Shimano WH-MT55-F15-29 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
SI-4SE0A-002-03
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie: http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w przypadku wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
Techniczna instrukcja serwisowa SI-4SE0A-002
Modele WH-MT55/WH-MT55-29/WH-MT55-F15/WH-MT55-F15-29 nie są przeznaczone do jazdy zjazdowej
ani do swobodnej jazdy na rowerze.
Jednak zależnie od warunków jazdy, w osi piasty może dojść do pęknięcia, które może prowadzić do
uszkodzenia osi piasty. Może to prowadzić do wypadku, którego wynikiem mogą być poważne obrażenia lub
śmierć. Przed jazdą należy dokładnie sprawdzić piasty, w celu upewnienia się, że nie ma pęknięć w osiach, a
w przypadku znalezienia śladów pęknięcia lub innych nietypowych śladów, NIE wolno korzystać z roweru.
Modeli WH-MT55-F15/WH-MT55-F15-29 można używać w połączeniu ze specjalnym widelcem i opcją
E-Thru. Jeżeli będzie używany w połączeniu z jakimkolwiek innymi widełkami przednimi lub osią stałą, może
to spowodować odłączenie się koła od roweru podczas jazdy i w konsekwencji poważne obrażenia ciała..
Sposób mocowania i moment dokręcania przedniego koła zależą od rodzaju przedniego amortyzatora.
W przypadku montowania przedniego koła do widelca przedniego, zawsze należy przestrzegać zaleceń
podanych w Instrukcji serwisowej widelca przedniego. Jeżeli zalecenia nie będą przestrzegane, przednie koło
może wypaść z widelca przedniego, czego konsekwencją może być poważny wypadek
Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo zamocowane. Jeżeli koła są w jakikolwiek
sposób poluzowane, mogą wypaść z roweru, powodując w konsekwencji poważne zranienie.
Przed użyciem sprawdzić koła, aby upewnić się, że nie ma wygiętych lub luźnych szprych oraz wgnieceń,
rys czy pęknięć na powierzchni obręczy. W przypadku wystąpienia któregoś z wymienionych problemów nie
wolno używać koła.
Koło zaprojektowane jest do jazdy cross country. Nie stosować do jazdy zjazdowej. Może dojść do zgięcia
lub innego uszkodzenia koła, co może spowodować wypadek.
Zacisk i tarcza rozgrzewają się w czasie pracy hamulca, dlatego nie należy ich dotykać w czasie jazdy ani
bezpośrednio po wymontowaniu z roweru. W przeciwnym razie może dojść do
oparzenia. Przed podjęciem próby regulacji hamulca sprawdzić, czy jego elementy
dostatecznie ostygły.
Jeśli dźwignia zacisku piasty znajduje się po tej samej stronie co tarcza, istnieje
ryzyko, że będzie ona kolidować z tarczą, więc należy sprawdzić, czy nie dochodzi
do kolizji.
Jeżeli dźwignia zacisku piasty nie jest używana prawidłowo, koło może spaść z
roweru, co może doprowadzić do poważnych obrażeń.
Koła te przeznaczone są do stosowania tylko z hamulcami tarczowymi. Nie wolno stosować tych kół z
hamulcami obręczowymi.
Pamiętać także o dokładnym przeczytaniu instrukcji serwisowej dotyczącej hamulca tarczowego.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia roweru, co może
spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na przyszłość.
Przed użyciem należy napompować opony do wskazanego na nich ciśnienia.
Stosować taśmę na obręcze odporną na wysokie ciśnienie. W przeciwnym razie opony mogą ulec nagłemu
przebiciu i z roweru może wypaść koło, prowadząc do poważnej kontuzji. Ponadto nie zalecamy ponownego
używania taśmy na obręcze po zdjęciu jej z koła. W przypadku ponownego użycia taśmy opony mogą zostać
nagle przebite i uszkodzone, co może prowadzić do poważnej kontuzji.
Okres docierania
Tarcze hamulcowe wymagają dotarcia, dlatego siła hamowania rośnie wraz z upływem okresu docierania.
Należy o tym pamiętać podczas korzystania z hamulców w okresie docierania. Ta sama sytuacja zaistnieje po
wymianie okładzin hamulcowych lub tarczy.
Zdecydowanie zalecane jest używanie oryginalnych szprych i nypli Shimano. W przypadku użycia części
innych niż fi rmy Shimano, miejsca, w których szprychy wchodzą do piasty mogą zostać uszkodzone.
Ciśnienie powietrza powinno mieścić się w zakresie 200-400 kPa {29-58 psi}.
W przypadku korzystania ze specjalnego narzędzia (TL-FC36) do zdejmowania oraz zakładania pierścienia
blokującego tarczy, należy uważać, aby nie dotknąć zewnętrznej części tarczy rękoma. W celu ochrony rąk
przed zranieniem, założyć rękawice.
Uwaga
Jeżeli koło stanie się sztywne i będzie obracać się z oporem, należy je nasmarować.
Nie wstrzykiwać jakiegokolwiek smaru ani oleju do wnętrza piasty, ponieważ mogą one się wydostać na
zewnątrz.
Jako wyposażenie opcjonalne dostępne są specjalne klucze do szprych.
Zalecamy powierzenie regulacji naprężenia szprych autoryzowanemu sprzedawcy rowerów, jeżeli występuje
jakikolwiek dystans wstępny w szprychach i po pierwszym 1000 km przebiegu.
Do czyszczenia kół nie wolno stosować detergentów lub chemicznych środków czyszczących. W przeciwnym
razie może dojść do oddzielenia się uszczelniacza powietrznego, które znajduje się na złączach.
