiast po pojawieniu sięznaku zgłoszenia F2 naciśnij klawisz <F2>.
4. Jeśli nie zdążysz nacisnąćklawisza zanim zostanie wyświetlone logo systemu operacyjnego, musisz poczekaćdo wyświetlenia pulpitu systemu
Microsoft®Windows®. Wówczaswyłącz komputer (patrz: Wyłączanie komputera)ispróbujponownie.
Ekrany konfiguracji systemu
Na ekranie programu konfiguracji systemu wyświetlane sąaktualne lub modyfikowalne informacje na temat konfiguracji komputera.
Opcje konfiguracji systemu
UWAGA: Znak zgłoszenia F2 oznacza, że klawiatura została zainicjalizowana. Może on pojawićsiębardzo szybko, więc należy poczekaćna jego
wyświetlenie, a następnie nacisnąćklawisz <F2>. W przypadku naciśnięcia klawisza <F2> przed pojawieniem sięznaku zgłoszenia, nie odniesie ono
skutku.
UWAGA: Jeśli ustawiono hasło administratora, użytkownik zostanie poproszony o jego wprowadzenie. Bez hasła administratora można przeglądać
ustawienia konfiguracji systemu, ale nie można ich modyfikować.
UWAGA: W zależności od komputera oraz zainstalowanych urządzeńwymienione w tej sekcji pozycje mogąnie pojawićsięlub pojawićsięw innej
formie.
System
System Info (Informacje o
systemie)
Wyświetlane są: nazwa komputera, wersja BIOS, data BIOS, znacznik serwisowy, kod usług ekspresowych oraz
wyróżnikzasobów.
Processor Info
(Informacje dotyczące
procesora)
Wyświetlane sąnastępujące informacje dotyczące procesora zainstalowanego w systemie: typ procesora, szybkośćzegara
procesora, szybkośćszyny procesora, pamięćpodręczna procesora, rozmiar, ID procesora oraz to, czy pocesor obsługuje
hiperwątkowość lub dwurdzeniowość i technologięprzetwarzania 64-bitowego.
Memory Info (Informacje o
pamięci)
Wyświetlane sąnastępujące informacje: ilośćzainstalowanej pamięci, szybkośćpamięci, tryb kanału pamięci oraz opis
technologii pamięci. Opcja ta zawiera także tabelęzawierającądane dotyczące rozmiaru pamięci, informację, czy moduł
pamięci jest typu ECC, jedno- czy dwustronny, oraz typ i organizacjępamięci.
PCI Info (Informacje o
złączach PCI)
Wyświetlana jest zawartośćgniazdPCI,PCIExpressiPCI-X.
Date/Time (Data/Czas)
Ustawienia te sterująwewnętrznym kalendarzem i zegarem systemowym.
Boot Sequence (Sekwencja
ładowania)
(Ustawienie domyślne
Diskette drive (Napęd
dyskietek))
Opcja ta określa kolejność, wedługktórejsystemwyszukujeurządzeństartowych podczas uruchamiania systemu.
UWAGA: Po włożeniu urządzenia startowego i ponownym uruchomieniu systemu opcja ta pojawi sięw menu programu
konfiguracji systemu. Aby uruchomićkomputer za pomocąurządzenia pamięci USB, zaznacz to urządzenie i przenieśje tak,
aby pojawiło sięjako pierwsze na liście.
Napędy
SAS Controller
(Kontroler SAS)
Włączanie lub wyłączanie wewnętrznego kontrolera SAS.
(Ustawienie domyślne On
(Włączony))
Diskette Drive (Napęd
dyskietek)
(Ustawienie domyślne
Internal (Wewnętrzny))
Włączanie i wyłączanie napędówdyskietekorazustawianieprawadoodczytudlawewnętrznego napędu dyskietek. Off
(Wyłączone) wyłączanie wszystkich napędówdyskietek.USB wyłączanie wewnętrznego napędu dyskietek i włączanie
napędu dyskietek USB, jeśli włączono kontroler USB i podłączono napęd USB. Internal (Wewnętrzne) włączanie
wewnętrznego napędu dyskietek. Read Only (Tylko do odczytu) włączanie kontrolera wewnętrznego napędu i ustawianie
dla niego prawa tylko do odczytu.
