16
© 2021 DJI Wszystkie prawa zastrzeżone.
Dron
Rozwiązanie DJI FPV zawiera kontroler lotu, gimbal z kamerą, system pobierania wideo, system widoczności,
układ napędowy oraz Inteligentny akumulator lotniczy.
Tryby lotu
Dron DJI FPV ma trzy tryby lotu, a także dodatkowy czwarty tryb, który włącza się w dronie w określonych
sytuacjach. Tryby lotu można przełączać przełącznikiem Tryb lotu na kontrolerze zdalnego sterowania.
Trybnormalny:Dron wykorzystuje systemy GPS, systemy widoczności do przodu i w dół oraz system
czujników podczerwieni do własnej lokalizacji i stabilizacji. Kiedy sygnał GPS jest słaby, a oświetlenie jest
wystarczające, dron wykorzystuje system widoczności w dół do własnej lokalizacji i stabilizacji. Kiedy system
widoczności w dół jest włączony, a oświetlenie jest wystarczające, maksymalny kąt pułapu lotu wynosi 25°, a
maksymalna prędkość lotu wynosi 15 m/s.
Trybsportowy:Dron wykorzystuje GPS i system widoczności w dół do pozycjonowania. W trybie sportowym
reakcje drona są optymalizowane pod kątem zwinności i prędkości, co sprawia, że lepiej reaguje na ruchy
drążków sterowniczych. Maksymalna prędkość lotu wynosi 27 m/s, maksymalna prędkość wznoszenia wynosi
15 m/s, a maksymalna prędkość opadania 10 m/s.
Trybręczny:Klasyczny tryb sterowania dronem FPV o najwyższej manewrowości; przydatny do lotów
wyścigowych i freestyle. W trybie ręcznym wszystkie funkcje wspomagania lotu, takie jak automatyczna
stabilizacja, są wyłączone. Wymagane są sprawne umiejętności sterowania. W tym trybie można regulować
drążek przepustnicy.
W trybie normalnym lub sportowym, gdy system widoczności w dół jest niedostępny albo został wyłączony,
a sygnał GPS jest słaby albo występują zakłócenia kompasu, dron nie może się automatycznie ustawić ani
automatycznie hamować, co zwiększa ryzyko zagrożeń podczas lotu. Ponadto otoczenie może łatwiej wpływać
na drona. Czynniki środowiskowe, takie jak wiatr, mogą powodować poziome przesunięcia, które mogą
stanowić zagrożenie, szczególnie w przypadku lotów w przestrzeniach zamkniętych.
Wtrybieręcznymruszzdalnymdrążkiemsterowniczym,abybezpośredniosterować
przepustnicąiwysokościądrona.Dronnieoferujefunkcjiwspomaganialotu,takichjak
automatycznastabilizacja,imożeosiągnąćdowolnąwysokość.Tylkodoświadczenipiloci
powinniużywaćtryburęcznego.Nieprawidłowedziałaniewtymtrybiestanowizagrożeniedla
bezpieczeństwa,anawetmożedoprowadzićdokatastrofydrona.
Tryb ręczny jest domyślnie wyłączony. Przed włączeniem trybu ręcznego, upewnij się, że
przełącznik w goglach jest ustawiony na tryb ręczny. Bez przełączenia przełącznika w goglach dron
pozostanie w trybie normalnym albo sportowym. Przejdź do opcji Settings > Control > Remote
Control (Ustawienia > Sterowanie > Zdalne sterowanie), wybierz opcję Button Customization
(Dostosowywanie przycisków) i w opcji Custom Mode (Tryb niestandardowy) wybierz wartość
Manual Mode (Tryb ręczny).
Przed włączeniem trybu ręcznego zalecamy wyregulowanie śruby na tylnej części drążka
przepustnicy tak, aby drążek nie wypośrodkowywał się, oraz przećwiczenie latania w tym trybie
w aplikacji DJI Virtual Flight.
Podczas pierwszego używania trybu ręcznego, maksymalna wysokość drona zostanie ograniczona.
Po zapoznaniu się z lataniem w trybie ręcznym można wyłączyć w goglach ograniczenie wysokości.
Przejdź do opcji Settings > Control > Remote Control > RC Exp (Ustawienia > Sterowanie > Zdalne
sterowanie) i wybierz opcję M Mode Attitude Limit (Ograniczenie wysokości w trybie ręcznym).
Maksymalna prędkość i droga hamowania drona w trybie sportowym znacznie wzrastają.
W warunkach bezwietrznych wymagana jest minimalna droga hamowania wynosząca 30 m.
Prędkość opadania znacznie wzrasta w trybie Sport. W warunkach bezwietrznych wymagana jest
minimalna droga hamowania wynosząca 10 m.
Czułość drona w trybie sportowym znacznie wzrasta, co oznacza, że mały ruch drążka
sterowniczego na kontrolerze zdalnego sterowania przekłada się na dużą odległość przebytą przez
drona. Należy zachować odpowiednią przestrzeń manewrową podczas lotu.