Shimano FD-5603 Service Instructions

Typ
Service Instructions
B
A
5. Regulacja i dostrajanie
Obracając korbą, delikatnie naciśnij dźwignię (b) i sprawdź, czy przednia
przerzutka przesuwa się w kierunku najmniejszej tarczy. Jeśli przerzutka przesunie
się znacznie i łańcuch zostanie przeniesiony na mniejszą tarczę, poluzować
śrubę regulacji górnej o 1/8 obrotu. Następnie ustawić łańcuch w położeniu
początkowym, wyregulować i sprawdzić
mechanizm dostrajający.
Uwaga: są 2 położenia przerzutki do ustawienia tarczy środkowej. Podczas
regulacji linki upewnić się, że przerzutka znajduje się po wewnętrznej
stronie (po stronie mniejszej tarczy). Umieścić przerzutkę w tym
położeniu poprzez zmianę biegów z największej tarczy na środkową
(zalecane) lub z mniejszej na środkową, a następnie delikatnie nacisnąć
dźwignię (b), aż słyszalne będzie kliknięcie (pozwoli to na ustawienie
przerzutki po wewnętrznej stronie tarczy środkowej).
Wyregulować naprężenie linki tak, aby dystans między wózkiem wewnętrznym
przerzutki i łańcuchem wynosił 0-0,5 mm.
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
• Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać
niniejszą instrukcję. Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części
mogą doprowadzić do wywrócenia roweru, co może spowodować
poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych
części zamiennych Shimano.
Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać
niniejszą instrukcję. Jeżeli regulacja nie zostanie przeprowadzona
właściwie, łańcuch może spaść i może spowodować upadek
roweru, który może prowadzić do poważnych obrażeń.
Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek
o łańcuch; może to spowodować wywrócenie roweru.
Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową
i zachować ją na przyszłość.
Przednia tarcza
Tylna koronka
Aby osiągnąć najlepsze działanie, zalecamy zastosowanie następującej kombinacji.
Techniczna instrukcja serwisowa
SI-5JN0D-002
FD-5603
Dane techniczne
Montaż przerzutki przedniej
Przerzutka przednia (ST-5600)
Kąt nachylenia
rury
podsiodłowej
Wyregulować i zamontować przerzutkę przednią, jak pokazano na ilustracji.
Nie wolno w tym momencie usuwać blokady regulującej Pro-Set.
Zęby tarczy powinny
mieścić się w tym
zakresie
Miernik Pro-Set
W przypadku ram z włókien węglowych może być konieczne
zmniejszenie momentu dokręcania w celu zapobiegnięcia
uszkodzeniu ramy. W przypadku ram z włókna węglowego należy
skonsultować się z producentem roweru lub kierownicy, jeżeli
chodzi o odpowiedni poziom momentu dokręcania.
Wózek zewnętrzny przerzutki powinien znajdować się
bezpośrednio nad i być równoległy do największej tarczy.
Przykręcić korzystając z klucza imbusowego 5 mm.
Tarcza mechanizmu
korbowego
(największa tarcza)
Wózek przerzutki
Moment dokręcenia: 5 - 7 Nm
Regulacja SIS
Pamiętać o przestrzeganiu kolejności podanej poniżej.
1. Regulacja dolna
Najpierw zdemontować blokadę regulującą Pro-Set. Następnie
ustawić tak, aby dystans między wózkiem wewnętrznym
przerzutki i łańcuchem wynosił 0 - 0,5 mm.
Największa
koronka
Najmniejsza
tarcza
Pozycja łańcucha
2. Mocowanie i zabezpieczanie linki
Przeciągając linkę, dokręcić śrubę mocującą kluczem
imbusowym 5 mm, aby zamocować linkę.
Pociągnąć
Moment dokręcenia: 6 - 7 Nm
Po usunięciu luzu początkowego linki, ponownie przymocować
linkę do przedniej przerzutki, jak pokazano na ilustracji.
4. Regulacja linki za pomocą środkowej tarczy
Podczas regulacji linki ustawić łańcuch na największej koronce
z tyłu i tarczy środkowej z przodu.
Pokrętło regulacyjne pancerza
Największa
koronka
Środkowa tarcza
mechanizmu korbowego
Pozycja łańcucha
Wózek wewnętrzny
przerzutki
Łańcuch
Dźwignia
Dźwignia
Przeczytać te instrukcje przed użyciem, wraz z instrukcjami serwisowymi ST-5600.
Blokada regulująca Pro-Set
Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie:
http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez
powiadomienia. (Polish)