UWAGA: Systemy operacyjne obsługujące USB wykryjąnapędy dyskietek USB niezależnie od tego ustawienia.
Napędy od 0 do 2
(Ustawienie domyślne On
(Włączony))
Włączanie i wyłączanie napędu SATA. On (Włączony) włączanie interfejsu umożliwiającego użycie urządzenia.
Wyświetlanie typu kontrolera (SATA), numeru portu używanego przez napęd, ID napędu i pojemności.
Napędy od 3 do 4
(Ustawienie domyślne On
(Włączony))
Włączanie lub wyłączanie urządzenia PATA (takiego jak napęd CD lub DVD). On (Włączony) włączanie interfejsu
umożliwiającego użycie urządzenia.
Wyświetlanie typu kontrolera (ATA), numeru portu używanego przez napęd, ID napędu, pojemności i informacji o tym, czy
napęd jest sterowany przez BIOS.
SATA Operation (Operacja
SATA)
((Ustawienie domyślne
AHCI)
OkreślatryboperacyjnyzintegrowanegokontroleraSATA,którymoże byćAHCI lub ATA.
Onboard Devices (Zintegrowane urządzenia)
Integrated NIC
(Zintegrowany
kontroler NIC)
(Ustawienie domyślne
On (Włączony))
Włączanie lub wyłączanie zintegrowanego kontrolera USB. Ustawienia tej opcji sąnastępujące: On (Włączony), Off (Wyłączony),
On w/RPL (Włączony z RPL) lub On w/ PXE (Włączony z PXE). Gdy ustawienie On w/ PXE (Włączony z PXE) lub On w/RPL
(Włączony z RPL) jest aktywne, to, jeśli procedura uruchamiania nie jest dostępnazserwerasieciowego,komputerpróbuje
uruchomienia za pomocąnastępnego urządzenia na liście sekwencji ładowania.
Integrated Audio
(Zintegrowany
dźwięk)
(Ustawienie domyślne
On (Włączony))
Włączanie lub wyłączanie zintegrowanego kontrolera audio.
Kontroler 1394
(Ustawienie domyślne
On (Włączony))
Włączanie lub wyłączanie kontrolera 1394.
Kontroler USB
(Ustawienie domyślne
On (Włączony))
Włączanie lub wyłączanie wewnętrznego kontrolera USB. Opcja No Boot (Bez uruchamiania) służy do aktywacji kontrolera, ale
dezaktywuje możliwośćjego uruchamiania z urządzenia USB.
UWAGA: Systemy operacyjne obsługujące USB wykryjąnapędy dyskietek USB niezależnie od ustawienia No Boot (Bez
uruchamiania).
Przednie porty USB
(Ustawienie domyślne
On (Włączony))
Włączanie lub wyłączanieprzednichportówUSB.
USB dla Flexbay
(Ustawienie domyślne
On (Włączony))
On (Włączone) włączanie wewnętrznego urządzenia USB dla FlexBay.
UWAGA: Ta opcja USB pojawia siętylko, jeśli urządzenie FlexBay jest zainstalowane.
LPT Port Mode (Tryb
portu LPT)
(Ustawienie domyślne
PS/2)
Określanie trybu działania wewnętrznegoporturównoległego. Off (Wyłączony) wyłączanie tego portu. AT port jest tak
skonfigurowany, aby byłkompatybilny z AT. PS/2 port jest tak skonfigurowany, aby byłkompatybilny z PS/2. EPP port jest tak
skonfigurowany, aby byłkompatybilny z dwukierunkowym protokołem EPP. ECP port jest tak skonfigurowany, aby był
kompatybilny z dwukierunkowym protokołem ECP.
UWAGA: Po ustawieniu opcji LPT Port Mode (Tryb portu LPT) na ECP w menu pojawia sięopcja LPT Port DMA.
LPT Port Address
(Adres portu LPT)
Określanie adresu używanegoprzezwbudowanyportrównoległy.
Serial Port #1 (Port
szeregowy #2)
(Ustawienie domyślne
Auto)
Określanie działania portu szeregowego.
