Dell OptiPlex SX280 instrukcja

Typ
instrukcja
Przewodnik użytkownikakomputeraDell™OptiPlex™SX280
Uwagi, przypomnienia i ostrzeżenia

Skrótyiskrótowce
Pełnąlistęskrótówiskrótowcówmożna znaleźćw sekcji Słowniczek.
JeślizakupionokomputerfirmyDell™zseriin,żadne odniesienia do systemu operacyjnego Microsoft®Windows®zawarte w tym dokumencie nie mają
zastosowania.
Informacje zawarte w tym dokumencie mogąulec zmianie bez uprzedzenia.
©2004DellInc.Wszystkieprawazastrzeżone.
Dokumentacja
komputera
Wyszukiwanie informacji na temat komputera
Parametry techniczne
Elementy płyty systemowej
Czyszczenie komputera
Informacje na temat komputera
Widok z przodu
Widok z boku
Widok z tyłu
Złącza na tylnym panelu
Podłączanie monitora VGA
Podłączaniedwóchmonitorów
Wnętrze komputera
Pokrywa kabli (opcjonalna)
Podłączanie zasilacza
Karta identyfikacyjna
Funkcje zaawansowane
Technologia Hyper-Threading
Ustawienia zworek
Działanie technologii LegacySelect
Możliwości zarządzania
Ochrona hasłem
Zarządzanie energią
Bezpieczeństwo
Program konfiguracji systemu
Dodawanie i wyjmowanie podzespołów
Przed rozpoczęciem pracy
Zdejmowanie pokrywy komputera
Bateria
Przełącznik naruszenia obudowy
Głośnik w obudowie
Napęd dysku twardego
Pamięć
Wnęka modułowa
Procesor
Nakładanie pokrywy komputera
Narzędzia i
programy narzędziowe
Dell Diagnostics
Lampka zasilacza
Lampki systemowe
Lampki diagnostyczne
Kody dźwiękowe
Komunikaty o błędach
Rozwiązywanieproblemówdotyczących
niezgodności oprogramowania i sprzętu
Rozwiązywanieproblemów
Problemy z baterią
Problemy z zasilaniem
Problemy z napędami
Problemy z drukarką
Problemy z klawiaturą
Przywracanie ustawieńdomyślnych
Blokowanie siękomputera i problemy z oprogramowaniem
Problemy z urządzeniemszeregowymlubrównoległym
Problemy z pamięcią
Problemy z dźwiękiem i głośnikami
Problemy z myszą
Problemy z grafikąi monitorem
Problemy z siecią
Ponownainstalacjasterownikówi
systemu operacyjnego
Sterowniki
Korzystanie z funkcji przywracania systemu w
systemie Microsoft®Windows®XP
Ponowna instalacja systemu Microsoft Windows
XP
Dodatkowe informacje
Funkcje systemu Microsoft®Windows®XP
Uzyskiwanie pomocy
Słowniczek
Gwarancja
UWAGA: Napis UWAGA wskazuje na ważnąinformację, którapozwalalepiejwykorzystaćposiadany system komputerowy.
PRZYPOMNIENIE: NapisPRZYPOMNIENIEinformujeosytuacjach,wktórychwystępuje ryzyko uszkodzenia sprzętu lub utraty danych, i przedstawia
sposoby uniknięcia problemu.
OSTROŻNIE: Napis OSTROŻNIEinformujeosytuacjach,wktórychwystępuje ryzyko uszkodzenia sprzętu, uszkodzenia ciała lub śmierci.
PowielaniewjakikolwieksposóbbezpisemnegozezwoleniafirmyDellInc. jest surowo zabronione.
Znaki towarowe użyte w tekście: Dell, logo DELL, OptiPlex, Inspiron, Dimension, Latitude, Dell Precision, DellNet, Dell Travellite, PowerApp, PowerEdge, PowerConnect, PowerVault, Axim oraz
Dell OpenManage to znaki towarowe Dell Inc.; Intel, Pentium oraz Celeron to zastrzeżone znaki towarowe Intel Corporation; Microsoft, Windows NT, MS-DOS, oraz Windows t zastrzeżone
znaki towarowe Microsoft Corporation; Bluetooth to znak towarowy należący do Bluetooth SIG, Inc. i jest on używany przez Dell Inc. na podstawie licencji. ENERGY STAR jest
zastrzeżonym znakiem towarowym agencji Amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (U.S. Environmental Protection Agency). Firma Dell Inc. uczestniczy w programie ENERGY
STAR i sprawdziła, że ten produkt spełnia zalecenia ENERGY STAR dotyczące oszczędności energii.
Tekst może zawieraćtakże inne znaki towarowe i nazwy handlowe odnoszące siędopodmiotówmającychprawadotychznakówinazwlubdoichproduktów.FirmaDellInc.nie
rościsobieprawdojakichkolwiekznakówtowarowychinazwtowarowych,którychniejestprawnymwłaścicielem.
Model DCTR
Kwiecień2004P/NF3287Rev.A00
PowrótdoSpisutreści
Informacje na temat komputera
Przewodnik użytkownikakomputeraDell™OptiPlex™SX280
Widok z przodu
Widok z przodu
Podłączaniedwóchmonitorów
Widok z boku
Wnętrze komputera
Widok z tyłu
Pokrywa kabli (opcjonalna)
Złącza na tylnym panelu
Podłączanie zasilacza
Podłączanie monitora VGA
Karta identyfikacyjna
PRZYPOMNIENIE: Podczas konfiguracji należy zapewnićprzynajmniej 6 cm (2 cale) wolnej przestrzeni z przodu i z tyłu komputera.
PRZYPOMNIENIE: Na komputerze nie wolno stawiaćmonitora. Należy użyćstojaka na monitor.
PRZYPOMNIENIE: Przy konfigurowaniu komputera należy umieścićwszystkie kable w tylnej części obszaru roboczego, aby zapobiec ich ciąganiu,
plątaniu i deptaniu.
UWAGA: Jeśli komputer ma zostaćumocowany pod biurkiem lub na powierzchni ściany, należy wykorzystaćopcjonalny uchwyt do montażu na ścianie.
Abyzamówićten uchwyt, należy skontaktowaćsięz firmąDell.
1
Złącza USB (2)
Do dowolnego złącza USB można podłączyćurządzenia takie, jak mysz, klawiatura, klucz ochrony pamięci, drukarka, joystick czy
głośniki komputerowe.
2
złącze mikrofonu
To złącze służy do podłączania mikrofonu.
3
złącze słuchawek
To złącze służy do podłączania słuchawek.
4
lampka zasilania
Lampka zasilania miga lub świeci światłem stałym, wskazującróżne stany:
l Nie świeci Komputer jest wyłączony (S4, S5 lub mechaniczne wyłączenie).
l Świeci światłem ciągłym na zielono Komputer znajduje sięw stanie normalnej pracy.
l Miga na zielono Komputer znajduje sięw stanie oszczędzania energii (S1 lub S3).
l Miga lub świeci stałym żółtym światłem Patrz sekcja Problemy z energią.
Aby wyjśćze stanu oszczędzania energii, należy nacisnąćprzycisk zasilania lub użyćklawiatury albo myszy, jeśli sąone
skonfigurowane jako urządzenie budzące w programie Device Manager (Menedżer urządzeń) systemu Windows. Więcej
informacjinatematstanówuśpienia i wychodzenia ze stanu oszczędzania energii zawiera sekcja Zarządzanie energią.
Opiskodówlampek,któresąpomocne w rozwiązywaniuproblemówzkomputerem,znajdujesięw sekcji Lampki
diagnostyczne.
5
przycisk zasilania
Ten przycisk należy nacisnąć, aby uruchomićkomputer.
PRZYPOMNIENIE: Aby uniknąćutraty danych, nie należy używaćprzycisku zasilania w celu wyłączenia komputera. Należy
natomiast zamknąćsystem operacyjny Microsoft®Windows®.
