Shimano WH-M988-R12 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Podczas montowania koronek HG zastosować narzędzie
specjalne (TL-LR15/LR10) do dokręcenia nakrętki kasety.
Aby wymienić koronki HG,
zastosować narzędzia
specjalne (TL-LR15/
LR10) i TL-SR21
w celu odkręcenia
nakrętki kasety.
Model WH-M988-R12 nie jest przeznaczony do zjazdowej ani do swobodnej jazdy
na rowerze. Jednak zależnie od warunków jazdy, w osi piasty może dojść do
pęknięcia, które może prowadzić do uszkodzenia osi piasty. Może to prowadzić
do wypadku, którego wynikiem mogą być poważne obrażenia lub śmierć. Przed
jazdą należy dokładnie sprawdzić piasty, w celu upewnienia się, że nie ma pęknięć
w osiach, a w przypadku znalezienia śladów pęknięcia lub innych nietypowych
śladów, NIE wolno korzystać z roweru.
Model WH-M988-R12/SM-AX75 może być używany wyłącznie w połączeniu ze
specjalną ramą. W przypadku używania z jakimkolwiek innym rodzajem ramy może
dojść do odłączenia koła podczas jazdy, co może doprowadzić do poważnych obrażeń.
Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo zamocowane.
Jeżeli koła są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą wypaść z roweru,
powodując w konsekwencji poważne zranienie.
Przed użyciem sprawdzić koła, aby upewnić się, że nie ma wygiętych lub luźnych
szprych oraz wgnieceń, rys czy pęknięć na powierzchni obręczy. W przypadku
wystąpienia któregoś z wymienionych problemów nie wolno używać koła.
Koło zaprojektowano do jazdy po ścieżkach. Nie stosować do jazdy zjazdowej. Może
dojść do zgięcia lub innego uszkodzenia koła, co może spowodować wypadek.
Koła te przeznaczone są do stosowania tylko z hamulcami tarczowymi. Nie wolno
stosować tych kół z hamulcami obręczowymi.
Należy koniecznie zapoznać się z instrukcją serwisową układu hamulców
tarczowych i SM-AV75 oraz niniejszą instrukcją serwisową.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia
roweru, co może spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie
oryginalnych części zamiennych Shimano.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować
ją na przyszłość.
Nie wolno stosować taśmy na obręcze. Może wystąpić problem z usunięciem taśmy i
założeniem opony, oraz może dojść do uszkodzenia opony lub dętki lub może wystąpić
nagłe przebicie i spadnięcie opony, co może doprowadzić do poważnych obrażeń.
Stosować tylko oryginalne szprychy, nyple, zatyczki i podkładki Shimano. W
przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia obręczy i piasty.
Ciśnienie powietrza powinno mieścić się w zakresie 200-400 kPa {29-58 psi}.
Uważać, aby nie naprężyć zbyt mocno zatyczek w czasie regulowania naprężenia
szprych. W przypadku nadmiernego naprężenia zatyczek może dojść do
uszkodzenia obręczy. (Zalecamy zlecenie wykonania regulacji autoryzowanemu
sprzedawcy rowerów.)
Nie zalecamy używania alkalicznych środków naprawczych przeznaczonych do
celów ogólnych, gdyż mogą one spowodować korozję i nieszczelność obręczy.
Uwaga
Jeżeli koło stanie się sztywne i będzie obracać się z oporem, należy je nasmarować.
Nie wstrzykiwać jakiegokolwiek smaru ani oleju do wnętrza piasty, ponieważ mogą
one się wydostać na zewnątrz.
Zębatki należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym i następnie ponownie
je smarować. Dodatkowo czyszczenie łańcucha neutralnym środkiem czyszczącym i
smarowanie może być skutecznym sposobem zwiększenia trwałości zębatek i łańcucha.
Jeżeli łańcuch w czasie użytkowania nadal spada z zębatek, należy wymienić
zębatki i łańcuch.
Gwarancja produktu nie obejmuje uszkodzeń wynikających z takiego użytkowania,
jak skoki w trakcie jazdy lub przewrócenie roweru, za wyjątkiem awarii wynikających
z użycia nieodpowiednich materiałów lub metod produkcji.
Jako wyposażenie opcjonalne dostępne są specjalne klucze do szprych.
Zalecamy powierzenie regulacji naprężenia szprych autoryzowanemu sprzedawcy
rowerów, jeżeli występuje jakikolwiek dystans wstępny w szprychach i po
pierwszym 1000 km przebiegu.
Do czyszczenia kół nie wolno stosować detergentów lub chemicznych środków
czyszczących. W przeciwnym razie może dojść do oddzielenia się uszczelniacza
powietrznego, które znajduje się na złączach.
Do czyszczenia kół nie wolno stosować detergentów lub chemicznych środków
czyszczących. W przeciwnym razie może dojść do oddzielenia się naklejek na obręczy.
Odblaski są sprzedawane oddzielnie. Szczegółowych informacji udzielają
sprzedawcy rowerów.
Symbol modelu Dane techniczne Kolor
RR-550-WUW SW BEZ MOCOWANIA (AS)
JIS/CPSC Biały
RR-550-WUA SW BEZ MOCOWANIA (AS)
AS Bursztynowy
RR-317-WUA SW BEZ MOCOWANIA (AS)
DIN Bursztynowy
Osłony szprych są sprzedawane oddzielnie. Szczegółowych informacji udzielają
sprzedawcy rowerów.
CP-WH14A CS-M980
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia
działania wynikającego z normalnego użytkowania.
