2. Wózek zewnętrzny przerzutki powinien znajdować się
bezpośrednio nad i być równoległy do największej tarczy.
3. Przykręcić korzystając z klucza imbusowego 5 mm.
Tarcza mechanizmu
korbowego
(największa tarcza)
Wózek przerzutki
Moment dokręcania:
5 - 7 Nm
1. Ustawić tak, aby przed montażem odległość między
wózkiem zewnętrznym przerzutki i wysokim biegiem
wynosiła 1 - 3 mm.
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
• Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą spowodować obrażenia kierującego
rowerem. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
• Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek o łańcuch; może to
spowodować wywrócenie roweru.
• Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na
przyszłość.
Uwaga
• Jeżeli zmiana biegu nie jest płynna, wymyć przerzutkę i nasmarować wszystkie
części ruchome.
• Jeżeli wielkość luzu w ogniwach jest na tyle duża, że regulacja nie jest możliwa,
należy wymienić przerzutkę.
• Kiedy łańcuch jest w położeniu pokazanym na rysunku,
może stykać się z przednimi tarczami lub przednią
przerzutką i hałasować. Jeżeli problemem jest hałas,
przerzucić łańcuch na kolejne, większe tarcze lub następne.
• W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni
pancerz i ślizgi.
• Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pancerza,
aby zapewnić swobodne ślizganie się linki.
• Należy stosować tylko bardzo wąskie łańcuchy Shimano. Nie można stosować
łańcucha szerokiego typu.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia
działania wynikającego z normalnego użytkowania.
• Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub obsługi,
prosimy kierować do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
OSTRZEŻENIE
Techniczna instrukcja serwisowa SI-5K70A
FD-4500
Regulacja SIS
1. Regulacja dolna
Ustawić tak, aby dystans między wózkiem wewnętrznym
przerzutki i łańcuchem wynosił 0 - 0,5 mm.
Największa
koronka
Wewnętrzna
tarcza
Śruba regulacji
dolnej
Wózek wewnętrzny
przerzutki
Łańcuch
2. Mocowanie i zabezpieczanie linki
Przeciągając linkę, dokręcić śrubę mocującą kluczem imbusowym
5 mm, aby zamocować linkę.
Pociągnąć
Moment dokręcania:
5 - 7 Nm
Po usunięciu luzu początkowego linki,
ponownie przymocować linkę do przedniej
przerzutki, jak pokazano na ilustracji.
4. Regulacja napięcia linki
(1) Podczas regulacji linki ustaw
łańcuch na największej koronce
z tyłu i z przodu. Przełóż
przerzutkę na tarczę wewnętrzną,
a następnie z powrotem na
tarczę zewnętrzną.
3. Regulacja górna
Ustawić tak, aby dystans między wózkiem zewnętrznym
przerzutki i łańcuchem wynosił 0 - 0,5 mm.
Najmniejsza
koronka
Zewnętrzna
tarcza
Śruba regulacji
górnej
Wózek zewnętrzny
przerzutki
Łańcuch
Obracając korbą, delikatnie naciśnij dźwignię (b) i sprawdź, czy przednia przerzutka
przesuwa się w kierunku najmniejszej tarczy. Jeśli przerzutka przesunie się znacznie
i łańcuch zostanie przeniesiony na mniejszą tarczę, poluzować śrubę regulacji górnej
o 1/8 obrotu. Następnie ustawić łańcuch w położeniu początkowym, wyregulować i
sprawdzić mechanizm ścinający.
(2) Wykonaj ścinanie.
(ST-4500)
■ Dostrajanie (mechanizm wyciszający)
Delikatnie naciśnij dźwignię b .
(Będzie słyszalne kliknięcie).
Przednia
tarcza
Tylna koronka
Największa
koronka
Zewnętrzna
tarcza
(3) Po wykonaniu operacji ścinania
ustaw dystans (przy użyciu śruby
regulacyjnej linki) łańcucha i wózka
przerzutki na minimum (0 - 0,5 mm).
Wózek
wewnętrzny
przerzutki
Łańcuch
Odległość:
0 - 0,5 mm
Śruba regulacyjna pancerza
Największa
koronka
Zewnętrzna
tarcza
Uwaga:
Istnieją dwa położenia przerzutki dla zewnętrznej tarczy. Upewnij się, że przerzutka
znajduje się po wewnętrznej stronie dwóch położeń.
Przełóż przerzutkę z wewnętrznej tarczy (L) na
tarczę wewnętrzną (T), a następnie delikatnie
naciśnij małą dźwignię (b) do momentu
usłyszenia lekkiego kliknięcia (dostrajanie).
Punkt regulacji
Zmiana biegów z przodu
Dźwignia b
Zmiana tarczy z
większej na mniejszą
Dźwignia a
Zmiana tarczy z
mniejszej na większą
Dźwignia a
Dźwignia b
Aby osiągnąć najlepsze działanie, zalecamy zastosowanie następującej
kombinacji.
Montaż przerzutki przedniej
Odległość: 1 - 3 mm
Wózek zewnętrzny
przerzutki
Dane techniczne
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polski)
5. Możliwe problemy i sposoby ich rozwiązania
Po wykonaniu kroków od 1 do 4 przestawić dźwignię zmiany biegów w celu sprawdzenia
zmiany biegów. (Również w przypadku, kiedy zmiana biegu stanie się trudna w czasie
użytkowania.)
Grupa TIAGRA
Dźwignia przerzutki ST-4500
Pancerz SP41
Biegi 18
Przerzutka przednia FD-4500
Mechanizm korbowy FC-4500
Przerzutka tylna RD-4500
Piasta tylna FH-4500
Kaseta koronek CS-HG50-9
Łańcuch CN-HG53
Ślizg SM-SP17
Typ Typ obejmowy / typ nalutowany
Średnica obejmy montażowej przerzutki przedniej
S (28,6 mm), M (31,8 mm), L (34,9 mm)
Różnica zębów w mechanizmie korbowym 15 zębów lub mniej
Kąt nachylenia rury podsiodłowej (
α
)
61° - 66°
Linia łańcucha 43,5 mm
Jeżeli łańcuch spada na stronę korby Dokręcić śrubę regulacji górnej w prawo
(około 1/4 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana z małej tarczy na dużą tarczę Poluzować śrubę regulacji górnej w lewo
(około 1/8 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana z dużej tarczy na małą tarczę Poluzować śrubę regulacji dolnej w lewo
(około 1/8 obrotu).
Jeżeli łańcuch spadnie na stronę osi suportu. Dokręcić śrubę regulacji dolnej w prawo
(około 1/8 obrotu).
Jeżeli zmiana przełożenia na małą tarczę będzie
odbywać się sztywno i trudno po dostrojeniu.
Obracaj śrubę regulacyjną pancerza w prawo
(co 1/8 obrotu), aż przełożenie na małą tarczę
będzie się odbywać swobodnie. Uważaj,
aby tym razem nie obrócić za bardzo
śruby regulacyjnej pancerza, ponieważ
w przeciwnym razie zmiana przełożenia na
dużą tarczę stanie się trudniejsza.
Przeczytać te instrukcje przed użyciem, wraz z instrukcjami serwisowymi ST-4500.
SI-5K70A-03