6
otwory wentylacyjne
Otwory wentylacyjne umożliwiająprzepływ powietrza przez komputer. Aby zapewnićprawidłowąwentylację, nie należy ich
blokować.
7
wnęka modułowa
Wnęka modułowa służy do instalowania napędu CD/DVD D-module, drugiego dysku twardego lub napędu dyskietek.
8
lampka dostępu do
napędu dysku
twardego
Lampka dostępu do napędu dysku twardego świeci, gdy komputer odczytuje dane z dysku twardego lub zapisuje je na dysku
twardym. Lampka ta możerównieżświecić, gdy działajątakie urządzenia, jak odtwarzacz CD.
9
otwory wentylacyjne
Otwory wentylacyjne umożliwiająprzepływ powietrza przez komputer. Aby zapewnićprawidłowąwentylację, nie należy ich
blokować.
Widok z boku
Widok z tyłu
Złącza na tylnym panelu
1
otwory
wentylacyjne
Otwory wentylacyjne, znajdujące sięna bokach urządzenia, umożliwiająprzepływ powietrza przez komputer. Aby zapewnić
prawidłowąwentylację, nie należy ich blokować.
1
lampki diagnostyczne
Opiskodówlampek,któresąpomocne w rozwiązywaniuproblemówzkomputerem,znajdujesięw sekcji Lampki
diagnostyczne.
2
gałka zwalniająca pokrywę
komputera
Aby zdjąćpokrywę, należy przekręcićtęgałkęwkierunkuzgodnymzruchemwskazówekzegara.
3
złącza na tylnym panelu
Złącza komputera.
4
złącze zasilania
Złącze zasilacza.
5
otwory wentylacyjne
Otwory wentylacyjne umożliwiająprzepływ powietrza przez komputer. Aby zapewnićprawidłowąwentylację, nie
należy ich blokować.
1
złączerównoległe
Do złączarównoległego podłącza sięurządzeniarównoległe, jak np. drukarkę. DrukarkęUSB należy podłączaćdo złącza USB.
2
lampka integralności
łącza
l Zielona Istnieje dobre połączenie pomiędzy komputerem a sieciąo przepustowości 10 Mb/s.
l Pomarańczowa Istnieje dobre połączenie pomiędzy komputerem a sieciąo przepustowości 100 Mb/s.
l Żółta Istnieje poprawne połączenie pomiędzy sieciąo przepustowości 1000 Mb/s (1 Gb/s) i komputerem.
l Wyłączona Komputer nie wykrywa fizycznego połączenia z sieciąlub wyłączono kontroler sieci w programie konfiguracji
systemu.
Podłączanie monitora VGA
W przypadku monitora kompatybilnego z VGA, do podłączenia kabla tego monitora do białego złącza DVI na tylnym panelu komputera należy użyćkabla
zasilacza.
Podłączaniedwóchmonitorów
ZarównomonitorVGA,jakiDVInależy, przy pomocy kabla zasilacza, podłączyćdo białego złącza DVI na tylnym panelu komputera.
Podczas podłączaniadwóchmonitorów,sterownikwykryjetopołączenie i aktywuje funkcjęwielumonitorów.
3
karta sieciowa
Kabel UTP należy podłączyćdo gniazda RJ45 w ścianie lub do portu RJ45 koncentratora UTP, a następnie wcisnąćdrugi koniec
kabla UTP do złącza karty sieciowej, ażdo zablokowania sięwe właściwym miejscu.
Firma Dell zaleca swoim klientom stosowanie w sieciach okablowania oraz złączy kategorii 5.
4
lampka aktywności
sieci
Bursztynowa lampka miga, gdy komputer przesyła lub odbiera dane poprzez sieć. Duże natężenie ruchu sieciowego może
spowodować, że lampka będzie stale włączona.
5
złącze wyjścia
liniowego
Zielone złącze line-out umożliwia podłączenie głośnikówzwbudowanymwzmacniaczem.
6
złącze wejścia
liniowego
Niebieskie złącze wejścia line-in umożliwia podłączenie urządzenia nagrywającego/odtwarzającego, takiego jak magnetofon,
odtwarzacz CD czy magnetowid.
7
Złącza USB (5)
Do dowolnego złącza USB można podłączyćurządzenia takie jak mysz, klawiatura, drukarka, joystick czy głośniki komputerowe.
8
złącze szeregowe
Złącze szeregowe służy do podłączania urządzeńszeregowych, takich jak urządzenia przenośne.
9
złącze wideo
W przypadku monitora kompatybilnego z DVI, należy podłączyćkabel tego monitora do białego złącza DVI na tylnym panelu
komputera.
W przypadku monitora VGA, patrz Podłączanie monitora VGA.
10
złącze zasilania
Złącze zasilacza.
11
lampki
diagnostyczne
Opiskodówlampek,któresąpomocne w rozwiązywaniuproblemówzkomputerem,znajdujesięw sekcji Lampki
diagnostyczne.
1
kabel zasilacza
1
kabel zasilacza
Wnętrze komputera
Pokrywa kabli (opcjonalna)
Zakładanie pokrywy kabli
1. Sprawdź, czy wszystkie kable urządzeńzewnętrznych zostały przeciągnięteprzezotwórwpokrywiekabli.
2. Podłącz kable wszystkich urządzeńdo złączy z tyłu komputera.
3. Chwyćdolnączęśćpokrywy kabli i dopasuj jej cztery wypustki do czterech szczelin na tylnym panelu komputera.
4. Włóżwypustki do szczelin i przesuńtrzymanączęśćpokrywy w kierunku lampek diagnostycznych (patrz ilustracja) do momentu jej bezpiecznego
zamocowania.
5. Zamontuj blokadęzabezpieczającąw gnieździe kabla zabezpieczającego (opcjonalne).
OSTROŻNIE: Przed rozpoczęciemktórejkolwiekzprocedurztejsekcjinależy zastosowaćsiędo instrukcji bezpieczeństwa opisanych w
Przewodniku z informacjami o produkcie.
OSTROŻNIE: Aby uniknąćporażenia prądem elektrycznym, przed zdjęciem pokrywy należy zawsze odłączyćkomputer od zasilacza.
OSTROŻNIE: Abyzapobiecuszkodzeniomelementówwewnątrz komputera spowodowanym przez wyładowania elektrostatyczne, należy pozbyć
sięładunkówelektrostatycznychzciała przed dotknięciemktóregokolwiekzelektronicznychelementówkomputera.Można to zrobić, dotykając
niemalowanej powierzchni metalowej na obudowie komputera.
1
pokrywa wentylatora na radiatorze mikroprocesora
4
napęd dysku twardego
2
głośnik (opcjonalny)
5
gniazdo kabla zabezpieczającego
3
moduły pamięci (2)
6
przełącznik naruszenia obudowy
1
pokrywa kabli
2
gniazdo kabla zabezpieczającego
Zdejmowanie pokrywy kabli
1. Jeżeli w gnieździe kabla zabezpieczającego zamontowana jest blokada zabezpieczająca, usuńją.
2. Naciśnij przycisk zwalniający, chwyćza pokrywękabli i przesuńjąw lewo do momentu zablokowania, a następnie podnieśjąi wyjmij.
Podłączanie zasilacza
1. Podłącz zasilacz do złącza z tyłu komputera. W celu uzyskania pewności, że połączenie jest bezpieczne, sprawdź, czy zatrzask zablokowałsię
całkowicie. (Będzie można usłyszećlub poczućzatrzaśnięcie.)
2. Podłącz jeden koniec kabla zasilania do zasilacza.
3. Jeśli kabel zasilania posiada zielony kabel uziomowy podłączany do gniazdka elektrycznego, podłączyćmetalowe złącze uziomowe do źródła uziemienia
w gniazdku (patrz poniższy rysunek):
a. Poluzuj źródło uziemienia.
b. Wsuńmetalowe złącze uziomowe za źródło uziemienia, a następnie zaciśnij na źródleuziemienia.
