Jeżeli łańcuch spada na stronę korby Dokręcić śrubę regulacji górnej w prawo
(około 1/4 obrotu).
Jeżeli zmiana przełożenia z małej tarczy na dużą jest
utrudniona.
Poluzować śrubę regulacji górnej w lewo
(około 1/8 obrotu). Jeżeli problem się
powtarza, należy ponownie wyregulować
naprężenie linki.
Jeżeli zmiana przełożenia z dużej tarczy na małą jest
utrudniona.
Poluzować śrubę regulacji dolnej w lewo
(około 1/8 obrotu).
Jeżeli łańcuch spadnie na stronę osi suportu. Dokręcić śrubę regulacji dolnej w prawo
(około 1/2 obrotu).
Przeczytaj te instrukcje serwisowe przed użyciem, wraz z instrukcjami serwisowymi
ST-7900 / SL-7900 / SL-BS79.
Grupa DURA-ACE
Dźwignia przerzutki ST-7900 / SL-7900 / SL-BS79
Pancerz SP41
Biegi 20
Przerzutka przednia FD-7900
Mechanizm korbowy FC-7900
Przerzutka tylna RD-7900
Piasta tylna FH-7900
Koronka CS-7900
Łańcuch CN-7900
Ślizg SM-SP17
2. Wózek zewnętrzny przerzutki powinien znajdować się
bezpośrednio nad i być równoległy do największej tarczy.
3. Przykręcić korzystając z klucza
imbusowego 5 mm.
Przy mocowaniu elementów do ramy/kierownicy karbonowej
sprawdzić zalecenia producenta ramy/części karbonowych
odnośnie momentu dokręcenia w celu uniknięcia zbyt
mocnego dokręcenia, co może uszkodzić materiał
karbonowy i/lub niedokręcenia, przez co elementy będą zbyt
słabo dokręcone.
Tarcza mechanizmu
korbowego
(największa tarcza)
Wózek przerzutki
Moment dokręcania:
5 - 7 Nm
4. Regulacja górna
Ustawić tak, aby dystans między wózkiem zewnętrznym
przerzutki i łańcuchem wynosił 0 - 0,5 mm.
* 1/8 obrotu śruby regulacyjnej (45 stopni) = 0,4 mm
przemieszczenia przedniej przerzutki
1. Należy ustawić w taki sposób, aby dystans między wózkiem
zewnętrznym przerzutki i największą tarczą wynosił 1-3 mm
przed instalacją.
Techniczna instrukcja serwisowa SI-5LB0A-002
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
• Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia
roweru, co może spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie
oryginalnych części zamiennych Shimano.
• Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Jeżeli regulacja nie zostanie przeprowadzona właściwie, łańcuch może spaść i może
spowodować upadek roweru, który może prowadzić do poważnych obrażeń.
• Użyj części CN-7900 w kombinacji z łańcuchem. Jeżeli w połączeniu z takimi
elementami, jak CN-7801 lub CN-6600, stosowany jest łańcuch 10-przełożeniowy,
może on spaść, powodując gwałtowne wywrócenie się roweru, a w rezultacie
poważne obrażenia rowerzysty.
• Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek o łańcuch; może to
spowodować wywrócenie roweru.
• Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na
przyszłość.
Uwaga
• Jeżeli zmiana biegu nie jest płynna, wymyć przerzutkę i nasmarować wszystkie części
ruchome.
• Jeżeli wielkość luzu w ogniwach jest na tyle duża, że regulacja nie jest możliwa,
należy wymienić przerzutkę.
• W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni pancerz i ślizgi.
• Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pancerza, aby zapewnić swobodne
ślizganie się linki.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia
działania wynikającego z normalnego użytkowania.
• Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub obsługi,
prosimy kierować do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
OSTRZEŻENIE
FD-7900
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polski)
Regulacja SIS
1. Regulacja dolna
Ustawić tak, aby luz między wózkiem wewnętrznym
przerzutki i łańcuchem wynosił 0 - 0,5 mm.
* 1/8 obrotu śruby regulacyjnej (45 stopni) = 0,4 mm
przemieszczenia przedniej przerzutki
W celu usprawnienia zmiany przełożenia metoda regulacji SIS dla przedniej
przerzutki FD-7900 różni się nieco od rozwiązań stosowanych w przypadku
wcześniejszych modeli przerzutek. Zrezygnowano również z mechanizmu
wyrównywania, aby usprawnić przełączanie biegów.
2. Mocowanie i zabezpieczanie linki
Przeciągając linkę, dokręcić śrubę mocującą kluczem imbusowym 5
mm, aby zamocować linkę.
Największa
koronka
Pierścień
wewnętrzny
Najmniejsza
koronka
Pierścień
zewnętrzny
Śruba regulacji
dolnej
Wózek wewnętrzny
przerzutki
Łańcuch
Pociągnąć
Moment dokręcania: 6 - 7 Nm
Po usunięciu luzu początkowego linki,
ponownie przymocować linkę do przedniej
przerzutki, jak pokazano na ilustracji.
3. Regulacja napięcia linki
(1) Ustaw łańcuch na największej
koronce przy tylnej przerzutce i
zmień przełożenie na najmniej-
sze przy przedniej przerzutce.
(2) Ustaw dystans (za pomocą śruby
regulacyjnej linki) łańcucha i
prowadnicy łańcucha na wartość
minimalną (0-0,5 mm).
Śruba regulacji
górnej
Wózek zewnętrzny
przerzutki
Łańcuch
Wózek wewnętrzny
przerzutki
Łańcuch
Dystans: 0-0,5 mm
Śruba regulacyjna pancerza
Największa
koronka
Pierścień
zewnętrzny
Największa
koronka
Pierścień
zewnętrzny
Zmiana przełożenia przerzutki przedniej
Dźwignia b
Zmiana tarczy z
większej na mniejszą.
Dźwignia a
Zmiana tarczy z
mniejszej na większą.
Dźwignia a
Dźwignia b
Aby osiągnąć najlepsze działanie, zalecamy zastosowanie następującej kombinacji.
Montaż przerzutki przedniej
Dystans: 1-3 mm
Wózek zewnętrzny
przerzutki
Dane techniczne
5. Możliwe problemy i sposoby ich rozwiązania
Po wykonaniu kroków od 1 do 4 przestawić dźwignię zmiany biegów w celu sprawdzenia zmia-
ny biegów. (Również w przypadku, kiedy zmiana biegu stanie się trudna w czasie użytkowania.)
SI-5LB0A-002-03
Typ Na obejmę / hak
Średnica obejmy montażowej przerzutki przedniej S (28,6 mm), M (31,8 mm), L (34,9 mm)
Różnica zębów w mechanizmie korbowym 16 zębów lub mniej
Kąt nachylenia rury podsiodłowej ( a
)
61° - 66°
Linia łańcucha 43,5 mm