2. Wózek zewnętrzny przerzutki powinien znajdować się
bezpośrednio nad największą tarczą i powinien być
ustawiony równolegle do niej.
3. Przykręcić za pomocą klucza
imbusowego 5 mm.
Tarcza mechanizmu
korbowego
(największa tarcza)
Prowadnica
Moment dokręcania:
5-7 Nm
3. Regulacja górna
Ustawić tak, aby dystans między wózkiem zewnętrznym
przerzutki i łańcuchem wynosił 0-0,5 mm.
1. Ustawić tak, aby przed montażem odległość między
wózkiem zewnętrznym przerzutki i wysokim biegiem
wynosiła 1-3 mm.
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
• Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia
roweru, co może spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie
oryginalnych części zamiennych Shimano.
• Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Jeżeli
komponenty nie zostaną prawidłowo wyregulowane, łańcuch może spadać,
co prowadzi do upadku z roweru i poważnych obrażeń.
• Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek o łańcuch, ponieważ
może to spowodować wywrócenie roweru.
• Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją
na przyszłość.
Uwaga
• Jeżeli zmiana biegu nie jest płynna, wymyć przerzutkę i nasmarować wszystkie części
ruchome.
• Jeżeli luz w ogniwach jest na tyle duży, że regulacja nie jest możliwa, należy wymienić
przerzutkę.
• Kiedy łańcuch jest w położeniu pokazanym na rysunku,
może stykać się z przednią przerzutką i hałasować. Jeżeli
problemem jest hałas, przerzucić łańcuch na kolejne,
większe tarcze.
• W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni
pancerz i ślizgi.
• Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pancerza,
aby zapewnić swobodne ślizganie się linki.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia
działania wynikającego z normalnego użytkowania.
• Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub obsługi
prosimy kierować do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
OSTRZEŻENIE
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie:
http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
Regulacja SIS
1. Regulacja dolna
Ustawić tak, aby dystans między wózkiem wewnętrznym
przerzutki i łańcuchem wynosił 0-0,5 mm.
2. Mocowanie i zabezpieczanie linki
Przeciągając linkę, dokręcić śrubę mocującą kluczem imbusowym
5 mm, aby zamocować linkę.
Obracając ramieniem mechanizmu korbowego, delikatnie naciśnij dźwignię (b)
i sprawdź, czy przednia przerzutka przesuwa się w kierunku najmniejszej tarczy. Jeśli
przerzutka przesunie się znacznie i łańcuch zostanie przeniesiony na mniejszą tarczę,
poluzować śrubę regulacji górnej o 1/8 obrotu. Następnie ustawić łańcuch w położeniu
początkowym, wyregulować i sprawdzić mechanizm dostrajający.
Największa
zębatka
Pierścień
wewnętrzny
Najmniejsza
zębatka
Pierścień
zewnętrzny
Śruba regulacji
dolnej
Prowadnica wewnętrzna
Łańcuch
Pociągnąć
Moment dokręcania: 6-7 Nm
Po usunięciu luzu początkowego linki
ponownie przymocować linkę do przedniej
przerzutki, jak pokazano na ilustracji.
4. Regulacja napięcia linki
(1) Ustaw łańcuch na największej
koronce przy tylnej przerzutce
i zmień przełożenie na
najmniejsze przy przedniej
przerzutce.
(2) Wykonaj dostrajanie.
(ST-6700 / ST-5700)
(3) Po dostrojeniu ustaw dystans (przy
użyciu śruby regulacyjnej linki)
łańcucha i wózka przerzutki na
minimum (0-0,5 mm).
Śruba regulacji
górnej
Prowadnica
zewnętrzna
Łańcuch
n Dostrajanie (mechanizm wyciszający)
Delikatnie naciśnij dźwignię b .
(Będzie słyszalne kliknięcie).
Prowadnica
wewnętrzna
Łańcuch
Odległość:
0-0,5 mm
Przeczytać niniejszą instrukcję wraz z instrukcjami serwisowymi ST-6700/ST-5700 przed
rozpoczęciem pracy.
Śruba regulacyjna pancerza
Przednia
tarcza
Tylna koronka
Największa
zębatka
Pierścień
zewnętrzny
Największa
zębatka
Pierścień
zewnętrzny
Zmiana biegów z przodu
Dźwignia b
Zmiana tarczy
z większej na mniejszą
Dźwignia a
Zmiana tarczy
z mniejszej na większą
Dźwignia
a
Dźwignia b
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy wykorzystanie poniższej
kombinacji.
Montaż przerzutki przedniej
Dystans: 1-3 mm
Prowadnica zewnętrzna
Dane techniczne
5. Możliwe problemy i sposoby ich rozwiązania
Po wykonaniu kroków od 1 do 4 przestawić dźwignię zmiany biegów w celu sprawdzenia
zmiany biegów. (Również w przypadku, kiedy zmiana biegu stanie się trudna w czasie
użytkowania.)
W przypadku ram z włókien węglowych może być konieczne
zmniejszenie momentu dokręcania w celu zapobiegnięcia
uszkodzeniu ramy. W kwestii odpowiedniego poziomu
momentu dokręcania dla ram z włókna węglowego należy
skonsultować się z producentem roweru lub kierownicy.
SI-5LW0B-001-03
Techniczna instrukcja serwisowa SI-5LW0B-001
FD-6700 / FD-5700
Grupa ULTEGRA 105
Dźwignia przerzutki ST-6700 ST-5700
Pancerz SP41
Biegi 20
Przerzutka przednia FD-6700 FD-5700
Mechanizm korbowy FC-6700 / FC-6750 FC-5700 / FC-5750
Przerzutka tylna RD-6700 RD-5700
Piasta tylna FH-6700 FH-5700
Kaseta zębatek CS-6700 CS-5700
Łańcuch CN-7901 / CN-6701 / CN-5701
Ślizg SM-SP17
Typ Na obejmę/hak
Średnica obejmy montażowej przerzutki przedniej S (28,6 mm), M (31,8 mm), L (34,9 mm)
Różnica zębów w mechanizmie korbowym 16 zęby lub mniej
Kąt nachylenia rury podsiodłowej (a )
61° - 66°
Linia łańcucha 43,5 mm
Jeżeli łańcuch spada na stronę mechanizmu
korbowego
Dokręcić śrubę regulacji górnej w prawo
(około 1/4 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana z małej tarczy na dużą tarczę Poluzować śrubę regulacji górnej w lewo
(około 1/8 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana z dużej tarczy na małą tarczę Poluzować śrubę regulacji dolnej w lewo
(około 1/8 obrotu).
Jeżeli łańcuch spadnie na stronę osi suportu. Dokręcić śrubę regulacji dolnej w prawo
(około 1/2 obrotu).
Jeżeli zmiana przełożenia na małą tarczę będzie
odbywać się sztywno i trudno po wykonaniu
dostrajania.
Obracaj śrubę regulacyjną pancerza
w prawo (co 1/8 obrotu), aż przełożenie na
małą tarczę będzie się odbywać swobodnie.
Uważaj, aby tym razem nie obrócić za
bardzo śruby regulacyjnej pancerza,
ponieważ w przeciwnym razie zmiana
przełożenia na dużą tarczę stanie się
trudniejsza.