4. Podłącz kabel zasilający do gniazdka.
1
przycisk zwalniający
OSTROŻNIE: Przed rozpoczęciemktórejkolwiekzprocedurztejsekcjinależy zastosowaćsiędo instrukcji bezpieczeństwa opisanych w
Przewodniku z informacjami o produkcie.
OSTROŻNIE: Jeślikabelzasilaniaposiadazielonyprzewóduziomowy,nie wolno dopuścić do zetknięcia sięprzewodu uziomowego z przewodami
zasilania, ponieważmoże to spowodowaćporażenie prądem, pożar lub uszkodzenie komputera.
1
źródło uziemienia
2
metalowe złącze uziomowe
Karta identyfikacyjna
Kartęidentyfikacyjnąna przedniej części komputera można obracać. Abyobrócićkartęidentyfikacyjną:
1. Zdejmij pokrywękomputera.
2. Pociągnij dźwignię, aby zwolnićnacięcie z gniazda.
3. Przekręćkartęidentyfikacyjnąna wybranąpozycjęsprawdzając, czy nacięcie jest bezpiecznie umieszczone w gnieździe.
PowrótdoSpisutreści
OSTROŻNIE: Przed rozpoczęciemktórejkolwiekzprocedurztejsekcjinależy zastosowaćsiędo instrukcji bezpieczeństwa opisanych w
Przewodniku z informacjami o produkcie.
1
dźwignia
2
gniazda
PowrótdoSpisutreści
Funkcje zaawansowane
Przewodnik użytkownikakomputeraDell™OptiPlex™SX280
Technologia Hyper-Threading
Technologia Hyper-Threading jest technologiąfirmy Intel®, któramoże zwiększyćcałkowitąwydajnośćkomputera dzięki temu, że umożliwia jednemu
fizycznemu procesorowi działanie jako dwa logiczne procesory, zdolne wykonywaćokreślonezadaniarównolegle.Zalecasiękorzystanie z systemu
operacyjnego Microsoft®Windows®XP Service Pack 1 (SP1) lub nowszego, ponieważjest on zoptymalizowany pod kątem wykorzystania technologii Hyper-
Threading. Chociażz technologii Hyper-Threading mogąkorzystaćżneprogramy,toniektóreznichniezostały zoptymalizowane pod jej kątem i mogą
wymagaćaktualizacji ze strony producenta oprogramowania. Należy skontaktowaćsięz producentem oprogramowania w celu uzyskania informacji na temat
używania technologii Hyper-Threading z oprogramowaniem.
Aby określić, czy komputer używa technologii Hyper-Threading, należy wykonaćnastępujące czynności:
1. Kliknij przycisk Start, następnie kliknij prawym przyciskiem myszy polecenie Mójkomputer, a następnie kliknij polecenie Właściwości.
2. Kliknij kartęSprzęt, a następnie kliknij przycisk Menedżer urządzeń.
3. W oknie Menedżer urządzeń kliknij znak plus (+) obok typu procesora. Jeśli technologia Hyper-Threading jest włączona, procesor będzie figurowałna
liście dwukrotnie.
TechnologięHyper-Threading można włączyćlub wyłączyćza pomocąprogramu konfiguracji systemu.
Ustawienia zworek
Aby zmienićustawienie zworki, należy zdjąćjązpinówiostrożnie założyćna wskazane piny.
Technologia Hyper-Threading
Ochrona hasłem
Ustawienia zworek
Zarządzanie energią
Działanie technologii LegacySelect
Bezpieczeństwo
Możliwości zarządzania
Program konfiguracji systemu
PRZYPOMNIENIE: Przed zmianąustawieńzworek należy sięupewnić, że komputer jest wyłączony i odłączony od zasilania. Inaczej może to grozić
uszkodzeniem komputera lub nieprzewidywalnymi konsekwencjami.
PRZYPOMNIENIE: Przed dotknięciem jakiegokolwiek elementu wewnątrz komputera należy pozbyćsięładunkówelektrostatycznychzciała, dotykając
dowolnejnielakierowanejpowierzchnikomputera,np.metalowychelementówztyłu komputera. W trakcie pracy należy od czasu do czasu dotykać
nielakierowanej powierzchni metalowej, aby rozproszyćładunkielektrostatyczne,któremogłyby uszkodzićwewnętrzne podzespoły.
Zworka
Ustawienie
Opis
PSWD
(domyślnie)
Funkcje hasełsąwłączone.
Funkcje hasełsąwyłączone.
Kasowanie zapomnianych haseł
1. Zastosuj siędo procedur opisanych w sekcji"Przed rozpoczęciem pracy.
2. Usunąćnapęd dysku twardego.
3. Usuń2-pinowązworkęhasła (PSWD) z płyty systemowej.
4. Ponownie zamocuj napęd dysku twardego.
5. Nałóżpokrywękomputera.
6. Podłącz komputer i monitor do gniazd elektrycznych i włącz ich zasilanie.
7. Wyłącz komputer po pojawieniu sięna ekranie pulpitu systemu Microsoft®Windows®.
8. Wyłącz monitor i odłącz go od gniazda elektrycznego.
9. Odłącz kabel zasilania komputera od gniazda zasilającego, a następnie naciśnij przycisk zasilania, aby uziemićpłytęsystemową.
10. Zdejmij pokrywękomputera.
11. Usuńnapęd dysku twardego.
12. Załóżz powrotem zworkęPSWD.
13. Ponownie zamocuj napęd dysku twardego.
14. Nałóżpokrywękomputera.
15. Podłącz komputer i pozostałe urządzenia do gniazd elektrycznych i włącz ich zasilanie.
16. Przypisz nowe hasło systemowe i/lub hasło administratora.
Kasowanie ustawieńCMOS
1. Zastosuj siędo procedur opisanych w sekcji"Przed rozpoczęciem pracy.
2. Usunąćnapęd dysku twardego.
3. Zresetuj bieżące ustawienia CMOS:
a. Znajdźzworki hasła (PSWD) oraz CLR CMOS na płycie systemowej.
b. Odłącz zworkęhasłaodpinów.
c. Umieśćzworkęhasła na pinach CLR CMOS i poczekaj około 5 sekund.
d. Zdejmij zworkęhasłazpinówCLRCMOSiumieśćz powrotem na pinach hasła.
4. Ponownie zamocuj napęd dysku twardego.
5. Nałóżpokrywękomputera.
CLR
CMOS
Ponowne ustawienie zegara
czasu rzeczywistego
zezworką bez zworki
OSTROŻNIE: Przed rozpoczęciemktórejkolwiekzprocedurztejsekcjinależy zastosowaćsiędo instrukcji bezpieczeństwa opisanych w
Przewodniku z informacjami o produkcie.
PRZYPOMNIENIE: Ten proces powoduje usunięciezarównohasła systemowego, jak i hasła administratora.
PRZYPOMNIENIE: Podłączając kabel sieciowy, należy najpierw podłączyćgo do ściennego gniazda sieci, a następnie do komputera.
UWAGA: Spowoduje to włączenie funkcji haseł. Po uruchomieniu programu konfiguracji systemu opcje obu hasełustawiane sąna Not Enabled(Nie
włączone) oznacza to, że funkcja hasełjest włączona, ale nie zostało przypisane żadne hasło.
OSTROŻNIE: Przed rozpoczęciemktórejkolwiekzprocedurztejsekcjinależy zastosowaćsiędo instrukcji bezpieczeństwa opisanych w
Przewodniku z informacjami o produkcie.