Do czyszczenia kół nie wolno stosować detergentów lub chemicznych środków czyszczących. W przeciwnym
razie może dojść do oddzielenia się naklejek na obręczy.
Odblaski są sprzedawane oddzielnie. Szczegółowych informacji udzielają sprzedawcy rowerów.
Symbol modelu Dane techniczne Kolor
RR-550-WUW SW BEZ MOCOWANIA (AS)
JIS / CPSC Biały
WH-MT55
RR-550-WUA SW BEZ MOCOWANIA (AS)
AS Bursztynowy
RR-317-WUA SW BEZ MOCOWANIA (AS)
DIN Bursztynowy
RR-550-WUW SW JIS / CPSC Biały
WH-MT55-29 RR-550-WUA SW AS Bursztynowy
RR-317-WUA SW DIN Bursztynowy
Osłony szprych są sprzedawane oddzielnie. Szczegółowych informacji udzielają sprzedawcy rowerów.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia działania wynikającego z
normalnego użytkowania.
OSTRZEŻENIE
UWAGA
UWAGA
Dźwignia
zacisku osi
Tarcza
CS-HG81-10
Podczas montowania koronek HG zastosować narzędzie specjalne
(TL-LR15) do dokręcenia nakrętki kasety.
Aby wymienić koła łańcuchowe
HG, zastosować narzędzia
specjalne (TL-LR15) i TL-SR21,
aby odkręcić pierścień blokujący.
Podkładka dystansowa
nakrętki kasety
Nakrętka kasety
W przypadku każdej koronki, powierzchnia z
oznaczeniem grupy powinna być skierowana
na zewnątrz i ustawiona tak, aby szerokie
występy na każdej koronce i część A (na
której rowek jest szeroki) główki piasty, były
w jednej linii.
Szeroki wypust
Rowek jest szeroki tylko
w jednym miejscu.
A
Moment dokręcania: 30 - 50 Nm
Nakrętka kasety
Narzędzie
(TL-SR21)
Demontaż
TL-LR15
Montaż koronek HG
Wartość napięcia szprychy
Na przód
Prawa strona Lewa strona
600-1000 N 900 - 1350 N
Na tył
Prawa strona (zębatki) Lewa strona
900 - 1350 N 600-1000 N
* Wartości te należy traktować tylko jako ogólne wytyczne.
Do F15
Na przód Na tył
TL-FC36
Moment dokręcania: 40 - 50 Nm
Pierścień blokady mocowania tarczy
<WH-MT55/WH-MT55-29 >
<WH-MT55-F15/ WH-MT55-F15-29>
Pierścień blokady mocowania tarczy
TL-LR15
Montaż tarczy
Nasmarować
Smar DURA-ACE (Y-04110000)
TL-HS22
TL-HS21
Konserwacja
<WH-MT55-F15/WH-MT55-F15-29>
Układy mogą zostać zdemontowane zgodnie z przedstawioną ilustracją. Okresowo należy smarować każdy z elementów.
Moment dokręcania: 30 - 35 Nm
Dokręcić
Tuleja osi
<Montaż>
Zamontować tuleję osi i następnie za pomocą narzędzi specjalnych (TL-HS21 i TL-HS22) dokręcić nakrętki
zabezpieczające tak, aby podwójne zablokować mechanizm, jak pokazano na ilustracji.
Działanie obrotowe piasty ustawić za pomocą TL-HB15/16.
Nasmarować
Smar DURA-ACE
(Y-04110000)
Pokrywa po prawej stronie piasty
nie może zostać zdemontowana.
WH-MT55-F15/WH-MT55-F15-29
Liczba kulek: 15 Rozmiar kulki:
3/16 cala
WH-MT55/ WH-MT55-29
WH-MT55-F15/ WH-MT55-F15-29
Wymiana główki piasty
Po wyjęciu osi piasty należy wykręcić śrubę mocującą główkę
(wewnątrz główki piasty) i wymienić główkę.
Uwaga:
Nie należy podejmować prób demontażu główki, ponieważ
może to osłabić wydajność piasty.
Moment dokręcania: 35 - 50 Nm
Demontaż
Korpus główki
Śruba mocująca
główkę piasty
Klucz imbusowy
10 mm (TL-WR37)
Podkładka główki
Montaż
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy wykorzystanie poniższej kombinacji.
Symbol modelu WH-MT55 / WH-MT55-F15 WH-MT55-29 / WH-MT55-F15-29
Odpowiedni rozmiar opon
Opona drutówka
26 x 1,5 - 2,25 29 X 1,5 - 2,25
Didžiausia žvaigždutė 36 T
Koło może być używane z 8-rzędowymi, 9-rzędowymi i 10-rzędowymi kasetami zębatek.
Zestawienie wewnętrznego przełożenia 22T mechanizmu korbowego z dolnym przełożeniem 36T mechanizmu
zębatek nie jest zgodne z WH-MT55-29.
Aby zobaczyć szczegóły na temat połączenia z innymi częściami takimi, jak łańcuchy i kasety zębatek, patrz
Informacja techniczna produktu.
Dane techniczne
Symbol modelu WH-MT55 / WH-MT55-F15 WH-MT55-29 / WH-MT55-F15-29
Rozmiar obręczy 26" 29"
Szerokość obręczy 24,6 mm
Odpowiednie hamulce Stabdžių diskų sistema
Stipinų tvirtinimas
Stipinus pritvirtinnkite kaip pavaizduota paveiksle.
  • Page 1 1

Shimano WH-MT55-F15-29 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla