Podręcznik użytkownika DJI Mavic 3
18
© 2022 DJI Wszelkie prawa zastrzeżone.
Gdy sygnał ze sterownika zdalnego sterowania jest normalny podczas Advanced RTH, można
użyć drążka pochyłowego do sterowania prędkością lotu, ale nie można kontrolować orientacji ani
wysokości, a dron nie może lecieć w lewo ani w prawo. Przyspieszenie zużywa więcej mocy. Dron
nie może uniknąć przeszkód, jeśli prędkość lotu przekracza rzeczywistą prędkość wykrywania. Dron
zahamuje i zawiśnie w miejscu oraz wyjdzie z RTH, jeśli drążek pochyli się całkowicie w dół. Dronem
można sterować po zwolnieniu drążka pochyłowego.
Jeśli podczas wznoszenia w trybie Straight Line RTH drążek przepustnicy pochyli się całkiem w dół,
dron zatrzyma się i wyjdzie z RTH. Dronem można sterować po zwolnieniu drążka przepustnicy. Jeśli
podczas lotu do przodu w trybie RTH drążek pochyłowy przesunie się całkiem w dół, dron zahamuje,
zawiśnie w miejscu i wyjdzie z RTH. Dronem można sterować po zwolnieniu drążka pochyłowego.
Jeśli wznosząc się w trybie RTH dron osiągnie maksymalną wysokość, zatrzyma się i powróci do
punktu startu na obecnej wysokości.
Jeśli wznosząc się po wykryciu przeszkody przed sobą dron osiągnie wysokość maksymalną,
zawiśnie w miejscu.
W trakcie Straight Line RTH można kontrolować prędkość i pułap drona za pomocą kontrolera
zdalnego sterowania, jeśli jego sygnał jest normalny. Nie można jednak kontrolować orientacji ani
kierunku lotu drona. Dron nie może omijać przeszkód, jeśli drążek pochyłowy zostanie użyty do
przyspieszenia lotu tak, że prędkość lotu przekroczy skuteczną prędkość wykrywania.
Low Battery RTH
Tryb Low Battery RTH uruchamia się, kiedy inteligentny akumulator lotniczy wyczerpie się aż tak,
że może to zagrozić bezpieczeństwu powrotu drona. Po wyświetleniu monitu należy niezwłocznie
sprowadzić drona do punktu startu albo wylądować.
Aby uniknąć niepotrzebnego zagrożenia z powodu niedostatku mocy, dron automatycznie oblicza, czy
moc akumulatora wystarczy do powrotu do punktu startu uwzględniając obecne położenie, warunki
otoczenia i prędkość lotu. W aplikacji DJI Fly pojawi się ostrzeżenie, gdy akumulator się rozładuje i dron
może działać tylko w trybie Low Battery RTH.
Użytkownik może odwołać RTH naciskając przycisk RTH na kontrolerze zdalnego sterowania. Jeśli
procedura RTH zostanie odwołana po ostrzeżeniu o niskim poziomie naładowania akumulatora,
inteligentny akumulator lotniczy może nie mieć wystarczającej energii, aby dron mógł bezpiecznie
wylądować, co może doprowadzić do katastrofy lub zgubienia drona.
Dron wyląduje automatycznie, jeśli aktualny poziom naładowania akumulatora będzie w stanie obsłużyć dro-
na tylko na tyle długo, by zszedł z aktualnego pułapu. Automatycznego lądowania nie można odwołać, ale za
pomocą kontrolera zdalnego sterowania można zmienić kierunek i prędkość opadania drona przy lądowaniu.
Jeśli wystarczy mocy, prędkość wznoszenia można zwiększyć o 1 m/s przy użyciu drążka przepustnicy. Nie
można przyśpieszyć wznoszenia przy użyciu drążka przepustnicy i, jeśli nie starczy mocy, dron wyląduje.
Przy lądowaniu automatycznym tak szybko, jak to możliwe znajdź miejsce odpowiednie do lądowania
drona. Dron spadnie, jeśli nie wystarczy mocy.
Failsafe RTH
Jeśli punkt startu został zarejestrowany, a kompas działa prawidłowo, tryb Failsafe RTH aktywuje się
automatycznie po utracie sygnału z kontrolera zdalnego sterowania na dłużej niż 6 sekund. Uwaga:
działanie drona wykonywane w przypadku utraty kontrolera zdalnego sterowania trzeba ustawić na
Return to Home (Powrót do punktu startu) w aplikacji DJI Fly.
Gdy oświetlenie jest wystarczające, a systemy wizyjne działają normalnie, DJI Fly wyświetli ścieżkę RTH,
która została wygenerowana przez dron przed utratą sygnału pilota i powróci do domu za pomocą
Advanced RTH zgodnie z ustawieniami RTH. Dron pozostanie w trybie RTH nawet po przywróceniu
sygnału z kontrolera zdalnego sterowania.