6. Podłącz komputer i pozostałe urządzenia do gniazd elektrycznych i włącz ich zasilanie.
Działanie technologii LegacySelect
Technologia LegacySelect udostępnia w pełni zintegrowane, częściowo zintegrowane lub niezintegrowane rozwiązania oparte na powszechnie używanych
platformach,obrazachdyskówtwardychiprocedurachpomocytechnicznej.Administratoruzyskujemożliwośćsterowania za pośrednictwem programu
konfiguracjisystemu,programuDellOpenManage™ITAssistantlubindywidualnejintegracjifabrycznejwykonywanejprzezfirmęDell™.
Technologia LegacySelect umożliwia administratorom elektroniczne włączanie lub wyłączanie złączy i nośnikówdanych,wtymzłączy szeregowych i USB lub
złączyrównoległych. Wyłączone złącza i nośniki danych zwalniajązasoby. Do uwzględnienia zmian konieczne jest ponowne uruchomienie komputera.
Możliwości zarządzania
Format ASF (Alert Standard Format)
ASF jest standardem zarządzania DMTF określającymsposóbpowiadamianiaalertami"przeduruchomieniemsystemuoperacyjnego"lub"bezsystemu
operacyjnego". Standard ten zostałzaprojektowany w celu generowania alertu dotyczącego potencjalnego zagrożenia zabezpieczeńlub błędówwsytuacji,
gdy system operacyjny jest w stanie uśpienia lub komputer jest wyłączony. Technologia ASF została zaprojektowana w celu zastąpienia wcześniejszych
technologii powiadamiania działających bez systemu operacyjnego.
Ten komputer obsługuje następujące alerty ASF w wersji 1.03 oraz możliwości pracy zdalnej:
Więcej informacji na temat wdrażania technologii ASF firmy Dell można znaleźćw podręcznikach ASF User's Guide (Przewodnik użytkownika ASF) i ASF
Administrator's Guide (Przewodnik administratora ASF), dostępnych w witrynie pomocy technicznej firmy Dell w sieci Web pod adresem support.dell.com.
Asystent Dell OpenManage IT Assistant
Asystent IT Assistant konfiguruje komputery i inne urządzenia w sieci korporacyjnej, zarządza nimi i monitoruje je. Asystent IT Assistant zarządza zasobami,
konfiguracjami, zdarzeniami (alertami) i zabezpieczeniami w komputerach wyposażonych w standardowe oprogramowanie do zarządzania. Obsługuje
narzędzia zgodne ze standardami przemysłowymi SNMP, DMI i CIM.
PRZYPOMNIENIE: Podłączając kabel sieciowy, należy najpierw podłączyćgo do ściennego gniazda sieci, a następnie do komputera.
Alert
Opis
Chassis: Chassis Intrusion Physical Security Violation/Chassis Intrusion Physical Security
Violation Event Cleared (Naruszenie obudowy Naruszenie zabezpieczenia fizycznego/Naruszenie
obudowy Usunięte zdarzenie Naruszenie zabezpieczenia fizycznego)
Obudowa komputera została otwarta lub alert
naruszenia obudowy zostałusunięty.
Emergency Shutdown Event (Awaryjne wyłączenie)
Temperatura procesora jest zbyt wysoka i
zasilanie zostało odcięte.
Cooling Device: Generic Critical Fan Failure/Generic Critical Fan Failure Cleared (Urządzenie
chłodzące:Ogólnakrytycznaawariawentylatora/Ogólnakrytycznaawariawentylatorazostała
usunięta)
Prędkośćwentylatora (obr./min) przekracza
wartośćgranicznąlub problem z prędkością
wentylatora (obr./min) zostałrozwiązany.
Temperature: Generic Critical Temperature Problem/Generic Critical Temperature Problem Cleared
(Temperatura:Ogólnykrytycznyproblemdotyczącyzbytwysokiejtemperatury/Ogólnykrytyczny
problem dotyczący zbyt wysokiej temperatury zostałrozwiązany)
Temperatura komputera przekracza wartość
granicznąlub problem ze zbyt wysoką
temperaturązostałrozwiązany.
Niski stan naładowania baterii
Bateria systemowa osiągnęła napięcie 2,2V lub
niższe.
Użytkownik komputera ma do dyspozycji narzędzia Dell OpenManage Client Instrumentation, oparte na technologii DMI i CIM. Informacje dotyczące asystenta
IT Assistant można znaleźćw przewodniku Dell OpenManage IT Assistant User's Guide (Przewodnik użytkownika asystenta Dell OpenManage IT Assistant),
dostępnym w witrynie sieci Web pomocy technicznej firmy Dell pod adresem support.dell.com.
Program Dell OpenManage Client Instrumentation
Narzędzia Dell OpenManage Client Instrumentation to oprogramowanie umożliwiające zdalne zarządzanie takimi programami jak IT Assistant w celu
wykonania następujących zadań:
l uzyskanieinformacjinatematkomputera,np.oliczbieprocesorówiużywanym systemie operacyjnym;
l monitorowaniestanukomputera,np.alertówtermicznychzczujnikówtemperaturylubalertówawariidyskutwardegozurządzeńpamięci masowej;
l zmiana stanu komputera, np. aktualizacja systemu BIOS lub zdalne wyłączanie komputera.
Zarządzanysystemtotaki,naktórymzainstalowanesąnarzędzia Dell OpenManage Client Instrumentation w sieci z asystentem IT Assistant. Informacje
dotyczące narzędzi Dell OpenManage Client Instrumentation znajdująsięw przewodniku Dell OpenManage Client Instrumentation User's Guide (Przewodnik
użytkownika narzędzi Dell OpenManage Client Instrumentation) dostępnym w witrynie pomocy technicznej firmy Dell pod adresem support.dell.com.
Ochrona hasłem
Hasło systemowe
Ustawienia opcji
Nie można zmienićani wprowadzićnowego hasła systemowego, jeżeli wyświetlanajestjednazdwóchponiższych opcji:
l Set (Ustawione) Hasło systemowe zostało przypisane.
l Disabled (Wyłączone) Hasło systemowe wyłączono przez ustawienie zworek na płycie systemowej.
Hasło systemowe można ustawićtylko wtedy, gdy wyświetlana jest poniższa opcja:
l Not Set (Nie ustawione) Hasło systemowe nie zostało przypisane i zworka hasła na płycie systemowej znajduje sięw pozycji włączenia
(domyślnie).
Przypisywanie hasła systemowego
Aby wyjśćz pola bez przypisywania hasła systemowego, należy nacisnąćklawisz <Tab> lub kombinacjęklawiszy <Shift><Tab>, aby przejśćdo następnego
pola lub nacisnąćklawisz <Esc> w dowolnym momencie przed zakończeniem punktu 5.
1. Otwórzprogramkonfiguracjisystemu i sprawdź, czy opcja Password Status (Stan hasła) jest ustawiona na Unlocked (Odblokowane).
2. Zaznacz opcjęSystem Password (Hasło systemowe) i naciśnij klawisz strzałki w lewo lub w prawo.
Nagłówekopcjizmienisięna Enter Password (Wprowadźhasło), po czym wyświetlone będzie puste, 32-znakowe pole w nawiasach kwadratowych.
3. Wpisz nowe hasło systemowe.
Można użyćmaksymalnie32znaków.Abyusunąćznak podczas wprowadzania hasła, należy nacisnąćklawisz <Backspace> lub klawisz strzałki w lewo.
W haślenierozróżnia sięwielkości liter.
PRZYPOMNIENIE: Hasła zapewniająochronędanych przechowywanych w komputerze, jednak nie sąniezawodne. Jeśli dane wymagająwięcej
zabezpieczeń, użytkownik powinien zakupićdodatkowe zabezpieczenia, np. programy do szyfrowania danych, i korzystaćz nich.
PRZYPOMNIENIE: Jeżeli użytkownik zostawi bez nadzoru włączonykomputer,wktórymnieprzypisanohasła systemowego, lub jeżeli użytkownik
zostawi komputer nie zablokowany, co umożliwia wyłączenie hasła przez zmianęustawienia zworki, każdy będziemógłuzyskaćdostęp do danych
przechowywanych na dysku twardym.