Auto ustawienie domyślne automatycznie konfiguruje złącze dla odpowiedniego przypisania (COM1 lub COM3).
Serial Port #2 (Port
szeregowy #2)
(Ustawienie domyślne
Auto)
Określanie działania portu szeregowego.
Auto ustawienie domyślne automatycznie konfiguruje złącze dla odpowiedniego przypisania (COM2 lub COM4).
Port myszy PS/2
(Ustawienie domyślne
On (Włączony))
Włączanie lub wyłączanie zintegrowanego kontrolera myszy zgodnego ze standardem PS/2.
Grafika
Primary Video (Grafika
podstawowa)
(Ustawienie domyślne PEG)
To ustawienie określa,którykontrolergrafikijestkontroleremgłównym PCI czy PEG. PEG jest odpowiednim ustawieniem
dlajednejlubkilkukartgraficznychPCIExpress.
Performance (Wydajność)
HyperThreading
(Hiperwątkowość)
(Ustawienie domyślne On
(Włączony))
Określa, czy procesor fizyczny działa jak jeden czy dwa procesory logiczne. Wydajnośćniektórychaplikacjizwiększa się,
gdy zainstalowane sądodatkowe procesory logiczne. On (Włączona) umożliwia zastosowanie hiperwątkowości.
UWAGA: Hiperwątkowośćmoże nie byćobsługiwana na tym komputerze.
Multiple CPU Core (Procesor
wielordzeniowy)
(Ustawienie domyślne On
(Włączony))
Określanie, czy procesor będzie miałaktywny jeden czy dwa rdzenie. On (Włączony) włączanie drugiego rdzenia.
SpeedStep
(Ustawienie domyślne Off
(Wyłączone))
Włączanie opcji Intel®SpeedStep®dla wszystkich obsługiwanychprocesorówkomputera.Ustawienietozmieniazużycie
energii i częstotliwośćprocesora.
UWAGA: Ta opcja może nie byćdostępna na komputerze.
Virtualization
(Wirtualizacja)
(Ustawienie domyślne Off
(Wyłączone))
Określanie, czy monitor maszyny wirtualnej (VMM) może wykorzystywaćdodatkowe możliwości sprzętu udostępniane
przez technologięIntel Virtualization.
Limit CPUID Value (Wartość
graniczna CPUID)
(Ustawienie domyślne Off
(Wyłączone))
Definiowanie wartości maksymalnych obsługiwanych przez standardowąfunkcjęprocesoraCPUID.Niektóresystemy
operacyjne nie przeprowadząinstalacji, gdy obsługiwana maksymalna wartośćfunkcji CPUID jest większa niż3.
Security (Bezpieczeństwo)
Unlock Setup (Odblokuj
konfigurację)
(Ustawienie domyślne
Locked (Zablokowana))
Gdy wykorzystywane jest hasło administratora, opcja ta umożliwia dostęp użytkownika do modyfikacji ustawieńkonfiguracji
systemu. Należy wprowadzićhasło administratora w momencie zgłoszenia systemu w celu odblokowania konfiguracji systemu.
Jeśli poprawne hasło nie zostanie tutaj wprowadzone, użytkownik może tylko przeglądać, ale nie może modyfikowaćpól
konfiguracji systemu.
Admin Password (Hasło
administratora)
(Ustawienie domyślne Not
Set (Nieustawione))
Opcja ta umożliwia wyświetlanie bieżącego stanu funkcji zabezpieczania hasłem w programie konfiguracji systemu, a także
pozwala na weryfikacjęi przypisanie nowego hasła administratora.
System Password (Hasło
systemowe)
(Ustawienie domyślne Not
Set (Nieustawione))
Umożliwia wyświetlanie bieżącego stanu funkcji zabezpieczania systemu hasłem oraz pozwala na przypisanie i weryfikację
nowego hasła systemowego.
Password Changes (Zmiany
hasła)
(Ustawienie domyślne
Unlocked (Odblokowane))
Określanie interakcji między hasłem systemowym a hasłem administratora. Ustawienie Locked (Odblokowane) zabezpiecza
przed modyfikacjąhasła systemowego przez użytkownika,którynieznahasła administratora. Ustawienie Unlocked
(Odblokowane) pozwala użytkownikowi bez znajomości prawidłowego hasła systemowego na modyfikacjęhasła
systemowego.
