Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
• Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą spowodować obrażenia kierującego
rowerem. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
• Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Jeżeli regulacja nie zostanie przeprowadzona właściwie, łańcuch może spaść i może
spowodować upadek roweru, który może prowadzić do poważnych obrażeń.
• Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek o łańcuch; może to
spowodować wywrócenie roweru.
• Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na
przyszłość.
Uwaga
• Jeżeli zmiana biegu nie jest płynna, wymyć przerzutkę i nasmarować wszystkie
części ruchome.
• Jeżeli wielkość luzu w ogniwach jest na tyle duża, że regulacja nie jest możliwa,
należy wymienić przerzutkę.
• Kiedy łańcuch jest w położeniu pokazanym na rysunku,
może stykać się z przednimi tarczami lub przednią
przerzutką i hałasować. Jeżeli problemem jest hałas,
przerzucić łańcuch na kolejne, większe tarcze lub następne.
• W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni
pancerz i ślizgi.
• Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pancerza,
aby zapewnić swobodne ślizganie się linki.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego
zużycia lub pogorszenia działania wynikającego z normalnego użytkowania.
• Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub obsługi,
prosimy kierować do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
OSTRZEŻENIE
Regulacja SIS
1. Regulacja dolna
Ustawić tak, aby dystans między wózkiem wewnętrznym przerzutki i
łańcuchem wynosił 0 - 0,5 mm.
Największa
koronka
Pierścień
wewnętrzny
Śruba regulacji
dolnej
Wózek wewnętrzny
przerzutki
Łańcuch
4. Regulacja napięcia linki
(1) Ustaw łańcuch na największej koronce przy tylnej przerzutce i
zmień przełożenie na najmniejsze przy przedniej przerzutce.
Obracając korbą, delikatnie naciśnij dźwignię (B) i sprawdź, czy przednia przerzutka
przesuwa się w kierunku najmniejszej tarczy. Jeśli przerzutka przesunie się znacznie
i łańcuch zostanie przeniesiony na mniejszą tarczę, poluzować śrubę regulacji górnej
o 1/8 obrotu. Następnie ustawić łańcuch w położeniu początkowym, wyregulować i
sprawdzić mechanizm dostrajający.
(2) Wykonaj dostrajanie.
(3) Po wykonaniu dostrajania ustaw luz (przy użyciu śruby
regulacyjnej linki) łańcucha i wózka przerzutki na minimum
(0 - 0,5 mm).
3. Regulacja górna
Ustawić tak, aby dystans między wózkiem zewnętrznym
przerzutki i łańcuchem wynosił 0 - 0,5 mm.
2. Mocowanie i zabezpieczanie linki
Przeciągając linkę, dokręcić śrubę mocującą kluczem imbusowym
5 mm, aby zamocować linkę.
Najmniejsza
koronka
Pierścień
zewnętrzny
Pociągnąć
Moment dokręcania:
5 - 7 Nm
Po usunięciu luzu początkowego linki,
ponownie przymocować linkę do przedniej
przerzutki, jak pokazano na ilustracji.
Śruba regulacji
górnej
Wózek zewnętrzny
przerzutki
Łańcuch
Wózek wewnętrzny
przerzutki
Łańcuch
Odległość:
0 - 0,5 mm
Przeczytać te instrukcje przed użyciem, wraz z instrukcjami serwisowymi SL-R770.
Przednia
tarcza
Tylna koronka
Największa
koronka
Pierścień
zewnętrzny
Największa
koronka
Pierścień
zewnętrzny
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polski)
5. Możliwe problemy i sposoby ich rozwiązania
Po wykonaniu kroków od 1 do 4 przestawić dźwignię zmiany biegów w celu sprawdzenia
zmiany biegów. (Również w przypadku, kiedy zmiana biegu stanie się trudna w czasie
użytkowania).
FD-R770
Aby osiągnąć najlepsze działanie, zalecamy zastosowanie następującej
kombinacji.
Dane techniczne
Zarówno dźwignia (A) jak i dźwignia (B) zawsze wracają do położenia wyjściowego, kiedy zostaną
puszczone po zmianie przełożenia.
W czasie uruchamiania jednej z dźwigni zawsze należy pamiętać, aby jednocześnie obracać ramieniem korby.
Przerzucanie z małej tarczy na większą
Kiedy dźwignia (A) zostanie naciśnięta jeden raz,
nastąpi przerzucenie o jeden stopień z małej na
większą tarczę.