Niektórekombinacjeklawiszysąnieprawidłowe. W przypadku wprowadzenia takiej kombinacji głośnik wydaje dźwięk.
Po każdym naciśnięciu klawisza ze znakiem (lub klawisza spacji w celu wprowadzenia odstępu) w polu wyświetlany jest znak maskujący.
4. Naciśnij klawisz <Enter>.
Jeżeli nowe hasło systemowe ma mniej niż32 znaki, całe pole jest uzupełniane znakami maskującymi. Następnie nagłówekopcjizmieniasięna Verify
Password (Potwierdźhasło), po czym zostaje wyświetlone kolejne puste pole o długości32znakówwnawiasachkwadratowych.
5. Aby potwierdzićhasło, wpisz je po raz drugi i naciśnij klawisz <Enter>.
Ustawienie hasła zmienia sięna Set (Ustawione).
6. Zamknij program konfiguracji systemu.
Ochrona hasłem zostanie włączona po ponownym uruchomieniu komputera.
Wpisywanie hasła systemowego
Po uruchomieniu lub ponownym uruchomieniu komputera na ekranie wyświetlony zostanie jeden z następującychmonitów.
Jeśli opcja Password Status (Stan hasła) jest ustawiona na Unlocked (Odblokowane):
Type in the password and (Wpisz hasło i)
- press <ENTER> to leave password security enabled. (naciśnij klawisz <ENTER>, aby zostawićwłączonąochronęza pomocąhasła).
- press <CTRL><ENTER> to disable password security (naciśnij klawisze <CTRL><ENTER>, aby wyłączyćochronęza pomocąhasła).
Enter Password (Wprowadźhasło):
Jeżeli opcja Password Status (Stan hasła) jest ustawiona na Locked (Zablokowane):
Type the password and press <Enter>. (Wpisz hasło i naciśnij klawisz Enter.)
Jeżeli przypisano hasło administratora, komputer akceptuje hasło to hasło jako zastępcze hasło systemowe.
Jeżeli użytkownik wpisze nieprawidłowe lub niepełne hasło systemowe, na ekranie zostanie wyświetlony poniższy komunikat:
** Incorrect password. (Nieprawidłowe hasło.) **
Jeżeli użytkownik znowu wpisze nieprawidłowe lub niepełne hasło systemowe, na ekranie zostanie wyświetlony ten sam komunikat. Przy trzeciej i kolejnych
próbachwprowadzenianieprawidłowego lub niepełnego hasła systemowego wyświetlony zostanie następujący komunikat:
** Incorrect password. (Nieprawidłowe hasło.) **
Numberofunsuccessfulpasswordattempts(Liczbanieudanychpróbwprowadzeniahasła): 3
System halted! (System wstrzymany) Must power down. (Należy wyłączyćzasilanie.)
Nawet po wyłączeniu i włączeniu komputera po każdym wpisaniu nieprawidłowego lub niepełnego hasła systemowego wyświetlony zostanie powyższy
komunikat.
UWAGA: Aby zapewnićlepsząochronękomputera przed nieupoważnionymi zmianami, można wykorzystaćopcjęPassword Status (Stan hasła) w
powiązaniu z hasłem systemowym i hasłem administratora.
Usuwanie i zmiana istniejącego hasła systemowego
1. Otwórzprogramkonfiguracjisystemu i sprawdź, czy opcja Password Status (Stan hasła) jest ustawiona na Unlocked (Odblokowane).
2. Ponownie uruchom komputer.
3. Po wyświetleniu monitu wpisz hasło systemowe.
4. Naciśnij klawisze <Ctrl><Enter>, aby wyłączyćbieżące hasło systemowe.
5. Sprawdź, czy dla opcji System Password (Hasło systemowe) wyświetlane jest ustawienie Not Set (Nie ustawione).
Jeżeli wyświetlane jest ustawienie Not Set (Nie ustawione), hasło systemowe zostało usunięte. Jeśli nie jest wyświetlane ustawienie Not Set (Nie
ustawione), należy nacisnąćklawisze <Alt><b>, aby ponownie uruchomićkomputer, a następniepowtórzyćczynności od punktu 3 do punktu 5.
Aby przypisaćnowe hasło, należy wykonaćproceduręopisanąw sekcji "Przypisywanie hasła systemowego".
6. Zamknij program konfiguracji systemu.
Hasło administratora
Ustawienia opcji
Nie można zmienićani wprowadzićnowego hasła administratora, jeżeli wyświetlanajestjednazdwóchponiższych opcji:
l Set (Ustawione) Hasło administratora zostało przypisane.
l Disabled (Wyłączone) Hasło administratora wyłączono przez ustawienie zworek na płycie systemowej.
Hasło administratora można ustawićtylko wtedy, gdy wyświetlana jest poniższa opcja:
l Not Set (Nie ustawione) Hasło administratora nie zostało przypisane i zworka hasła na płycie systemowej znajduje sięw pozycji włączenia
(domyślnie).
Przypisywanie hasła administratora
Hasło administratora może byćtakie samo jak hasło systemowe.
1. Uruchom program konfiguracji systemu i sprawdź, czy opcja Admin Password (Hasło administratora) jest ustawiona na Not Set (Nie ustawione)
.
2. Zaznacz opcjęAdmin Password (Hasło administratora) i naciśnij klawisz strzałki w lewo lub w prawo.
Zostanie wyświetlony monit o wpisanie i potwierdzenie hasła. Na znaki niedozwolone komputer reaguje sygnałem dźwiękowym.
3. Wpisz, a następnie potwierdźhasło.
Po potwierdzeniu hasła ustawienie opcji Admin Password (Hasło administratora) zmieni sięna Set (Ustawione). Przy następnym uruchomieniu
programu konfiguracji systemu zostanie wyświetlony monit o podanie hasła administratora.
4. Zamknij program konfiguracji systemu.
Zmiana hasła administratora zaczyna obowiązywaćod razu (nie jest wymagane ponowne uruchomienie komputera).
Działanie komputera z włączonym hasłem administratora
Po uruchomieniu programu konfiguracji systemu zaznaczona jest opcja Admin Password (Hasło administratora) i wyświetlany jest monit o wpisanie hasła.
UWAGA: Jeżeli te dwa hasła sążne, hasła administracji można używaćjako zastępczego hasła systemowego. Natomiast hasła systemowego nie
można używaćzamiast hasła administracji.
Jeżeli użytkownik nie wpisze prawidłowego hasła, możliwe będzie przeglądanie, ale nie modyfikacja opcji konfiguracji systemu.
Usuwanie lub zmiana bieżącego hasła administratora
Aby zmienićbieżące hasło administratora, należy znaćto hasło.
1. Uruchom program konfiguracji systemu.
2. Po wyświetleniu monitu wpisz hasło administratora.
3. Zaznacz opcjęAdmin Password (Hasło administratora) i za pomocąklawisza strzałki w lewo lub w prawo usuńistniejące hasło administratora.
Ustawienie zostanie zmienione na Not Set (Nie ustawione).
Aby przypisaćnowe hasło administratora, należy wykonaćczynności opisane w sekcji "Przypisywanie hasła systemowego".
4. Zamknij program konfiguracji systemu.
Wyłączanie zapomnianego hasła i ustawianie nowego hasła
Aby ponownie ustawićhasło systemowe i/lub administratora, patrz "Kasowanie zapomnianych haseł."
Zarządzanie energią
Komputer może zostaćtak skonfigurowany, aby zużywałmniej energii, gdy nikt na nim nie pracuje. Zarządzanie zużyciem energii przeprowadzane jest za
pośrednictwem systemu operacyjnego zainstalowanego w komputerze oraz określonych ustawieńw programie konfiguracji systemu. Takie okresy obniżonego
zużycia energii określone sąjako stany uśpienia:
l Tryb gotowości. W tym stanie uśpienia zasilanie większości składnikówsystemu,wtymwentylatorówchłodzących, jest obniżone lub wyłączone.