Chassis Intrusion
(Naruszenie obudowy)
(Ustawienie domyślne On-
Silent (Włączone-Bez
reakcji))
Gdy opcja ta jest aktywna, podczas kolejnego uruchamiania komputera użytkownik zostanie poinformowany, że pokrywa
komputera została otwarta. Możliwe ustawienia tej opcji to: On (Włączone), On-Silent (Włączone-Bez reakcji ustawienie
domyślne) i Off (Wyłączone).
Intrusion Alert (Alert
naruszenia obudowy)
Potwierdzanie i usuwanie alertu naruszenia obudowy.
TPM Security
(Zabezpieczenie TPM)
(Ustawienie domyślne Off
(Wyłączone))
Włączanie lub wyłączanie urządzenia zabezpieczającego Trusted Platform Module.
Execute Disable
(Wyłączanie wykonania)
(Ustawienie domyślne On
Włączanie lub wyłączanie technologii zabezpieczania pamięci Execute Disable, polegającej na zaprzestaniu wykonywania
bitów.
(Włączony))
Power Management (Zarządzanie energią)
AC Recovery
(Przywrócenie
zasilania)
(Ustawienie domyślne
Off (Wyłączone))
Określanie,wjakisposóbsystemreagujepodczasponownegowłączania zasilania prądu zmiennego po jego utracie. Ustawienie
Off (Wyłączone) powoduje, że system pozostaje wyłączony podczas ponownego włączania zasilania. Aby włączyćsystem, należy
nacisnąćprzycisk zasilania na przednim panelu komputera. Ustawienie On (Włączone) powoduje, że system włącza siępo
ponownym włączeniu zasilania. Po wybraniu ustawienia Last(Ostatni)systempowrócidoostatniegostanuzasilania,wjakim
znajdowałsię, zanim zostałwyłączony.
Auto Power On
(Automatyczne
włączanie)
(Ustawienie domyślne
Off (Wyłączone))
Ustawianie komputera na automatyczne włączanie. Off (Wyłączone) wyłączenie tej funkcji. Everyday (Codziennie) włączanie
komputera codziennie o godzinie określonej przez opcjęAuto Power Time (Czas automatycznego włączania). Weekdays (Dni
robocze) włączanie komputera codziennie od poniedziałku do piątku o godzinie określonej przez opcjęAuto Power Time (Czas
automatycznego włączania).
UWAGA: Ta funkcja nie działa, jeśli komputer zostałwyłączony przy użyciu listwy zasilania lub zabezpieczenia antyprzepięciowego.
Auto Power Time (Czas
automatycznego
włączania)
Ustawianie czasu automatycznego włączania komputera.
Czas odmierzany jest w formacie 12-godzinnym (godziny:minuty). Czas uruchomienia można zmienić, naciskając klawisze strzałek w
prawo lub w lewo w celu zwiększenia lub zmniejszenia wartości w polu daty i godziny albo wprowadzając te dane ręcznie.
Low Power Mode (Tryb
ekonomiczny)
(Ustawienie domyślne
Off (Wyłączone))
Gdy wybrany jest tryb ekonomiczny, zdalne wybudzenie komputera ze stanu hibernacji lub wyłączenia nie będzie możliwe
poprzez zintegrowany kontroler sieciowy.
Remote Wake-Up
(Zdalne wybudzanie
komputera)
(Ustawienie domyślne
Off (Wyłączone))
Opcja ta umożliwia włączenie systemu, gdy kontroler interfejsu sieciowego NIC lub modem z funkcjązdalnego wybudzenia otrzyma
sygnałwybudzenia.
On (Włączone) jest ustawieniem domyślnym. Ustawienie On w/ Boot to NIC (Włączony z uruchomieniem z kontrolera NIC)
umożliwia komputerowi podjęciepróbyuruchomieniazsieciprzedwykorzystaniemsekwencjiładowania.