Blokada regulująca Pro-Set
Śruba regulacji dolnej
Wózek wewnętrzny
przerzutki
Łańcuch
3. Regulacja górna
Ustawić tak, aby dystans między wózkiem zewnętrznym
przerzutki i łańcuchem wynosił 0 - 0,5 mm.
Pozycja łańcucha
Śruba regulacji
górnej
Wózek zewnętrzny
przerzutki
Łańcuch
6. Możliwe problemy i sposoby ich rozwiązania
Po wykonaniu kroków od 1 do 5 przestawić dźwignię zmiany biegów w celu
sprawdzenia zmiany biegów. (Również w przypadku, kiedy zmiana biegu stanie się
trudna w czasie użytkowania.)
Jeżeli łańcuch spada na stronę korby Dokręcić śrubę regulacji górnej w prawo
(około 1/4 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana z średniej tarczy na
dużą tarczę
Poluzować śrubę regulacji górnej w lewo
(około 1/8 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana z średniej tarczy na
małą tarczę
Poluzować śrubę regulacji dolnej w lewo
(około 1/8 obrotu).
Jeżeli dochodzi do kontaktu między łańcuchem
i wózkiem zewnętrznym przedniej przerzutki na
największej tarczy
Poluzować śrubę regulacji górnej w lewo
(około 1/8 obrotu).
Jeżeli w czasie zmiany z największej tarczy
średnia tarcza jest pomijana
Poluzować pokrętło regulacyjne pancerza
w lewo (1 do 2 obrotów).
Jeżeli dochodzi do kontaktu między łańcuchem
i wózkiem wewnętrznym przerzutki przedniej
kiedy następuje zmiana na największą koronkę,
a na przedniej przerzutce łańcuch jest na
środkowej tarczy.
Dokręcić pokrętło regulacyjne pancerza
obracając je w prawo (1 do 2 obrotów).
Jeżeli łańcuch spadnie na stronę osi suportu. Dokręcić śrubę regulacji dolnej w prawo
(około 1/8 obrotu).
Jeśli dochodzi do kontaktu pomiędzy
łańcuchem i wózkiem wewnętrznym przerzutki
przedniej, gdy łańcuch znajduje się na
najmniejszej tarczy i największej koronce
Poluzować śrubę regulacji dolnej w lewo
(około 1/8 obrotu).
Środkowa tarcza mechanizmu
korbowego
Największa tarcza Najmniejsza tarcza
Punkt regulacji
Grupa 105
Dźwignia przerzutki ST-5600
Pancerz SIS-SP41
Biegi 30
Przerzutka przednia FD-5603
Mechanizm korbowy FC-5603
Przerzutka tylna RD-5600-GS
Piasta tylna FH-5600
Koronka CS-5600
Łańcuch CN-5600
Ślizg SM-SP17
Typ Na obejmę / hak
Różnica zębów w mechanizmie korbowym 20 zębów lub mniej
Min. różnica między dużą a średnią tarczą 11T
Przerzutka przednia
średnica obejmy montażowej
S (Ø28,6 mm),
M (Ø31,8 mm), L (Ø34,9 mm)
Kąt nachylenia rury podsiodłowej (
C
) 63° - 66°
Linia łańcucha 45 mm
Najmniejsza
koronka
Największa
tarcza
SI-5JN0D-002-03
1 mm
3 mm
Uwaga
Jeżeli zmiana biegu nie jest płynna, wymyć przerzutkę
i nasmarować wszystkie części ruchome.
Jeżeli wielkość luzu w ogniwach jest na tyle duża, że regulacja nie
jest możliwa, należy wymienić przerzutkę.
Kiedy łańcuch jest w położeniu pokazanym na rysunku, może
stykać się z przednimi tarczami lub przednią przerzutką
i hałasować. Jeżeli problemem jest hałas, przerzucić łańcuch na
kolejne, większe tarcze lub następne.
W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni pancerz
i ślizgi.
Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pancerza, aby
zapewnić swobodne ślizganie się linki.
Przerzutka przednia przeznaczona jest do zastosowania tylko
z trzyrzędowymi mechanizmami. Nie można jej stosować
z dwurzędowymi mechanizmami, ponieważ nie będą pasować
punkty zmiany biegów.
W przypadku łańcucha używać należy wyłącznie łańcucha Shimano
10-rzędowego o bardzo wąskim ogniwie. Nie można stosować
łańcucha o szerokim ogniwie.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub
pogorszenia działania wynikającego z normalnego użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji,
konserwacji lub obsługi, prosimy kierować do profesjonalnego
sprzedawcy rowerów.
Zmiana tarczy z większej na
mniejszą
Zmiana tarczy z mniejszej
na większą
Dźwignia
Dźwignia
Śruba regulacji
górnej
Wózek zewnętrzny
przerzutki
Łańcuch
Najmniejsza
koronka
Największa
tarcza
Pozycja łańcucha
  • Page 1 1

Shimano FD-5603 Service Instructions

Typ
Service Instructions