• Przed użyciem sprawdzić koła, aby upewnić się, że nie ma wygiętych lub luźnych
szprych oraz wgnieceń, rys czy pęknięć na powierzchni obręczy. W przypadku
wystąpienia któregoś z wymienionych problemów nie wolno używać koła.
• Jeżeli zacisk Quick Release nie będzie używany prawidłowo, koło może spaść z
roweru, co często prowadzi do poważnych obrażeń. Przed użyciem dokładnie
przeczytać instrukcję serwisową dotyczącą zacisku Quick Release.
• Koło zaprojektowane jest do jazdy cross country. Nie stosować do jazdy zjazdowej.
Może dojść do zgięcia lub innego uszkodzenia koła, co może spowodować wypadek.
• Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo zamocowane.
Jeżeli koła są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą wypaść z roweru,
powodując w konsekwencji poważne zranienie.
• Zagłębienie po przeciwnej stronie otworu zaworu jest wskaźnikiem zużycia
obręczy. Jeśli zagłębienie jest niewidoczne, należy wymienić obręcz.
Kontynuowanie używania zużytej obręczy może spowodować przewrócenie
roweru i wypadek.
• Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję .
Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia
roweru, co może spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie
oryginalnych części zamiennych Shimano.
• Dostępne są wersje do użytku z podwójnymi hamulcami tarczowymi i z hamulcami
obręczowymi, a także wyłącznie z hamulcami tarczowymi (bez powierzchni
hamowania do hamulca obręczowego). Nie używać wersji do wyłącznego użytku z
hamulcami tarczowymi z hamulcami obręczowymi, w przeciwnym wypadku
hamulce nie będą działać prawidłowo.
• Pamiętać także o dokładnym przeczytaniu instrukcji serwisowej dotyczącej
hamulca tarczowego.
• Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować
ją na przyszłość.
Uwaga
• Jeżeli koło stanie się sztywne i będzie obracać się z oporem, należy je
nasmarować.
• Nie wstrzykiwać jakiegokolwiek smaru ani oleju do wnętrza piasty, ponieważ mogą
one się wydostać na zewnątrz.
• Zalecamy powierzenie regulacji naprężenia szprych autoryzowanemu sprzedawcy
rowerów, jeżeli występuje jakikolwiek dystans wstępny w szprychach i po
pierwszym 1000 km przebiegu.
• Osłony szprych są sprzedawane oddzielnie. W przypadku używania CS-M760 (11-32T),
należy stosować CP-WH13, a dla wszystkich innych kaset zębatek, CP-WH12.
• Reflektory (produkowane przez firmę CATEYE) sprzedawane są także osobno.
Szczegółowych informacji udzielają sprzedawcy rowerów.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia
działania wynikającego z normalnego użytkowania.
• Zdecydowanie zalecane jest używanie oryginalnych szprych i nypli Shimano.
• W przypadku użycia hamulców obręczowych upewnić się przed jazdą, że na
klockach hamulcowych nie znajdują się żadne kawałki metalu ani inne obce
elementy. Takie przedmioty mogą spowodować uszkodzenie obręczy w
momencie użycia hamulców.
• W przypadku użycia hamulców obręczowych nie jest zalecane stosowanie
klocków hamulcowych z wymienionymi poniżej okładzinami, ponieważ może dojść
do poważnego zużycia powierzchni hamowania obręczy.
R55HC, M70T3, M70T2, M65T3, M65T, M55T, M50T
Ponadto nie wolno stosować klocków hamulcowych w przypadku, gdy rower jest
wyposażony w obręcze karbonowe lub powlekane materiałem ceramicznym.
• Przed użyciem opony powinny zostać napompowane do odpowiedniego ciśnienia.
• Stosować taśmę na obręcze odporną na wysokie ciśnienie. W przeciwnym razie
opony mogą ulec nagłemu przebiciu i z roweru może wypaść koło, prowadząc do
poważnej kontuzji. Ponadto nie zalecamy ponownego używania taśmy na obręcze
po zdjęciu jej z koła. W przypadku ponownego użycia taśmy opony mogą zostać
nagle przebite i uszkodzone, co może prowadzić do poważnej kontuzji.
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
W przypadku każdej koronki,
powierzchnia z oznaczeniem
grupy powinna być skierowana
na zewnątrz i ustawiona tak,
aby szerokie występy na każdej
koronce i część A (na której
rowek jest szeroki) główki
piasty, były w jednej linii.
Rowek jest
szeroki tylko w
jednym miejscu.
• Podczas montowania koronek HG zastosować narzędzie specjalne
(TL-LR15) do dokręcenia nakrętki kasety.
• Aby wymienić koronki HG zastosować narzędzia specjalne (TL-LR15)
i TL-SR21, aby odkręcić nakrętkę kasety.
Moment dokręcania:
30 - 50 Nm
Szeroki wypust
Podkładka dystansowa
koronki (2,56 mm)
Podkładka dystansowa
nakrętki kasety
Nakrętka kasety
Koło może być używane z 8- i 9-rzędowymi kasetami zębatek.
Aby zobaczyć szczegóły na temat połączenia z innymi częściami takimi, jak
łańcuchy i kasety zębatek, patrz Informacja techniczna produktu.
Wymiana główki piasty
Montaż tarczy
Po wyjęciu osi piasty należy wykręcić śrubę mocującą
główkę (wewnątrz główki piasty) i wymienić główkę.
Moment dokręcania:
35 - 50 Nm
Moment dokręcania: 40 Nm
Pierścień mocujący
tarczę
TL-LR15
Uwaga
Nie należy podejmować prób demontażu główki,
ponieważ może to osłabić wydajność piasty.
Na tył
* Wartości te należy traktować tylko jako ogólne wytyczne.
Naciąg szprych
Naciągnąć szprychy jak pokazano na rysunku.
Na przód
Nakrętka kasety
Narzędzie
(TL-SR21)
Demontaż
TL-LR15
Korpus
główki
Klucz imbusowy 10 mm (TL-WR37)
Podkładka główki
Śruba mocująca
główkę piasty
Demontaż
Montaż
Symbol modelu Dane techniczne Kolor
RR-550-WUW CPSC Biały
RR-550-WUA AS Bursztynowy
RR-317-WUA DIN Bursztynowy
SI-4CH0B-001
Odpowiedni rozmiar opon
Opona drutówka
26 x 1, 5 - 2,25
Największa zębatka
34T
Symbol modelu WH-M505 / WH-MT15
Rozmiar obręczy 26"
Szerokość obręczy 25,2 mm
Odpowiednie hamulce
V-BRAKE / Hamulec
tarczowy
Hamulec tarczowy
Do zastosowania
z podwójnymi V-BRAKE /
hamulcami tarczowymi
Do zastosowania
z hamulcem tarczowym
SI-4CH0B-001-03
Wartość napięcia szprychy
Na przód Na tył
Prawa strona Lewa strona (z tarczą) Prawa strona (zębatki) Lewa strona (z tarczą)
500-900 N 900 - 1500 N 900 - 1500 N 500 - 900 N