UWAGA: Zwykle system można zdalnie włączyćz trybu zawieszenia, hibernacji lub przy jego całkowitym wyłączeniu. Gdy włączona
jest funkcja Low Power Mode (Tryb ekonomiczny) w menu Power management (Zarządzanie energią), system można włączyć
zdalnie tylko z trybu zawieszenia.
Suspend Mode (Tryb
zawieszenia)
Ustawianie trybu zawieszenia komputera. Opcje do wyboru to: S1 stanzawieszenia,wktórymkomputerdziała w trybie
ekonomicznym oraz S3 stanzawieszenia,wktórymzasilaniejestzmniejszonelubwyłączonedlawielukomponentów,lecz
pamięćsystemowa pozostaje aktywna.
Maintenance (Serwis)
Service Tag (Znacznik
serwisowy)
Wyświetlanie znacznika serwisowego komputera.
SERR Message
(Komunikat SERR)
(Ustawienie domyślne
On (Włączony))
Niektórekartygraficznewymagająwyłączenia komunikatu SERR.
Load Defaults
(Załaduj wartości
domyślne)
Przywracanie wartości fabrycznych dla opcji konfiguracji systemu.
Event Log (Rejestr
zdarzeń)
Umożliwia przegląd rejestru zdarzeń. Wpisy sąoznaczone literąR Read (Przeczytane) i U Unread(Nieprzeczytane).Wybór
opcji Mark All Entries Read (Zaznacz wszystkie przeczytane wpisy) powoduje umieszczenie litery R z lewej strony wszystkich
wpisów.OpcjaClear Log (Wyczyśćrejestr) służy do usuwania danych z rejestru zdarzeń.
POST Behavior (Zachowanie POST)
Fastboot (Szybkie
uruchomienie)
(Ustawienie
domyślne On
(Włączony))
Gdy ta funkcja jest włączona,czasuruchomieniakomputerajestkrótszy,ponieważpomijane sąniektórekontrolekompatybilności. Po
wybraniu opcji Off (Wyłączone) żadne kroki nie sąpomijane podczas uruchamiania komputera. Opcja On (Włączone) umożliwia szybsze
uruchomienie systemu.
Numlock Key
(Klawisz Numlock)
(Ustawienie
domyślne On
(Włączony))
Określanie funkcji klawiszy numerycznych z prawej strony klawiatury. Ustawienie Off (Wyłączony) powoduje, że klawisze z prawej
strony klawiatury będądziałały jak klawisze strzałek. Natomiast ustawienie On (Włączone) powoduje, że klawisze z prawej strony
klawiatury będądziałały jak klawisze numeryczne.
OS Install
(Instalacja OS)
(Ustawienie
domyślne On
(Włączony))
Definiowanie maksymalnej ilości pamięci systemowej dostępnej dla systemu operacyjnego. Gdy opcja ta jest ustawiona na wartośćOff
(Wyłączona), cała pamięćsystemowa jest dostępna dla systemu operacyjnego. Natomiast po jej ustawieniu na wartośćOn (Włączona),
maksymalna ilośćpamięci dostępnejdlasystemuoperacyjnegowynosi256MB.
UWAGA: Niektóresystemyoperacyjneniezakończąinstalacji, jeśli pamięćsystemowa jest większa niż2GB.
POST Hotkeys
(Klawiszeskrótu
POST)
Określanie, czy na ekranie początkowym wyświetlany jest komunikat z informacjąo sekwencji klawiszy wymaganej do uruchomiania
programu konfiguracji systemu lub funkcji szybkiego uruchamiania. Menu Setup & Boot (Konfiguracja i Menu startowe) zawiera oba
komunikaty (F2=Setup (Konfiguracja) i F12=Boot Menu (Menu startowe)). Setup (Konfiguracja) zawiera tylko komunikat dotyczący
konfiguracji (F2=Setup (Konfiguracja)). Boot Menu (Menu startowe) zawiera tylko komunikat dotyczący szybkiego uruchamiania
Menu startowe
Funkcja ta umożliwia zmianęsekwencji ładowania dla urządzeń.