Jednakże pamięćsystemu pozostaje aktywna.
Stan ten nie jest obsługiwany przez system Windows NT 4.0.
l Tryb hibernacji. Ten stan uśpienia powoduje zmniejszenie zużycia mocy do minimum dzięki zapisaniu wszystkich danych z pamięci komputera na dysk
twardy, a następnie wyłączeniu zasilania systemu. Wybudzenie z tego stanu powoduje ponowne uruchomienie komputera wraz z odtworzeniem
zawartości pamięci. Działanie komputera zostaje następniewznowionewtymmiejscu,wktórymkomputerznajdowałsięprzed wejściem w stan
hibernacji.
Stan ten nie jest obsługiwany przez system Windows NT 4.0.
l Zamknięcie systemu. W tym stanie uśpienia komputer jest prawie całkowicie odłączony od zasilania, pobierając jedynie pewnąniewielkąilośćenergii.
Jeśli komputer pozostaje podłączony do gniazda elektrycznego, może on byćautomatycznie lub zdalnie uruchamiany. Na przykład opcja Auto Power On
(Automatyczne włączanie) w programie konfiguracji systemu umożliwia komputerowi automatyczne uruchomienie sięo określonejgodzinie.Również
administrator sieci może zdalnie uruchomićkomputer za pomocątakiego zdarzenia zarządzania energią, jak zdalne budzenie.
W następującej tabeli wymienione zostały stany uśpienia oraz metody, za pomocąktórychkomputermoże zostaćwybudzony z każdegoztychstanów.
UWAGA: Aby zapewnićochronęhasła systemowego przed nieupoważnionymi zmianami, można wykorzystaćopcjęPassword Status (Stan hasła) w
połączeniu z opcjąAdmin Password (Hasło administratora).
UWAGA: Aby wejśćw stan gotowości, wszystkie składniki zainstalowane w komputerze musząobsługiwaćtęfunkcjęi miećzaładowane odpowiednie
sterowniki. Więcej informacji na ten temat znajduje sięw dokumentacji producenta każdego ze składnikówsystemu.
UWAGA: Aby wejśćw stan hibernacji, wszystkie składniki zainstalowane w komputerze musząobsługiwaćtęfunkcjęi miećzaładowane odpowiednie
sterowniki. Więcej informacji na ten temat znajduje sięw dokumentacji producenta każdego ze składnikówsystemu.
Bezpieczeństwo
Wykrywanie naruszenia obudowy
Ta funkcja wykrywa otwarcie obudowy i powiadamia o nim użytkownika. Aby zmienićustawienie opcji Chassis Intrusion (Naruszenie obudowy):
1. Uruchom program konfiguracji systemu.
2. Naciśnij klawisz strzałkiwdół, aby przejśćdo opcji Security (Zabezpieczenia systemu).
3. Naciśnij <Enter>, aby rozwinąćmenu Security (Zabezpieczenia).
4. Za pomocąklawisza strzałkiwdółprzejdźdo ustawienia Chassis Intrusion (Naruszenie obudowy).
5. Naciśnij <Enter>, aby przeglądaćopcje.
6. Naciskaj klawisze strzałek w bok, aby wybraćustawienie opcji.
7. Naciśnij <Enter>,abypowrócićdo menu Security (Zabezpieczenia).
8. Naciśnij <Esc>, aby przejśćdo menu wyjścia z konfiguracji.
9. Naciskaj klawisze strzałek w bok, aby wybraćopcjęSave/Exit (Zapisz/Wyjdź).
10. Naciśnij <Enter>, aby zapisaćzmiany i wyjśćz konfiguracji.
Ustawienia opcji
l On (Włączone) Jeśli pokrywa komputera zostanie otwarta, ustawienie zostanie zmienione na Detected (Wykryte) i podczas następnego rozruchu po
uruchomieniu komputera wyświetlony zostanie następujący komunikat alertu:
Alert! Cover was previously removed. (ALARM! Pokrywa była zdejmowana.)
Aby zmienićustawienie Detected (Wykryte), należy uruchomićprogram konfiguracji systemu. W pozycji Chassis Intrusion (Naruszenie obudowy) należy
nacisnąćklawisz strzałki w prawo lub w lewo, aby wybraćustawienie Reset (Resetuj), a następnie wybraćustawienie On (Włączone), On-Silent
(Włączone - bez reakcji), lub Disabled (Wyłączone).
l On-Silent (Włączone-Bez reakcji) (domyślnie) Jeśli pokrywa komputera zostanie otwarta, ustawienie zostanie zmienione na Detected (Wykryte).
Podczas następnego rozruchu po uruchomieniu komputera nie zostanie wyświetlony żaden alert.
l Disabled (Wyłączone) Naruszenie obudowy nie jest monitorowane i nie sąwyświetlane żadne komunikaty.
Pierścieńkłódkiigniazdokablazabezpieczającego
Aby zabezpieczyćkomputer, można zastosowaćjednąz następujących metod:
l Na pierścieńkłódki,znajdujący sięz tyłu komputera, można założyćtylko kłódkęlub kłódkęi kabel zabezpieczający.
Stan uśpienia
Metoda wybudzenia (Windows XP)
Tryb gotowości
l Naciśnięcie przycisku zasilania
l Automatyczne włączanie
l Działanie urządzeniaUSB(opróczdziałania myszy i klawiatury USB)
l Zdarzenie związane z zarządzeniem energią
Tryb hibernacji
l Naciśnięcie przycisku zasilania
l Automatyczne włączanie
l Zdarzenie związane z zarządzeniem energią
Zamknięcie systemu
l Naciśnięcie przycisku zasilania
l Automatyczne włączanie
l Zdarzenie związane z zarządzeniem energią
UWAGA: Więcej informacji na temat zarządzania energiąmożna znaleźćw dokumentacji systemu operacyjnego.
UWAGA: Jeśli hasło administratora jest włączone, jego znajomośćjest niezbędna, aby zmienićustawienie opcji Chassis Intrusion (Naruszenie
obudowy).
Sama kłódkazabezpieczakomputerprzedotwarciem.
Kabel zabezpieczający owiniętywokółnieruchomego obiektu w połączeniu z kłódkąuniemożliwia przeniesienie komputera bez zezwolenia.
l Do gniazda kabla zabezpieczającego komputera można podłączyćdostępne na rynku urządzenia zabezpieczające przed kradzieżą.
Urządzenia zabezpieczające przed kradzieżąskładająsięzwykle z odcinka metalowej linki, blokady z zamkiem i odpowiedniego klucza. Dokumentacja
dostarczana z urządzeniemzawierawskazówkidotyczące jego instalacji.
Program konfiguracji systemu
Przegląd
Z programu konfiguracji systemu można korzystać:
l Aby zmienićinformacje na temat konfiguracji systemu po dodaniu, zmianie lub usunięciu dowolnego sprzętu
l W celu ustawienia lub zmiany opcji określanych przez użytkownika, np. hasła systemowego
l W celu odczytania bieżącej szybkości procesora oraz ilości pamięci
Zaleca sięzapisaćinformacje wyświetlane na ekranie programu konfiguracji systemu, aby można je było wykorzystaćw przyszłości.
Uruchamianie programu konfiguracji systemu
1. Włącz lub uruchom ponownie komputer.
2. Gdy zostanie wyświetlonelogoDELL™,naciśnij natychmiast klawisz <F2>.
Jeśli nie zdążysz nacisnąćklawisza, zanim zostanie wyświetlone logo systemu operacyjnego, musisz poczekaćdo wyświetlenia pulpitu Microsoft®
Windows®. Następniezamknijsystemoperacyjnyispróbujponownie.
