Shimano FD-5600 Service Instructions

Typ
Service Instructions
2. Wózek zewnętrzny przerzutki powinien znajdować się
bezpośrednio nad i być równoległy do największej tarczy.
3. Przykręcić korzystając z klucza
imbusowego 5 mm.
W przypadku ram z włókien węglowych może być konieczne
zmniejszenie momentu dokręcania w celu zapobiegnięcia uszkodzeniu
ramy. W przypadku ram z włókna węglowego należy skonsultować się
z producentem roweru lub kierownicy, jeżeli chodzi o odpowiedni
poziom momentu dokręcania.
Tarcza mechanizmu
korbowego (największa
tarcza)
Wózek przerzutki
Moment dokręcenia: 5 - 7 Nm
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia roweru, co może
spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych
Shimano.
Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Jeżeli regulacja nie zostanie przeprowadzona właściwie, łańcuch może spaść i może spowodować
upadek roweru, który może prowadzić do poważnych obrażeń.
Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek o łańcuch; może to spowodować
wywrócenie roweru.
Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na przyszłość.
Uwaga
Jeżeli zmiana biegu nie jest płynna, wymyć przerzutkę i nasmarować wszystkie części ruchome.
Jeżeli wielkość luzu w ogniwach jest na tyle duża, że regulacja nie jest możliwa, należy wymienić
przerzutkę.
Kiedy łańcuch jest w położeniu pokazanym na rysunku, może
stykać się z przednimi tarczami lub przednią przerzutką i hałasować.
Jeżeli problemem jest hałas, przerzucić łańcuch na kolejne, większe
tarcze lub następne.
W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni pancerz
i ślizgi.
Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pancerza, aby
zapewnić swobodne ślizganie się linki.
W przypadku łańcucha używać należy wyłącznie łańcucha Shimano 10-rzędowego o bardzo wąskim
ogniwie. Nie można stosować łańcucha o szerokim ogniwie.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia działania
wynikającego z normalnego użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub obsługi, prosimy kierować
do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
OSTRZEŻENIE
Techniczna instrukcja serwisowa SI-5JM0C-002
FD-5600
Regulacja SIS
1. Regulacja dolna
Ustawić tak, aby dystans między wózkiem wewnętrznym przerzutki
i łańcuchem wynosił 0 - 0,5 mm.
Największa
koronka
Wewnętrzna
tarcza
Śruba regulacji dolnej
Wózek wewnętrzny
przerzutki
Łańcuch
2. Mocowanie i zabezpieczanie linki
Przeciągając linkę, dokręcić śrubę mocującą kluczem imbusowym 5 mm, aby
zamocować linkę.
Pociągnąć
Moment dokręcenia: 6 - 7 Nm
Po usunięciu luzu początkowego linki, ponownie
przymocować linkę do przedniej przerzutki, jak
pokazano na ilustracji.
4. Regulacja napięcia linki
(1) Podczas regulacji linki ustaw łańcuch
na największej koronce z tyłu i z
przodu. Przełóż przerzutkę na tarczę
wewnętrzną, a następnie z powrotem
na tarczę zewnętrzną.
3. Regulacja górna
Ustawić tak, aby dystans między wózkiem zewnętrznym
przerzutki i łańcuchem wynosił 0 - 0,5 mm.
Najmniejsza
koronka
Zewnętrzna tarcza
Śruba regulacji
górnej
Wózek zewnętrzny
przerzutki
Łańcuch
Obracając korbą, delikatnie naciśnij dźwignię (b) i sprawdź, czy przednia przerzutka przesuwa się
w kierunku najmniejszej tarczy. Jeśli przerzutka przesunie się znacznie i łańcuch zostanie przeniesiony