Przełożenie przednie (SL-R770)
Początkowe położenie dźwigni (A)
Przerzucanie z dużej tarczy na mniejszą
Kiedy dźwignia (B) zostanie naciśnięta jeden raz,
nastąpi przerzucenie o jeden stopień z dużej tarczy
na mniejszą.
Dźwignia (B)
Podczas używania dźwigni (B) jest
słyszalne kliknięcie, gdy zostaje
uruchomiony mechanizm dostrajający
(wyciszający), oraz drugie, głośniejsze,
kiedy następuje zakończenie skoku
zmiany przełożenia. Po wykonaniu
dostrajania kolejne naciśnięcie spowoduje
zakończenie skoku zmiany przełożenia.
Dostrajanie (działanie wyciszające)
Jeśli łańcuch znajduje się na przedniej, większej tarczy
i większej tylnej koronce, będzie się on ocierał o wózek
przedniej przerzutki, wydając charakterystyczny dźwięk.
W takiej sytuacji należy delikatnie nacisnąć dźwignię (B)
(do momentu kliknięcia). Spowoduje
to niewielkie przesunięcie przerzutki
w kierunku mniejszej tarczy i
zniweluje hałas.
Zakończony skok
zmiany przełożenia
Kliknięcie
Ścinanie
Kliknięcie
Dźwignia (B)
Ruch przerzutki przedniej
Pozycja łańcucha
2. Wózek zewnętrzny przerzutki powinien znajdować się bezpośrednio
nad i być równoległy z największą tarczą.
3. Przykręcić korzystając z klucza imbusowego
5 mm.
W przypadku ram z włókien węglowych może być konieczne
zmniejszenie momentu dokręcania w celu zapobiegania uszkodzeniu
ramy. W przypadku ram z włókna węglowego należy skonsultować
się z producentem roweru lub kierownicy, jeżeli chodzi o odpowiedni
poziom momentu dokręcania.
Tarcza mechanizmu
korbowego
(największa tarcza)
Wózek przerzutki
Moment dokręcania:
5 - 7 Nm
1. Ustawić tak, aby przed montażem odległość między wózkiem
zewnętrznym przerzutki i wysokim biegiem wynosiła 1 - 3 mm.
Montaż przerzutki przedniej
Odległość: 1 - 3 mm
Wózek zewnętrzny
przerzutki
A
B
Pokrętło regulacyjne pancerza
Techniczna instrukcja serwisowa
SI-5JT0A-001
Jeżeli łańcuch spada na stronę korby Dokręcić śrubę regulacji górnej w prawo (około 1/4 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana z małej tarczy
na dużą tarczę
Poluzować śrubę regulacji górnej w lewo (około 1/8 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana z dużej
tarczy na małą tarczę
Poluzować śrubę regulacji dolnej w lewo (około 1/8 obrotu).
Jeżeli łańcuch spadnie na stronę osi
suportu.
Dokręcić śrubę regulacji dolnej w prawo (około 1/8 obrotu).
Jeżeli zmiana przełożenia na małą
tarczę będzie odbywać się sztywno i
trudno po wykonaniu ścinania.
Obracaj śrubę regulacyjną pancerza w prawo (co 1/8
obrotu), aż przełożenie na małą tarczę będzie się odbywać
swobodnie. Uważaj, aby tym razem nie obrócić za bardzo
śruby regulacyjnej pancerza, ponieważ w przeciwnym razie
zmiana przełożenia na dużą tarczę stanie się trudniejsza.
Dźwignia przerzutki SL-R770
Pancerz SP41
Biegi 20
Przerzutka przednia FD-R770
Mechanizm korbowy FC-7800 / FC-6600 / FC-5600 / FC-R700
Przerzutka tylna RD-7800 / RD-6600 / RD-5600
Piasta tylna FH-7800 / FH-6600 / FH-5600
Kaseta koronek CS-7800 / CS-6600 / CS-5600
Łańcuch CN-7801 / CN-6600 / CN-5600
Ślizg SM-SP17
Typ Typ obejmowy / typ nalutowany
Średnica obejmy montażowej przerzutki
przedniej
S (28,6 mm), M (31,8 mm), L (34,9 mm)
Różnica zębów w mechanizmie korbowym 16 zębów lub mniej
Kąt nachylenia rury podsiodłowej (
a
)
61°-66°
Linia łańcucha 43,5 mm
SI-5JT0A-001-03