Na ekranie programu konfiguracji systemu wyświetlane sąaktualne lub modyfikowalne informacje na temat konfiguracji komputera. Informacje na ekranie są
zorganizowane w trzech obszarach: lista opcji, pole aktywnych opcji oraz funkcje klawiszy.
UWAGA: Przed zakupem urządzenia zabezpieczającego przed kradzieżąnależy upewnićsię, czy pasuje ono do gniazda kabla zabezpieczającego w
komputerze.
Options list (Lista opcji) Pole
to pojawia siępo lewej stronie
okna programu konfiguracji
systemu. Jest to pole przewijane
z listąopcji,któreokreślają
konfiguracjękomputera, w tym
zainstalowany sprzęt, ustawienia
oszczędzania energii i funkcje
bezpieczeństwa.
Pole to można przewijaćprzy
pomocy klawiszy strzałekdogóry
i do dołu. Jeśli opcja jest
zaznaczona, Option Field (Pole
opcji) wyświetla więcej informacji
na temat tej opcji oraz jej bieżące
i dostępne ustawienia.
Naciśnij <Enter>, aby rozwinąć
lub zwinąćkażde główneOption
fields (Pole opcji).
Option Field (Pole opcji) To pole zawiera informacje na temat każdej opcji. W tym
polu można przeglądaći zmieniaćbieżące ustawienia.
Aby zaznaczyćdanąopcje, naciskaćprawy lub lewy klawisz strzałki. Naciśnij <Enter>,
aby aktywowaćwybranąopcję. Nacisnąć<Esc>, aby anulowaćwszelkie zmiany.
Opcje konfiguracji systemu
Key Functions (Funkcje klawiszy) To pole pojawia siępod Option Field (Pole opcji)
i zawiera opisy klawiszy i ich funkcji w aktywnym polu programu konfiguracji systemu.
UWAGA: W zależności od komputera oraz zainstalowanych urządzeń, wymienione w tej sekcji pozycje mogą, ale nie muszą, pojawiaćsięna ekranie.
Info
System Info (Informacje o
systemie)
Zawiera nazwękomputera, wersjęBIOS, znacznik usługi oraz znacznik zasobu.
CPU Info (Informacje o
jednostce centralnej)
Określa rodzaj procesora oraz stwierdza, czy obsługuje on technologięHyper-threading lub przetwarzanie 64-bitowe oraz
wyświetla prędkośćmagistrali jednostki centralnej, prędkośćzegara oraz pamięćpodręcznąpoziomu 2 (L2).
Memory Info (Informacje o
pamięci)
Określa ilośćzainstalowanej pamięci, prędkośćpamięci komputera, tryb kanału(podwójnylubpojedynczy)oraztechnologię
pamięci.
Date/Time (Data / Czas)
Wyświetla bieżące ustawienia daty i czasu.
Boot Sequence (Sekwencja
rozruchowa)
Komputerspróbujeprzeprowadzićrozruch zgodnie z sekwencjąurządzeńokreślonąna tej liście.
Drives (Napędy)
Diskette Drive (Napęd
dyskietek)
Opcja ta włącza lub wyłącza napęd dyskietek.
UWAGA: Sprawdzić, czy USB jest ustawione na On (Włączone). Aby korzystaćz napędu dyskietek USB we wnęce
modułowej, należy także sprawdzić, czy wnęka modułowa jest ustawiona na On (Włączone) lub FDD Only (Tylko napęd
dyskietek).
Drive 0 (Napęd 0)
Identyfikuje nadrzędny szeregowy dysk twardy, przyłączony do złącza SATA1 na płycie systemowej.
Module Bay (Wnęka modułowa)
Opcja ta włącza lub wyłącza wnękęmodułową. Posiada także opcje uruchomienia tylko napędówdyskieteklubtylko
napędówIDEwewnęce modułowej. Dostępne ustawienia to Off (Wyłączony), FDD only (Tyko napęd dyskietek), IDE only
(Tylko IDE) lub On (Włączony).
Drive Controller (Kontroler
napędu)
Konfiguruje tryb działania szeregowego kontrolera ATA. Normal (Normalny) szeregowy kontroler ATA działa tylko w trybie
pracy we własnymsystemierozkazów.Compatible (Zgodny) szeregowy kontroler ATA działa tylko w trybie kombinacji
szeregowej/równoległej ATA.
Error Reporting (Zgł
aszanie
błędów)
Ustawienie to określa, czy błędy dysku twardego sązgłaszane przy rozruchu systemu.
Onboard Devices (Wbudowane urządzenia)
Audio Controller (Kontroler
audio)
Włacza lub wyłącza wbudowany kontroler audio.
NIC Controller (Kontroler
NIC)
Kontroler interfejsu sieci (NIC) można ustawićw następującysposóbOn (Włączony) (domyślnie), Off (Wyłączony) lub On
w/ PXE (Włączony w trybie PXE). Kiedy opcja On w/ PXE jest aktywna (dostępne tylko dla przyszłego procesu inicjacji
systemu), komputer wydaje polecenie naciśnięcia <Ctrl><Alt><b>. Naciśnięcie kombinacji tych klawiszy spowoduje
wyświetlenie menu umożliwiającegowybórmetodyrozruchuzserwerasieciowego.Jeśli na serwerze sieciowym nie ma
dostępnejproceduryrozruchowej,systempodejmiepróbęrozruchu z następnego urządzenia na liście sekwencji
rozruchowej.
LPT Port Mode (Tryb portu
LPT)
Opcja ta ustawia tryb działaniadlawbudowanegoporturównoległego. Dostępne sąnastępujące ustawienia: Off
(Wyłączone), AT, PS/2 (domyślne), EPP oraz ECP.
l AT - port jest tak skonfigurowany, aby byłkompatybilny z IBM AT
l PS/2 - port jest tak skonfigurowany, aby byłkompatybilny z IBM PS/2
l EPP - udoskonalonyportrównoległy
l ECP - port o rozszerzonych możliwościach
LPT Port Address (Adres
portu LPT)
Opcja ta ustawia adres używanyprzezwbudowanyportrównoległy. Ustawienia opcji 378h (domyślnie), 278h lub 3BCh.
Serial Port #1 (Port
szeregowy #1)
Auto ustawienie domyślne - automatycznie konfiguruje złącze dla odpowiedniego przypisania (COM1 lub COM3).
USB
Ustawićna On (Włączone) (domyślne), aby urządzenia USB były wykrywane i obsługiwane w systemie operacyjnym.
Front USB Ports (Przednie
porty USB)
Opcja ta włącza lub wyłącza złącza USB w przedniej części komputera.
Performance (Wydajność)
Hyper-threading
Opcja ta pojawi sięna Liście opcji, jeżelitwójkomputerobsługuje technologięhyper-threading.
IDE Performance (Wydajność
dysku IDE)
l Quiet (Cichy) (domyślnie) - dysk twardy działawnajbardziejcichysposób.
l Performance (Wydajność) dysk twardy działa ze swojąnajwiększąszybkością.
l Bypass (Obejście) - komputer nie będzie testowałani zmieniałbieżących ustawieńtrybu akustycznego.
l Suggested (Sugerowany) dysk twardy będzie pracowałna poziomie sugerowanym przez producenta.
UWAGA: Przełączenie do trybu Performance (Wydajność) może spowodować, że dysk będzie pracowałgłośniej, natomiast
nie będzie to miało wpływu na jego wydajność.
Zmiana ustawieńakustycznych nie zmienia obrazu dysku twardego.
Security
(Bezpieczeństwo)
Sekcja ta zawiera dostępne opcje bezpieczeństwa systemu. Więcej informacji znajduje sięw sekcji Bezpieczeństwo.