Ustawienia opcji
l Onboard or USB Floppy Drive (Napęd dyskietek zintegrowany lub USB) Komputerspróbujeprzeprowadzićrozruch z napędu dyskietek. Jeśli
dyskietka w napędzie nie jest dyskietkąstartowąlub w napędzie nie ma dyskietki, albo w komputerze nie zainstalowano napędu dyskietek, komputer
wyświetli komunikat o błędzie.
l Hard Drive (Dysk twardy) (Określony przez numer seryjny) Komputerpróbujeprzeprowadzićuruchomienie z wybranego napędu dysku twardego.
Jeżeli na dysku nie jest zainstalowany system operacyjny, wyświetlany jest komunikat o błędzie.
l Onboard or USB CD Drive (Napęd CD-ROM zintegrowany lub USB) Komputerspróbujeprzeprowadzićuruchomienie z napędu CD-ROM. Jeśli w
napędzie nie ma dysku CD lub jeśli na dysku CD nie ma systemu operacyjnego, komputer wyświetli komunikat o błędzie.
l USB Device (Urządzenie USB) Włóżurządzenie pamięcimasowejdoportuUSBiuruchomkomputerponownie.Gdywprawymgórnymrogupojawi
siękomunikat F12 = Boot Menu (F12 = Menu startowe), naciśnij <F12>. System BIOS wykryje urządzenie i doda opcjęUSB do menu startowego.
Wybórurządzenia startowego dla bieżącego uruchomienia
Z funkcji tej można korzystać, na przykład, w celu ponownego uruchomienia komputera z urządzenia USB, takiego jak napęd dyskietek, klucz pamięci lub
napęd CD-RW.
1. Przy uruchamianiu systemu z urządzenia USB należy je podłączyćdo złącza USB (patrz: Dane dotyczące komputera).
2. Włącz (lub uruchom ponownie) komputer.
3. Gdywprawymgórnymroguekranuzostaniewyświetlony komunikat F2 = Setup, F12 = Boot Menu (F2 = Konfiguracja, F12 = Menu startowe),
naciśnij klawisz <F12>.
Jeśli nie zdążysz nacisnąćklawisza, zanim zostanie wyświetlone logo systemu operacyjnego, poczekaj na pojawienie siępulpitu Microsoft Windows.
Wówczaswyłącz komputer (patrz: Wyłączanie komputera)ispróbujponownie.
Wyświetlane jest menu.
4. Użyj klawiszy strzałekwgóręiwdółw celu przejścia do Boot Device Menu (Menu urządzenia startowego), a następnie naciśnij <Enter>, aby wybrać
danąopcję.
5. Boot Device Menu (Menu urządzenia startowego) zawiera listęwszystkich dostępnych urządzeństartowych.
6. Użyj klawiszy strzałekwgóręiwdółw celu przejścia do urządzenia(którezostaniewykorzystanetylkopodczasbieżącego uruchamiania).
7. Naciśnij <Enter> w celu wybrania urządzenia.
Przykładowo, przy uruchamianiu systemu z klucza pamięci USB, zaznacz opcjęUSB Device (Urządzenie USB) i naciśnij klawisz <Enter>.
Zmiana sekwencji ładowania dla przyszłych procedur uruchamiających
1. Wejdźdo programu konfiguracji systemu (patrz: Uruchamianie programu konfiguracji systemu).
2. Za pomocąklawiszy strzałek zaznacz opcjęmenu Boot Sequence (Sekwencja ładowania) i naciśnij klawisz <Enter>, aby wyświetlićmenu.
(F12=Boot Menu). None (Brak) nie wyświetla komunikatu.
Keyboard Errors
(Błędy
klawiatury)
Po aktywacji tej opcji poprzez ustawienie na Report (Zgłaszanie) i wykryciu błędu podczas POST, BIOS wyświetli komunikat o błędzie i
będzie monitowało naciśnięcie klawisza <F1>, aby kontynuować, lub <F2>, by wejśćdo programu konfiguracji systemu.
Po dezaktywacji tej opcji poprzez ustawienie na Do Not Report (Bez zgłaszania) i wykryciu błędu podczas POST, BIOS wyświetli
komunikat o błędzie i będzie kontynuowałuruchamianie komputera.