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
Techniczna instrukcja serwisowa
SI-4G50A-001
WH-M988-R12
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy wykorzystanie
poniższej kombinacji.
Łańcuch CN-M980
Kaseta zębatek CS-M980
Tarcza SM-RT98
Oś piasty tylnej SM-AX75
Przełożenia 10
Liczba szprych 24
Szerokość obręczy 25,8 mm
Rozmiar obręczy 26”
Odpowiedni rozmiar opon 26 x 1,95 ~ 2,5
Odpowiednie hamulce Hamulec tarczowy
Odległość między nakrętkami 142 mm
Średnica osi ø12
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie: http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
SI-4G50A-001-03
<Montaż>
Do montażu osi piasty należy użyć specjalnego narzędzia
(TL-HS22 / 17 mm) do dokręcenia nakrętki w taki sposób, aby
mechanizm został podwójnie zablokowany, zgodnie z ilustracją.
Uwaga:
Podczas zdejmowania i zakładania uszczelki, należy szczególnie uważać,
aby jej nie zgiąć.
Podczas zakładania uszczelki, upewnić się, że jest prawidłowo skierowana i
włożyć ją do oporu.
Nie należy rozbierać osłony przeciwkurzowej, która jest zaciśnięta na prawej
nakrętce i stożku.
Nie należy podejmować prób demontażu główki, ponieważ może to osłabić
wydajność piasty.
TL-LR15 / LR10
1
2
3
OSTRZEŻENIE
UWAGA
UWAGA
Wymiana szprych
Dane techniczne
Naciąg szprych
Konserwacja
Układ może zostać zdemontowany zgodnie
z przedstawioną ilustracją.
Smar należy nanosić na różne części w równych
odstępach czasu.
Uwaga:
W trakcie zdejmowania i instalowania uszczelki należy postępować bardzo
ostrożnie, aby jej nie zagiąć.
Przy ponownym instalowaniu uszczelki należy upewnić się, czy jest dobrze
zorientowana i włożyć ją tak daleko, jak to możliwe.
Nie należy rozbierać osłony przeciwkurzowej, która jest zaciśnięta na prawej
nakrętce i stożku.
Nie należy podejmować prób demontażu główki, ponieważ może to osłabić
wydajność piasty.
Wartość napięcia szprychy
Lewa strona Prawa strona (zębatki)
600 - 1000 N 900 - 1350 N
* Wartości te należy traktować tylko jako ogólne
wytyczne.
Lewa strona Prawa strona
Naciągnąć szprychy jak pokazano na rysunku.
Do montażu kół użyć narzędzia TL-FH12.
1. Nałożyć podkładkę i zatyczkę na szprychę.
2. Po włożeniu szprychy do otworu w kołnierzu piasty, dokręcić
nyple. W czasie montażu zastosować blokady szprych do
zablokowania obrotu szprych, a następnie włożyć wkrętak lub
podobne narzędzie do rowka w nakrętce, w celu dokręcenia
nypla.
3. Obrócić zatyczkę w prawo, aby wkręcić go do otworu w
obręczy.W tym czasie użyć blokady szprych, aby zapobiec
obracaniu się szprychy.
Uwaga:
Jeżeli podkładka nie została założona, niemożliwe
będzie wyregulowanie naprężenia szprychy,
dlatego należy pamiętać o założeniu
podkładek.
Dokręcić nyple do końca gwintu.
Blokada szprychy
Nakrętka
Podkładka
Zatyczka
Szprycha
Prawa nakrętka
Osłona przeciwkurzowa
(nie wolno jej demontować)
Smar DURA-ACE
(Y-04110000)
Uszczelka
(wypust uszczelki jest
po zewnętrznej stronie)
Stożek z osłoną przeciwkurzową
(nie może zostać zdemontowany)
Nasmarować
Moment dokręcenia:
15 - 20 Nm
Oś piasty
Dokręcić
Moment dokręcenia po lewej:
15 - 20 Nm
Montaż tarczy
TL-LR15
Po wyjęciu osi piasty należy wykręcić śrubę mocującą główkę (wewnątrz główki piasty) i
wymienić główkę.
Moment dokręcania:
40 - 50 Nm
Pierścień blokady mocowania tarczy
TL-FH15
Moment dokręcania:
150 Nm
Korpus główki
Podkładka główki
Montaż
Demontaż
Montaż
Demontaż
Montaż koronek HG
Wymiana główki piasty
(3)(1)
(2)
Najpierw wyjąć oś piasty zgodnie z rysunkiem. Podwójnie zabezpieczona sekcja po stronie główki piasty nie może zostać zdemontowana.
Stożek z osłoną przeciwkurzową
(nie może zostać zdemontowany)
Wypusty mocujące
tarczę
Uszczelka
Wypust uszczelki jest po
zewnętrznej stronie
TL-HS22 / 17 mm
Oś piasty
Osłona przeciwkurzowa
(nie wolno jej demontować)
Prawa nakrętka
Demontaż
Moment dokręcania:
30 - 50 Nm
W przypadku każdej koronki, powierzchnia z oznaczeniem
grupy powinna być skierowana na zewnątrz i ustawiona
tak, aby szerokie występy na każdej koronce i część A (na
której rowek jest szeroki) główki piasty, były w jednej linii.
A
a
c
-
1
4
T
Demontaż
Narzędzie
(TL-SR21)
Nakrętka
kasety
Szeroki
wypust
Rowek jest szeroki
tylko w jednym miejscu.
Podkładka dystansowa
koronki
Podkładka
dystansowa
nakrętki kasety
Nakrętka kasety
  • Page 1 1

Shimano WH-M988-R12 Service Instructions

Typ
Service Instructions