Admin Password (Hasło
administratora)
Opcja ta ogranicza dostępdoprogramukonfiguracjisystemuwtakisamsposób,jakopcjaHasło systemowe ogranicza
dostęp do systemu. Ustawienia opcji Enabled (Włączone) oraz Disabled (Wyłączone).
Jeśli opcja jest ustawiona na Disabled (Wyłączone), wpisaćhasło, aby włączyćtęopcję.
Jeśli opcja jest ustawiona na Enabled (Włączone),wlewymgórnymrogukażdego ekranu konfiguracji pojawi sięczerwona
"ikona blokady".
Ikona nie pojawi siępo wpisaniu hasła,któreodblokujeopcjęhasła administratora.
Aby wyłączyćhasło administratora, wpisaćhasło i nacisnąć<Ctrl> i <Enter>.
System Password (Hasło
systemowe)
Wyświetla bieżący stan funkcji hasła systemowego i umożliwia przypisanie i weryfikacjęnowego hasła systemowego.
Ustawienia opcji Enabled (Włączone) oraz Disabled (Wyłączone).
Jeśli opcja jest ustawiona na Disabled (Wyłączone), wpisaćhasło, aby włączyćtęopcję.
Jeśli opcja jest ustawiona na Disabled (Wyłączone), komputer nie rozpocznie inicjacji systemu, jeśli nie wprowadzone
zostanie poprawne hasło.
Aby wyłączyćhasło systemowe, wpisaćhasło i nacisnąć<Ctrl> i <Enter>.
Drive 0 Password (Hasło
napędu 0)
Ustawienie tego hasła zapobiega nieautoryzowanemu dostępowi do zawartości dysku twardego.
ModBay Password (Hasło
wnęki modułowej)
Ustawienie tego hasła zapobiega nieautoryzowanemu dostępowi do urządzenia zainstalowanego we wnęce modułowej.
Password Status (Stan
hasła)
Ustawienia opcji Locked (Zablokowane) oraz Unlocked (Odblokowane). Po ustawieniu Locked (Zablokowane), do
wyłączenia lub zmiany hasła systemowego potrzebne jest poprawne hasło administratora.
Jeśli opcja jest ustawiona na Unlocked (Odblokowane), hasło systemowe można zmienićbez wprowadzania hasła
administratora.
Jeśli wybrana została opcja Locked (Zablokowane), użytkownik nie może zmienićhasła systemowego, jeśli nie odblokuje
programu konfiguracji systemu przy pomocy pola hasła administratora.
Chassis Intrusion
(Naruszenie obudowy)
Po włączeniu tej opcji, użytkownik jest informowany przy kolejnym rozruchu komputera, że komputer zostałotwarty.
Ustawienia opcji On (Włączone), On-Silent (Włączone - bez reakcji) (domyślne) oraz Off (Wyłączone).
Intrusion Status (Stan
naruszenia obudowy)
Opcja ta pojawia sięw programie konfiguracji systemu tylko, jeśli miało miejsce naruszenie obudowy. Ustawienia opcji Clear
(Kasowanie) oraz Detected (Wykryte) (domyślne). Wybierz Clear (Kasowanie), aby wyzerowaćstan naruszenia obudowy.
Power Management (Zarządzanie energią)
AC Recovery (Przywracanie
zasilania)
Określasposóbdziałania,gdywkomputerzezostanieprzywróconezasilanie.
Auto Power On (Automatyczne
włączanie)
Ustawia godzinęi dni tygodnia, kiedy komputer będzie sięwłączaćautomatycznie. Możliwe ustawienia to codziennie lub od
poniedziałku do piątku.
Czas odmierzany jest w formacie 24-godzinnym (godzina:minuty). Czas uruchomienia można zmienić, naciskając klawisze
strzałek w prawo lub w lewo w celu zwiększenia lub zmniejszenia wartości w polu daty i godziny.
Ustawienie domyślne to Disabled (Wyłączone).
Ta funkcja nie działa, jeśli komputer jest wyłączony przy użyciu listwy zasilania lub zabezpieczenia antyprzepięciowego.
Auto Power Time (Czas
automatycznego włączania)
Ustawia określony czas, kiedy komputer będzie sięwłączaćautomatycznie. Z tego ustawienia należy korzystaćw połączeniu
z funkcjąAuto Power On (Automatyczne włączanie).
Low Power Mode (Tryb
niskiego poziomu zasilania)
Kiedy wybrany jest Low Power Mode (Tryb niskiego poziomu zasilania) zdalne przebudzanie nie będzie następowało ze
stanówHibernate (Hibernacja) lub Off (Wyłączone).
Remote Wake-Up (Zdalne
przebudzanie)
Opcja ta umożliwia włączenie systemu kiedy modem obsługujący opcje Network Interface Controller (Sterownik sprzężenia z
siecią) lub Remote Wake-up (Zdalne przebudzanie) otrzyma sygnałprzebudzenia.
On (Włączone) jest ustawieniem domyślnym. On w/ Boot to NIC umożliwia rozruch komputera z sieci przed
wykorzystaniem sekwencji rozruchowej.
UWAGI: Opcja ta jest aktywna tylko, gdy tryb niskiego poziomu zasilania (Low Power Mode) jest OFF (Wyłączony).
Zwykle system można włączyćzdalnie z trybu wstrzymania, hibernacji lub po wyłączeniu komputera. Kiedy tryb Low Power
Mode (w menu Power Management (Zarządzanie energią)), system może byćtylko zdalnie włączony z trybu Suspend (Tryb
wstrzymania).
Suspend Mode (Tryb
wstrzymania)
Opcje tej funkcji to:S1 - stan wstrzymania, kiedy komputer działa w trybie niskiego poboru energii oraz S3 - tryb gotowości,
kiedy zasilanie jest zmniejszone lub wyłączone dla większości składnikówsystemu,leczpamięćjest wciążaktywna.
Maintenance (Konserwacja)
CMOS Defaults (Ustawienia
domyślne CMOS)
Opcja ta przywraca domyślne fabryczne ustawienia komputera.
Event Log (Rejestr zdarzeń)
Wyświetla rejestr zdarzeńsystemu.
BIOS Update (Aktualizacja
BIOS)
Wybiera lokalizacjępliku aktualizacji BIOS. Dostępne opcje to Hard Drive (Dysk twardy) lub Diskette (Dyskietka).
Video (Grafika)
Video Memory Size (Wielko
ść
pamięci graficznej)
Opcja ta konfiguruje wielkośćpamięci zarezerwowanej dla wbudowanego kontrolera grafiki. Dostępne ustawienia to 1MB
oraz 8MB (domyślne).
POST Behavior (Zachowanie procedury POST)
Fastboot (Szybki rozruch)
Przy ustawieniu na On (włączone) (domyślnie), rozruch komputera będzie szybszy, ponieważpominie on pewne
konfiguracje i testy.
Numlock Key (Klawisz
Numlock)
Opcja ta obejmuje klawiaturęnumeryczną. Po ustawieniu na On (Włączone) (domyślnie), opcja ta aktywuje funkcje
numeryczneimatematyczneukazanewgórnejczęści każdego klawisza klawiatury numerycznej. Po ustawieniu na Off, opcja
ta aktywuje funkcje kursora opisane w dolnej części każdego klawisza.
OS Install
Ustawienie to zmienia tryb OS Install na On (Włączone) lub Off (Wyłączone) (domyślnie).
POST Hotkeys (Klawisze
programowalne POST)
Ustawienie to określa, czy sekwencje uderzeńklawiszy sąwyświetlane podczas uruchamiania komputera. Ustawienie
domyślne to Setup & Boot Menu (Menu konfiguracji i rozruchu).
Keyboard Errors (Błędy
klawiatury)
Opcja ta włącza lub wyłącza funkcjęzgłaszania błędówklawiaturypodczasuruchamianiakomputera.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98

Dell OptiPlex SX280 instrukcja

Typ
instrukcja