UWAGA: Aby możliwe było uruchomienie systemu z urządzenia USB, musi ono byćurządzeniem startowym. Aby upewnićsię, że dane urządzenie jest
urządzeniem startowym, należy zapoznaćsięz jego dokumentacją.
UWAGA: W przypadku uruchamiania systemu z napędu dyskietek USB, należy najpierw ustawićnapęd dyskietek na USB w konfiguracji systemu (patrz:
Opcje konfiguracji systemu).
UWAGA: Aby możliwe było uruchomienie systemu z urządzenia USB, musi ono byćurządzeniem startowym. By upewnićsię, że dane urządzenie jest
urządzeniem startowym, należy zapoznaćsięz jego dokumentacją.
UWAGA: Należy zanotowaćaktualnąsekwencjęładowania, aby można było jąw razie potrzeby odtworzyć.
3. Do nawigacji po liście urządzeńsłużąklawisze strzałekwgóręiwdół.
4. Naciśnij klawisz spacji, aby włączyćlub wyłączyćurządzenie.
5. Naciśnij klawisze <U> i <D>, aby przesunąćzaznaczone urządzenieodpowiedniowgóręlubwdółlisty.
Uruchamianie z urządzenia USB
Klucz pamięci
1. Włóżklucz pamięci do portu USB i uruchom ponownie komputer.
2. Gdywprawymgórnymrogupojawisiękomunikat F12 = Boot Menu (F12 = Menu startowe), naciśnij <F12>.
System BIOS wykryje urządzenie i doda opcjęurządzenia USB do menu startowego.
3. Patrz: Wybórurządzenia startowego dla bieżącego uruchomienia.
Napęd dyskietek
1. W konfiguracji systemu ustaw opcjęDiskette Drive (Napęd dyskietek) na USB.
2. Zapisz zmiany i wyjdźz programu konfiguracji systemu.
3. Podłącz napęd dyskietek USB, włóżnośnik startowy i uruchom system ponownie.
4. Patrz: Wybórurządzenia startowego dla bieżącego uruchomienia.
Usuwanie zapomnianych haseł
1. Postępuj zgodnie z procedurami opisanymi w sekcji Zanim zaczniesz.
UWAGA: Aby możliwe było uruchomienie systemu z urządzenia USB, musi ono byćurządzeniem startowym. By upewnićsię, że dane urządzenie jest
urządzeniem startowym, należy zapoznaćsięz jego dokumentacją.
OSTRZEŻENIE: Przed rozpoczęciemktórejkolwiekzprocedurztejsekcjinależy zastosowaćsiędo instrukcji dotyczących bezpieczeństwa
opisanych w Przewodniku z informacjami o produkcie.
POUCZENIE: Ten proces powoduje usunięciezarównohasła systemowego, jak i dostępu do ustawieńsystemu.
OSTRZEŻENIE: Komputer jest ciężki (minimalna waga wynosi w przybliżeniu25kg)imanewrowanienimmoże byćtrudne. Poszukaj pomocy,
zanimspróbujeszgopodnieść, przenieśćlub przechylić. Ten komputer powinien byćprzenoszony przez dwie osoby. Zawsze podnośgo w
odpowiednisposób,abyuniknąćobrażeń. Unikaj pochylania siępodczas podnoszenia. Więcej ważnych informacji dotyczących bezpieczeństwa
można znaleźćw Przewodniku z informacjami o produkcie.
OSTRZEŻENIE: Podstawka komputera powinna byćzawsze zamontowana w celu zapewnienia maksymalnej stabilności systemu.
Niezamontowanie podstawki może spowodowaćprzechylenie siękomputera, co grozi obrażeniami ciała lub uszkodzeniem komputera.
Zworka
Ustawienie
Opis
PSWD
Funkcje hasła sąwłączone (ustawienie domyślne).
Funkcje hasła sąwyłączone.
RTCRST
Zegar czasu rzeczywistego nie zostałwyzerowany (ustawienie domyślne).
