Podręcznik użytkownika drona
Mavic Air 2
14
©
2020 DJI Wszelkie prawa zastrzeżone.
Low Battery RTH
Procedura Low Battery RTH jest wywoływana, kiedy inteligentny akumulator lotniczy zostanie wyczerpany do
tego stopnia, że może to mieć wpływ na bezpieczny powrót drona. Po wyświetleniu monitu należy niezwłocznie
sprowadzić drona do punktu startu albo wylądować.
Gdy poziom naładowania akumulatora jest niski, aplikacja DJI Fly wyświetla ostrzeżenie. W przypadku braku
reakcji dron automatycznie powróci do punktu startu po odliczeniu 10 sekund.
Użytkownik może odwołać procedurę RTH, naciskając przycisk RTH albo przycisk Flight Pause (Wstrzymanie
lotu) na kontrolerze zdalnego sterowania. Jeśli procedura RTH zostanie odwołana po ostrzeżeniu o niskim
poziomie naładowania akumulatora, inteligentny akumulator lotniczy może nie mieć wystarczającej energii, aby
dron mógł bezpiecznie wylądować, co może doprowadzić do katastrofy lub zgubienia drona.
Dron wyląduje automatycznie, jeśli aktualny poziom naładowania akumulatora będzie w stanie obsłużyć drona
tylko na tyle długo, by zszedł z aktualnego pułapu. Automatycznego lądowania nie można odwołać, ale za
pomocą kontrolera zdalnego sterowania można zmienić kierunek lotu drona podczas lądowania.
Failsafe RTH
Jeśli punkt startu został pomyślnie zarejestrowany, a kompas działa prawidłowo, procedura Failsafe RTH aktywuje
się automatycznie po utracie sygnału przez kontroler zdalnego sterowania na dłużej niż 11 sekund. Dron będzie
leciał do tyłu przez 50 m po swojej pierwotnej trasie lotu, a następnie przejdzie do procedury Straight Line RTH.
Po locie przez 50 m:
1. Jeśli dron znajduje się w odległości mniejszej niż 20 m od punktu startu, leci z powrotem do punktu startu na
aktualnym pułapie.
2. Jeśli dron znajduje się w odległości większej niż 20 m od punktu startu, a aktualny pułap jest wyższy niż
nastawiony pułap RTH, dron leci z powrotem do punktu startu na aktualnym pułapie.
3. Jeśli dron znajduje się w odległości większej niż 20 m od punktu startu, a aktualny pułap jest niższy niż nastawiony
pułap RTH, dron wznosi się do nastawionego pułapu RTH, po czym leci z powrotem do punktu startu.
Omijanie przeszkód w procedurze RTH
Gdy dron się wznosi:
1. Dron hamuje po wykryciu przeszkody od przodu i leci do tyłu aż do osiągnięcia bezpiecznej odległości przed
dalszym wznoszeniem się.
2. Dron hamuje po wykryciu przeszkody od tyłu i leci do przodu aż do osiągnięcia bezpiecznej odległości przed
dalszym wznoszeniem się.
3. Żadna operacja nie zostanie wykonana, gdy przeszkoda zostanie wykryta poniżej drona.
Gdy dron leci do przodu:
1. Dron hamuje po wykryciu przeszkody od przodu i leci do tyłu aż do osiągnięcia bezpiecznej odległości.
Wznosi się do momentu, w którym nie zostanie wykryta żadna przeszkoda, i kontynuuje wznoszenie się na
kolejne 5 m, a następnie kontynuuje lot do przodu.
2. Żadna operacja nie zostanie wykonana, gdy przeszkoda zostanie wykryta od tyłu.
3. Dron hamuje po wykryciu przeszkody od dołu i wznosi się do momentu, w którym nie zostanie wykryta
żadna przeszkoda, po czym leci do przodu.
Podczas procedury RTH nie mogą być wykrywane ani omijane przeszkody po żadnej stronie
drona ani nad nim.
Podczas wznoszenia w procedurze RTH dronem nie da się sterować, z wyjątkiem poruszania
drążkami sterowniczymi w celu przyspieszenia lub zwolnienia.
Dron nie może wrócić do punktu startu, jeśli sygnał GPS jest słaby lub niedostępny. Jeśli sygnał
GPS stanie się słaby lub niedostępny po wywołaniu procedury RTH, przed lądowaniem dron
będzie przez pewien czas wisiał w miejscu.