na mniejszą tarczę, poluzować śrubę regulacji górnej o 1/8 obrotu. Następnie ustawić łańcuch
w położeniu początkowym, wyregulować i sprawdzić mechanizm ścinający.
(2) Wykonaj dostrajanie.
(ST-5600)
Dostrajanie (mechanizm wyciszający)
Delikatnie naciśnij dźwignię b .
(Będzie słyszalne kliknięcie).
Przeczytać te instrukcje przed użyciem, wraz z instrukcjami serwisowymi ST-5600.
Przednia tarcza
Tylna koronka
Największa
koronka
Zewnętrzna tarcza
(3) Po dostrajaniu ustaw dystans (przy użyciu
śruby regulacyjnej linki) łańcucha i wózka
przerzutki na minimum (0-0,5 mm).
Wózek wewnętrzny
przerzutki
Łańcuch
Dystans: 0-0,5 mm
Śruba regulacyjna pancerza
Największa
koronka
Zewnętrzna
tarcza
Uwaga:
Istnieją dwa położenia przerzutki dla zewnętrznej tarczy. Upewnij się, że przerzutka znajduje się po
wewnętrznej stronie dwóch położeń.
Przełóż przerzutkę z wewnętrznej tarczy (L) na tarczę
wewnętrzną (T), a następnie delikatnie naciśnij małą
dźwignię (b) do momentu usłyszenia lekkiego
kliknięcia (dostrajanie).
Punkt regulacji
Zmiana biegów z przodu
Zmiana tarczy z większej
na mniejszą
Zmiana tarczy z mniejszej
na większą
Dźwignia a
Dźwignia b
Aby osiągnąć najlepsze działanie, zalecamy zastosowanie następującej kombinacji.
Montaż przerzutki przedniej
Odległość: 1-3 mm
Wózek zewnętrzny
przerzutki
Dane techniczne
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie:
http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
Jeżeli łańcuch spada na stronę korby Dokręcić śrubę regulacji górnej w prawo (około
1/4 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana z małej tarczy na dużą tarczę Poluzować śrubę regulacji górnej w lewo (około
1/8 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana z dużej tarczy na małą tarczę Poluzować śrubę regulacji dolnej w lewo (około
1/8 obrotu).
Jeżeli łańcuch spadnie na stronę osi suportu. Dokręcić śrubę regulacji dolnej w prawo (około 1/8
obrotu).
Jeżeli zmiana przełożenia na małą tarczę będzie odbywać się
sztywno i trudno po wykonaniu ścinania.
Obracaj śrubę regulacyjną pancerza w prawo (co
1/8 obrotu), aż przełożenie na małą tarczę będzie
się odbywać swobodnie. Uważaj, aby tym razem
nie obrócić za bardzo śruby regulacyjnej pancerza,
ponieważ w przeciwnym razie zmiana przełożenia
na dużą tarczę stanie się trudniejsza.
5. Możliwe problemy i sposoby ich rozwiązania
Po wykonaniu kroków od 1 do 4 przestawić dźwignię zmiany biegów w celu sprawdzenia zmiany biegów.
(Również w przypadku, kiedy zmiana biegu stanie się trudna w czasie użytkowania.)
Grupa 105
Dźwignia przerzutki ST-5600
Pancerz SP41
Biegi 20
Przerzutka przednia FD-5600
Mechanizm korbowy FC-5600
Przerzutka tylna RD-5600
Piasta tylna FH-5600
Koronka CS-5600
Łańcuch CN-5600
Ślizg SM-SP17
Typ Na obejmę / hak
Średnica obejmy montażowej przerzutki przedniej S (28,6 mm), M (31,8 mm), L (34,9 mm)
Różnica zębów w mechanizmie korbowym 15 zębów lub mniej
Kąt nachylenia rury podsiodłowej (
C
) 61° - 66°
Linia łańcucha 43,5 mm
1. Ustawić tak, aby przed montażem odległość między wózkiem
zewnętrznym przerzutki i wysokim biegiem wynosiła 1-3 mm.
SI-5JM0C-002-03
L T
Dźwignia b
Dźwignia a
B
A
  • Page 1 1

Shimano FD-5600 Service Instructions

Typ
Service Instructions