2. Zdejmij pokrywękomputera (patrz: Zdejmowanie pokrywy komputera).
3. Znajdź2-stykowązworkęhasła (PSWD) na płycie systemowej i wyjmij wtyk zworki. Odłóżwtyk. Więcej informacji o znajdowaniu zworki można znaleźć
w sekcji Elementy płyty systemowej.
4. Podłącz komputer i monitor do gniazdek elektrycznych i włącz je.
5. Po pojawieniu sięna ekranie pulpitu Microsoft®Windows®wyłącz komputer (patrz: Wyłączanie komputera).
6. Wyłącz monitor i odłącz go od gniazdka elektrycznego.
7. Wyjmij kabel zasilania komputera z gniazdka elektrycznego, a następnie naciśnij przycisk zasilania, aby uziemićpłytęsystemową.
8. Zdejmij pokrywękomputera (patrz: Zdejmowanie pokrywy komputera).
9. Znajdź2-stykowązworkęhasła na płycie systemowej i podłączwtykzworkidojegostykówwceluaktywacjihasła. Więcej informacji można znaleźćw
sekcji Elementy płyty systemowej.
10. Załóżpokrywękomputera (patrz: Zakładanie pokrywy komputera).
11. Podłącz komputer i urządzenia do gniazdek elektrycznych oraz włącz je.
12. Przypisz nowe hasło systemowe i/lub hasło dostępu do ustawieńsystemu.Patrz:Konfiguracja systemu.
Usuwanie ustawieńCMOS
1. Postępuj zgodnie z procedurami opisanymi w sekcji Zanim zaczniesz.
2. Zdejmij pokrywękomputera (patrz: Zdejmowanie pokrywy komputera).
3. Wyzeruj bieżące ustawienia CMOS:
a. Znajdźzworki hasła oraz CMOS (RTCRST) na płycie systemowej (patrz: Elementy płyty systemowej).
b. Usuńwtyk zworki hasłazjejstyków.
c. Umieśćwtyk zworki hasła na stykach RTCRST i poczekaj około 5 sekund.
d. WyjmijwtykzworkizestykówRTCRSTiumieśćgo z powrotem na stykach hasła.
4. Załóżpokrywękomputera (patrz: Zakładanie pokrywy komputera).
5. Podłącz komputer i urządzenia do gniazdek elektrycznych oraz włącz je.
Zarządzanie energią
Zegar czasu rzeczywistego jest zerowany.
zwarta niezwarta
UWAGA: Gdy użytkownik otrzymuje komputer, wtyk zworki hasła znajduje sięw zworce hasła.
POUCZENIE: Aby podłączyćkabel sieciowy, należy najpierw podłączyćgo do portu lub urządzenia sieciowego, a następnie do komputera.
UWAGA: Spowoduje to włączenie funkcji haseł. Po wejściu do konfiguracji systemu (patrz: Konfiguracja systemu)zarównoopcjehasła systemowego,
jak i hasła administratora pojawiająsięjako Not Set (Nieustawione) co oznacza, że funkcja hasełjest aktywna, ale nie przypisano żadnego hasła.
OSTRZEŻENIE: Przed rozpoczęciemktórejkolwiekzprocedurztejsekcjinależy zastosowaćsiędo instrukcji dotyczących bezpieczeństwa
opisanych w Przewodniku z informacjami o produkcie.
POUCZENIE: Aby podłączyćkabel sieciowy, należy najpierw podłączyćgo do portu lub urządzenia sieciowego, a następnie do komputera.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140
  • Page 141 141
  • Page 142 142
  • Page 143 143
  • Page 144 144
  • Page 145 145
  • Page 146 146
  • Page 147 147
  • Page 148 148
  • Page 149 149
  • Page 150 150
  • Page 151 151
  • Page 152 152
  • Page 153 153
  • Page 154 154
  • Page 155 155
  • Page 156 156
  • Page 157 157
  • Page 158 158
  • Page 159 159
  • Page 160 160
  • Page 161 161
  • Page 162 162
  • Page 163 163
  • Page 164 164
  • Page 165 165
  • Page 166 166
  • Page 167 167
  • Page 168 168
  • Page 169 169
  • Page 170 170
  • Page 171 171
  • Page 172 172

Dell Precision 690 instrukcja

Typ
instrukcja